Sign in to follow this  
Followers 0
Anettekj

Mængder af øl og vand?????

9 posts in this topic

Vi skal holde reception for ca. 80 mennesker fra 12.30- 16.30 - Efterfølgende skal folk til fin middag.

Kl. 12.30 serveres øl, sodavand, danskvand og sandwich

kl. 14 bryllupskage, kaffe, the og moscatvin

Hvor mange dåseøl, -sodavand og danskvand tror i vi skal købe? - Gode råd og erfaringer søges!!!!

Foreløbigt siger vejrudsigten 18-20 grader med sol og spredte skyer...

Håber i kan give mig et godt råd... Skal købe ind på torsdag...

:thumbsupsmileyanim: Anette

0

Annonce ♥

Uhm vi skal holde reception for 120 (ca) i samme tidsrum som jer - og der bliver serveret ca det samme.

Vi har regnet med 2 øl per næse, 4 glas sodavand (altså en halv 1.5 liter flaske), lidt rødvin og et par glas kold hvidvin per næse.

Vores grundlag er at der kommer nogen der ikke drikker øl, nogen der ikke drikker alkohol da de skal køre, og nogen der er til vin.

Håber det kunne hjælpe lidt :thumbsupsmileyanim:

0

I skal nok kalkulere med at der ryger mange vand ved en reception eller en bryllupsfest. Når der mangler noget er det typisk ikke spiritus eller øl, men vand. Jeg har selv gjort det til en fast vane at have 2 x 1 1/2 liter cola med på job. Dels fordi jeg ikke er til Pepsi (hvilket er udbredt i provinsen og i Jylland). Dels fordi man så altid er garderet og også har forsyninger til hjemturen :thumbsupsmileyanim:

Edited by diskobil
0

Annonce ♥

I skal nok kalkulere med at der ryger mange vand ved en reception eller en bryllupsfest. Når der mangler noget er det typisk ikke spiritus eller øl, men vand. Jeg har selv gjort det til en fast vane at have 2 x 1 1/2 liter cola med på job. Dels fordi jeg ikke er til Pepsi (hvilket er udbredt i provinsen og i Jylland). Dels fordi man så altid er garderet og også har forsyninger til hjemturen :thumbsupsmileyanim:

Bare rolig Bent - vi har 40 1.5 liters rigtig Cola på lager til d. 14 :thumbsupsmileyanim:

Du BURDE ikke køre tørstig hjem - i så fald må du nok kigge dig i spejlet med dine bebrejdelser ;)

0

Bare rolig Bent - vi har 40 1.5 liters rigtig Cola på lager til d. 14 :biggrin:

Du BURDE ikke køre tørstig hjem - i så fald må du nok kigge dig i spejlet med dine bebrejdelser ;)

Okey. Der er jo lang tid - mange lita cola - til. :thumbsupsmileyanim:

0

Til vores bryllup den 9/6 blev der drukket rigtig rigtig meget isvand!!!! men der var altså også genialt varmt!!!

jeg vil nok huske at stille noget isvand ind også - til dem der ikke lige er hverken til det ene eller andet!!!

Ellers synes jeg det lyder rimeligt med ca 2 øl per mand, 2-3 sodavand/danskvand og et par glas vin.

Altså :

6-7 kasser øl

6-7 kasser sodavand/danskvand

Ved køb af 7 kasser af hver - så er der ca 4,2 dåser pr. mand (hvilket så giver ca 1 dåse i timen på de 4 timer i har reception!!!)

Og så ville det måske være smart at have lidt i overskud - bare for en sikkerheds skyld...

Håber du finder ud af det!

0

Tusind tak for hjælpen alle sammen :bearhug:

Jeg er helt klart også til RIGTIG Cola ;)

Det var også ca. det vi selv havde tænkt, så nu føler jeg mig rimelig tryg... Jeg tror vi køber 3 øl og 3 sodavand pr mand og sørger for at der også er isvand...

:thumbsupsmileyanim: Anette

0

Annonce ♥