FynboBredahl

Et eksotisk rejsemål til bryllupsrejsen...

17 indlæg i dette emne

:thumbsupsmileyanim:

Der diskuteres bryllupsrejse i disse dage, og nøj, hvor er vi bare i tvivl!

Pengene er der (lød det ikke godt!?), men vores (min) størte skræk er, at havne et sted i verden, hvor vores bryllupsrejse bliver præget af slanger, edderkopper, flyvende bæster og andet kryb.

Vi er begge vilde for at rejse ud i verden og gerne på en bounty-ø, men har desværre hørt og læst om manges oplevelser med ovennævnte "glæder". Og det vil vi simpelthen ikke betale 50.000kr for!

Lige nu er forslagene således:

*2-3 uger på en bounty-ø lige efter brylluppet

*4-5 dage i Stockholm straks efter brylluppet efterfulgt af en "rigtig" bryllupsrejse i august enten på en bounty-ø eller i vores svenske paradis på ødegården

*4-5 dage i Disneyland i Paris straks efter brylluppet efterfulgt af ovenstående

Der er jo en væsentlig prisforskel, men tilgengæld ved vi (og håber), at det bliver vores sidste sommer uden børn og dermed er det NU, hvis vi vil på den der bounty-ø.

Men hvad siger I, skønne gifteklare kvinder? Hvad synes I, vi skal gøre og kender dI til kryb-frie steder i verden?

På forhånd tak for jeres hjælp!

Kærligst M :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ang. Maldiverne har jeg fået af vide af en kollega at der er der edderkopper på størrelse med møllehjul - så der skal vi IKKE til... :thumbsupsmileyanim:

Til gengæld har vi valgt at tage til Playa del Carmen i Mexico, hvor den slags efter sigende ikke skulle være så slemt, men mindre man vandrer ind i junglen..

Vi skal bo på dette hotel som vi har booket via nettet: http://www.shangrilacaribe.net/index.htm

Glæder mig helt vildt..

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal til Azorerne med Bravo Tours, og det glæder vi og som små børn til! :thumbsupsmileyanim:

Det skulle, efter sigende, være en øgruppe med fantstisk frodig natur og lækre strande (og alt muligt andet), og ikke helt så "turistet" som eks. de Kanariske Øer. Måske det var noget...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke så meget, jeg er FULDSTÆNDIG kold over for kryb, så det er ikke lige noget jeg har gået op i når vi har undersøgt rejse destanationer, men tilgengæld rejste jeg engang med en i Guatemale der SKREG som et lille barn hvis hun så meget som forestillede sig en edderkop på størrelse med en birkis.... Og I Guatemale stødte vi ikke på kryb. Men vi var heller ikke ved noget bounty ligende som der er ved det canaribiske hav, hvor jeg tror måske har jeg læst? at der er en del kryb. En del af det er i hvert fald sump område så jeg vil have svært ved at forestille mig andet ;)

Men jeg kunne forestille mig at du kunne finde bounty stede i Mexico og Costa Rica der ikker er såååå slemt. Der er vidst også en ø ude for Brasillien der ikke er så præget af kryb, selv om jeg syntes det lyder lidt mærkeligt.

Men hvor meget det irritere jer kommer også an på hvordan I rejser. Hvis jeres plan er at dase ved stranden og i byer og ikke så meget er jungel vandring er der oftes ikke så mange. Og hvis Iviæ bo på fint hotel. Hvis det er et bounty område med mange turister. Men hvis I skal på Jungel vandring tror jeg det under alle omrtændigheder bliver svært at komme uden om.

Så vidt jeg husker nævner Lonely Planet om der er ualmindeligt meget kryb i forskellige områder....

Jeg er egentlig nok ikke til så meget hjælp :) Jeg håber i finder et sted perfekt til jer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke noget om det... Men jeg har en forestilling om, at hvis man er på et resort, så er der ikke nær så mange kryb, som hvis man bor mere "back packer-agtige" steder... :thumbsupsmileyanim:

Vi har selv bestilt bryllupsrejse til Indonesien (Lombok og Trawangan), og jeg håber virkelig ikke der er alt for mange klamme dyr der, FOR JEG KAN IKKE KLARE KRYB :) !!

(I øvrigt så er det måske en god ide også at tænke på, at det ikke er alle steder i verden, der er lige gode vejrmæssigt på alle tidspunkter af året!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal Californien + Maui ( Hawaii) på bryllupsrejse. Og her skulle der ihvertfald ikke være ret mange kryb :thumbsupsmileyanim: Man kunne evt. tage 2-3 uger og så besøge de forskellige Hawaii øer, de andre ser nemlig også rigtig spændende ud. -Vi har desværre bare ikke mere tid.

God fornøjelse med planlægning :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal Californien + Maui ( Hawaii) på bryllupsrejse. Og her skulle der ihvertfald ikke være ret mange kryb :heart: Man kunne evt. tage 2-3 uger og så besøge de forskellige Hawaii øer, de andre ser nemlig også rigtig spændende ud. -Vi har desværre bare ikke mere tid.

God fornøjelse med planlægning :bearhug:

Det lyder dejligt :bearhug:

Gid det var mig.

VH Heto

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg kan fortaelle, at jeg har vaeret paa Bali og Gili Trawangan (ved Lombok), og der var altsaa en del kakalakker og paa vores badevaerelse paa Gili Trawangan var der en edderkop paa ca. 7 cm i diameter (med ben selvfoelgelig) - men "dyrene" gjorde da heldigvis ikke noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :bearhug:

Jeg vil varmt anbefale Mauritius.Er selv netop lige hjemvendt derfra efter en skøøøøn bryllupsrejse.Der er intet giftigt kryb af nogen art hvilket vi også var rigtig glade for og så er det en super ø med smuk smuk frodig natur og rigtig bountystrande :heart:

Christine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer