Guest j.edi

Betaling for tilretning

42 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg skal give 3000 kroner... Og så har jeg endda fået 500 kroners afslag... Men det afhænger jo meget af, hvad du skal have lavet. Jeg giver:

700 for vejledning/rådgivning/nåle i osv

500 for at lægge den ud i siden

200 for ophæng til slæbet

1350 for oplægning (billigere hvis der kun er to lag eller mindre - dyrere, hvis der er en pyntekant)

+ moms.

Det er så priserne, der hvor min kjole er købt. De siger 2000 kroner i snit.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også kun give omkring 500 kr for tilretning, og det er med påsygning af nogle perler på min halterneck

Så de andre priser er for mit vedkommende helt uacceptable, men det er jo fra butik til butik.

Joan

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:):huh:

Jeg har givet 250,- kr for at få lagt min op. Skulle der have været lavet noget ved toppen ville det også koste 250,- det var dog ikke nødvendigt, den sidder som var den syet til mig..... :thumbsupsmileyanim:

Tror at de 250,- kr pr indgreb er fast pris hos Lilly!?!?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm virker som om at jeg er blevet taget lidt ved næsen. Jeg giver 2000 kr. for at kjolen bliver lagt ind i taljen (der er corsage). Det synes jeg er pænt peberet. Dertil giver jeg 1000 kr for et skørt... skriver det med, for hvis jeg ikke havde købt det, skulle jeg give 1800 kr. for oplægning af kjolen.

Blev lidt svimmel da jeg hørte priserne :thumbsupsmileyanim: men det er det hele værd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver 3700 kr (inkl moms) for oplægning for neden, indlægning ved barmen, påsyning af halterneck, knap/strop til slæbet og dampning/strygning/klargøring.

Den pris jeg synes er "værst" er halternecken, 200 kr for noget som citat"bare lige skal ries på".

Redigeret af BLS
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal give 3000 kroner... Og så har jeg endda fået 500 kroners afslag... Men det afhænger jo meget af, hvad du skal have lavet. Jeg giver:

700 for vejledning/rådgivning/nåle i osv

500 for at lægge den ud i siden

200 for ophæng til slæbet

1350 for oplægning (billigere hvis der kun er to lag eller mindre - dyrere, hvis der er en pyntekant)

+ moms.

Det er så priserne, der hvor min kjole er købt. De siger 2000 kroner i snit.

Bør nok lige tilføje, at jeg ikke just var veltilpas, da jeg fik denne pris at vide... Vi taler tårer, hyperventilering og panik... Kig evt. i min tråd omkring 1. juni...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SUK tilretning!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg var hos skrædderen i mandags og skalb betale 2600,- + moms altså ca. 3100,- for tilretning - STØN det er mange penge oven i en i forvejen dyr kjole :)

- Min kjole skal lægges op i tre lag

- Der skal flyttets en flæse for neden så kjolen blive lidt afkortet uden at detaljen med flæsen forsvinder

- den skal lægges ud i toppen for oven og

- der skal syes et par trykknapper i for at holde bh'en på plads foran.

Synes godt nok, at det er mange penge, men man står jo også lidt i en situation, hvor man med, at det skal laves, vor elleres kan man ikke bruge kjolen.

Men suk alligevel - det var sådan ca. det dobbelte af, hvad jeg havde regnet med, at det ville koste :thumbsupsmileyanim:

Nina-pigen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SH*****T! Det er nogle hampre priser! Nu gruer jeg da helt for at skulle til tilretning på tirsdag. Der hvor jeg har købt min kjole har de et lille skilt stående hvor de skriver mellem 500 og 1000 kr. for tilretning, men jeg fik at vide at jeg nok skulle regne med 1200 kr. Håber sandelig ikke at det bliver mere end det :thumbsupsmileyanim:

3700 kr., det er da for sindssygt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal give 3000 kroner... Og så har jeg endda fået 500 kroners afslag... Men det afhænger jo meget af, hvad du skal have lavet. Jeg giver:

700 for vejledning/rådgivning/nåle i osv

500 for at lægge den ud i siden

200 for ophæng til slæbet

1350 for oplægning (billigere hvis der kun er to lag eller mindre - dyrere, hvis der er en pyntekant)

+ moms.

Det er så priserne, der hvor min kjole er købt. De siger 2000 kroner i snit.

Bør nok lige tilføje, at jeg ikke just var veltilpas, da jeg fik denne pris at vide... Vi taler tårer, hyperventilering og panik... Kig evt. i min tråd omkring 1. juni...

Det kan jeg sørme godt forstå... du giver det samme for tilretning som jeg har givet for min kjole (på tilbud vel at mærke). Men det skal jo gøres og jeg synes det er meget rart det er samme sted som man har købt kjolen, hvor de har prøvet det før og ved hvad man skal være opmærksom på osv.

- Sille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til tilretning i går og fik en pris på 2300, hvilket også er mange penge. Men jeg skal have lavet en del, så føler mig ikke

taget ved næsen.

- Oplægning

- Den skal syes ind i siden (her skal de så lige fjerne en del palietter og sten og sy dem på igen bagefter)

- Ophæng til slæbet

- Der skal syes en BH holder ind, så BH'en ikke hopper op over kjolen (smart, vidste slet ikke man kunne det :thumbsupsmileyanim: )

Jeg har sagt det før men virker stadig som om der er stor forskel på jylland og sjælland, når det kommer til tilretning

af kjoler. ;)

Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte kjolen på ophørsudsalg, og derfor kunne den ikke tilrettes. Vi fandt en syerske via telefonbogen, som skulle lægge nederdel med slæb op, og desuden sy corsagen i hånden ( fyldt med perler og en lille transe) hvilket har været et stort arbejde. Det er et fantastisk arbejde hun har lavet og prisen 380 kr, så se jer godt for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min passer heldigvis perfekt.

Jeg har syet i flere år for folk og grunden til at det ofte er dyrt er, ud over at kjolen er en brudekjole (bare navnet på kjolen får prisen til at stige, det samme sker hos en frisør) ofte har brudekjoler perler og alverden på og den slags kan man ikke bare proppe i en symaskine og sy ind. Nogle gange skal der pilles perler, palietter og lign. af for at kunne sy kjolen ind og nogle af dem skal syes på igen, det skal gøres i hånden og er meget tidskrævende.

Kjolerne er også i flere lag og forskellige matrialer, der kræver forskellig op/ind-syning.

Ofte er det lige så hurtigt at sy kjolen fra brunden efter mål, som at lægge ind/op/ud osv.

Jeg skal lige tilføje at jeg ikke længere syr for folk, da nogle kvinder tror det er billigere end at købe i butikkerne og derfor tror de kan få en masse for meget få penge. Det tager mig omkring 15-20 timer at sy en tætsiddende kjole med stivere og corsage, fra der tages mål til den er syet. og alt efter matrialet koster det nok omkring 1000 kr. hvis jeg skal have hvad jeg syntes er rimeligt 150 kr i timen kommer det til at koste min. 3250 kr og det er jo hvis den bare sidder perfekt første gang. og så snakker vi jo ikke en brudekjole, men en kjole der nok koster 2000 kr i butikkerne. Grunden er at de kjoler man ser i butikkerne er så "billige" er at de er lavet af kinesere eller thaier og deres timeløn er meget lille.

Jeg kan nemt følge jer i, at det er dyrt, men hvis i selv skulle gøre det, hvad ville i tage for det? og hvor lang tid ville det så ikke tage jer? og hvordan ville det så ikke se ud?

Hvis jeg ikke kunne passe min brudekjole, ville jeg betale for at få den lagt ind, da jeg ikke selv gidder bøvle med det (så svært er det) og jeg hader at sidde og sy perler og palietter på i massevis...

Det er også grunden til at jeg valgte ikke at sy den selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved - heldigvis - ikke hvad jeg skal give endnu, men har gået at vide, at det bliver dyrt. Jeg skal have syet min corsage ind og det er - sagde skrædderen - lidt svært og derved dyrt. Plus at der er en 3 cm bred perlekant hele vejen rundt øverst på corsagen og det kommer til at tage tid = mange penge igen. Med de priser I har givet, kommer jeg nok også af med en 3000-4000 kroner :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dog nogle høje priser for tilretning. :thumbsupsmileyanim:

Min kjole passer mig perfekt, så der skulle rettes noget.

De kjoler jeg forhandler, kan man jo bestille efter ens egne mål, og det koster kun ca. 500,- og så skulle den jo passe, så der ikke skal rettes noget til.

Tine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige været henne og hente min kjole i dag, og har givet 1500 for oplægning af tre lag, en smule taget ind i ryggen, og ned foran i v-udskæringen, så den ikke gaber nogen steder. Jeg fik det gjort hos Systuen på frederiksberg. Det er selvfølgelig lidt dyrt, men jeg turde sgu ikke tage chancer med den vigtigste kjole i mit liv. Derudover er de vildt søde derhenne, og kjolen sidder absolut perfekt efter de har været i gang. Så jeg anbefaler ikke at spare på tilretningen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal give 750 kr alt incl. for tilretning af min kjole.

Den skal:

- 4 cm. op, og der er en masse tyl inde under som også skal rettes til.

- ½ cm ud i hver side

- Og stroppen som går ud over skulderen skal også ligges næsten 2 cm ind i hver side. Og der er en MASSE perler på som også skal rykkes...

Se billederne af drømmen i min tråd!

:ilovebryllupsklar: Eva

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: sikke nogle priser....så var jeg da gået bag ud af kjolen tror jeg... Jeg har "kun" givet 6000.- for min, og der er tilretningen med i prisen..

Vil igen gerne anbefale Gittes fest og brud i Hammerum...hun er bare så rar !!!!!

:ilovebryllupsklar: fra Belinda

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer