tudetøsen

hvorfor taler folk så grimt ???

7 indlæg i dette emne

Jeg bliver lige nød til at skulle have dette ud af systemet, så jeg håber at I bære over med mig.

Jeg arbejder i TDC, i Kundeservice, men i dag har været en af de dage hvor man har lyst til at pakke sine ting og gå! Jeg har haft de groveste kunder, der har svinet mig til. Deres ordvalg var så slemt at jeg ikke kunne få mig selv til at gengive det, heller ikke til Prinsen da jeg kom hjem....

Jeg bliver bare så ked, når folk er så grove. Ja for det er jo ikke min skyld, men det kan være meget svært at forklare når der ikke bliver lyttet.

Jeg kan ikke forstå hvad der får folk til at tale sådan til et andet menneske? Mon de sidder og tænker over deres opførsel bagefter eller er de ligeglade med at de ødelægger min dag, eller mine kollegars fuldstændigt?

Sorry for en gang brok, men er bare så træt og meget ked af mine dårlige oplevelser :)

Dagens gode råd: være mod andre, som du syntes de skal være mod dig REMEMBER :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Karin.

En MASSE :):huh::) til dig fra mig.

Arbejder selv for G4S og der er folk i den anden ende heller ikke altid for søde. men har lært mig selv at lukke af og det hjælper, heldigvis findes der også søde og dejlige mennesker der til gengæld kan redde hele ens (dårlige) dag!

Knuser fra Karen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har arbejdet på alarmcentralen på Dansk Autohjælp... Det er sq bestemt heller ikke flinke kunder man har der altid..

Folk, der kommer for sent til møde, arbejde, ferie og lignende..

Jeg lærte også at tænke, (selvom det ikke var nemt) at det jo ikke var mig personligt, der var noget galt med.

Og så var der heldigvis stor enighed om, at hvis kunden blev meget uhøflig, var det tilladt at lægge røret på, og skrive det i log-filen til den næste "uheldige" der får dem i røret.

Jessie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skylder skylden på den egoisme der syntes at være mere fremherskende nu om dage.....

Oplever dagligt ting, hvor det er tydeligt, at folk KUN tænker på sig selv og sit....!!!

Når de så bliver ophidset over de ting der er gået galt, så skal de af med deres frustration og det går desværre ud over den første person de støder på.....uden tanke på, at det jo ikke er den persons skyld.....

Er selv i et servicefag (købmand)...og har måtte bede kunder om at tale ordentlig og ellers finde et andet sted at handle.... Har ikke efterfølgede haft problemer med de personer....tværtimod.... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det når folk bare skælder ud uden at lytte. Jeg har ikke prøvet at sidde i din ende, men flere gange været en utilfreds kunde. Bl.a. har vi haft svært ved at slippe af med dato (du ved, den der gratisavis) som blev sendt til vores postkasse til trods for gentagne afmeldinger, både skriftlig og over telefonen. Af og til når jeg har skullet ringe, har jeg tænkt at NU ville jeg tale - om ikke grimt - men så hvert fald med store bogstaver. Men hver gang ender det med at jeg får en eller anden sød medarbejder i røret som ikke kan gøre for det, og så kan jeg ikke få mig selv til at være vred, for jeg ved jo godt at det ikke er deres skyld.

Så jeg kunne hvert fald aldrig finde på at råbe af dig i telefonen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og jeg kan så ikke komme med så mange opmuntrende ord fra den yngre generation...

Som folkeskolelærer må man lægge øre til rigtig meget grimt! Det hænder, at man får at vide, at man er en i****, eller at man bare skal holde sin kæft... ja min søster, der er i samme erhverv, er da også blevet kaldet B****!

Min søster har lige haft fat i mine to fætre, der også tillader sig at tale til lærere i et grimt sprog - jeg vil slet ikke gengive det her, hvad de har sagt! :thumbsupsmileyanim:

Den ene forstod efter nogle eksempler, hvad det gør ved det andet menneske, når man taler grimt til vedkommende.

Det kan være svært ikke altid at tage det personligt, for ord kan mange gange gøre mere ondt end at blive slået.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender det desværre alt for godt. Jeg er sygeplejerske og skal også tit lægge øre til folks frustrationer over vores firkantede sygehussystem, aflyste operationer pga for få læger eller for få penge til at have operationsstuer åbne i weekenden osv osv. Jeg kan jo udemærket godt forstå disse frustrationer og bliver da også ofte selv sur og frustreret over systemet, men vi kan jo ikke gøre noget ved det! Det skal ske på politisk plan. Heldigvis er der da indimellem folk, der siger, at de da god ved, at det ikke er sygeplejerskenes skyld, men vi er bare de nærmeste til at få skæld ud. Og heldigvis er der da flest dage, hvor tingene kører som de skal.

Du får sådan et af mig: :thumbsupsmileyanim:

Mvh Pernille.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer