Guest Mulle82

Betaling af serveringspiger

35 indlæg i dette emne

Hjælp...vi står og skal til og aftale nærmere med vores 4 serveringspiger. Men hvad er rimeligt at betale i timen til 3 unge piger på 17 og 18 år?

De skal sørege for opfyldning af drikkevarer på et bord samt sætte mad på bufeen. Ligeledes skal de sørge for opvask som dog foregår med maskine det hele?

Hjælp...

Hanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver vores, som er en blanding af bekendte/venner enten 50 kr i timen eller 1000 kr i det hele pr pers. Det er ret billigt taget i betragtning af at de begge normalt arbejder som tjenere, men umiddebart ville de gøre det gratis fordi de, når nu de kender os, syntes det er fedt at være med. Selvfølgelog skal de også være der til festen, efter middagen så :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt at se at det ikke er mig som er tosset. Vores har forlangt 120 i timen :)

Tror vi skal have en snak med dem eller finde tre nye

Umiddelbart lyder det som meget. Men jeg ved det jo heller ikke helt, fordi vi får vores til giga meget vennepris :thumbsupsmileyanim: Men jeg ville da mene at for nogle under tyve eller knap 18 er 120 meget, de kan da også kun have begrænset erfaring med at servere... Syntes det lyder som meget i hvert fald ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor skønt at se at det ikke er mig som er tosset. Vores har forlangt 120 i timen :)

Tror vi skal have en snak med dem eller finde tre nye

Umiddelbart lyder det som meget. Men jeg ved det jo heller ikke helt, fordi vi får vores til giga meget vennepris :thumbsupsmileyanim: Men jeg ville da mene at for nogle under tyve eller knap 18 er 120 meget, de kan da også kun have begrænset erfaring med at servere... Syntes det lyder som meget i hvert fald ;)

Ehm - der er jo også noget der hedder skat!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da min svigerinde og jeg var ude og servere til konfirmationer i foråret fik vi 100 kr. i timen, hvilket jeg synes er passende.

Vi skulle sørger for at buffeten var fuld, tage ud af bordet, lave kaffe og gøre klar til kaffen. Ikke servere, men mere køkken opgaver :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Når jeg er ude og servere tager jeg 100 kr for buffet osv, og 130 kr hvis det er fadservering for det er meget hårdere :thumbsupsmileyanim:

Men jeg knokler også for pengene, det er med meget ømme fødder at jeg får pengene ;)

Da jeg var under 18 år, fik jeg 75 kr i timen, og så evt. en bonus senere på aftenen, hvs alt var tilfredsstillende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Tøser

Da jeg serverede meget fik vi 100 kr i timen - ja uden at betale skat af det.

Det syntes jeg er en meget fair pris.

Jeg ved ikke hvor meget jeres piger har erfaring i at servere, men jeg vil også mene at 75 kr er fint.

Jeg forlangte 100 i timen fordi jeg også havde flere års erfaring - og ja det er et knokle arbejde alligevel.

Men I skal jo også gerne have nogle piger der er klar over de ting der skal foregå, så I ikke står midt i det

hele og så har de glemt at lave kaffen. Jeg mener, I skal koncentrere jer om festen, og så skulle de gerne

have styr på det.

Jeg ville aldrig selv have unge piger til at servere til mit bryllup hvis de ingen erfaring havde, for jeg syntes bare

at det er en dag hvor alt gerne skulle gå op i en højere enhed, og at man ikke skal koncentrere sig om de nu

husker alt.

Bare lige min mening.

Knus Joan :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var omkring 18-19 år serverede jeg til fester, for ca. 80-100 kr i timen. Billigere bliver det nok ikke.

Vi skal have to tøser, min lillesøsters veninder, til at stå for tingene til reception, de får nok omkring de 100 kr i timen. Den ene har arbejde på et hotel, så hun ved hvordan det foregår. Men der er også forskel på om det er til reception eller middag... Middag er hårdere arbejde

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav 100 kr. i timen til vores serveringspiger - og det er hvad jeg selv tager også - ville ikke drømme om at tage mindre - ej heller give det. Og det er uanset om de er 30 år eller 17 år - arbejdet er jo ikke forskelligt!?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gav en fast pris for dem alle sammen.. De fik 500 kr fra kl kl 18 og alt efter hvor lang tid det ville tage til den første omgang kaffe var sat over... De var vel færdige ved 23 tiden og det er ok... så fik de jo også frit drikke og bestilte menuer til dem også, så alt i alt en god skattefri løn *SS*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver 120 kr. i timen for tjenere med erfaring. Jeg synes ikke, at man skal give meget mindre end 100 kr. Helt ærligt er det meget lidt og spare, og det er vigtigt at have glade tjenere der gerne vil yde lidt ekstra hvis det gælder. Hvis det er forskellen mellem 80 kr og 100 kr er det jo kun 200 kr mere for 10 timers arbejde..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej...

Vi har som så mange andre selvfølgelig også serveringspersonale... Vi havde selv regnet med ca. 100 kr. i timen og det var også hvad de 'forlangte' :huh:

Vi får en kogekone 'af familien' som ingenting forlanger, men selvfølgelig blivber tilbudt den samme timeløn som de andre. Og de andre serveringspiger og mand skal ca. være der i 12-15 timer.

:thumbsupsmileyanim::)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HMmmm... er det kun mig, der synes det er bemærkelsesværdigt, at der skrives HELT åbenlyst om at man da ikke skal betale skat???

Gu f... jo, skal der da betales skat... alt andet er skatteundvigelse!!!! :thumbsupsmileyanim:

Noget andet er hvis man giver en gave, som "tusind tak for hjælpen....!" ;)

Jeg fatter simpelthen ikke folks mærkelige dobbeltmoralske holdninger til, at noget sort arbejde er "normalt" og "naturligt" og andet er DYBT forkasteligt! Men vi er selvfølgelig også forskellige....

Man undres bare...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:thumbsupsmileyanim: Hej!!

Vi giver 200 kr i timen, til faglærte tjenere og kokke, (og der kommer 4 stk. fra kl. 15- 02 :blush: ) hvilket jeg synes er mange penge.. - men derimod forventer jeg også at betjeningen er 112 % i orden.. :thumbsupsmileyanim: Og om de har tænkt dem, at betale skat af det - det må vel være op til dem, det er jo i og for sig ikke mit problem ;) Altså ansætter jeg nogen, så er det vel deres problem, om de betaler deres skat og ikke mit - jeg behøver ingen regning, jeg kan ikke trække det fra nogen steder alligevel :iloveyou:

Er det en ufaglært, som kommer må 100 vel være i orden, hvis de har prøvet det før - mere end 3 gange mindst, ellers kan det vel dårligt kaldes erfaring :bearhug:

:cheerleader3: Jeanet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer