Runøe

Takkekort hvornår og til hvem?

11 indlæg i dette emne

Hejsa Tøser'

Den 9 juni 2007 blev vi endelig mand og kone, og sikke en fantastisk dag, med høj sol, kærlighed til hinanden og glade gæster der var med til at gøre dagen helt speciel..

Nu er det hele desværre overstået og står for at skal sende takkekort til folk.. Men hvad gør man lige..? hvem skal have er det alle der har givet en gave ? eller er det kun til dem der også har sendt kort/gave/blomster, men som ikke var med til selv festen? Og hvor lang tid efter, at man er blevet gift sender man dem ud..

knus

Den lykkelige junibrud :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa Tøser'

Den 9 juni 2007 blev vi endelig mand og kone, og sikke en fantastisk dag, med høj sol, kærlighed til hinanden og glade gæster der var med til at gøre dagen helt speciel..

Nu er det hele desværre overstået og står for at skal sende takkekort til folk.. Men hvad gør man lige..? hvem skal have er det alle der har givet en gave ? eller er det kun til dem der også har sendt kort/gave/blomster, men som ikke var med til selv festen? Og hvor lang tid efter, at man er blevet gift sender man dem ud..

knus

Den lykkelige junibrud :thumbsupsmileyanim:

Hejsa

Jeg mener, alle der har givet gaver, sendt kort, blomster osv, bør have et takkekort, særligt hvis det er med bryllupsbillede på. Det er lækkert at få.

I følge den kære Emma Gad eller noget, mener jeg det er maks 3 uger efter brylluppet takkekortene skal ud, med mindre man er på lang bryllupsrejse.

Jeanette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså.. Hvis du tager den pr Emma Gad, så hedder det inden for 14 dage (idag en mnd) og til alle der har deltaget eller givet en erkendtlighed (gave, blomster gavekort o.s.v)

Vi sendte vores afsted inden det var gået en mnd så vidt jeg husker, men der er vidst en del idag der bare gør det inden for de første tre mnd'er, men det er jo et temperaments spørgsmål...

Knuz trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner det ærlig talt ikke, men jeg vil da gerne lige komme med min mening.

Jeg vil mene at takkekortene bør sendes ud senest et par uger efter brylluppet og jeg havde tænkt mig at sende til både dem der kommer til festen og dem der evt. giver gaver, blomster eller lignende :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af MetteG
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke, hvad man normalt gør, men vi har da tænkt os at sende takkekort til alle, som har givet gaver, blomster osv.

De vil nok blive sendt ud umiddelbart efter brylluppet og så snart vi har fået fremkaldt billeder, da jeg regner med, at det skal være med bryllupsbillede på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner ikke, hvad man normalt gør, men vi har da tænkt os at sende takkekort til alle, som har givet gaver, blomster osv.

De vil nok blive sendt ud umiddelbart efter brylluppet og så snart vi har fået fremkaldt billeder, da jeg regner med, at det skal være med bryllupsbillede på :huh:

Helt enig! :thumbsupsmileyanim:

Mvh Pernille. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke læst de andre svar, men vil helst sikkert sige, at I skal sende kort ud til ALLE i har hørt fra og som har vist interesse for jeres bryllup. Altså alle der har været med til fest og reception. Alle der har sendt gaver eller kort. I kan selvfølgelig ikke holde styr på hvor mange naboer m.fl. der er til globryllup, men hvis I lige kan huske en der var til globryllup, men som ikke har sendt noget, så kunne I jo også lige sende et kort til vedkommende.

Jeg mener at mna bør sende takkekort ud senest 14 dage efter bryllupet, med mindre man er på bryllupsrejse. Det er bare min personlige holdning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige så hurtigt som muligt (der skal jo tages højde for evt. bryllupsrejse og fremkaldelse af billeder) og til alle dem, der har betænkt jer med opmærksomhed på den ene eller anden måde.

Jeg havde ikke overvejet dem, der udelukkende kommer til globryllup, men det kunne man jo også godt.

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi rejser på bryllupsrejse om 8 dage og vi har endnu ikke fået billederne fremkaldt endnu. Men vi hååååber at vi kan nå at sende dem ud næste fredag inden vi tager afsted (Vi blev også gift d. 9. juni). Jeg skal i hvert fald have skrevet dem og gjort klar til at smække et billede i, så hurtigt som muligt!

Vi sender også til dem, der ikke var fysisk til stede, men som sendte et kort og blomster.

Redigeret af Den glade Brud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle der har givet sendt blomster, hilsner, kort, gaver - i det hele taget alle som I har nogen som helst at takke for, skal have et takkekort :-) De skal egentlig ud indenfor 14 dage efter brylluppet, men ikke alle holder så strengt på formerne og nogen sender først ud en måned efter.

Om man så vælger et færdigtrykt kort med "tak for opmærksomheden ved vores bryllup" eller en håndskrevet hilsen til hver enkelt, er individuelt. Personligt er jeg mest til det sidste, så alle vores godt 120 takkekort var håndlavede og skrevet i hånden med en personlig hilsen og et par linjer med tak for lige netop dén gave vi havde fået af hver enkelt. Det tog en krig at lave, men det var hyggeligt og vi har også fået _meget_ ros for dem. Til gengæld nåede de så ikke liiiige, at komme ud inden hverken 14 dage eller en måned :ilovebryllupsklar:

Med venlig hilsen

Louise

Redigeret af Forlovet
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer