Stellah

Præsten vil først snakke med os 5 dage før brylluppet!!

23 indlæg i dette emne

Jeg var nede og bestille tid hos præsten og hun foreslog d. 3. september og vi skal giftes d. 8. Jeg tænkte at hun nok havde styr på det og sagde bare ja, men er nu blevet lidt i tvivl om, om det ikke er ret sent??? Og snakker man kun med præsten den ene gang???

Sidder med en følelse i kroppen af, at hun ikke har styr på hvad hun laver.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, man må jo gå ud fra, at hun ved, hvad hun laver...

I kender hende ikke, lyder det til? Det er jo lettere for hende at huske jer, og skrive talen, hvis hun lige har talt med jer. Hvis I nu mødte hende flere uger før, så har hun formentlig set masser af brudepar i mellemtiden... Jeg ville da stole på, at hun har styr over tingene.

Vi skal tale med vores præst i morgen, og vi skal giftes d. 7/7. Men han kender allerede min kæreste særdeles godt, og han har mødt mig ved flere lejligheder, så det har vi det helt trygt med.

Jeg ville dog sikre mig, at du kan få styr på salmer og musik mv. inden fem dage før. Men det kræver oftes bare et opkald til organisten eller lign.

Så stille og roligt - det går nok alt sammen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var nede og bestille tid hos præsten og hun foreslog d. 3. september og vi skal giftes d. 8. Jeg tænkte at hun nok havde styr på det og sagde bare ja, men er nu blevet lidt i tvivl om, om det ikke er ret sent??? Og snakker man kun med præsten den ene gang???

Sidder med en følelse i kroppen af, at hun ikke har styr på hvad hun laver.

Det skal du absolut ikke være ked af. Præsten har det måske bedst med at have jer frisk i ærindring, så ikke det bliver en standart tale eller en tale kun ud fra de noter hun lige har lavet under eller efter Jeres snak med hende.

For Jer er det også positivt...for så er informationerne frisk i ærindring angående ritualer m.m.

Hvis I vil nå at lave kirkehæfter eller lignende og I synes det bliver for presset med få dage til brylluppet, så kontakt hende om evt. salmevalg pr. telefon inden.

Jeg skal snakke med præsten ca. 3 uger inden brylluppet...men min præst husker mig vist fint. Da jeg har leget med hans datter, han har begarvet min farmor og iøvrigt har han konfirmeret mig osv.

Iøvrigt er jeg heller ikke bekymret for at glemme noget til vielsen...

Synes du stadig at datoen er et problem af en eller anden årsag -så ring til præsten og spørg om det er muligt at få en tidligere tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi foreslog også vores præst at holde møde en måned-halvanden før brylluppet. Men det mente han var alt for tidligt!

Så vi skal også først mødes med ham på et (for mig :thumbsupsmileyanim:) sent tidspunkt - 10 dage før brylluppet.

Vores præst mener, at vi bedre kan huske, hvad vi har snakket med ham om, at vi har flere relevante spørgsmål og at vi bedre kan huske, hvad det er vi skal gøre og sige, når vi mødes tæt på selve dagen.

Men fem dage... det lyder godt nok sent... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi kender hende ikke. Vi har kun haft brugt kirken en gang tidligere og det var ved vores søns barnedåb og der var det en mandlig præst.

Det første jeg tænkte var, at hun nok havde 3 ugers ferie lige inden og det derfor skulle være så sent...

Er det organisten, der skal sige ja til salmerne??? Synes jeg har læst flere herinde, der har haft en præst der har sagt nej til en salme...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hægter mig på med stor interesse! Vi skal nemlig giftes samme dag (08.09.07) og jeg har virkelig ingen anelse om, hvornår vi skal aftale tid med præsten... :thumbsupsmileyanim: Jeg forestillede mig nok også 2 uger før, da vi jo også skal have fabrikeret sanghæfter og det kan vi jo dårligt før vi ved hvilke salmer vi skal synge...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey...

Sådan havde vores præst det også... Hun ville ikke have det for langt væk, fra selve dagen. Hun mener nemlig at der er mange brudepar og især mænnerne der kan glemme hvad det liiiiiiiige er de skal og hvornår, hvis det ligger for langt fra selve vielsesdagen.

Vi var hos hende i tirsdags og skal vies på Lørdag...

:wacko: :wacko: :wacko:

Det gik fint og vi fik en hyggelig sludder. Tror vi har styr på det og ellers har vi sq da noget at tale om, om 25 år!!!!!!!!!

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødtes med vores præst ca 14 dage før, men det var også kun fordi at jeg havde nogle opgaver der skulle laves i skolen....

Normalt er det gerne så tæt på dagen som muligt... et for at præsten kan få så nye oplysninger som muligt... 2. for at præsten bedre kan h uske jer og skrive en god personlig tale... og 3. for at din man bedre kan huske ceremoni forløbet :thumbsupsmileyanim: i al den stress er det jo nemt at glemme så det er friskt i hovedet så er det ikke så nemt at glemme *SS*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Vi skal mødes med præsten onsdagen før vores bryllup, da han gerne vil have os så frisk i erindringen som mulig, selv om jeg også syntes det var lidt sent. Han sagde dog at jeg var velkommen til at henvende mig inden med de ting jeg gerne vil have afklaret, og både tale med organisten om musik og graveren om blomsterne.

Jeg har dog planlagt at tage i kirke en alm. søndag for lige at sige dav og tale med både præst og organist og vise dem det fine kirkehæfte jeg har lavet..

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg tænker på er: Hvis du (eller din mand) skal have ændret navn til brylluppet, og I planlægger at aflevere skemaet til præsten, skal I nok aflevere det noget før, for at være sikker på at det når at effektueres på selve dagen..

Ikke at det nødvendigvis behøver at tage så lang tid. Min kæreste tog for et par måneder siden sin fars navn som mellemnavn (hans far døde for ca. 4 år siden). Det tog kun 3 dage, og så modtaog han ny dåbs- og fødselsattest samt nyt sygesikringsbevis.

Der er i øvrigt ingen som ved, at han har atget sin fars navn, så vi er ret spændte på hvad familien (oog specielt) hans mor siger, når de hører det i kirken...

Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ok, det forstår jeg ikke rigtigt, vi har jo samme præst, så vidt jeg husker, og hun ringede til Karsten igår og aftalte at vi skal snakke med hende den 12/7, og vi skal jo giftes den 11/8, hun sagde bestemt at hun foretrak at det blev inden hun holdt ferie, for ellers ville det blive for tæt på vielsen... kan ikke lade være med at tænke på om ikke hun har ment den 3. august istedet? jeg tror da nok jeg ville kontakte hende en gang mere bare for at være sikker...

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa

vi skal snakke med præsten den 2. juli og giftes den 7. juli.

Jeg kender overhovedet ikke præsten, men jeg har efterhåden snakket en del i tlf med ham :thumbsupsmileyanim:

Jeg har aftalt programmet og salmerne med ham på forhånd, så jeg kan lave kirkehæfter, og ordganisten har jeg mailet med om min indgangsmusik.

Når disse ting er på plads i forvejen, synes jeg det er helt perfekt at det er så tæt på, så han har os frisk i erindringen - specielt når han ikke kender os i forvejen.. ;)

Kærlig hilsen

Lotte :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal mødes med præsten den 1. august og vi skal vies den 11. Og efter at se havd de andre skriver ser det ud til at være meget normalt, så tror du kan være helt rolig :thumbsupsmileyanim:

Ang. om det er organist eller præst der skal "godkende" salmer er det vist forskelligt fra præst til præst. Vi skal vies i én kirke, men har vores egen præst med, så at sige. Vi vil gerne have en del udenfor slamebogen. Først spurgte vi "vores egen" præst om lov til det, og han sagde fint det skulle vi bare tjekke op med organisten. Vi spurgte så også den præst der tilhøre den kirke vi skal vies i og han sagde at det kom slet ikke ham ved, kun den præst der holder vielsen. Den "tilhørende" præst til kirke ville dog gerne have at det er vores præst der kontakter organisten og høre om han kan det vi gerne vil have. Giver det nogle mening?

I hvert fald er det korte af det lange at jeg det er jeres præst der så at sige skal godkendes jeres salmer og så skal der tjekkes op om organisten har tjek på dem. Evt. så snak med præsten om de salmer i gerne vil have og hør hvem af jer der tager kontakt med organisten.

Salme valget kan sagtens tages før I skal til møde med præsten, vi er allerede igang med det nu og håber på at have styr på det inden for den næste uges tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også giftes 08.09.07. :thumbsupsmileyanim:

Og vi skal først tale med præsten d. 06.09.07.. Og det har jeg det fint med.. Så regner jeg med at vi alle kan huske hva vi skal gøre og sige :thumbsupsmileyanim:

Vi skal dog heller ikke ha lavet kirkehæfte, så der er ikke noget dér vi skal have styr på...

Kærligst

SanneR

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tror jeg ikke du skal väre urolig over, vi skal giftes den 13-10 og til samtale med prästen den 5-10, hun fortalte at grunden til hun lagde tiden så tät på dagen var at så kunne vi stadig huske hvordan vi skulle gå, stå og sidde på dagen, så det er vidst meget normalt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra alle svar, tror jeg, at jeg slår lidt koldt vand i blodet, men er nu stadig lidt bekymret over gika's svar. Vi har nemlig samme præst og det kan da ikke passe at hun vil snakke med os 5 dage før brylluppet, hvis hun vil snakke med gika ca en måned før???

Må vist hellere ringe og tjekke op. Det ville være træls at misse mødet med præsten.

Jeg har allerede afleveret navneændringspapirer og vi skal ikke have kirkehæfter, så det er som sådan ikke fordi jeg har noget jeg skal nå efter samtalen med præsten. Jeg blev bare i tvivl om, om det var normalt at snakke med præsten så kort tid før.

Tak for jeres svar.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hmmm.... Nu kender vi begge vores præst ret godt, og jeg er ret sikker på at han ikke sådan liiiige glemmer os. Men det kunne da være at vi kunne komme til at glemme hvad vi skal, i hvilken side og hvornår :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: Vi var oppe og snakke med ham i torsdags den 21/6 og skal først vies den 28/7 ...... Godt jeg har bryllupsbogen..... Der står det hele fint beskrevet i, så kan vi da lige læse lidt op på det inden vi når den 28/7!!
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer