Sign in to follow this  
Followers 0
Stellah

Kan man tillade sig at invitere folk i kirken, når vi IKKE holder reception???

8 posts in this topic

Jeg har nogle efterskoleveninder og andre bekendte/veninder, som jeg gerne vil se, men da vi ikke holder reception, synes jeg ikke helt jeg kan tillade mig at bede dem komme i kirke for 45 min for bare at køre hjem igen. Hvad mener I?? Der er som sagt 65km hver vej for de fleste.

Det er umuligt for os at holde reception. Der er ikke tid nok og invitationerne er sendt ud.

Hvad gør jeg???

0

Annonce ♥

det syntes jeg godt man kan - behøver jo ikke være en direkte invitation.

jeg har skrevet et lille kort til mit arbejde hvor der står datoen på brylluppet og at de er meget velkomne til globryllup. - vi holder heller ikke reception.

du kunne jo bare sige til dine veninder at de er meget velkomne i kirken til globryllup hvis de har lyst.

måske nogen af dem rigtig gerne vil komme men ikke rigtig tør fordi de er bange for at trænge sig på, så er det jo rart for dem at få tilbudet.

håber du kan bruge mit svar

0

Vi holder godt nok reception, men da vi bor på Sjælland og bliver gift i Jylland, har jeg bare sendt en sms eller mail til venner og kollegaer. Jeg har skrevet at alle er velkommen til at kigge forbi, men at jeg selvfølgelig har forståelse for hvis det er lidt for besværligt for folk at komme "så langt, for så lidt". Det er blevet modtaget rigtig positivt af alle. Kun meget få kommer, men mit indtryk er, at alle er glade for at have fået tilbudet.

0

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det. Hvis I holdt reception var det en anden sag. Efter min mening virker det lidt malplaceret med en decideret invitation til globryllup, når der ikke er reception efterfølgende. Men du kan sagtens nævne overfor dem mundtligt, at det da vil være hyggeligt, hvis de kigger forbi, men da I ikke holder reception kan du naturligvis godt forstå, hvis det bliver for besværligt. Og så må det jo være op til dem, om de vil køre den lange vej for at se dig i kirken. Du kan bare ikke forvente det...

:ilovebryllupsklar:

0

Jeg ville ikke gøre det. Hvis I holdt reception var det en anden sag. Efter min mening virker det lidt malplaceret med en decideret invitation til globryllup, når der ikke er reception efterfølgende. Men du kan sagtens nævne overfor dem mundtligt, at det da vil være hyggeligt, hvis de kigger forbi, men da I ikke holder reception kan du naturligvis godt forstå, hvis det bliver for besværligt. Og så må det jo være op til dem, om de vil køre den lange vej for at se dig i kirken. Du kan bare ikke forvente det...

:ilovebryllupsklar:

Ja Maiken du skrev det jeg tænket.....

0

Det mener jeg godt man kan! Jeg sender et lille kort ud til nogle og en mail til andre med en meddelelse om at vi skal giftes. Håber bare ikke at folk misforstår det.

Derfor er det lidt vigtigt med ordvalget, at der ikke står "invitation" men "meddelelse" eller noget lignende.

I udlandet nogle steder sender man faktisk denne meddelelse om brylluppet til en bredere gruppe og vedlægger et ekstra kort om festen til dem, der skal med dér..

0

Nu havde jeg ikke tænkt mig at sende en decideret invitation ud, men bare sende en sms eller skrive en mail at de er velkomne til globryllup, men deter forståeligt, hvis det er for besværligt... De spørger jo til hvordan det går i med planlægningen og så tænkte jeg, at jeg kunne fortælle hvor langt vi er nået og at de i øvrigt er velkomne til globryllup osv...

0

Annonce ♥