madam mims

frysning af bryllupskage?

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg synes sagtens du kan fryse den. Den skal bare i en lufttæt pose og så en bøtte, så tager den ikke smag af fryseren (hvis du forstår) og den bliver ikke tør.

Vi fryser helt klart toppen af vores til vores første bryllupsdag eller der kommer en bebs, alt efter hvad der kommer først :cheerleader3:

:thumbsupsmileyanim: Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kusines kæreste er konditor og bagte kagen. Han siger, at kagerne faktisk ikke kan tåle at blive frosset - at ingredienserne ikke kan holde til frys i 1 år.... han har frarådet os at fryse den ned i 1 år. Pt. er toppen nedfrosset, men vi spiser den inden for den næste måned med en gæst, som ikke kunne komme, da han pt er i Irak.... og på vores 1 års dag får vi bagt en ny lille kage, som vi spiser - med samme indhold, som vores rigtige kage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vi har frosset toppen af vores kage på en paptallerken med en pose omkring og vores bager sagde, at det havde de også selv gjort til hans eget bryllup og den smagte udmærket på årsdagen.

KH Dorthe

Redigeret af Dorthe A
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg at det er lidt af en smags sag hvad folk gør og hvorfor..

Nogle fryser den ned pga. tradition og det er fint.

Andre vil ikke fryse den ned fordi det er "klamt" eller "det må man ikke ifølge sin bager"

Nogle har måske slet ikke gemt toppen af kagen, for det synes de måske bare ikke man behøvede.

Altså vi har frosset vores ned i en bøtte der passede lige nøjagtig til det stykke og den får lov at blive liggende der til vi har 1 års bryllupsdag.

Hvorfor gør vi det?

Jo det er tradition og jeg fulgte stort set alle traditioner til vores bryllup, så derfor skal kagen gemmes og spises. Hvis den ikke smager godt, jamen så har vi fået en bid og vi fik heller ikke andet end en bid på selve dagen. Men så er traditionen holdt og det er dét der er vigtigt for mig.

:boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om du fryser den i en beholder eller pose er nok lige meget, eller put den i først en pose og så beholder :boohoo:

Jeg tror ikke på smagenholder lige så godt, men det er jo hvad man kan forvente.

Man kan sagtens fryse den ned til året efter, kan slet ikk se noget problem der, og synes det er en sød tradition..

Jeg laver selv vores bryllupskage og har da også selv tænkt at fryse noget ned... Vores bliver godt nok lidt anderledes, da vi ikke laver en traditon kage med bunde og fyld.. men en chokolade kage med lidt fyld..

Knuss Den kommende Fru Steiness Om 11 mdr :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg at det er lidt af en smags sag hvad folk gør og hvorfor..

Nogle fryser den ned pga. tradition og det er fint.

Andre vil ikke fryse den ned fordi det er "klamt" eller "det må man ikke ifølge sin bager"

Nogle har måske slet ikke gemt toppen af kagen, for det synes de måske bare ikke man behøvede.

Altså vi har frosset vores ned i en bøtte der passede lige nøjagtig til det stykke og den får lov at blive liggende der til vi har 1 års bryllupsdag.

Hvorfor gør vi det?

Jo det er tradition og jeg fulgte stort set alle traditioner til vores bryllup, så derfor skal kagen gemmes og spises. Hvis den ikke smager godt, jamen så har vi fået en bid og vi fik heller ikke andet end en bid på selve dagen. Men så er traditionen holdt og det er dét der er vigtigt for mig.

:cheerleader3:

Vi fik også kun en meget lille bid, inden vi igen suste rundt og prøvede at snakke med så mange gæster som muligt, mens DE guffede kagen. Hele toppen blev tilbage hos os. Så jeg glæder mig til at lave lille kaffebord på vores et års bryllupsdag med toppen som kage til kaffen. Så må vi se hvordan den smager.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er det bare mig der er lidt sippet?? jeg synes det er lidt klamt og fryse noget i et år, plejer man ik og sige 6 måneder max??

Kan godt ske jeg er lidt hysterisk.

Jeg synes ikke, det er så lækkert at gemme en kage med fløde i i et helt år, men hvis der er rester, så kan de spises efter max 3 måneder. Men så længe får de nok ikke lov til at være i fryseren, hvis jeg kender min kæreste ret :cheerleader3:.

Jeg går slet ikke så meget op i de traditioner og det der kan undre mig er, at folk tit og ofte går SÅ meget op i traditioner, som de måske ikke engang ved hvorfor man gør og uden at vide, hvad de betyder :bestwishes:.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har frosset et stykke af vores kage ned i en plastikbeholder (den var firkantet, så den havde ingen top). Det regner vi med at spise til vores barnedåb i marts måned, altså 7 måneder efter vores bryllup. Vi gjorde det også pga traditionen. Så er det bare spændende, hvordan den smager til den tid.

Mvh Pernille. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer