Sign in to follow this  
Followers 0
lief

Er bare så glad

10 posts in this topic

Det er helt vildt :)

ALLE VI HAR INVITERET OGSÅ DEM FRA HOLLAND OG SPANIEN KOMMER PÅNÆR 2 KÆRESTER TIL NÆRE VENNER. :fløjt:

Jeg er helt oppe at køre over at vores venner prioriterer os så højt specielt min mands venner eftersom de fleste kommer fra Holland og skal tage fri fra arbejde og betale flybillet.

Man bliver så varm indeni

Vi bliver 87 i alt, men det er inkluderet 3 børn og 2 babyer.

Knus

Lief

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej hvor dejligt!

Vi har valgt at holde fest både her og i Holland.. I min kærestes familie er der for mange gamle og for mange gravide :) der ikke kan klare turen eller som lige er blevet forældre. For at de ikke skal snydes tager vi til Holland dagen efter brylluppet og holder en reception.

Det lyder ellers dejligt med sådan en international fest :fløjt:

0

IHHHHHH du skal også giftes med en flyvende hollænder :)

Hvilken by er han fra og har I nogel specielle hollandske traditioner til brylluppet? Hvoradn gør I med sproget? Vi har en engelsktalende toastmaster og ellers foregår vielsen på dansk og middagen bliver jo nok et miks af hollandsk, dansk og engelsk.

Hvor er det skønt at I har mulighed for at atge til Holland dagen efter. God idé hvis der er så mange gravide og gamle. Vi har ikke inviteret nogen gamle. (de nære er døde eller alt for syge) og gravide har timet det så de har fået barnet eller ikke er så langt henne endnu (gnæk, gnæk) :fløjt:

Knuffels

Lief

0

Annonce ♥

Min hollænder kommer fra Tilburg, det er også der jeg har boet de sidste 8 år. (Vi flyttede til Danmark i december). Hvor kommer din hollænder fra? :bearhug:

Jeg tror faktisk ikke at vi holder nogen hollandske traditioner, de har jo heller ikke nær så mange (bortset fra at de både bliver gift på rådhus og i kirken) som vi altså ikke gør! Min kæreste synes også at det er noget mere spændende at han først får mig at se i kirken. (I Holland bliver bruden jo gerne hentet hjemme af manden inden rådhuset).

Ellers er der jo en forskel i selve vielsen, da de for den største del er katolikker. I NL tænder de jo f.eks. deres dåbslys sammen til vielsen. Vi har dog besluttet os for en helt normal protestansk vielse.

Kender du ellers til nogle specielle hollandske traditioner? Jeg synes ikke at jeg har lagt mærke til noget specielt til de bryllupper jeg har været til dernede...

Jeg tænker selv på at tage sådan et overflødighedshorn med derned til receptionen om søndagen. De elsker kransekager, men det er jo ikke noget man kan købe dernede. Og det er jo også lidt en dansk festtradition.

Toastmaster har vi ingen af de vi kun holder en meget lille fest med de nærmeste, og jeg regner da ikke med nogen indslag vi ikke selv kan klare til receptionen :thumbsupsmileyanim: Men hvad vi ikke helt kan finde ud af er hvilket sprog vi skal bruge til taler osv. Enten kan folk kun tysk som ekstra sprog, eller kun engelsk. Måske at vi lægger oversættelser ved bordene...

0