nybegynder

Hvad skal en brudepige betale selv?

39 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger.. hvad skal en brudepige betale selv. Er der nogen regler for det, eller er det helt op til det enkelte selskab.

Min veninde skal giftes meget snart, og jeg har sagt ja til at være brudepige. Men nu er det løbet løbsk, udgifterne stiger og stiger. Kommer til at koste mig omkring 6000 kr i alt. Hvilket er meget når man er en fattig studerende. Hvad er normalt og hvordan har i andre oplevet det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej du...

Tjaaa... det lyder godt nok som det er meget dyrt, hvad pokker skal du dog betale og have???

Min veninde skal være min brudepige, til næste år, men hun får da ikke nogen udgifter ud af det, tværtimod... Jeg har da tænkt mig at købe en lille gave til hende som tak for hjælp!

Men det bliver ikke noget der sprænger budgettet, hvis du forstår...

Hilsen Maj

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bruden valgte butikken brudepigekjolen er købt i. Den skal selvfølgelig rettes til, og det koster penge. Sko havde jeg ikke der passede til. Undertøj der ikke viser sig havde jeg heller ikke. Håropsætning og makeup koster også en sjat. Dertil kommer der så de udgifter jeg også havde haft hvis jeg bare var gæst, farvning af hår og transport etc.

Redigeret af nybegynder
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

jeg tror det er meget forskelligt om brudepiger selv skal betale eller om man betaler det for dem.

Jeg havde 3 brudepiger og 1 blomsterpige, og jeg syede selv kjolerne, (kun blomsterpigens er købt færdig) og betalte også for dem.

Skoene hjalp jeg med at købe på ebay, men dem betalte de selv, de kunne også bruges bagefter til andet end bare bryllup.

Hår klarede de også selv, dog satte min frisør den enes her og make-up hjalp vi hinanden med.

Jeg syntes det lyder helt vildt dyrt at du skal betale så meget, hvor meget kostede kjolen da???

Jeg tror ikke det hele hos mig kostede mere end højst et par tusinde og det tror jeg ikke engang det gjorde. Og det var altså 4 stk.?????

mvh

tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

jeg tror det er meget forskelligt om brudepiger selv skal betale eller om man betaler det for dem.

Jeg havde 3 brudepiger og 1 blomsterpige, og jeg syede selv kjolerne, (kun blomsterpigens er købt færdig) og betalte også for dem.

Skoene hjalp jeg med at købe på ebay, men dem betalte de selv, de kunne også bruges bagefter til andet end bare bryllup.

Hår klarede de også selv, dog satte min frisør den enes her og make-up hjalp vi hinanden med.

Jeg syntes det lyder helt vildt dyrt at du skal betale så meget, hvor meget kostede kjolen da???

Jeg tror ikke det hele hos mig kostede mere end højst et par tusinde og det tror jeg ikke engang det gjorde. Og det var altså 4 stk.?????

mvh

tina

Kjolen har kostet i alt 3500, med efterfølgende rettelser hos en skrædder. Har holdt budgettet nede på sko og undertøj.

Men hårsætning og makeup kan jeg ikke gøre noget ved, det koster 700 (inkl en prøveopsætning) Dertil kommer de 'små' udgifter som strømpebukser,

hårfarvning (selvgjort) transport dertil, der er ret langt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. det lyder godt nok lidt vildt!.. Hvis jeg var dig ville jeg sige STOP!!!!

At kjolen er så dyr forstår jeg ikke, og hvorfor ikke bare leje en!? Hvis den skal være så fin, er det jo næppe en du får brugt igen!?

Og hvorfor skal du betale så meget for hår og make up! Forstår godt du vil have håret sat fint, men make upen læg da den selv.. Og håret behøver jo ingen prøveopsætning!

Altså det syntes jeg godt du kan fortælle bruden.. og gør hende opmærksom på at det at du bliver sådan stadset ud blot tager mere fokus fra hende.. den eneste forskel der er på jer den store dag lyder til at være farven på kjolen :griner:-

Det er bare min mening *S* At være brudepige burde man kunne sige ja til uden at det vælter ens budget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, undskyld mig, men jeg synes, at det er fuldstændig absurd, at du skal bruge SÅ mange penge på noget, der ifølge mig ikke skal koste dig noget!

Vi havde 6 brudepiger og to brudesvende, og de lagde selv makeup, og satte selv hår, som de ville have det. Kjolerne var valgt af os - stoffet købt af os, og de blev syet af min mormor og min tante.

De var sindssyg smukke, og havde alle guldsko og guldsmykker.

Men helt ærligt! Havde vi bestemt os for sindssyg dyre kjoler og hele pakken med make up og prøvehår mm - ja så måtte vi sgu selv betale for den omgang. Det er da helt urimligt, at det skal ruinere dig.

Vores brudepiger fik noget for det - en tur i bio og ud at spise samt en tøsetur i byen - igen betalt AF OS.

Synes faktisk, at bruden skal betale for gildet!

-Lisette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er altså dybt chokeret

Jeg mener, at hvis bruden bestemmer, hvilke kjoler brudepigerne skal have på, så må hun saftsusendemig også betale for dem. Og som andre siger hår og make up, kan I selv klare, en prøveopsætning er i hvert fald ikke nødvendigt.

Havde bruden bare bedt brudepigerne om at komme i en pæn kjole, var det helt i orden man selv skulle betale.

Nå, ja det var jo så bare min mening.

Håber du finder en løsning, der ikke ruinerer dig.

Jeanette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes det lyder tosset at du skal have udgifter ved det.... jeg skal have 2 brudepiger og jeg har købt deres kjoler, sko hår oh makeup står de selv for men jeg blander mig tilgængel helt uden om og de har faktisk også selv valgt deres kjoler selvom jeg betaler jeg giver dem hver en halskæde som tak pog den kan de så tage på til brylluppet hvis de har lyst eller lade være det er op til dem jeg har sørget for overnatning og morgen mad til dem, jeg synes ikke at de skal have udgifter for at skulle hjælpe mig. de skal jo så sørge for polterabent men det behøver ikke være dyrt, de kommer nok op på en egen betaling på 1000kr med polterabent, undertøj,sko og småting. jeg synes du bør sige fra overfor din veninde det er tosset at du skal betale og hun skal bestemme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har der ikke været nogen goder i at være brudepige.

Bruden bestemte farven og stedet kjolen skulle købes. Designet har jeg fået lov til at bestemme. Der er to andre piger, men de har ikke givet udtryk for at det er for meget (men nu kender jeg dem ikke særlig godt og har ikke megen kontakt til dem).

Så det er da på en måde rart at høre jeg ikke er den eneste der synes det er dyrt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, det er fuldstændig urimeligt at forlange, du selv skal afholde så store udgifter på at være brudepige! Jeg er chokeret over, at en brud synes hun kna tillade sig dette. Jeg håber, du på en pæn måde kan få sagt fra over hende og fortælle hende, at du meget gerne vil være hendes brudepige, men du kan ikke være med på de økonomiske præmisser. Hvis det skal være så dyrt må hun sgu betale!!!!!

:griner:- til dig - du trænger vist.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis bruden bestemmer, hvilken kjole (farve, model, stil mv.) så skal hun i mine øjne selv betale. Hvis hun derimod lader brudepigen bestemme hvilken kjole, hun vil have på, så kan brudepigen godt selv betale. Så vælger hun jo selv, om hun køber en kjole, som hun kan bruge igen -eller for den sags skyld hvilken pris den er til...

Når det kommer til sko, strømper og undertøj o.lign, så synes jeg dog det er rimeligt, at brudepigen selv betaler dette - med mindre bruden har krav til hvordan det skal se ud. Det er trods alt udgifter, som du også ville have haft, hvis du 'bare' var alm. gæst.

Da jeg var brudepige for min canadiske veninde, syede hendes svigermor vores kjoler, så de kostede os ikke noget. Vi skulle til gengæld selv sørge for sko, hår, make-up mv. mener jeg. Det fik vi alle gjort hos samme frisør som bruden, så det var ret billigt. Jeg valgte desuden selv at få lavet negle og få pedicure dagen før, da bruden havde inviteret os alle (fire brudepiger, brudens mor og brudgommens mor) i wellness spa center.

Jeg mener altså ikke, at man som brudepige kører 'frihjul'... Altså man skal ikke have kæmpe udgifter i forhold til hvis man var alm. gæst, men jeg synes også, det er helt ok, at man har udgifter til hår, make-up, undertøj mv. MED MINDRE BRUDEN HAR KRAV TIL DISSE TING...

Det er også dyrt atr være 'alm.' gæst til et bryllup. Vores bryllup kostede min bror og hans kæreste omkring 10-12.000 kroner - tøj til begge, transport fra Jylland til København X2 (også til polter), polter (min svigerinde blev endda hjemme), gave, babysitter, udgifter til æresport, hår mv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder med hagen i knäene :griner:- hva f..... er det for noget hvis hun bestemmer hvordan alt skal väre må hun da også selv betale udgifterne, hun ved du er studerende, skulle du så gå ud og ofre hvad der for dig svarer til en månedslön på hendes bryllup, hvor mange andre gör lige det..... vi betaler håropsätning og sminke til vores brudepige og dreng min kusine der er brudepige betaler selv kjolen, men det er jeg helt tryg ved da jeg ved hun har en kanon god smag...derud over har vi köbt en kurv til hende fyldt med läkkerier som tak for hjälpen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig - enten har bruden krav og betaler. Eller også er der frit valg og brudepigerne betaler selv.

Mine brudepiger har selv købt alt deres. Men jeg har heller ingen krav. Den ene har købt en kjole i Tyrkiet - den anden har fundet én hjemme i skabet. Det er fint med mig.

-Kirstine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min brudepige (kusine 26 år) har også fuldstændig selv fået lov til at bestemme det hele. Har ingen krav.

Men hun har også sagt til mig, at alt i alt kommer dette (mit) bryllup til at koste hende og hendes kæreste 6000 kr....(polter, tøj til dem bg., gaver, æresport m.m)...., men det mener jeg ikke, jeg kan kladres for, det er jo op til dem selv, hvad tingene skal koste...har ingen forventninger!

Men jo, jeg mener helt klart som andre - har bruden krav må hun også punge ud, men omvendt som i mit tilfælde, kan man ikke forlange at bruden skal betale.

Håber du/I finder en løsning, for det er da træls, at blive endnu mere fattig, når du er studerende.

Kram

Melanie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis bruden bestemmer, hvilken kjole (farve, model, stil mv.) så skal hun i mine øjne selv betale. Hvis hun derimod lader brudepigen bestemme hvilken kjole, hun vil have på, så kan brudepigen godt selv betale. Så vælger hun jo selv, om hun køber en kjole, som hun kan bruge igen -eller for den sags skyld hvilken pris den er til...

Når det kommer til sko, strømper og undertøj o.lign, så synes jeg dog det er rimeligt, at brudepigen selv betaler dette - med mindre bruden har krav til hvordan det skal se ud. Det er trods alt udgifter, som du også ville have haft, hvis du 'bare' var alm. gæst.

Jeg mener altså ikke, at man som brudepige kører 'frihjul'... Altså man skal ikke have kæmpe udgifter i forhold til hvis man var alm. gæst, men jeg synes også, det er helt ok, at man har udgifter til hår, make-up, undertøj mv. MED MINDRE BRUDEN HAR KRAV TIL DISSE TING...

Det er også dyrt atr være 'alm.' gæst til et bryllup.... tøj, transport), polter, gave, hår mv.

Jeg er enig med Louise.

Min veninde betalte selv - men det var ting hun alligevel skulle have hvis hun haved været almindelig gæst. Sådan forholdt det sig også da jeg var hendes brudepige.

Ingen af os havde så krav til hvordan brudepigeudstyret skulle se ud.

Jeg har givet hende en gave som tak for hjælpen - det gjorde hun også til mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan kun tilslutte mig koret. Hvis bruden stiller krav, så må hun betale. Det gælder både kjole, hår, make-up osv. Lader hun det derimod være op til dig at vælge, så er det for din regning (for så kan du jo bruge en kjole fra skabet og selv sætte håret og lægge make-up'en).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis bruden bestemmer, hvilken kjole (farve, model, stil mv.) så skal hun i mine øjne selv betale. Hvis hun derimod lader brudepigen bestemme hvilken kjole, hun vil have på, så kan brudepigen godt selv betale. Så vælger hun jo selv, om hun køber en kjole, som hun kan bruge igen -eller for den sags skyld hvilken pris den er til...

Når det kommer til sko, strømper og undertøj o.lign, så synes jeg dog det er rimeligt, at brudepigen selv betaler dette - med mindre bruden har krav til hvordan det skal se ud. Det er trods alt udgifter, som du også ville have haft, hvis du 'bare' var alm. gæst.

Jeg mener altså ikke, at man som brudepige kører 'frihjul'... Altså man skal ikke have kæmpe udgifter i forhold til hvis man var alm. gæst, men jeg synes også, det er helt ok, at man har udgifter til hår, make-up, undertøj mv. MED MINDRE BRUDEN HAR KRAV TIL DISSE TING...

Er HELT enig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer