grobmort

Kokken og Jomfruen

24 posts in this topic

Annonce ♥

Nogen der har fået mad derfra og i så fald kan det anbefales. Det er jo ret billige priser kan jeg se, men hvad med kvaliteten af maden?

Jeg ved ikke helt hvad man må skrive herinde - men jeg ville holde nallerne langt langt lang væk.

0

Jeg tror nu altså nok, der er ret stor forskel på de forskellige 'filialer'... Der var nogle historier oppe for et par måneder siden i Jylland mener jeg, hvor de ikke just havde levet op til forventningerne, men jeg har også hørt roser om dem...

Jeg ville ikke selv bruge dem til et bryllup, men en mulighed er at bestille til et mindre arrangement (evt. en hyggeaften med nogle venner en lørdag aften) forud for brylluppet, og så se, hvordan man synes, det er fra netop den afdeling, man får maden fra. De har afdeligner over hele landet, mener jeg, og de kan jo ikke være lige gode allesammen... Og prisen vil jo unægteligt spille lidt ind på kvaliteten - uanset hvad du vælger.

Men til de priser kan det jo godt betale sig at prøve dem af først...

0

Annonce ♥

Kokken & Jomfruen glemte at levere maden til min kusines bryllup!!!! Maden skulle have været der kl. 17.30 og da den efter flere rykkere endelig ankom kl 21 var kartofler og grønsager halvfrosne indeni.

Heldigvis skulle min kusine ikke betale regningen, men det blev først resultatet, da hun havde brokket sig - for de havde skam sendt hende fakturaen.

Som et plaster på såret fik hun en frossen roastbeef til fryseren.

Aner ikke hvilken afdeling de fik fra, men brylluppet blev holdt i København.

Det kan selvfølgelig være de har ændret sig siden - dette skete i 2002 - men ingen i vores familie har anvendt dem siden.

De gange jeg så HAR spist fra Kokken & Jomfruen synes jeg heller ikke der har været specielt meget smag i maden... det er nok de måltider jeg har anvendt mest salt for bare at få lidt smag i det jeg spiser!!! :thumbsupsmileyanim:

Hvis du søger på Kokken & Jomfruen herinde - så vil der komme flere tråde op, hvor folk har sagt for og imod firmaet.

Har I ikke en lokal slagter? De laver tit catering også - og ofte får man super kvalitet til stort set samme penge, som de store cateringfirmaer tager for maden.

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

jeg har ikke prøvet det, men er skeptisk på grund af prisen. En ting du også skal tage med i overvejelserne er anretningen - var til et bryllup, hvor de havde brugt et tilsvarende billigt sted - buffetcompagniet og der fulgte ikke serveringsservice med så det var anrettet i de foliebakker de kom i og på tallerkner.

Det var i og for sig ok, men jeg tror at mange gerne vil have det lidt finere til deres bryllup.

Jeg har set at mange af de lidt dyrere (bedre?) cateringsteder tilbyder fade mv. til anretning som en del af pakken... hvis man ikke lige selv ligger inde med en overflod af den slags eller det er til rådighed på feststedet, er det måske også en ting at tage med i overvejelserne - hvis man alternativt skal ud og leje/købe.

Mange hilsner

Nina

0

Har oplevet dem 3 gange. En gang kom maden for sent, og der var slet, slet ikke nok (30 års fødselsdag), men maden var rigtig lækker. En gang var meget lækkert og der var voldsomt meget til en barnedåb og en gang var det slatten og KEDELIG mad.. så det er vist ret forskelligt!

De to første var i Nordsjælland (2004 og 2005) den sidste var i København. (2001)

Jeg ville ikke vælge dem til et bryllup, men gerne til en mere "uformel" fest.

0

Jeg vil sige det sådan at det er lidt af en sensation hvis K&M husker alt og har alt med. Enten kommer de for sent, så mangler desserten o.l. Jeg har oplevet det mange gange.

Men ser vi bort fra det kan K&M såmænd være fint nok til fødselsdage o.l, men til et bryllup ? Nej.

Selve maden er ok men flad og som regel også tør. Jeg tror iøvrigt tiden er løbet fra dem. Jeg har oplevet så mange cateringfirmaer m.v. hvor maden har været helt i top uden at folk er kommet til betale en bondegård for det, omend det er dyrere end K&M. Jeg ville til enhver tid selv hellere binde an med et lille firma hvor det ikke er masseproduktion.

0

Annonce ♥

Tror helt klart, at der er forskellige oplevelser hos dem..

Jeg havde overvejet at rbuge dem, at den ene grund, at vi bliver ret mange, og deres priser er fine - MEN pris og kvalitet hænger oftes også sammen..

Men prøv som en anden skrev, at høre om du kan få en prøve menu ud - og ja, ville så nok sige at jeg skal bruge maden en del timer tidligere end der er behov for, for har desværre hørt for mange gange nu, om episoder hvor maden er kommet aaaaalt for sent - og til et bryllup, der skulle alting helst klappe ;)

/miss.v

0

vi har altid brugt dem og der har aldrig været noget galt med noget maden er god spændende og nytænkende(gæstekok) vi har bestilt til vores bryllup derfra og vi er ike nervøse vi har aldrig oplevet noget skidt. så jeg er ganske rolig... men er i det mindste i tvivl så lad være med at bruge dem der er ikke noget ved at skulle bekymre sig på sin bryllupsdag.

0

Jeg har fået mad fra Kokken & Jomfruen 3 gange.

1. gang mexikans buffet til min fødselsdag - lækkert!

2. gang til nonfirmation - lækkert

3. gang til et svendegilde -lækkert!

Altså 3 x lækker fra mig! og har ikke oplevet hverken fejl eller mangler.

0

Annonce ♥

Jeg synes bestemt det har meget med ens krav til mad at gøre... Nu er det ikke fordi jeg er en feinscmecker eller madsnob ( :thumbsupsmileyanim: ), men jeg synes simpelthen ikke at kvaliteten af de råvarer de laver maden af, er god nok!

Jeg kommer fra et hjem med en kokkefar, og et økologisk hjem (ja, der er sikkert nogle der vil vrænge på næsen af dette...) og der har kvalitet bare altid overtrumfet kvantitet.

Jeg er godt klar over at det er dyrt med mad til et bryllup (selvfølgelig gør jeg det...), men maden er oftest det, man taler meget om! Når man har været nogen steder, og man fortæller det til andre, er det oftest maden der bliver spurgt til først (hvertfald mine erfaringer, og min egen nysgerrighed...!).

Det jeg egentlig vil frem til, er at jeg ikke synes det er specielt lækkert, og der er sikkert mange andre steder, hvor du kan få noget lækkert mad, til en rimelig pris!

0

Mine forældre fik leveret mad en enkel gang fra dem til en rund fødselsdag. Det meste af maden var fin nok, bortset fra en oksesteg, der var nogenlunde lige så mør som en skosål..

Vil tilslutte mig udtalelsen om, at deres mad sikkert er fin til fødselsdag, kom-sammen og andre mindre fester. Men tror aldrig jeg ville turde bruge dem til et bryllup.

0

Mine forældre bruger altid Kokken og Jomfruen til arrangementer og det har såmænd været udmærket. Ikke den store smagsoplevelse og kødet er som regel kedeligt.

Jeg kunne aldrig selv finde på at bruge dem, da jeg forventer lidt mere af den mad, som jeg serverer - og specielt til et bryllup.

0

Jeg synes altså også kun, jeg har haft gode oplevelser med Kokken & Jomfruen, men som andre også skriver er det ikke super gourmetmad ... Men det er dog blevet leveret til tiden alle gange, og jeg har ikke oplevet, der manglede noget :boohoo:

:ilovebryllupsklar:

Maja

0

Annonce ♥

Jeg synes altså også kun, jeg har haft gode oplevelser med Kokken & Jomfruen, men som andre også skriver er det ikke super gourmetmad ... Men det er dog blevet leveret til tiden alle gange, og jeg har ikke oplevet, der manglede noget :boohoo:

:ilovebryllupsklar:

Maja

Nej det er bestemt ikke gourmetmad, men helt og aldeles udemærket! Hvis man gerne vil have en smagsoplevlse til sit bryllup, må man frem med pengene og betale mere for det.

Synes bestemt at maden er god i forhold til prisen.

0

Jeg har hørt fra en der har været køkkenchef på et større konferencested i hovedsted, at når de havde haft fx. store fagforeninger til kongres og havde mad til overs solgte de resterne til et bestemt dinnertranspotable firma billigt der derfor kunne leverer billig mad til deres kunder.

Dette er en del år siden, så jeg tør ikke sige om der stadig bliver drevet forretning på den måde.

0

Har oplevet mad fra K&J - østjylland nogle gange og det har absolut ikke været noget at råbe hurra for! Jeg ville ikke vælge at bruge dem til mit bryllup, hvor man måske godt vil ha' det lidt ekstra lækkert!!

Bare lige et pip her fra!

0

Hejsa :ilovebryllupsklar:

er helt ny her på Forum - skal først giftes 31-5-08 og jeg GLÆDER MIG :boohoo: Er allerede i fuld gang med forberedelserne.

Angående Kokken og Jomfruen - LAD VÆRE - har serveret en del og jeg har kun meget meget dårlige erfaringer med firmaet - fra frossen/slatten/kedelig/smagsløs mad til direkte madforgiftninger. Der er en grund til de er så billige.... Det er bare et godt råd.

knus fra Mie

0