Sign in to follow this  
Followers 0
Guest miemaja

Bryllupsfest i København/Nordsjælland

19 posts in this topic

Hej Piger,

Dette er jo et helt fantastisk forum :thumbsupsmileyanim:

Ringen er ENDELIG kommet på fingeren og jeg har allerede fået mere inspiration end jeg havde regnet med bare ved at læse jeres indslag.

Men jeg har brug for hjælp. Min kæreste er københavner og VIL afholde bryllupsfesten i københavn eller i nærheden. Er der nogle af jer, der har nogle idéer til et godt sted i nærheden af Kbh? Vi er ude efter lidt romantisk stil - selvfølgelig - omgivelserne må gerne være lidt grønne, måske endda lidt vand. Håber i kan hjælpe.

:carrot: Maja

0

Annonce ♥

Hej Maja.

Velkommen til dette fantastiske forum som man blive så afhængig af :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal selv holde det i Nordsjælland, men vi havde først kigget på Middelgrundsfortet, du kan se mere på www.fortet.dk det er et rigtigt chamerende sted, vi valgte i stedet Nordsjælland da hele min familie er derfra, og derved var der ingen grund til at flytte alle dem til KBH.

Held og lykke med det hele :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej maja

velkommen til :thumbsupsmileyanim:

og tillykke med det kommende bryllup! Som du skriver skulle omgivelserne gerne være lidt grønne, v. vand m.m. 'der tænker jeg på:

ved Vedbæk

mange forskellige eksempler

josty Frederiksberg, men der er ikke udsigt t. vand

jeg tænkte lige, at I nok skal se på hvor mange gæster i vil invitere også derefter vælge lokation!! (som andre skriver er Skodsborg fantastiske rammer, men der kan være max. 50 gæster inkl. brudeparret)

Vi måtte erfare, at der var nogle valg vi ikke kunne realisere med vores gæsteliste, så det kan hermed videregives som et godt råd!

Glæder mig t. at høre mere om jeres valg af sted m.m.

0

Jeg følger spændt med i denne her tråd :thumbsupsmileyanim:

Betina -> Hvor skal I holde festen henne?

Vi skal holde hele festen i Farum, som er min barndomsby - vi havde først valgt Kollekolle konferencecenter i værløse (naboby), men det blev pludselig lidt for konferenceagtigt for os, så vi har lejet Bregnerød kro, det er en rigtig gammel kro fra 1600 tallet og passer fint ind i vores gamle og romantiske tema. :thumbsupsmileyanim:

Her får vi egen indgang, garderobe, egne toilletter og så 2 store rum for os selv, et større til middag og dans og et til kaffen hvor man også kan trække sig lidt væk.

Vi synes stadig at Kollekolle er et fantastisk sted, men vi har brug for at kunne være alene om festen med familie og venner denne dag, hvorimod der var mange andre samme dag på kollekolle.

Hvor skal I holde henne?

VH Betina

0

Der kan bare ikke være så mange på Bregnerød Kro (små og lavtloftede rum). Vi har spillet der flere gange. I øvrigt er der flere som søger inspiration til feststeder på vores hjemmeside under profil/referencer hvor der efterhånden er blevet samlet en hel del (de fleste med links).

0

Annonce ♥

Jamen jeg har kigget på mange i København, nordsjælland. Desværre var mange lidt for dyre til vores budget (de fleste ligger på ca 1200pr kuvert) vi endte med Fyrkroen i Gilleleje. Totalt idyllisk og kun 540kr pr næse for helaftensarrangement.

Men ellers er der:

Charlottenlund Fort (super romantisk sted)

Frederiksberg Have enten Hotel Josty eller Brøndsalen (den lejer man og sørger selv for kok mm.)

Kirsten Pihl i Dyrehaven

Mikkelgaard i Rungsted

Held og lykke

Knus

Lief

0

Jeg følger spændt med i denne her tråd :thumbsupsmileyanim:

Betina -> Hvor skal I holde festen henne?

Vi skal holde hele festen i Farum, som er min barndomsby - vi havde først valgt Kollekolle konferencecenter i værløse (naboby), men det blev pludselig lidt for konferenceagtigt for os, så vi har lejet Bregnerød kro, det er en rigtig gammel kro fra 1600 tallet og passer fint ind i vores gamle og romantiske tema. :thumbsupsmileyanim:

Her får vi egen indgang, garderobe, egne toilletter og så 2 store rum for os selv, et større til middag og dans og et til kaffen hvor man også kan trække sig lidt væk.

Vi synes stadig at Kollekolle er et fantastisk sted, men vi har brug for at kunne være alene om festen med familie og venner denne dag, hvorimod der var mange andre samme dag på kollekolle.

Hvor skal I holde henne?

VH Betina

Det ved vi ikke endnu - derfor min interesse for denne tråd :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hej alle sammen,

1000 tak for alle de gode idéer. Der er masser at tage fat på. Vi har allerede sat en dato og et deltagerantal, så nu mangler vi "bare" kirke og sted, før vi kan komme videre til alt det sjove :ilovebryllupsklar:

jeg må jo hellere læse videre på alle jeres gode tråde og oprette mig egen ;)

:boohoo: Maja

0

Hej maja

velkommen til :ilovebryllupsklar:

og tillykke med det kommende bryllup! Som du skriver skulle omgivelserne gerne være lidt grønne, v. vand m.m. 'der tænker jeg på:

ved Vedbæk

jeg tænkte lige, at I nok skal se på hvor mange gæster i vil invitere også derefter vælge lokation!! (som andre skriver er Skodsborg fantastiske rammer, men der kan være max. 50 gæster inkl. brudeparret)

Vi måtte erfare, at der var nogle valg vi ikke kunne realisere med vores gæsteliste, så det kan hermed videregives som et godt råd!

Her må jeg lige korrigerer... Der kan være op til 72 sidende gæster i Dronningesalen, men kun 40 i Kongesalen. Så jo man kan godt være flere... - men det afhænger selvfølgelig af hvor meget "andet" der også skal være i lokalet, har man band eller andet, så tager det jo noget af pladsen...

I øvrigt så er der kommet supplerende festlokaler, som måske kan have plads til flere...?! Jeg ved det ikke, for har ikke set dem.

Vi skal holde festen på Skodsborg i Villa Rex, og jeg er IMPONERET over deres gode service... - og jeg synes faktisk ikke at deres priser er overvældende, men MEGET rimelige...

Held og lykke emd at finde et sted!

0

Hej maja

velkommen til :ilovebryllupsklar:

ved Vedbæk

Her må jeg lige korrigerer... Der kan være op til 72 sidende gæster i Dronningesalen, men kun 40 i Kongesalen. Så jo man kan godt være flere... - men det afhænger selvfølgelig af hvor meget "andet" der også skal være i lokalet, har man band eller andet, så tager det jo noget af pladsen...

I øvrigt så er der kommet supplerende festlokaler, som måske kan have plads til flere...?! Jeg ved det ikke, for har ikke set dem.

Vi skal holde festen på Skodsborg i Villa Rex, og jeg er IMPONERET over deres gode service... - og jeg synes faktisk ikke at deres priser er overvældende, men MEGET rimelige...

Held og lykke emd at finde et sted!

Hej Stub

Det ser vildt lækkert ud i Villa Rex, jeg prøver STRAKS at overtale min kommende mand til at bruge en masse penge der. Tak for det godt råd;)

0

Vi har spillet der flere gange og som Stub siger er det altid tip/top.

Ellers er der jo Sauntehus i Hornbæk men der vil I få pladsproblemer hvis I er mere end 50. Jeg har godt nok selv spillet for et selskab på 80 deroppe men de sad også som sild i en tønde.

Hotel Marienlyst kan jeg også kun sige god for. Vi har spillet flere bryllups deroppe men har også deltaget på deres bryllupsmesse de sidste to år.

Men jeg sparker lige nogle andre emner på banen også:

Skjalm Hvide, Jørlunde

Restaurant Sulmare, Skodsborg

Comwell Borupgaard, Snekkersten

Gallo D'oro, Espergærde

LO Skolen, Helsingør

Højstrupgaard, Helsingør

Næsseslottet i Holte

Ølsted Kro,Frederiksværk.

Der er links til alle (+ flere) fra vores hjemmeside under profil/referencer.

0

Annonce ♥

Hov - glemte lige at nævne Arresøhus Skævinge/Meløse som vi var oppe og se på sidste weekend og også selv har lejet privat. Der er alt, herunder et egentligt industrikøkken og lejeprisen er absolut rimelig. Man har mulighed for at leje det hele eller en del af det men de lejer kun ud til en lejer samtidig.

Edited by diskobil
0

hejsa :ilovebryllupsklar: tillykke med ringen - fantastisk følelse

Jeg er også spritny her i Forum. Hvornår skal du giftes? Jeg har været forlovet i cirka 20 dage :boohoo: Og vi har allerede booket vores sted. Vi skal giftes i maj næsteår og man skal åbenbart være hurtigt ude. Vi har booket på SKJALM HVIDE HOTEL i Jørlunde, som er nævnt tidligere.. Vi har valgt deres slotsarrangement - jeg er selv en meget romantisk tøse -HAHA- så det skulle være slotagtig - og man må sige vi har ikke råd til dragsholm slot, selvom det havde været vildt. Vi kommer fra jylland men skal holde det på sjælland, så alle gæster skal overnatte - tjek deres hjemmeside

knus mie

0

tak for alle de gode tips :thumbsupsmileyanim:

Vi har kun været forlovet siden 6/7 og har ikke haft så meget tid til at besøge de forskellige steder endnu. Vi satser på at blive gift i september 2008, men kirken afgør lidt datoen, da der er 900 ansøgere om året... Men det bliver enten den 6 - samme dato som forlovelse eller den 20 - som er vores årsdag, så det passer perfekt. Hvad med jer, Mie, hvornår skal i giftes? Og til lykke med forlovelsen ;) Hvordan kan det være i skal holde brylluppet på sjælland? Jeg ville elske at holde det i Jylland, kommer selv fra Aalborg og priserne er altså lidt anderledes derovre ;)

Vi har kigget på Lottenborg i Lyngby i lørdags, hvilket er et kompromis, men det er ok. Jeg er nemlig også en rigtig prinsesse, meeeen en falckredder og lærer har ikke uanede finanser :fløjt:

Så vi skal tale med kirken og Lottenborg på onsdag og jeg må sige, jeg glæder mig VIRKELIG til sted og kirke er på plads...så kan man gå igang med alt det sjove... Er der nogen, der har erfaringer med Lottenborg?

:boohoo: Maja

0