August 2007

Talen til min skat

8 indlæg i dette emne

Så er jeg ved at have talen nogenlunde på plads til på lørdag (ja det er sku snart!!) men vil I ikke godt komme med jeres ærlige mening om den? Er den for pladderromantisk eller for kedelig? Skal siges at små citater er hentet er fra BK :thumbsupsmileyanim: Jeg er nemlig ikke så god til sådan noget her. Men vil bare så gerne sige noget. Here goes:

____________________________________________________________________________

Jamen jeg vil også gerne benytte chancen i dag til at sige et par ord. Jeg vil dog forsøge at gøre det kort, da jeg ikke er den store taler.

Først vil jeg sige tak til min vidunderlige svigerfamilie. Fra at have haft en relativt lille familie, så har XXXX jo beriget mig med en ny stor og dejlig familie. Tak fordi I fra første sekund tog imod mig med åbne arme og gjorde mig til en del af familien.

Og også tak til dig mor for du altid har været der 100% for mig. Og tak for din måde at invitere XXXX ind i familien på. Selvom jeg i dag er blevet gift, så vil jeg jo stadig altid bare være din lille pige.

Kære XXXX. Nu er vi gift skat. Det er den dag vi har glædet os til så længe og har talt så meget om. Det gør mig bare så uendelig varm om hjertet at vi står her i dag som mand og kone. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du og jeg skal være sammen resten af livet. Det hele giver bare mening når vi er sammen. Og nu har vi også givet hinanden ord på det foran alle dem vi kender. Og jeg ved at det gør dagen endnu mere speciel for dig fordi vi i dag har ALLE vores mange familier samlet. Det er på alle måder en stor dag for os begge.

Jeg føler mig altid så utrolig afslappet når vi er sammen. Jeg elsker når du får mig til at grine. Jeg elsker at du er med til at udvikle mig som menneske hver dag. Nu vi godt nok blevet mand og kone. Men for mig vil vi stadig bare være kærester lige som vi altid har været. Jeg kom forleden dag til at læse nogle af de breve vi skrev til hinanden lige da vi havde lært hinanden at kende. Og det var sjovt for de kunne lige så godt have været skrevet i dag. Du drillede stadig mig med at jeg kom fra Vestjylland. Og jeg drillede stadig dig med at jeg lige havde tværet dig i kroket eller backgammon eller hvad jeg nu havde slået dig i. Og sådan er det jo også i dag skat. Jeg tror ikke der gik mange dage før vi fandt ud af at det skulle være os to. Det her var noget helt specielt.

Det gør mig så uendelig tryg at vide at vi nu altid vil være TO om tingene. Jeg hat nemlig fundet ud af at det at vi er to gør altid at de svære ting i livet føles halvt så svære mens de gode ting føles dobbelt så gode. Igennem årene har vi da både oplevet sol og regn. Og vi vil sandsynligvis komme til at opleve regn og sol og måske en lille dansk storm i vores ægteskab. Men som man siger så er der ikke dårligt vejr, kun forkert påklædning. Og jeg ved at vi begge er klædt godt på af vores kærlighed til hinanden. Og det skal føre os helt trygt igennem livet. Jeg kan ikke vente med at gå hånd i hånd igennem livet med dig min skat.

Jeg lægger nu trygt mit hjerte og resten af mit liv i dine hænder, og har fuld tillid til at du vil pleje det og passe på det så godt på det som du kan.

Jeg elsker dig skat.

Nu vil jeg gerne bede jer alle rejse jer, og udfolde et trefoldigt hurra for min mand.

Redigeret af August 2007
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er en virkelig flot tale, men er ikke vild med indledningen med at du ikke er den store taler... Det er hvad alle siger...

Hvis det skal med så kan du måske sige at du ikke har prøvet det før eller at du har gjort et forsøg med en tale...

Egentlig synes jeg bare du skal springe ud i det og ikke undskylde at du nu rejser dig på JERES store dag. Go for it!!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Synes det er en virkelig flot tale, men er ikke vild med indledningen med at du ikke er den store taler... Det er hvad alle siger...

Hvis det skal med så kan du måske sige at du ikke har prøvet det før eller at du har gjort et forsøg med en tale...

Egentlig synes jeg bare du skal springe ud i det og ikke undskylde at du nu rejser dig på JERES store dag. Go for it!!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes også taler er super god, men er enig med Mariemus, der er ingen grund til at undskylde for dig selv, især ikke når talen så bare er så super sød.

Brug du alt din energi på at fortælle din mand alt det du har planlagt.

Pøj pøj med det. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære XXXX. Nu er vi gift skat. Det er den dag vi har glædet os til så længe og har talt så meget om. Det gør mig bare så uendelig varm om hjertet at vi står her i dag som mand og kone. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du og jeg skal være sammen resten af livet. Det hele giver bare mening når vi er sammen. Og nu har vi også givet hinanden ord på det foran alle dem vi kender. Og jeg ved at det gør dagen endnu mere speciel for dig fordi vi i dag har ALLE vores mange familier samlet. Det er på alle måder en stor dag for os begge.

Jeg synes det er utroligt smukt skrevet, sidder her med en tårer i øjet...

Mht det jeg har fremhævet.. nu kender jeg jo hverken dig eller din kommende husbond, men har nogen af jer forældre der er skilte? Ellers synes jeg ikke man kan bruge det udtryk, for det virker som om der er mange familiegrene (stedmor/stedfar's familie..) Du kunne måske ændre det til "alle vores mange familiemedlemmer" eller "begge vores store familier"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer