goodbyehansen

Giftes anden gang - hvad skal jeg have på ?

19 indlæg i dette emne

Ganske uventet har min samlever friet, og selvom jeg havde forsvoret, at jeg nogensinde skulle giftes igen, så sagde jeg alligevel ja.

Jeg har altid grint lidt af de piger, der er gået totalt i selvsving med bryllupsforberedelser, men det gør jeg ikke mere, jeg er selv ramt, omend i en mild grad.

Jeg står dog med et problem - hvad skal jeg have på ? Jeg er ingen vårunge længere ej heller en sylfide, så en traditionel brudekjole duer ikke. Jeg prøvede et par stykker forleden, men synes nu mest jeg lignede en overbagt marens.

Det bliver et formiddagsbryllup i en lille landsbykirke og et minimum af gæster - så egentlig forestiller jeg med noget klassisk, stilrent og enkelt - men hvad er det, i de forretninger jeg har kigget, synes jeg ikke jeg hverken har kunne finde noget eller få gode råd.

Hvad er egentlig god skik og brug - bør man gifte sig i mønstret eller blomstret, er der farver man bør holde sig fra os.

Håber for at få gode råd og forslag

Goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min holdning er, at man kan blive gift i hvad som helst, man føler sig smuk i - uanset størrelse, alder og hvor mange gange man har været gift:o)

Personligt ville jeg nok vælge en ensfarvet kjole, hvis ikke det skulle være en traditionel brudekjole....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig! Noget man føler sig smuk i, og også gerne stilrent.

Mener nogen siger at kjolen skal være rød, hvis det er anden gang. Ved ikke om det passer, og rødt klæder jo som bekendt heller ikke alle.

Håber du finder noget der får lige præcis dig til at føle dig som den smukkeste i verden.

Kram fra

ViTo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig! Noget man føler sig smuk i, og også gerne stilrent.

Mener nogen siger at kjolen skal være rød, hvis det er anden gang. Ved ikke om det passer, og rødt klæder jo som bekendt heller ikke alle.

Håber du finder noget der får lige præcis dig til at føle dig som den smukkeste i verden.

Kram fra

ViTo

Jeg vil så lige indskyde, at jeg har været gift før, men som I kan se, var jeg stadig hvid brud, så i min verden, er der ingen begrænsninger og "hvad man nu kan og bør". Og ja, jeg bar også slør:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Tillykke med det forestående bryllup! :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes du skal tage det på, som passer dig bedst i forhold til dine ønsker. Det værste ville være hvis du på dagen følte dig utilpas p.ga. påklædningen. Snak evt. med din kæreste om hvilken type bryllup/stil i vil have og vælg tøjstil efter det. Så tror jeg du kan være ret sikker på, at få dit drømmebryllup og på at bære den kjole, som passer lige netop til dig og dit bryllup.

Knus!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres input - jeg er blevet lidt klogere (tror jeg nok)

Mht. Linea Raffaelli og Rembo kjolerne - ja, så er de utroligt smukke, og hvis jeg kunne hoppe i en størrelse 36 købte jeg omgående en på stedet og ændrede brylluppet til om eftermiddagen, men desværre er det en str. 46, jeg har brug for.

Rødt - det er faktisk slet ikke så tosset et forslag, men en selskabskjole af dem, jeg har kunne surfe mig frem tid, duer ikke, jeg finder, at det er mest hensigtsmæssigt at dække mormorarmene (til de unge - de løse skind på undersiden af overarmen).

Hmmm..... skal måske i retning af todelt dragt måske med løse bukser - ikke satin, men ....

Hvis nogen har set noget i den stil så send gerne et link

Andre forslag modtaget selvfølgelig meget gerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tak for jeres input - jeg er blevet lidt klogere (tror jeg nok)

Mht. Linea Raffaelli og Rembo kjolerne - ja, så er de utroligt smukke, og hvis jeg kunne hoppe i en størrelse 36 købte jeg omgående en på stedet og ændrede brylluppet til om eftermiddagen, men desværre er det en str. 46, jeg har brug for.

Rødt - det er faktisk slet ikke så tosset et forslag, men en selskabskjole af dem, jeg har kunne surfe mig frem tid, duer ikke, jeg finder, at det er mest hensigtsmæssigt at dække mormorarmene (til de unge - de løse skind på undersiden af overarmen).

Hmmm..... skal måske i retning af todelt dragt måske med løse bukser - ikke satin, men ....

Hvis nogen har set noget i den stil så send gerne et link

Andre forslag modtaget selvfølgelig meget gerne.

Jeg vil bare lige sige, at jeg er selv en størrelse 46 og det forhindrede mig altså ikke i at overveje en Rembo styling og Lina Rafaelli. Hvorfor skulle det dog det? De er da smukke til alle størrelse. Evt. med et af deres smukke sjal over de berømte mormorarme

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså - alt det der med, hvad man må og ikke må.... :pokey:

Hvad med evt. at få syet noget? Der findes masser af rigtigt dygtige skræddere, og det er ikke nødvendigvis dyrere end at købe en færdig brudekjole. Så kan du få det lige som du vil have det; Kort, langt, bukser, med/uden ærmer...

Jeg er selv lige blevet gift for 2. gang, og jeg havde valgt en champagnefarvet brudekjole med slæb og hele pivtøjet

Redigeret af Lena2007
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt og aldeles sikker på du sagtens kan finde en rigtig drømmebrudekjole - du har bare ikke fundet den endnu. Så ud og prøv nogle flere, som alternativ kunne en flot festkjole jo bruges.

Ellers hvis du har en kjole eller andet du synes sidder fantastisk godt på dig - kan du jo få en skrædder til at sy derefter i lige det stof du selv ønsker.

Her til sidst skal lige nævnes at jeg er en str. 36 - men blev gift samme dag som min svigerinde som er str. 44. Af og til var jeg faktisk misundelig på hende, jeg var nødt til at finde en kjole der passede mig helt præcis, hvor min svigerinde bare kunne fylde ud hist og pist. Hun blev helt fantastisk smuk på dagen, så det kan sagtens lade sig gøre. Der er faktisk en tråd her inde med store piger, måske er der nogen der kan lave et link. Der er ihvertfald utrolig mange smukke kjoler imellem...

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil bare lige sige, at jeg er selv en størrelse 46 og det forhindrede mig altså ikke i at overveje en Rembo styling og Lina Rafaelli. Hvorfor skulle det dog det? De er da smukke til alle størrelse. Evt. med et af deres smukke sjal over de berømte mormorarme

Jeg er helt enig! Herregud, størrelse 46 kan da sagtens se fantastisk ud!! Et sjal er en god ide eller måske en fiks lille jakke? Jeg er ikke så meget til de kjoler, der er skabt uden ærmer og så sætter butikken et par chiffonærmer på, hvis man vil have det - men det er smag og behag og der er mange gode billedeksempler herinde på det.

Hvis du ikke er så meget til det med kjole hvad så med noget todelt med lang rolig (dvs ingen marengs) nederdel og en flot top med lille jakke over? Du behøver jo ikke være helt hvid, men måske måske en gylden? Jeg skal lige se om jeg kan finde en bestemt kjole jeg har set herinde, det var rigtig flot!

Øjeblik...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der jotid muligheden for at blive gift i en have i stedet for kirke... Min mor blev gift . gang og det foregik i en have og hun bar et smukt champagne farvet 2 delt saet med meget flot sjal som jeg mener havde lidt farve.. Fantastisk..

Ligeledes bar hun ikke brudebuket for det synes hun symboliserede et foerste bryllup, men det er jo op til hver enkelt hvad man er tilfreds med.. Hvis du vil have hvid kjole, kirke o.l. det hele...

Foel helt sikkert dit hjerte i hvad du vil have paa..

Holder oejnenen aabne for et 2 delt saet som du efterspoeerger...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes AFGJORT at du skal prøve at kigge på rembo og raffaelli.. Min brudekjole var champagne/gylden, men findes også i lilla, som du kan se. Og i alle størrelser. Prøv at tjekke galleriet på Brudesalonens hjemmeside her

Lene er supersød og tager ikke noget for tilretning. -Du bliver da nødt til at prøve kjoler, for det er da for fedt at gøre!!!

Alternativt -som Luckyone foreslår- en skrædder som kan lave det helt perfekte til dig..

Tillykke med din nye lykke og held og lykke med det hele.

post-24027-1186492793.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også på vej til mit andet bryllup og syntes ikke jeg ville have hvidt på....

Jeg fandt en kjole i Bryllupsmagasinet, som desværre kun forhandles i Norge....jamen så fandt jeg en skrædder og får den lavet nøjagtig som jeg vil have den....

Jeg er en str. 48 og den bliver bare så smuk.....skal have 3. tilretning på torsdag..... :heart:

Her er inspirationsbilledet....min har bare en meget lys grøn som kontrast....

post-26053-1186517194.jpg

Redigeret af merkur65
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle de gode og kreative forslag.

Jeg har i de sidste dage besøgt indtil flere butikker med brudekjoler og festtøj, og det har været nedslående.

Dog er jeg nu fuldstændig afklaret - der bliver ikke tale om en brudekjole. Selvom det må give mange ret i, at Rembo og Raffaelli har de mest elegante og bedårende brudekjoler, men jeg føler mig bare så kæmpestor i dem alle (suk).

Jeg har også prøvet selskabskjoler, men ingen er faldt i min smag - for langt de flestes vedkommende handler det om, at jeg ikke vil have en skinnende satinkjole (forkert til et formiddagsbryllup efter min mening).

Jeg vil nu gå på jagt efter en 2-delt dragt - og gerne rød.

Men alternative forslag modtages stadig gerne.

Og til Janni - jeg vil blive meget glad, hvis du vil sende mig et billede af dig i din kjole, den ser utrolig flot ud - både snit og ærmer er jeg ret vild med.

mange hilsner

Goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle de gode og kreative forslag.

Jeg har i de sidste dage besøgt indtil flere butikker med brudekjoler og festtøj, og det har været nedslående.

Dog er jeg nu fuldstændig afklaret - der bliver ikke tale om en brudekjole. Selvom det må give mange ret i, at Rembo og Raffaelli har de mest elegante og bedårende brudekjoler, men jeg føler mig bare så kæmpestor i dem alle (suk).

Jeg har også prøvet selskabskjoler, men ingen er faldt i min smag - for langt de flestes vedkommende handler det om, at jeg ikke vil have en skinnende satinkjole (forkert til et formiddagsbryllup efter min mening).

Jeg vil nu gå på jagt efter en 2-delt dragt - og gerne rød.

Men alternative forslag modtages stadig gerne.

Og til Janni - jeg vil blive meget glad, hvis du vil sende mig et billede af dig i din kjole, den ser utrolig flot ud - både snit og ærmer er jeg ret vild med.

mange hilsner

Goodbyehansen

Som jeg skrev, så skal jeg til 3.tilretning i morgen, og derefter regner jeg med at der kommer billeder ind i min planlægningstråd....:heart: Men advarer lige...den er altså ikke helt magen til billederne.....bl.a. ærmerne bliver anderledes, fordi jeg kunne forestille mig at jeg (klodset som jeg er) kunne komme til at slæbe ærmerne ind over bordet og dyppe dem i alt muligt...... :heart: Derfor bliver de kun 3/4 lange, men stadig i noget gennemsigtig let stof..... :heart:

Redigeret af merkur65
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg er en af dem der skal giftes for anden gang og er gået helt i selvsving :heart:

Mht farven må jeg indrømme at jeg ikke tænker over det ... jeg går efter den kjole jeg kan li ... ville gerne have en rød, men ikke pga det er anden gang ... kun fordi min tilkommende elsker rødt ... så hvorfor ikke glæde ham :heart: ..

Jeg har set flere herinde der ikke hører til de mindste og de ser virkeligt smukke ud i brudekjole ... nogle af kjolerne giver virkeligt en flot talje/figur ...

Jeg er spændt på at se hvad du finder på ... har selv overvejet en selskabskjole da flere af dem er lige så flotte som brudekjoler

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer