Annelasse

Chanti

17 indlæg i dette emne

Jeg har set en prinsesse ring hos chanti.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor det er så billigt.

Den koster i butikken 18.600 kr men hos chanti koster den 8.500 kr

Jeg ved godt de springer det led over der hedder forhandleren, men godt nok mange penge at spare alligevel.

Min kommende mand har sagt at han synes vi skal købe den, men jeg kan godt blive lidt nervøs over den store pris forskel.

Nogle der kender noget til dem?

Eller har købt noget hos dem?

Mvh Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har handlet med Chanti op til flere gange, dog ikke med vielses/forlovelses ringe, men de gange jeg har handlet med dem, har de være utrolig hurtige og og varerne meget søde. Billederne er jo selvfølgelig taknemmelige, men det er de jo også hos andre forhandlere, så jeg vil sagtens kunne anbefale dem!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min forlovelsesring er fra chanti og den har levet 100% op til forventningerne... så meget faktisk, at vi nu også har bestilt vores vielsesringe hos dem. så jeg kan kun anbefale dem :pokey:

kh Lisbeth

Jeg er bare så bange for at det er en lille bitte ring jeg modtager.

Den jeg er lun på er, 0,40 i hvidguld som prinsessering.

Jeg har været inde og læse om deres returret, med de skriver at forlovelsesringe ikke kan sendes retur....eller er det bare mig der er helt gal på den.

Mvh Anne

0

Del dette indlæg

Min forlovelsesring er fra chanti og den har levet 100% op til forventningerne... så meget faktisk, at vi nu også har bestilt vores vielsesringe hos dem. så jeg kan kun anbefale dem :pokey:

kh Lisbeth

Jeg har været inde og læse om deres returret, med de skriver at forlovelsesringe ikke kan sendes retur....eller er det bare mig der er helt gal på den.

Mvh Anne

Gå ind hos en almindelig guldsmed og bed om at prøve en solitaire eller prinsessering med en sten på 0,40 carat - så ved du præcis hvor stort 0,40 carat er IRL og hvordan det ser ud i virkeligheden på netop din hånd.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

kh Lisbeth

Mvh Anne

Gå ind hos en almindelig guldsmed og bed om at prøve en solitaire eller prinsessering med en sten på 0,40 carat - så ved du præcis hvor stort 0,40 carat er IRL og hvordan det ser ud i virkeligheden på netop din hånd.

Med venlig hilsen

Louise

Vi har været hos en guldsmed idag hvor jeg prøvet en 0,40 prinsessering i briliant...den hos chanti er 0,40 i diamant, hvor meget forskel er der at se der?

Hvis jeg kan regne med at det er samme str som den i butikken så er jeg ikke nervøs for at købe den.

Mvh Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

kh Lisbeth

Mvh Anne

Med venlig hilsen

Louise

Vi har været hos en guldsmed idag hvor jeg prøvet en 0,40 prinsessering i briliant...den hos chanti er 0,40 i diamant, hvor meget forskel er der at se der?

Hvis jeg kan regne med at det er samme str som den i butikken så er jeg ikke nervøs for at købe den.

Mvh Anne

Hej Annelasse

Du kan bare få den hjem til gennemsyn, så kan du kigge nærmere på den.

Hvis du søger på Chanti herinde, så kommer der en masse indlæg frem - blandt andet har ejg selv rost til dem skyerne en masse gange - jeg har virkelig været godt tilfreds - ISÆR med at få mine mange mange tusinde kroner MEGET hurtigt retur efter jeg har returneret ringe.

Det har ihvertfald givet mig nogle tanker om hvorfor dælen jeg hidtil har brugt så mange gysser i almindelige guldsmedeforretninger. Jeg ærgrer mig bare lidt over de ikke har større udvalg i halssmykker.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

kh Lisbeth

Mvh Anne

Med venlig hilsen

Louise

Mvh Anne

Hej Annelasse

Du kan bare få den hjem til gennemsyn, så kan du kigge nærmere på den.

Hvis du søger på Chanti herinde, så kommer der en masse indlæg frem - blandt andet har ejg selv rost til dem skyerne en masse gange - jeg har virkelig været godt tilfreds - ISÆR med at få mine mange mange tusinde kroner MEGET hurtigt retur efter jeg har returneret ringe.

Det har ihvertfald givet mig nogle tanker om hvorfor dælen jeg hidtil har brugt så mange gysser i almindelige guldsmedeforretninger. Jeg ærgrer mig bare lidt over de ikke har større udvalg i halssmykker.

KH Dorthe

Jeg ville bare så gerne have den på næste lørdag når vi skal giftes, selv om det er min morgengave.......jeg har set de har den i min str.

Jeg synes det er svært

Mvh Anne

0

Del dette indlæg

Mvh Anne

Den du har prøvet i forretningen er formentlig ens i størrelse og form med Chantis, men kan muligvis variere i farve og klarhed for det trænede øje. De færreste vil nok kunne se forskel, da de fleste smykkeforretninger nok bruger de helt samme eller nogenlunde de samme kvaliteter sten som Chanti.

Diamant er navnet på ædelstenen - ligesom rubin, safir eller smaragd. Brilliant er navnet på en slibning - altså den form den rå sten er blevet slebet i. Det har formentlig været en brilliantslebet diamant begge steder, da det er det mest almindelige. Dem jeg kan se på Chantis prinsesseringe er i hvert fald også brillianter.

Carat er vægten på stenen - 1 carat er lig med 0,2 g. og 0,40 carat er derfor altid det samme, ligesom 1 kg altid er 1 kg, - men det kan se større eller mindre ud alt efter hvad form stenen er slebet i. Brilliantslibning er den slibning der giver stenen den største overflade opadtil og som reflekterer mest lys ud af stenen og får den til at skinne mest og derfor er det den mest brugte overhovedet.

Det du skal være opmærksom på, ud over størrelsen, er farven på stenen og klarheden på stenen - colour og clarity - altså hvor farveløs/hvid stenen er og hvor få urenheder/slør der er i den. Jeg kan læse mig til, at chantis er wesselton/si, hvilket absolut er inden for det acceptable for en smykkesten. Den du har prøvet hos smykkeforretningen har nok også været en wesselton eller muligvis en top wesselton med samme eller lidt finere klarhed. Personligt ville jeg ikke betænke mig på at handle hos Chanti - jeg synes de giver en udemærket information om deres brillianter på hjemmesiden.

Håber du kan bruge det til noget. Bare spørg hvis du har brug for mere information eller har andre spørgsmål :-)

Med venlig hilsen

Louise

P.S. Her er et link om de 4 C'er som man vurderer diamanter efter http://www.hwgem.com/diascale.htm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Vores vielsesringe er fra Chanti og de er bare smukke! Jeg har også købt på siden før og det har ALTID levet op til forventningerne... Så det kan du roligt gøre...

Dét de ikke returnerer er ringe lavet i speciel størrelse. Hvis først du får dem til at producere en ring i din størrelse med graveringer osv. så returnerer de den ikke, men hvis du har fundet én i din størrelse på deres lager, så kan du sagtens få pengene igen.

Da vi havde besluttet hvilke ringe vi ville have, sendte de en kuffert med prøveringe i tilsvarende bredde, så vi kunne måle hvilken størrelse, der passede til os.

Rosende ord herfra og til Chanti!!

0

Del dette indlæg

Hej

Ja jeg turde heller ikke købe en ring derfra uden at have prøvet deres egne størrelser - jeg nuldrede med flere størrelser i den prøveboks og vi HAVDE været hos guldsmed og få taget mål - og de mål blev ringen ikke.

De ringe der ikke er vielsesringe kan man jo ikke få i prøveboks, men så kan man få en finger-måler.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Jeg kan også kun anbefale Chanti. Vi har købt vores vielsesringe hos dem. Jeg skal faktisk hente de færdige ringe med indgravering i dag på posthuset - og jeg er sikker på at de er helt perfekte. Når du bestiller, så vælg prøveboksen. Så er du sikker på at det er den rigtige størrelse. Du kan nok ikke nå at få den til morgengave, selvom de har relativ hurtig betjening, men en fantastisk ring er værd at vente på! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg har været været i tvivl omkring hvor vi skal købe vores vielsesringe. Det første problem er, at jeg slet ikke er god til at gå med ring - kan slet ikke holde det ud, så derfor er et af kravene at ringen er meget tynd, så jeg ikke rigtig kan mærke den. Ja jeg ved godt, at man siger, at efter kort tid kan jeg slet ikke mærke ringen, men det synes jeg nu ikke rigtig passer - men har selvfølgelig heller ikke den største portion tålmodighed.

Jeg har været inde og kigge på chanti´s hjemmeside flere gange, og må da indrømme, at priserne var nogen der tiltalte mig. Især da vi så hvad tilsvarende :loveflag: ringe som vi havde fundet hos Chanti kostede hos en guldsmed. :bearhug:

Så i weekenden, var jeg inde og bestille vores vielsesringe, samt en prøvebox, og allerede tirsdag kom prøvenboksen - det er altså rart, for så kan man gå i fred og ro og finde ud af hvilken størelse man skal have, og om man kan lide ringen når man ser den i virkeligheden.

Det er helt sikkert, at vi købe vores ringe igennem Chanti - så må jeg bare ønske mig noget tålmodighed i bryllupsgave eller evt. i morgengave, så jeg kan gå med den flotte ring resten af livet.

Så jeg vil også helt sikkert, anbefale Chanti. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer