bangbaby

Betaling af serveringspersonale

13 indlæg i dette emne

Vi har fået min bedste venindes mor, søster og to af mine veninder (som ikke er så tætte at de skulle med til festen)

til at servere til vores reception.. Der er nok at lave.

Hvad synes I de skal have for eksempelvis arbejde fra 10- 18 - altså fremstilling af mad og oprydning..

Man skal jo også lige tænke på aldersforskellen. Den yngste er 14-15 og den ældste i 40'erne...?

Hvor meget ville I give?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altid lidt svært... I Jylland gør man jo tit den slags som vennetjenester, eller for en beskeden sum penge, en kurv eller lign. Men det er jo svært at vide, hvad de forventer...

Standardtaksten (efter overenskomst) for serveringspersonale er vist 149 kroner i timen, så vidt jeg er orienteret. Og så meget skal de nok ikke have... Men snake dog med dem om hvad de havde tænkt sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte vores personale. Den ældste bad om kr. 100,- i timen og sagde at hendes piger ikke behøvede så meget. Så vi giver hende og pigerne på 20 år kr. 100 og pigerne på 15 år får kr. 80.

Vi skal også have hjælp om eftermiddagen til receptionen. Hun har på forhånd sagt, at det gør hun gratis. Jeg giver hende så bare nogle rester + blomsterdeko, tror jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I mine øjne er 100 i timen 'orange' en ret god løn... Taget i betragtning at satsen er 150 hvis man skal betale dem gennem feststedet...

Det bedste råd jeg kan give her er dog at sørge for at have 110% faste aftaler, inden ballet går i gang...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når jeg er ude og servere tager jeg 100 kr i timen hvis det er buffet eller lignende, hvis det er tallerken servering eller fadservering så snakker vi nok nærmere 130 kr i timen, da det er meget hårdere :thumbsupsmileyanim:

Jeg har en smule tjenererfaring men ikke meget, hvis de har erfaring så ville jeg give dem 130 kr i timen...

Dem der er under 18 ville jeg nok give 80 kr i timen, men når alderen er blandet ville jeg faktisk give alle den samme løn, de laver trods alt det samme hårde arbejde ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de er 14-16 år kr. 80,00

16-18 år kr. 100,00

Over 18 år kr. 100-140,00 (140,00 hvis det er proff.)

Søren

Hvis jeg skulle give 140 kr (som jeg ikke går ud fra de betaler skat af) ville jeg føle mig flået, når jeg ved at prof. taksten (hvidt) er 149 kr. (det gav vi til serveringspersonalet hvidt til vores fest på kroen!)

Tal med dem inden og afstem jeres forventninger på forhånd, så der ikke er noget, der skal diskuteres efterfølgende.

Synes godt man kan gøre forskel i timelønne - måske ikke alene på grund af alderen, men nærmere fordi hende på 40 år nok kommer til at stå med ansvaret og lave mest.... men det er jo op til jer at vurdere... og det kan være svært på forhånd og I opdager det sandsynligvis ikke selv i løbet af dagen.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal give 125 kr i timen for to proff tjenere... De arbejder begge i branchen!!

Den ene kommer fra 13 til efter kaffen- og den andnen kommer fra 17 til efter kaffen

Vores opvasker skal have 75 kr. i timen og vil være der fra 15 til efter kaffen!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer