Louiseh79

God og nem fødselsdagskage

17 indlæg i dette emne

Jeg har fødselsdag på torsdag, og vil gerne tage en kage med til mine kolleger. Alternativer er at købe ved bageren, og det er både dyrt, kedeligt og lidt for brugt på min arbejdsplads. Hjemmebagt kage derimod er folket helt vilde med!

Jeg forestiller mig noget i en bradepande, for det er næsten det letteste, når der skal være til 20-30 mand. Den skal være nogenlunde let at gå til, for jeg er ikke den store bager ;)

Any suggestions? På forhånd tak!

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor bager den mest fantastiske chokoladekage i bradepande hvis det kunne have interesse? Den er ikke sådan "klassens kage" agtig, fordi der kommer sådan en blød, lys chokoladecreme ovenpå.

Har ikke lige opskriften her, men hvis du er interesseret kan jeg hurtigt skaffe den til dig :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Louise! :denmarkflag:

Når du ikke er den store kagebager, så har jeg løsningen til dig: Flødebollelagkage!! Jeg ved godt, at det er til 20-30 mand, men så kan du bare gange op - der er til ca. 8-10 personer i en lagkage.

Find lagkagen her - klik på 'Mad-mad-mad' / 'Kager & søde tærter' / 'Flødebollelagkage'. Det er så eventyrligt nemt, men folk vil tro, at du er uddannet konditor... - og den vil blive spist med stor vellyst - og med god samvittighed - den er fedtfattig, men det er der ingen der vil tro!

post-22726-1186315434.gif post-22726-1186315257.jpg post-22726-1186315434.gif

post-22726-1186315100.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Louise! :denmarkflag:

Når du ikke er den store kagebager, så har jeg løsningen til dig: Flødebollelagkage!! Jeg ved godt, at det er til 20-30 mand, men så kan du bare gange op - der er til ca. 8-10 personer i en lagkage.

Find lagkagen her - klik på 'Mad-mad-mad' / 'Kager & søde tærter' / 'Flødebollelagkage'. Det er så eventyrligt nemt, men folk vil tro, at du er uddannet konditor... - og den vil blive spist med stor vellyst - og med god samvittighed - den er fedtfattig, men det er der ingen der vil tro!

post-22726-1186315434.gif post-22726-1186315257.jpg post-22726-1186315434.gif

Den ser godt nok nem ud! (og super side i øvrigt...)

Den er med i overvejelserne, men hvis der er andre bud, modtages de stadig gerne. Lagkagen her en nok lidt vanskellig at transportere rundt med to og sådan... Men måske til min fødselsdags kom-sammen ¨på lørdag...

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg fået opskriften på min mors chokoladekage. Det er en norsk opskrift, så det er jo ikke sikkert at der er nogen der har smagt den før. Hun sagde også at der skulle meget til for at du skulle klare at gøre den mislykket :denmarkflag:

Torills mors kage :loveboard:

3 æg

3 kopper sukker (bare normale kaffekopper - ikke noget med krus)

vispes sammen til "eggedosis" (hjææælp - hvad er det danske ord lige??)

225 gram margarine smeltes og blandes sammen

2 ts bagepulver

3 ss kakao

4 kopper mel

sigtes sammen og blandes med resten af dejen sammen med 1½ kop mælk.

Den steges i en bradepande midt i ovnen i 25-30 minutter på 200 grader.

"Toppingen/cremen"

300 g flormelis

100 g smør (ikke kærgården, men amo eller lignende, her siger min mor at der også godt må komme lidt mere i, det gør ikke noget)

1½ ss kakao

2 ts vanillesukker

3 ss kaffe (altså flydende kogt kaffe, gerne efter den er blevet kold)

Det hele røres sammen til creme og stryges på toppen af kagen når den er færdig, eller når den er blevet kold.

Held og lykke, ligemeget hvilken kage du ender op med at bage! Men hvis du vælger denne vil jeg da meget gerne høre hvordan det gik (altså om de kunne lide den - den skal nok blive vellykket, selv jeg kan finde ud af at bage den!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så har jeg fået opskriften på min mors chokoladekage. Det er en norsk opskrift, så det er jo ikke sikkert at der er nogen der har smagt den før. Hun sagde også at der skulle meget til for at du skulle klare at gøre den mislykket :denmarkflag:

Held og lykke, ligemeget hvilken kage du ender op med at bage! Men hvis du vælger denne vil jeg da meget gerne høre hvordan det gik (altså om de kunne lide den - den skal nok blive vellykket, selv jeg kan finde ud af at bage den!)

Uhm den ser god ud - og nem :loveboard: Og så ringe er jeg heller ikke til at bage, så det skal nok gå!

Tak for det! (og jeg tager da stadig gerne imod flere bud ;) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste siger det hedder røræg (selvom jeg troede det var sådan noget man kan få til morgenmad...)

Det tror jeg faktisk også det hedder i Jylland... Vi taler om æg og sukker, som piskes luftigt, ikke? Det hed røræg, da jeg vr barn, men nu hvor jeg er blevet voksen og er emigreret til Kbh hedder det æggesnaps :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kæreste siger det hedder røræg (selvom jeg troede det var sådan noget man kan få til morgenmad...)

Det tror jeg faktisk også det hedder i Jylland... Vi taler om æg og sukker, som piskes luftigt, ikke? Det hed røræg, da jeg vr barn, men nu hvor jeg er blevet voksen og er emigreret til Kbh hedder det æggesnaps :)

Nemlig, ja.... :balloon: Røræg hedder det i Jylland! :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flere gode bud? Den skal kreeeres i aften ;)

Jeg har fra en kollega fået opskriften på en kanelkage - den smager bare super super godt og er sådan lidt blød og snasket i det, uden at blive for meget.

Den holder sig frisk i flere dage. Ovenpå kagen kommer der en slags glasur som er blandet op med kaffe. Uhm, jeg har lyst til et stykke nu.

Jeg gav opskriften videre til min svigerinde, og hun har siden bagt den MANGE gange, da børnene er helt vilde med den.

Har selvfølglig ikke opskriften her, men kan evt. sende den senere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

forsin ket tillykke...det er jeg altså ked af er gået mig forbi :thumbsupsmileyanim:

Hvor er du sød! Det er jo et stykke tid siden efterhånden - man tak for din hilsen ;) Og tak for i aftes - håber du nåede at få bare en lille smule søvn :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer