Chrisling

Hvor mange feststeder kiggede I på?

18 indlæg i dette emne

Jeg er jo midt i valg-af-feststed-karusellen...man bliver da helt rundtosset af alle de muligheder og dertilhørende valg b99.gif

Men hvor mange feststeder kiggede I på, inden I besluttede Jer?

Fandt I stedET, eller var der ting I måtte gå på kompromis med?

Og til Jer der allerede er lykkeligt gift, havde disse kompromisser så nogen indflydelse på dagen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi så et sted og valgte det med det samme... Vi var bare ikke i tvivl.. men det skal jo så også siges at jeg bor i Nordjylland, og her vrimler det jo ikke med muligheder på samme måde som i KBH.. De feststeder der er i nærheden, dem kendte vi jo stort set i forvejen.. Undtagen Svanelunden, som vi kun havde hørt om.. Den tog vi så ud og så først, og det skulle bare være der, så vi forhørte os ikke om flere steder..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VI kiggede foerst paa et gods som jeg ellerws var sikker paa jeg elskede men da sa vi tog derud og saa hele i en stor sammenhaeng var det bare slet ikke det.. De billeder de havde fra andre bryllupper passede slet ikke til den stil man saa naar man var derude, saa derfor valgte vi et andet sted som vii flere gange i familien har holdt store fester og de bare kanon.. Aldrig oplevet noget daarligt der...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej chris

Jeg har som sådan ikke kigget nogen steder, da jeg bor i Randers og skal holde det på sjælland. Men har "kigget" på 2 - det første hørte jeg pludselig en masse skidt om, så jeg valgte et andet sted, nemlig vallø slotskro. Vi skal ud og se det/spise frokost der d. 18/8 - så er mega spændt, men har kun hørt godt om det sted.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var ude og se maaaaange steder inden vi fandt vores. Det første vi gjorde var at finde ud af hvor mange penge vi havde til at bruge på det. Da vi var blevet enige om at prioritere mange gæster fandt vi ud af at det skulle være enten et selskabslokale eller et forsamlingshus. For os var det nok at se dem udefra, da vi allerede der kunne se om det var noget for os, så vores "hobby" i den periode var at finde to-tre steder på internet og så bruge aftenen på en køretur...

Da vi endelig fandt vores sted var vi ikke i tvivl. I forhold til de penge vi havde til rådighed gik vi ikke på kompromis med noget men fik i stedet en masser af ting smidt oveni i forhold til vores krav. Nåh jo, der var faktisk en ting vi endte med at gå på kompromis med, men det havde jeg helt glemt efter festen! Det var beliggenheden - for det første skulle man køre 9 km fra kirken, hvilket vi ikke syntes var optimalt og for det andet lå det ikke helt idyllisk ned til vandet med stor have ligesom i drømmen. Men på dagen betød det ingenting! Så bare rolig, i skal nok blive tilfredse med det i finder!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Vi ville gerne holde det i Horsens, og med det antal gæster vi foreløbigt har planlagt at invitere, var der kun 2 valgmuligheder.

Jeg var helt sikker på det ene sted, Bygholm Parkhotel, for det er så flot ude fra, og det har bygholm park som baggrund og ramme udvendigt, men da vi kom ind og så lokalerne og blev vist rundt, emmede det bare af konference- og kursushotel, hvilket det ikke ligner udefra.

Det andet sted er Jørgensens Hotel og det ligger nede midt på gågaden.

Og ja, det lyder ikke umiddelbart som det mest hyggelige sted, men det er et gammelt palæ, og det er et rent eventyr når man træder indenfor.

Vi så på dem begge en lørdag eftermiddag, og var helt enige i at den indvendige atmosfære var langt vigtigere end den udvendige, og det er jo trods alt indenfor festen skal holdes.

Men vi kunne mærke det med det samme, og vi har efterfølgende været til en mindre samtale om vores muligheder på selve dagen, og det bekræftede bare vores valg.

Så for vores vedkommende var det utrolig vigtig at se lokalerne indefra, og ja, så vidste vi straks hvad vi skulle vælge!

Hilsen Maggie3 :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var overhovedet ikke i tvivl, vi var til en stor julefrokost sidste år på det sted vi valgte og der kiggede vi bare på hinanden og var helt eninge om at det var da her brylluppet skulle holdes, MEN alt var booket i 2008, så vi var faktisk gået på kompromis og havde fundet noget andet, men så gik det konkurs et par dage efter vi havde booket det, men så havde det første sted "heldigvis" fået et afbud, så vi fik vores drømmested alligevel. Det er Anlægspavillonen i Holstebro og det ligger midt nede i den dejligste park med rigtig smukke omgivelser og pavillonen er en gammel 8-kantet bindingsværkspavillon, lige i vores til.

-Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde faktisk aftalt at holde have-bryllup hos mine forældre. Men da vi begyndte at undersøge, hvad det kostede at leje alting, synes vi det blev for dyrt i forhold til det arbejde, der jo også skal ligges i et havebryllup.

Så min kæreste foreslog Sengeløse Kro, fordi mine forældre også holdt deres bryllup der for 26 år siden. Så vi tog ned at kiggede og var ikke et øjoblik i tvivl. Vi har desuden kun hørt godt om det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha jeg var næsten ved at gå op i limningen da vi skulle finde et sted. Synes vi var ude i god tid med 7½ måned før, hvor blev jeg dog snydt. Enten så var stederne optaget det næste år, så var de for små til det antal gæster vi skal have eller så havde de ikke de faciliteter vi ønskede. Efter en måneds tid hvor vi næsten havde været ved at udsætte brylluppet fandt vi et sted hvor vi tror det bliver rigtig godt. Vi glæder os ihvertfald.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var også ved at rive samtlige hår ud af hovedet, da vi skulle finde et sted.

Jeg er glad for guld og krummelurer, så alle de steder, der var i min stil koster 1300 kr pr couvert (hertil manglede så blomster, natmad og spiritus i den frie bar). Og det har vi ikke råd til, nu hvor vi skal være 64 til brylluppet. Så jeg måtte gå på kompromis med nogle ting.

Men vi fandt et super hyggeligt sted i lyngby med lidt guld, lysekroner osv til 1000 kr pr couvert. Og jeg glæder mig meget til at holde festen og ejeren er helt fantastisk og har endda tilbudt, at jeg kan bare ringe, hvis jeg har mangel på inspiration til rød løber mv.

Det er bare at klø på og når det hele virker uoverskueligt, så sug lidt luft ned i maven - i skal nok finde et dejligt sted, som i begge er glade for ;)

:heart:

Redigeret af miemaja
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog en lidt anden aproach.. Vi rekvirerede menukort fra flere forskellige steder, som udefra så hyggelige ud og som lå i skønne omgivelser (ikke svært her i Silkeborg-området..). Desuden spurgte vi på datoen, og fik dermed nogle steder sorteret fra, som allerede var booket.

Ud af de tre steder vi havde tilbage, var der 2 menukort som var "suppe steg og is"-typen. Alt godt om det, men det er ikke lige os. Det tredje sted var så Hotel Himmelbjerget, som havde en super menu. Der tog vi så ud og kiggede, og det hele lød bare så godt, og vi kunne få det nærmest som vi ville. Fleksibilitet, åbenhed og service hele vejen igennem. Vi slog til med det samme og er idag LYKKELIGE for valget. Det kunne ikke være blevet bedre

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er jo midt i valg-af-feststed-karusellen...man bliver da helt rundtosset af alle de muligheder og dertilhørende valg b99.gif

Men hvor mange feststeder kiggede I på, inden I besluttede Jer?

Fandt I stedET, eller var der ting I måtte gå på kompromis med?

Og til Jer der allerede er lykkeligt gift, havde disse kompromisser så nogen indflydelse på dagen?

Vi holdt festen på Ballebro Færgekro i Sønderjylland. Længe inden min kæreste faldt på knæ vidste vi, at det var der festen skulle holdes, så da han friede (på kroen) bestilte vi stedet med det samme.....

Vi har været til flere fester der, elsker stedet, maden og stemningen... og kender kroejerne :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kigget 3 steder.

Det første sted var bare stedet - indtil vi mødte ejeren og en masse regler for det ene og det andet... Men det var en lækker herregård med sø, swimmingpool, å, natur og ja simpelthen det hele. Endvidere var det et problem for ejeren, at to af vores gæster var muslimer, da det ikke passede med mad osv.

Det andet sted vidste vi nok godt at det ikke blev, men vi kiggede alligevel. Det var bare ikke lige det rigtige, og så vi kunne ikke få stedet helt for os selv, selvom vi bliver ca 80 pers.

Det tredje sted er bare blevet stedet for os. Betjeningen og servicen er bare helt i top, alt kan lade sig gøre, vi bestemmer nærmest helt selv og så kan vi sagtens leve med, at lokalerne ikke er helt så fede som på herregården.

Vi har jo som sagt valgt det tredje sted, der er et hotel og kro. Vi valgte stedet pga. service, muligheder for opfyldelse af vores ønsker og en god mavefornemmelse - og det er vi sikre på giver en rigtig god dag og fest for os og vores gæster.

Vi mener ikke at smukke omgivelser kan opveje dårligs service, manglende muligheder for opfyldelse af ønsker mm.

Mvh Birgitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi var slet ikke i tvivl og vidste lige fra starten hvor det skulle holdes.. Vi bookede det næsten et års tid før.

Der var ikke nogen andre steder jeg hellere ville have holdt vores bryllup, for alt var bare som det skulle være og vi fik super service derfra.

:heart:

Håber det er okay at jeg spørger, men hvor holdt I festen henne?

Mvh Mau

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde faktisk aftalt at holde have-bryllup hos mine forældre. Men da vi begyndte at undersøge, hvad det kostede at leje alting, synes vi det blev for dyrt i forhold til det arbejde, der jo også skal ligges i et havebryllup.

Så min kæreste foreslog Sengeløse Kro, fordi mine forældre også holdt deres bryllup der for 26 år siden. Så vi tog ned at kiggede og var ikke et øjoblik i tvivl. Vi har desuden kun hørt godt om det.

Det er såmænd også et ganske glimrende og lille hyggeligt sted. Vi har spillet der et par gange før. Det lille men jeg (og Henrik) har er ikke stort nok til at "overskygge" resten og behøver ikke at betyde noget så det får du på en PM.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kiggede først på nettet og ville have et sted, hvor festen ikke skal slutte kl. 02 og hvor gæsterne kan overnatte uden det koster dem noget - så mulighederne var begrænsede, da vi heller ikke var interesseret i gamle spejderhytter osv.

Vi var derfor kun ude at se ét sted - eller det vil sige min kæreste var og valgte det, uden jeg havde set stedet...men dog på min opfordring...det var dog lidt underligt for mig :iloveyou:.

Vi stod nemlig i den situation, at vi skulle have været ude at se feststedet d. 6/1-07 på min kærestes fødselsdag. Jeg var højgravid og pludselig gik vandet næsten 4 uger før termin, så jeg fødte en lille pige på min kærestes fødselsdag og kunne derfor ikke liiiige tage ud og se feststedet - det kunne min kæreste jo heller ikke lige den dag, så vi ringede og aflyste og forklarede situationen og spurgte, om de ville holde det til os en uges tid, til vi lige fik skaffet en lånebil. Efter en uge tog min kæreste så ud for at se stedet (jeg kunne ikke komme afsted med en nyfødt). Vi satte os på stedet og min kæreste tog en masse billeder, som han viste mig - uhhh det så trist ud udenfor en kold og våd januardag! I slutningen af maj tog vi så sammen ud for at se stedet igen, så jeg kunne se stedet og vi begge kunne danne os et overblik over omgivelserne, som de vil se ud til maj næste år, hvor bryllupsdatoen er - og det er bare det helt rigtige sted med stor flot naturgrund med udsigt over vandet :denmarkflag:.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer