xenobia

Jeg HADER myg !!!

16 indlæg i dette emne

AV AV AV AV - hvor jeg dog hader de pokkers myg. De æder mig hver eneste nat. I morges vågnede jeg op med tre nye stil til samllingen. Somom jeg ikke har nok i forvejen! Får nye hver eneste dag efterhånden. Jeg må smage enormt godt, da Boris endnu ikke har fået et eneste, dybt uretfærdigt.

Det værste er at de bliver kæmpe store og hævede. De klør og ikke mindst går de ondt. Kan simpelthen ikke tåle dem! Så har kløestillende creme til at smøre på og tager benedryl om aftenen og om morgenen for at undgå de hæver for meget. Ligner efterhånden noget der er løgn - min albue harjeg ikke rigtig kunne strække ud pga hævelse, kan ikke holde ud til at have sko på min højre fod, da der sidder er stil på anklen hvor skoen rammer. Og så er der dem op af armene og ikke mindst benene - blandt andet ét midt på hvert knæ! Ja ja - er virkelig charmerende at se på...

Har I et eller andet mirakelmiddel det kunne forhindre mig i at få flere ? ? ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myg kan som så mange andre kryb ikke lide lavendler, så selve blomsten eller lavndelolie virker rigtig godt. Der udover bryder de sig ikke om hvidløg, så det er godt at spise.

Tilgengæld er de helt vilde med folk med sure tæer, så måske et fodbad med lavendelolie........ :)

Pøj pøj med det

ViTo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også altid døjet meget med myggestik. Hæver meget volsomt og klør som bare pokker..... Som barn var jeg flere gange indlagt på grund ag at jeg reagerede så volsomt!

I år har jeg fra starten af marts spist fuld dosis (6 stk pr dag) af matas ølgær tabletter og jeg har indtil nu kun haft tre eller fire myggestik og det til trods for at vi rider i skoven nær vandløb flere gange om ugen og mine veninder har fået mange stik....

Jeg fortsætter med ølgæren indtil september/oktober og starter så igen næste år til marts, det er godt nok både sikekrt og vidst!!

Det er jo lidt sent for dig nu, men noget varmecreme/heat lotion/kamfer creme virker godt som kløestillende på mig..... Det var bare et bud!

Din stakkel..... Det er slet ikke rart at være vellidt når det er af myggene!! :) :bask:

:) Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ETONO - er navnet på det vi bruger.

Det er en stick du kan købe i håndkøb på apoteket.

Den lindre kløe og hævelser, meget effektivt.

Der ud over bruger vi en spray vi slet og ret kalder "No friends"

Det er en vi købte på Kreta, og den lugter afskyeligt, en den hjælper.

VH Heto

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også døjet med myggestik i MANGE MANGE år... Det har virkelig været en belastning, og jeg har forsøgt alle mulige ting.

Så lærte jeg min mand at kende, og han sagde at han altid tid HØFEBERPILLER! ØØØøøøhhh...??!? Han påstod hårdnakket at det skulle virke, så jeg prøvede det.

Og søreme om det ikke virker!! Jeg bliver godt nok stadigvæk stukket, men der kommer ingen synlige "stik" ud af det - og det bedste at det hele er, at det slet ikke klør.

Kan varmt anbefales... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har også døjet med myggestik i MANGE MANGE år... Det har virkelig været en belastning, og jeg har forsøgt alle mulige ting.

Så lærte jeg min mand at kende, og han sagde at han altid tid HØFEBERPILLER! ØØØøøøhhh...??!? Han påstod hårdnakket at det skulle virke, så jeg prøvede det.

Og søreme om det ikke virker!! Jeg bliver godt nok stadigvæk stukket, men der kommer ingen synlige "stik" ud af det - og det bedste at det hele er, at det slet ikke klør.

Kan varmt anbefales... :thumbsupsmileyanim:

Sådan nogle tager jeg også - dog uden effekt.

Men kan da trøste mig ved at jeg ikke har fået så mange, som da jeg var 3 år siden var på ferie på Korfu med min søster. Talte på et tidspunkt 58 (!!!) store myggestik. Av for dén de gjorde ondt og kløede.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg selv er ikke så hårdt ramt i år - meget mærkeligt, da myggene plejer at jagte mig fra kilometers afstand !!! - jeg plejer at ligne et helt bombekrater....

Desværre er det nu min datter på snart 4 år, der er myggenes yngling !!! - åh, det er så synd for hende, det KLØR, og hun klør igen, og har nu store sår alle steder !!!

Jeg har købt en lyserødt prinsesse-myggenet til hendes seng - det er både flot, og mygge-sikkert !!!!

Måske kunne det være en ide at købe et myggenet - det behøver jo ikke ligefrem være et lyserødt prinsesse ét - fnis !!

Derudover har jeg på apoteket købt noget forebyggende vi kan smøre på de bare arme og ben, og så en spray og creme til de steder der allereder er blevet stukket (dog ikke spraye på dem med sår på - DET SVIER !!!!!)

Det er stride i år, de myg.....

Maya

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Dorthe

Må jo bare sige: Velkommen i mygge klubben :thumbsupsmileyanim: Det er virkelig til at blive sindyg af!!!

Jeg er bare blevet total ædt og hæver og har store sår af det - ufffff hvor jeg osse hader dem, myg og fluer, burde simpelthen udrydes fra denne jord!!!!!!!!

Håber snart vi kommer til at se normale ud :loveboard:

Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg plejer også at blive ædt op her om sommeren, men er i år (7-9-13) blevet forskånet...

Jeg hørte forleden, at et af de mest effektive midler om natten er myggenettet,som jo simpelthen forhindrer myggene i at komme til. Der er jo nok også en grund til, at det så myggenet, man sender med nødhjælpen til malaria-hærgede områder.

Ellers anbefaler min veninde sprit. Altså helt alm. husholdningsspirt, fordi det renser og ddesinficerer. Jeg har aldrig brugt det, men hun sværger til det! (I går brugte hun dog vodka, da det var det nærmeste, jeg kunne komme på sprit :thumbsupsmileyanim: )

Jeg sørger altid for at indkøbe myggespray, når jeg er i udlandet. De ting, man kan købe der, er bare så meget bedre og stærkere, end det, man har her´hjemme. Der er jo forskellige regler i forskellige lande, og herhjemme må de der myggeprodukter åbenbart ikke være så stærke.

Det er også vigtigt at sørge for ikke at lokke de små bæster. Altså hvis duy har vinduet åbent i soveværelset, må du ikke have lyset tændt, for det lokker dem til.

Håber, du finder noget, der virker på dig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Dorte!

Myg: post-22726-1187038988.gif post-22726-1187039597.gif

Gå ned til dit apotek og køb B1-vitamin stærk "medic" 100 mg (Thiamin)(fra medic team). Det holder myg, lus og andet kryb væk. Din hud afgiver en lugt, som kun kryb kan opfange og DE HADER 'STANKEN'!!! Det bedste ved B-vitaminer er, at de er vandopløselige, så det din krop ikke har brug for tisser du bare ud - smart ikk'?!!! :thumbsupsmileyanim:

Det bedste er bare, at de også holder lus væk! Min datter fik lus 1 måned efter hun startede i børnehaven for 4 år siden. :thumbsupsmileyanim: I behandling - lus igen - behandling etc... 4 gange :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: ! Så læste jeg det om de stærke B1 vitaminer, og vi tager 1 hver, hver dag (vi kalder dem 'de sure piller') - ja, og Julie har været lusefri siden og myggene bider bare ikke! post-22726-1187039616.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må lige hive denne tråd frem iden, for jeg er stor tilhænger af stærk B-vitamin for mygge-forebygger og man kan godt begynde allerede nu. Jeg har selv levet med stor hævelse da jeg var yngre, men efter at B-vitamin er kommet ind i livet, er det ikke et stort problem længere. Ville bare lige give tippet videre, specielt hvis der er et sommer bryllup i sigte. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Må lige hive denne tråd frem iden, for jeg er stor tilhænger af stærk B-vitamin for mygge-forebygger og man kan godt begynde allerede nu. Jeg har selv levet med stor hævelse da jeg var yngre, men efter at B-vitamin er kommet ind i livet, er det ikke et stort problem længere. Ville bare lige give tippet videre, specielt hvis der er et sommer bryllup i sigte. :thumbsupsmileyanim:

Gracias - også til alle de andre gode råd. Jeg har nærmest været psykotisk af kløe og smerte nogle år, så alle råd er velkomne. I Tyrkiet kan myggene være helt sindssygt store og aggressive; men som I andre siger, kan man dernede købe langt stærkere myggeforskrækker - som man selvfølgelig skal fylde tasken med inden man tager hjem. Det bedste er altså noget der AFSKRÆKKER dem forebyggede i stedet for at behandle, når man ER stukket.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg hader at skulle sige dette. Men mange mennesker vil skulle spise så meget B-vitamin at de lugter langt væk, før de opnår en effekt i forhold til myg og andet kryb. Desværre er det ikke en mirakelkur for alle.

men det er et forsøg værd, måske er man heldig... jeg skulle mene at jeg ikke gå rundt og stinker i løbet af sommeren.... or what... måske skal jeg lave noget research på det til sommer....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer