Guest Miss-mus

Lukkede sko på i kirken??

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg havde lukkede sko på, men det var da kun fordi jeg var faldet for dem. Hvis jeg var faldet for nogle åbne sko, havde jeg taget dem på. Men jeg hænger mig heller ikke så meget i, hvad folk sige... Men har da aldrig hørt, at man ikke må have åbne sko på i kirken. Tag dog de sko på, du gerne vil. Det er der altså ingen, der ser!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til at mange/nogle fravælger åbne sko er som sagt at det vil se ud somom du går ind i bare tæer, med mindre du har en kort(ere) kjole...

Tjek det hjemme foran spejlet og hvis du synes det ser godt ud med dine flott sandaler, jamen så skal du da gøre det!!!

De der bedstemødre har det med at "dåne" over ingenting, vores kunne slet ikke forstå at vi ikke ville stå og bruge 3 timer på at pakke gaver ud fra 160 msk...øøh jamen vi vil sådan set også gerne snakke med gæsterne...måske er det et meget mærkeligt ønske, hvad ved jeg...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal have semi åbne sko på men kun fordi det var dem jeg faldt for først jeg synes faktisk at det lyder meget smuk og kirkeligt at have bare tæer det havde jesus og lucia da også det meste af tiden jeg syne faktisk at det kunne være smukt at svcæve op på bare tæer desværre vil jeg så komme til at snuble i kjolen men det vil da være smukt med en åben sandal helt sikkert jeg sidder faktisk og bliver helt tændt på ideen med en barfodet brud det var ellers ikke lige meningen. ved lægger lige et billed af mine sko så i kan se hvad jeg mener med semi åbne:

post-24970-1187214910.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes nu også, at du skal ta' dine åbne sko på i kirken.

Jeg regner også med at skulle have åbne sko på, men er dog tvivl, om jeg skal tage strømper på i kirken og så tage dem af efterfølgende... bare for ikke at bryde samtlige uskrevne "regler" om bare skuldre, bare ben og lukkede sko ;)

Hæ, det er lidt som om brudemoden ikke helt stemmer overens med traditionerne i kirken eller er det bare mig :bearhug:

Normalt hvis jeg skal i kirke - som gæst til f.eks. bryllup, barnedåb, begravelse eller andet, så overholder jeg pr. automatik altid ovennævnte regler, men til brylluppet synes jeg det er svært, så der besluttede jeg nu ret hurtigt, at jeg ville se bort fra alle de gamle traditioner.

Hvis bare man kommer anstændigt påklædt til kirken, så synes jeg det er ok. Jeg ville nok ta' noget over kjolen, hvis jeg havde valgt en kjole, som varnedringet til måsen bagpå og til navlen foran, men ellers synes jeg bare man skal være smuk som man synes kjole osv. tager sig bedst ud på dagen :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sandaler på i kirken.... så jeg mener sagtens man kan have sandaler på. Har faktisk aldrig hørt, at man ikke må have sandaler på... tænk på Mona (MMunck) - hun havde bare tææer i kirken :thumbsupsmileyanim:

Der er også det med at man ikke må have bare skuldre. Det respekterer jeg i kirken - som brud havde jeg sløret over mine skuldre ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt ærligt: hvor mange bryllupper har I været til, hvor det var brudens FØDDER I kiggede mest på, når hun gik op af gulvet?? Nej, vel? :thumbsupsmileyanim:

Det kan da være ligemeget, og rigtig mange af os har jo købt sandaler, så jeg tror myten er punkteret!

Men det er rigtigt som Anja siger: Det er meget dårlig tone at have bare skuldre i kirken. De skal tildækkes af slør eller jakke. Til gengæld har jeg altid fået at vide, at den eneste som må have bare skuldre i kirken er en brud..

KH Rikke (som svævede afsted i sølvsandaler og bare skuldre :loveflag: ..)

Redigeret af KimsRikke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal da have lige præcis de sko på i kirken, du har lyst til, det er jo dine fødder der skal ned i dem, og dig der skal have det godt med at have dem på!

Jeg var overhovedet slet ikke klar over, at der også var uskrevne regler for den slags, :fløjt: men tilfældigvis har jeg fundet nogle lukkede sko. Og hvis jeg havde valgt sandaler, var der altså ingen, der skulle blande sig i det.

Kommer man i øvrigt overhovedet til at kunne se dine sko noget videre? Jeg satser på at mine er gemt under kjolen det meste af tiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjaaaaa.. jeg havde altså totalt stropsandaler på, og tror ærligt talt ikke at hverken gæster eller præst syntes at der var noget som helst mærkeligt eller forkert i det!

DSC_0009.jpg

:bestwishes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Da vi ikke lever i gammel tid længere synes jeg du skal gøre ligesom du føler og har lyst til. Jeg synes det kan være flot med en åben sandal og kan være jeg selv ender med det.

Men gør som du selv vil, og ikke hvad andre synes er passende.

Knus Nathasia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej der er godt nok mange traditioner jeg ikke anede fandes. hvis jeg skulle følge alle de foreskrifter der er, tror jeg ikke jeg ville kunne nyde min store dag og planlægningen dertil.

jeg hopper med på den, med at man skal vælge den sko man bedst kan lide.

jeg vælger nok en lukket, ´men mere fordi jeg har de grimmeste fødder :help:

kh nanna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer