AnnaPerenna

Til jer der er jurister/læser jura..

31 indlæg i dette emne

Annonce ♥

hehe ja eller noget hjælp når famile-arverets opgaverne volder mig besvær!!!

You've got it - just say the word :blush:

Jamen tak!! :thumbsupsmileyanim:

Selv tak, selv tak... jeg vinder jo også ved det. Når man først når min alder og rumfang, er der jo prestige i at blive set sammen med en køn ung pige... og når hun så samtidig oven i købet er KLOG, såååå...

(jaja, jeg skal nok sige det selv: stemningen stiger, og niveauet falder :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: )

Redigeret af jesper-brock
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
altså der er jo intet galt med at være ufaglært - det er bare liiidt svært hvis man gerne vil være advokat ;)

Man behøver ikke at være ufaglært, håndværker o.l. selvom man ikke er akademiker eller bachelor :thumbsupsmileyanim:

Desværre er det ikke alle uddannelser der har fået stemplet bachelor grad, selvom de ofte er længere end en almindelig bachelor uddannelse. Jeg sigter naturligvis til min egen uddannelse hvor man prøvede at få den igennem gennem flere år. Det gør den dog ikke mindre anerkendt i branchen. Da vi - os der er/var i rådgivningsverdenen ikke kunne kalde os cand.jur, cand.merc.jur o.l. måtte man jo bare kalde sig cand.alt. :thumbsupsmileyanim:

Nå så kender vi Jesper igen :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget sjovt noget med det jura: når det først har fået taget i en, så slipper det aldrig rigtigt igen.

For mit eget vedkommende så har jeg altid gerne villet læse jura, men blev talt fra det. "Man kan fodre svin med arbejdsløse jurister, så det er da et tåbeligt valg" lød meldingen og jeg lyttede uheldigvis til det.

I stedet blev jeg journalist, nærmest ved et tilfælde (Jeg søge på journalisthøjskolen for sjov, kom ind og så kunne jeg jo ligeså godt tage uddannelsen)

Alligevel var jeg fra day one i tvivl om det var det rigtige og det er jeg stadig efter 10 år. Samtidig har juraen hele tiden spøgt i baghovedet.

Derfor begynder jeg nu på jura på deltid, betaler selv studiet og arbejder ved siden af. Det bliver hårdt, men det er det jeg vil - og en kæmpe lettelse at gøre noget ved det nu.

Så følg hjertet og lyt til intuitionen, personligt er jeg noget træt af at have "spildt" 10 år på noget jeg dybest set ikke vil - og der er jo læææææænge til jeg er færdig på jura og ovenikøbet "halvgammel". Men sådan bliver det!

Og mht det internationale så er der masser af job i fx FN og EU, hvor man skal være jurist - det er fx det jeg har tænkt mig.

Held og lykke med det hele!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det er noget sjovt noget med det jura: når det først har fået taget i en, så slipper det aldrig rigtigt igen.

For mit eget vedkommende så har jeg altid gerne villet læse jura, men blev talt fra det. "Man kan fodre svin med arbejdsløse jurister, så det er da et tåbeligt valg" lød meldingen og jeg lyttede uheldigvis til det.

I stedet blev jeg journalist, nærmest ved et tilfælde (Jeg søge på journalisthøjskolen for sjov, kom ind og så kunne jeg jo ligeså godt tage uddannelsen)

Alligevel var jeg fra day one i tvivl om det var det rigtige og det er jeg stadig efter 10 år. Samtidig har juraen hele tiden spøgt i baghovedet.

Derfor begynder jeg nu på jura på deltid, betaler selv studiet og arbejder ved siden af. Det bliver hårdt, men det er det jeg vil - og en kæmpe lettelse at gøre noget ved det nu.

Så følg hjertet og lyt til intuitionen, personligt er jeg noget træt af at have "spildt" 10 år på noget jeg dybest set ikke vil - og der er jo læææææænge til jeg er færdig på jura og ovenikøbet "halvgammel". Men sådan bliver det!

Og mht det internationale så er der masser af job i fx FN og EU, hvor man skal være jurist - det er fx det jeg har tænkt mig.

Held og lykke med det hele!!!

Med fare for at blive dunket hårdt i hovedet.... DER ER BRUG FOR JOURNALISTER, DER KAN FINDE UD AF JURA (OG IKKE BARE TROR DE KAN :balloon: ) Velkommen i branchen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer