Zide

takkekort

23 indlæg i dette emne

Ja nu er brylluppet og bryllupsrejse vel overstået. Så er nu igang med takkekort, puha der er godt nok mange der skal have, har fået en farlig masse telegrammer!

Nå men inden for det sidste 1½ års tid, har vi haft tre par venner, der er blevet gift. Det første var en veninde fra mit gamle kirkekor, hvor jeg og to andre af de "gamle" kom og sang med koret til vielsen og hjalp efterfølgende med deres reception, og gav også en lille gave til dem. For det fik vi en lille gave som tak, det er sådan set også fint med mig, men ku nu ikke lade være at være lidt skuffet over der ikke kom et takkekort bagefter. Lissådan med et andet par, hvor min mand lavede maden til deres bryllup, der gav vi også en gave (godt nok sammen med nogle andre, men de skvathoveder har aldrig betalt deres andel, så indtilvidere er gaven kun fra os, og derfor dobbelt så dyr som vi havde regnet med) Herfra har vi heller ikke fået takkekort, de har ikke engang sendt en hilsen til vores bryllup! Og sluttelig en veninde som blev gift for nylig, hvor jeg kom til globryllup og havde en lille gave med. De kom så godt nok også til vores og havde også en gave med, hvilket vi self er glade for. Men har bare aldrig hørt nogen tak for gaven til deres bryllup, ikke engang mundtligt!!!

Jeg har da tænkt mig at sende takkekort til alle som var med til festen, og dem der har sendt kort eller gaver også, derudover får de der serverede også da det er nogle af vores venner som har hjulpet. Det føler jeg da man skylder folk, at takke for opmærksomheden ved sit bryllup. Sådan er jeg ihvertfald opdraget hjemmefra!

Men hvad gør i andre? Er takkekort overhovedet noget man bruger længere, og er det bare mig som bitcher over petitesser???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mine øjne sender man takkekort til dem, som giver 'noget' til ens egen fest. Vi fik et enkelt kort uden gave fra en veninde, og hun får da også et takkekort (nu skal vi så liiiige have lavet de skide takkekort først :thumbsupsmileyanim: )

Jeg synes, det er god stil at sende et takkekort til alle. Og jeg bliver selv meget glad for det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:blush:

Vi har sendt takkekort til alle der har vist interesse i forb. med vores bryllup!! Både de der var inviteret med til festen, de der "bare" var til globryllup og de der ikke var der men har sendt blomster ell. lign!

Alle takkekort er faldet i rigtig god jord!! :thumbsupsmileyanim:

Når man er i gang betyder det ikke så meget at lave fem takkekort mere eller mindre, men som du selv beskriver ovenfor, så betyder det rigtig meget at modtage et takkekort!!

Billeder af takkekortet i vores tråd!

Bare lige et lille pip her fra!!

:thumbsupsmileyanim: Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har også tænkt os at sende til alle der viser interesse, jeg var selv til bryllup i juni hvor jeg var med til bryllup reception og fest og selvfælgelig også gav en gave men jeg har ikke modtaget et kort eller en mudtlig tak eller noget som helst og det skuffer mig da vi har snakket sammen efter og jeg har sagt tak for sidst jeg synes da godt at man som det mindste kunne sige det var dejligt du kunne komme eller tak for gaven men nej intet har jeg hørt, det skuffer mig lidt, specielt da jeg ikke kan lide at spørge om de kunne lide gaven. det er også den ting at hendes svigerinde smadrede et par gaver pga hun skulle skynde sig fra reception til fest jeg er sikker på det ikke var min da jeg ikke havde givet min der endnu men jeg ved at bruden ikke har fået det af vide og at hun nu ikke kan forstå at en veninde ikke har givet gave det skal lige siges at denne veninde har det med at "glemme" at give gave men måske var det jo hendes der blev smadret og så er det jo synd. alt i alt vil jeg bare lige sige at det er god stil at sende et takkekort.

hilsen sanni

ps det skal lige siges at den veninde der blev gift altid er sød til at huske fødselsdage og sige tak og vise at hun er meget glad for en derfor undre det mig endnu mere hvis hun ikke har sendt takkekort det er bare ikke hendes stil at glemme det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har da tænkt mig at sende takkekort til alle som var med til festen, og dem der har sendt kort eller gaver også, derudover får de der serverede også da det er nogle af vores venner som har hjulpet. Det føler jeg da man skylder folk, at takke for opmærksomheden ved sit bryllup. Sådan er jeg ihvertfald opdraget hjemmefra!

Men hvad gør i andre? Er takkekort overhovedet noget man bruger længere, og er det bare mig som bitcher over petitesser???

Hej Sigrid!

Vi sender i hvert fald også takkekort ud til alle der har taget del i vores dag og givet os opmærksomhed i form af gaver og/eller kort. Det synes jeg er det mindste, man kan gøre. Og vi har da også fået takkekort til alle de bryllupper, vi har været til eller givet gave eller sendt kort til, pånær et. Og jeg syntes, det var MEGET mærkeligt, at vi ikke fik et takkekort, men det lader til, at brudeparret sendte takkekort til dem der ikke var med til festen (min bror og svigerinde fik et og de var ikke med til brylluppet, men vi, mine forældre og min søster, som alle var med til brylluppet, fik ikke et takkekort). Husker jeg forkert, hvis jeg mener, det ifølge Emma Gad er den rette måde at gøre det på?

Jeg synes i hvert fald, det er bedst at sende takkekort ud - som minimum til dem, der har givet en gave.

:fløjt:

Maja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mine øjne sender man takkekort til dem, som giver 'noget' til ens egen fest. Vi fik et enkelt kort uden gave fra en veninde, og hun får da også et takkekort (nu skal vi så liiiige have lavet de skide takkekort først :bearhug: )

Jeg synes, det er god stil at sende et takkekort til alle. Og jeg bliver selv meget glad for det!

Vi gør ligesom Louise og William.... og er også først kommet igang med processen nu - dels pga. fotograf på ferie, trykker på ferie og krea-entusiasme på ferie :bearhug: Men nu er vi gået igang.

Vi sender også kort med billede til dem, der "kun" har sendt kort til os. De eneste, der ikke får kort er dem, der har sendt sms eller e-mail. De har fået et tak og et foto på e-mail. (OG alle BK-hilsnerne har fået tak og billeder herinde :bearhug: )

Vores kollegaer får altså heller ikke et kort med billede hver - der giver vi ét kort til hver af vores respektive arbejdspladser med et billede og tekst til at hænge op på opslagstavlen.

Er igang med at skrive 104 kort.... I HÅNDEN OG PERSONLIGGJORT... med nævnelse af tak for XX gave, som vi bruger til XX og er meget glade for. Også tak for den flotte tale... tak for hjælpen med at bage bryllupskagen etc....

Synes bestemt ikke du er gammeldags. Nogle gange er der tværtimod (synes jeg elt personligt) gået lidt sport i at al "tradition" for hver en pris skal undgås. Men når det dermed giver kald på "almindelig høflighed" som at sige "tak", så synes jeg det er trist.

Så derfor.... igang med at skrive... også til dem, der ikke skrev og takkede jer :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vil også sende takkekort ud, så jeg kan kun tilslutte mig flertallet.

Det er helt naturligt for både mig og Jan og er regnet med i vores budget.

Vi har valgt den nemme løsning og lader fotografen om at lave dem, og de vil stå os i 25,- pr. stk.

Men jeg har igennem tiderne også modtaget billigere udgaver af takkekort feks. i form af et stykke pap med påklistret billede, eller et A4 ark udprintet med et billede lavet i word.

Så hvis man synes at der skal være forskel på dem der har givet gaver og deltaget i festen, og på dem der "bare" har sendt et kort eller en blomst, kunne man nemt lave en billig løsning til dem.

Men alle skal have tak, og man skal ikke altid tænke på hvad andre gjorde og om man blev skuffet i den forbindelse, men vise sig selv som et godt eksempel.

Det var bare min mening :griner:-

Hilsen Maggie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes helt klart takkekort hører sig til (og jeg er i fuld gang med at lave vores allerede - når de skal laves i hånden tager det en evighed of lidt til).

Efter min mening er det egetnlig alimindelig god opdragelse, at man tager sig tid til at få takket alle, der på den ene eller anden måde har været med til at give én en dejlig bryllupsdags, og som modtager af takkekortet bliver man (læs 'jeg') utroligt glad. Det er rart at vide at ens deltagelse har været værdsat. :bearhug:

Jeg tror ganske enkelt ikke de mennesker, der ikke sender takkekort tænker sig om, for det er næppe noget de bevidst undlader for at gøre deres gæster kede af det - i så fald :griner:- !! - men jeg synes det er i orden, at man som gæster bliver lidt skuffet over ingen tilbagemelding at få, især fordi jeg har en fornemmelse af, at brudeparret ikke har tid/overskud til at fortælle hver enkelt gæst, hvor glade de er for deres deltagelse/hjælp/gave osv. på selv dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi planlægger at sende takkekort til alle, der sender telegram eller giver gave inkl. dem der kommer til globryllup og reception. Vi sender dog ikke til gæsterne, de er jo med til festen og oplever det hele, og dem siger vi naturligvis tak til ved festen. Det er vist meget normalt at undlade at sende til dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal helt sikker sende takkekort ud! Jeg ville føle mig som en :boohoo: hvis jeg ikke gjorde det.

Må så også sige at vi var til bryllup i februar og vi har ikke fået takkekort. Men har opdaget at det egentlig ikke generer mig. Jeg er da blevet glad for dem jeg har fået, men jeg går ikke og tænker over dem jeg ikke har fået. Bare en lille ting jeg sidder her og opdager.

Knus Sille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede en gaveliste til vores bryllup, hvor alle, der havde sendt en hilsen er blevet skrevet på -også dem der ikke gav gaver, men "bare" sendte en sød hilsen. Alle på den liste får et takkekort, det synes jeg hører sig til :thumbsupsmileyanim:

Vi (jeg hihi!) har besluttet at lave dem personlige, hvor jeg skriver tak for gaven (skriver hvad den enkelte har givet) og at vi er glade for den og så en eller anden personlig ting, som kun har noget med modtageren af kortet at gøre. Det tager lang tid og det er nogle gange r... sygt at sidde og skrive så mange kort i hånden, men jeg ville personligt selv blive meget glad for sådan et kort, så derfor synes jeg det skulle være sådan. Jeg bryder mig personligt ikke særlig meget om de kort, hvor der er påtrykt et "Tak for opmærksomheden ved vores bryllup", det var det vi kunne få hos vores fotograf og det fravalgte vi altså og skriver kortene selv.

Jeg forstår udmærket dem, som vælger at få dem trykt, eller som laver et standard takkekort, for det tager bare mega lang tid at lave dem selv, men jeg synes bare bedst om de personlige kort :cheerleader3:

:cheerleader3:

Redigeret af Fru P.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også, at 'det hører sig til' at sende takkekort ud. Hermed fik alle der havde vist os opmærksomhed ét af fotografens fine billeder, og vi kunne takke personligt for hver enkelt gave. (Lavede et smart flettesystem på computeren der kombinerede gaver med navne! Super tidsbesparende!) :cheerleader3: Desuden havde vi taget billeder af alle gaver og lagt ud på vores hjemmeside. Vi pakkede nemlig op løbende gennem hele aftenen, når vi havde tid og lyst, så derfor var det ikke alle gæster der måske nåede at se alt hvad vi havde fået. De fik linket i takkekortet, og kunne så se gaverne hvis de var nysgerrige. Vi har kun fået rigtig gode tilbagemeldinger fra kortene. Folk sætter altså pris på denne gestus... i hvert fald i vores vennekreds og familie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte 94 kort ud. Vi printede selv billeder ud til samtlige kort. Jeg skrev kortene på computeren, men gjorde dem også personlige. Tak for xx gave, som vi skal bruge til/sætte der. Desuden en tak for de enkeltes indsats i dagens forløb (taler, hjælp osv.). Til dem som ikke var med til festen gav jeg et kort oprids af, hvordan dagen var forløbet. Det var mange rigtig glade for..

Da jeg har flere forskellige arbejdssteder, sendte jeg et kort til hver sted, så alle kunne de det på den pågældende opslagstavle.

Desuden sendet jeg takkekort med billede til min kosmetolog, frisør, blomsterhandler, brudekjolebutik og feststedet. Det fik jeg MEGET positive tilbagemeldinger på. Specielt frisør og blomsterhandler syntes det var fedt at se hvordan "hele pakken" var blevet..

Det kan anbefales!

Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sendte også takkekort til alle vi havde modtaget en gave eller skriftlig hilsen fra til vores bryllup.

Dog skal jeg lige nævne at, der var 2 af mine fætre som vi ikke havde fået sent til sammen med de andre. Det opdagede vi først flere måneder senere, og så skyndte jeg mig at sende dem afsted med en undskyldning. Der var sket det at manden havde glemt at skrive deres navne på i bogen, men deres navne stod altså på kortet.

Når jeg har været til bryllup vil jeg da gerne have et billede af brudeparret bagefter og det plejer man jo og sende med takkekortet.

Vi var til bryllup d. 7/7-2007 og har endnu ikke modtaget noget takkekort og desuden, har brudeparret nogle af vores cd'er, som de lånte på dagen, da de have glemt deres egne.

Det er jeg faktisk lidt skuffet over.

Redigeret af Ninkaninus2000
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vi ikke selv de hurtigste dyr i skoven og får først sendt kort ud i denne uge - vi blev gift Sankt Hans. Og ja - det er nok "for dårligt", men vi tog på bryllupsrejse bagefter, da vi kom hjem havde vores trykker ferie i 5 uger, og billederne kunne vi heller ikke få fat på, da fotografen var på ferie. Hele august var vi til polterabender og bryllupper i samtlige weekender og vupti kom vi ind i september.... vi kunne sagtens have købt nogle fortrykte kort eller printet en standardtekst til alle, men da vi gerne vil gøre vores kort personlige og vi selv skal sørge for redigering af billeder og fremkaldelse.... ja så tager tingene tid og når weekenderne ikke kan bruges, så tager processen også længere tid, da arbejdet skal gøres efter arbejdstid. Og jeg vil hellere bruge min tid på at gøre det personligt, end jeg vil sende en (for mig) ligegyldig fortrykt upersonlig hilsen med et billede i. Men sådan er vi alle så forskellige - jeg ved bare godt hvilket kort jeg personligt vil sætte mest pris på :cheerleader3:

Blot for at sige, at det er super at der er nogen, der har overskud til at sende ud kort tid efter brylluppet, men nogle gange tager det bare lidt længere tid..... så der er ingen grund til skuffelse - specielt ikke når der har været sommerferie i hele Danmark :balloon: Om ikke andet kan man jo glæde sig til et lidt anderledes julekort i år - det kan være takkekortet kommer der :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer