Den glade Brud

At få taget billeder om igen?

16 posts in this topic

Ja, vi blev gift d. 9. juni og havde en vidunderlig dag:) Vi brugte min far til de officielle bryllypsbilleder og det var virkeligt fantastiske alle sammen. Vi (og nok i særdeleshed mig) føler dog lige at der mangler 2-5 billeder, hvor man kan se os i omgivelserne i fuld figur. Min far er virkelig en dygtig fotograf, men har fokuseret meget (kun) på ansigts og brystbilleder (Han kan godt lide at zoome og syntes jo at hans datter var så smuk:), og vi har ikke nogen af de meget smukke omgivelser vi har valgt, og vi har ikke nogen af os i fuld figur, hvor man man se os i vores dyre outfits fra den fotosession.

Dette synes jeg er en smule ærgeligt, da vi havde udvalgt området specielt pga. omgivelserne og gerne ville have os fotograferet med vandet i baggrunden på en badebro osv - (vi stod på broen, men man kan kun se os fra skuldrene og opefter) osv...you get my point...

Nu går jeg lidt og overvejer om jeg skal få taget billederne om i anledning af vores 1 års dag? Er det fjollet? Skørt? Latterligt? Man kunne jo gøre det som en fejring af bryllupsdagen og gøre en dag ud det? Jeg ved godt, at det ikke er helt det samme, men jeg er bare ked af at ærge mig over de 5 billeder, jeg sådan havde glædet mig til at få i kassen, men som aldrig blev taget...når jeg ser på billederne er jeg lykkelig, men jeg føler der lige mangler lidt...

Kan I forstå mig?

Eller er jeg langt ude?

0

Annonce ♥

Stineka og hendes mand fik taget deres billeder om.... Det gav et supergodt resultat - se evt. tråden inde unde bryllupshistorier.

Det eneste minus er, at man godt kan se, at frisuren ikke er helt ligesom på dagen, men stadig rigtig flot og billederne blev fantastiske! :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det!

:thumbsupsmileyanim: , AnnaBritta

0

Jeg læste med en pige, som blev gift under studiet. Deres fotograf MISTEDE dres billeder efter de var taget. Hun var grædefærdig, og troede ikke det kunne genskabes i samme lykke og glæde fra dagen. -Men de måtte i tøjet, og fotografen betalte for håropsætning, brudebuket og makeup.

De havde aftalt at mødes ved fotografen uden at se hinanden før, og da de så hinanden i bryllupsudstyret, var de bare :thumbsupsmileyanim: fuldstændig tilbage i den pragtfulde dag de havde haft, og billederne var supergode.. Hun sagde de også havde grint en hel del undervejs og joket med, at nu havde de to bryllupsdage at fejre osv.

Jeg tror sagtens det kan gøres, hvis man er indstillet på at skabe en dejlig stemning igen, mne på et andet grundlag.

Jeg har set dig nævne det før, så tror du skal lytte til den følelse du åbenbart har omkring det.. Held og lykke. -Håber ikke din far er for ked af det..

KH Rikke

0

Jeg er glad for at I ikke synes det er for skørt:) Jeg kan ikke lige umiddelbart læse ud fra stinekas tråd at billederne ikke er fra selve dagen? Er det dem fra stranden, der er taget en anden dag?

Man siger jo, at man ikke kan lave dagen om, og det vil jeg heller ikke, men der er lige et "hul", der hvor der burde have været de billeder jeg har drømt om i et år:)

Min far ved det slet ikke - har kun sagt at jeg er vild med dem han har taget og det er jeg også. Men han er ikke prof, og han var presset den dag (father of the bride) og det var en stor mundfuld for ham på sådan en dag...ALLE billederne han har taget er virkeligt fantastiske!! Der mangler bare lige et par stykker til at fuldende det...:thumbsupsmileyanim:

Nu skal jeg bare lige have overtalt manden:)

0

Annonce ♥

Det var ikke Stineka og hendes mand der fik taget billederne om...

Hendes er skam fra dagen...

Det var Lambada Bamse og begge hold billeder kan ses i hendes beretning...

0

Kan sagtens følge dig! Kjolen/tøjet er jo næsten det halve af dagen og festen, så det er ærgeligt hvis man ikke kan nyde det på billederne fra dagen... Jeg tror nu også bare du skal finde din kvindelist frem og charmere dig ind på begge mænd ;)

0

Efter nogle timer, hvor jeg tyggede på den idé, lød det pludseligt ikke som en god idé længere - og værre blev det da jeg luftede det for manden. Så kunne jeg selv høre, at det ikke ville blive godt. Han forstod mine argumenter, men var bange for at det ville blive for kunstigt. Når han ser på vores billeder, så ser han ikke kun på motiv, men husker og fornemmer hele stemningen den dag, og det er det, der glæder ham. Hvis vi så skulle have et nyt sæt billeder bare for tøjets skyld, så ville det slet ikke have nogen følelsesmæssig påvirkning på ham og det ville ikke føles ægte. Og det forstår jeg udmærket godt.

Og da jeg hørte mig selv tale, havde jeg det faktisk på samme måde...

Det ville måske føles lidt for meget som kustumebal :thumbsupsmileyanim:

Men jeg må sige, at det har hjulpet gevaldigt at få LUFT og få vendt alle mine argumenter FOR en omfotografering, og få sat ord på den lille skuffelse jeg havde. For nu virker det slet ikke så voldsomt mere:)

Jeg er en haj til Photoshop og er i fuld gang med at tage de par helfigursbilleder vi har og gøre dem kunstneriske - herunder manipulering med baggrunde osv - det det virker faktisk rigtigt dejligt:)

Min plan er at have et specielt album med en 15-20 billeder, der er ekstra flotte - dvs billeder uden f.eks. tanter og biler og ting i baggrunden :thumbsupsmileyanim:, og dem er jeg igang med at behandle og bare det at arbejde med billederne i timevis er med til at stille min fotosult:)

Tak for jeres input - det er ikke første gang jeg har klaget min nød herinde, for derefter at være kommet til fornuft! Det hjælper altid at få sat ord på!:blush:

0

Annonce ♥

Jeg må altå give din husbond ret. I bud og grund handler det jo ikke om billeder, men om gode minder. Og da I har nogle gode billeder og du har mulighed for at manipulere dig til resten, så ville jeg nøjes med det. Det perfekte billede med omgivelserne og det hele taget en anden dag, vil nok alligevel aldrig blive et at jeres yndlingsbilleder - for inderst inde vil i jo vide, at det er lidt falsk.

Jeg skal lige huske at sige til min storebror, at han skal huske at tage billeder i både nær og fjern, men det vigtigste er dog at I har nogle billeder, som kan vække jeres minder.

God fornøjelse med manipuleringen!

0

Jeg må altå give din husbond ret. I bud og grund handler det jo ikke om billeder, men om gode minder. Og da I har nogle gode billeder og du har mulighed for at manipulere dig til resten, så ville jeg nøjes med det. Det perfekte billede med omgivelserne og det hele taget en anden dag, vil nok alligevel aldrig blive et at jeres yndlingsbilleder - for inderst inde vil i jo vide, at det er lidt falsk.

Jeg skal lige huske at sige til min storebror, at han skal huske at tage billeder i både nær og fjern, men det vigtigste er dog at I har nogle billeder, som kan vække jeres minder.

0

Jeg havde givet min far klare instrukser (for jeg kender jo hans forkærlighed for zoom) og vi havde lavet en huskeseddel (som ikke kom med..-:thumbsupsmileyanim:-) Men i kampens hede glippede de sidste skud altså alligevel. Derfor vil jeg videregive dette råd:

Når I er færdige, så brug lige 5-10 minutter på at se billederne igennem (går ud fra, at det er digitalt) så I kan se om der mangler nogen:)

Har det stadigvæk godt med min beslutning af præcis de årsager du nævner:) Helfigursbilleder eller ej: vi havde en vidunderlig dag og jeg kan virkelig glæde mig over de billeder, der blev taget for de er så smukke - tjek f.eks. min planlægningstråd s. 15 midtpå, hvor jeg har smidt nogle af billederne ind:)

Edited by Den glade Brud
0

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig... jeg ærger mig også over at vi ikke har fået taget nogen billeder af min far og jeg f.eks. eller familiebilleder samlet.... Vi var hos prof. fotograf og fik taget nogle pragtfulde billeder af os selv og pigerne... men jeg mangler nogle hvor mine forældre er med i fokus... Men som din mand os' siger, så ville jeg heller ikke trække i tøjet igen, det ville blive lidt tamt, tror jeg! Vil i stedet glæde mig over de skønne billeder vi HAR fået taget :help:

0

Hejsa.

Jeg har det lidt ligesom dig. Min far har også taget vores billeder og de er alle fantastiske, men jeg mangler billeder, der ikke er i hel figur. Du og din mand har helt ret i, at det ville være forkert at trække i tøjet igen og få taget nye billeder, og heldigvis kan man lave rigtig meget med billederne i photoshop, så det må vi jo bare gøre! :thumbsupsmileyanim: Fin problemstilling at tage op, så de kommende brude måske kan fokusere lidt på dette på selve dagen.

Mvh Pernille.

0

ens bryllupsbilleder er noget man skal se på hele livet, så hvis det ikke er noget du/i får gjort tror jeg du vil ærge dig over det når du nu har det sådan, så jeg ville ikke tvivle med at hoppe i skrudet igen og få taget illederne. Ellers skal i gøre det på jeres 1 års bryllupsdag som det i gør sammen på lige den dag.

0

Annonce ♥