Betina82

Hvor skal hvem sidde til festen?

22 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Jeg håber meget, at I kan hjælpe mig med dette.

Situationen er den at mine forældre er skilt, min mor har ikke fundet nogen ny mand, mens min far har fået ny kone som han har været gift med i snart 20 år. Min mor får det dog stadig dårligt, når hun er i samme lokale som min stedmor. Jeg holder meget af min stedmor, så vi har intet i klemme der..

Min far betaler dog noget af brylluppet ligesom min mor gør (hun betaler dog klart den største del).

Vi har valgt at sidde i et "E", men hvordan skal vi så placere disse 3 parter? umiddelbart burde min mor sidde ved siden af min kommende mand, og min far ved siden af mig ikke sandt? Så skal gommens mor sidde ved siden af min far og hans far ved siden af min mor - MEN hvor i alverden skal min stedmor så placeres?

Jeg ved nemlig at min far vil blive sur hvis de sidder langt fra hinanden (og helst ved siden af hinanden)

Andre der står i samme situation, eller som kan komme med gode råd ???

KH Betina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Betina..

Mine forældre er også skilt, og jeg har haft meget svært ved da min mor ikke har fundet nogen ny, men det har min far... Men det er blevet til at ved siden af mig sidder min far og hans nye kone mine 2 brødre og så min mor.. Har spurgt min mor om hun gerne ville sidde ved siden af min far, men det ville hun ikke.. Hun kommer godt nok lidt langt ud.. Men hun har selv valgt det, hun har fået tilbudet.. Så jeg håber alle er glade, det er lidt svært med de splittede familier..

Kh Julie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De bryllupper jeg har været til, har brudens forældre siddet ved siden af bruden og gommens ved siden af gommen.

Men jeg har også hørt om at man blander svigerforældrene på begge sider af brudeparret.

Så kunne de jo evt sidde sådan: Brudens mor, gommens far, brud, gom, gommens mor, brudens far og hans nye kone.

Bare et forslag.

Redigeret af jetten
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre er også skilt og det er min kærestes også. Min mor og stedfar kommer dog ikke til brylluppet, så det er kun min far og stedmor der gør. Vi har valgt at gøre følgende. Ved siden af mig kommer min far og stedmor til at sidde. Ved siden af min kæreste sidder hans mor og stedfar og ved siden af stedfaderen sidder hans stedmor og så han far..

Giver det nogen mening??

-Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener at det med at blande forældrene er fordi de i gamle dage ikke kendte hinanden, og derved skulle have en mulighed for at lære hinanden at kende. Var det ikke ??? hvis det var mig ville jeg ikke skille min far og hans nye af, det ville virke somom hun ikke var acceptreret men du kunne jo sætte hende ved det enen Ben i E´et så kan de stadigvæk tale sammen????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg mener at det med at blande forældrene er fordi de i gamle dage ikke kendte hinanden, og derved skulle have en mulighed for at lære hinanden at kende. Var det ikke ??? hvis det var mig ville jeg ikke skille min far og hans nye af, det ville virke somom hun ikke var acceptreret men du kunne jo sætte hende ved det enen Ben i E´et så kan de stadigvæk tale sammen????

Den havde jeg faktisk ikke tænkt på, lyder som en god plan... :thumbsupsmileyanim:

Håber bare at alle bliver glade - selvom det til tider kan være svært :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en svær en - er selv bonusmor og til mit bonusbarns bryllup, var jeg meget spændt på, hvor jeg skulle sidde. Heldigvis var der valgt runde borde og fik en plads ved "hovedbordet".

Det svære var bryllupsbillederne for det unge par. Jeg holdt mig i baggrunden, da der blev indkaldt til familiebillede (var jo endnu ikke gift med bonusbarnets far), så resultatet blev, at jeg ikke var med på familiebillederne, men kun på billederne med alle gæsterne. Fint nok for mig, det ville jo have været ærgerligt for det unge brudepar, hvis nu forholdet ikke var langtidsholdbart. Det kunne få være svært at forklare fremover, at det der var min fars kæreste på det tidspunkt (hi,hi).

Af erfaring ved jeg, at det er svære situationer for en bonusmor og for bonusbørn. Men jeg har lært, at det er bedre at tale frit og naturligt om det, så må man drøfte de sårede følelser, når man kommer hjem, for dem er der en del af som bonusforældre og sikkert også for bonusbørn.

Så mit råd til dig er, hvis du har et godt forhold til din far og din bonusmor, så tag en snak med dem, når de hører om dine bekymringer, så finder de sikkert en løsning, som alle kan leve med. Husk blot at sige, at du holder af din bonusmor og at hun gør det godt nok (det elsker vi at høre).

Mange hilsner

Goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Goodbyehansen..

hvor var det rart at få en udmelding fra en Bonusmor - jeg vil følge dit råd og tage en snak med min bonusmor og far om det her.. Det er nemlig en svær situation, havde min far lige mødt hende havde jeg ikke tænkt så meget over det, men de har trods alt været gift i 20 år nu...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine forældre er også skilt...

De har nu været skilt i 3 år, men alligevel, når de er i samme lokale, ligger det en kæmpe dæmper på....

Der er ingen af dem som har fundet nye kærster....

Ved dog ikke helt med min far, da han måske allerede har fået en kærste, men ved dte ikke....

Og det bliver det sværeste at få dem placeret odenligt, så der ikke kommer en kæmpe dæmper på..... Sååå......Pyyhhhh.....

Men tror vi gør sådan at min mor sidder ved siden at min mand, og min far sidder ved siden af mig, og manden mor sidder så ved siden af min far... manden far er desvære død, så regner med at the best man, sidder ved siden af min mor....

Så er alle glade.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så kunne de jo evt sidde sådan: Brudens mor, gommens far, brud, gom, gommens mor, brudens far og hans nye kone.

Lige det samme ville jeg foreslå. :thumbsupsmileyanim: Vi gjorde noget lignende og det fungerede perfekt. Hos os er det bare min mor, der har fundet en ny mand og min far, der er alene.

Mvh Pernille.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er det min kærestes forældre der er skilt, og de er bestemt ikke bedste venner. Men de er begge blevet gift igen. Vi skal sidde i hestesko. Vi har så valgt at hans mor og far skal sidde oppe ved os, og deres Mand/kone skal sidde nede sammen med gæsterne. Men hans mor skal sidde ved siden af min far, og hans far skal sidde ved siden af min mor. Det lyder lidt som noget rod, men håber at du forstår hvad jeg mener :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så kunne de jo evt sidde sådan: Brudens mor, gommens far, brud, gom, gommens mor, brudens far og hans nye kone.

Lige det samme ville jeg foreslå. :thumbsupsmileyanim: Vi gjorde noget lignende og det fungerede perfekt. Hos os er det bare min mor, der har fundet en ny mand og min far, der er alene.

Mvh Pernille.

Når i har valgt E-bord syntes jeg også klart at dette lyder som en god plan.

Husk på der behøver altså ikke være så meget Emma Gad i det. I hendes tid var forældrene meget sjældent skilt.

:cheerleader3:

Heto

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ikke let når man er i den situation... vi valgte ikke at sidde på den traditionelle måde..

vi sad ved runde borde - ved hovedbordet var vi 10.... ved siden af mig: lillebror, lillesøster, stedfar, mor, far, stedmor, svigerfar, svigermor og min mand. (Håber det er til at forstå). Min mor og far sad fint ved siden af hinanden, men de har heller ingen problemer med hinanden. Min lillebror fulgte mig op derfor blev det sådan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hos os er det min kærestes forældre der er skilt, og de er bestemt ikke bedste venner. Men de er begge blevet gift igen. Vi skal sidde i hestesko. Vi har så valgt at hans mor og far skal sidde oppe ved os, og deres Mand/kone skal sidde nede sammen med gæsterne. Men hans mor skal sidde ved siden af min far, og hans far skal sidde ved siden af min mor. Det lyder lidt som noget rod, men håber at du forstår hvad jeg mener :thumbsupsmileyanim:

Jeg står i det problem at mine forældre ikke bryder sig om mine svigerforældre og omvendt. Så placere dem nær hinanden gør at festen ikke ville blive hyggelig. Er der nogen der har erfaringer med at placere bedste venneparer ved paret og så forældre med deres familie og venner. så de er skildt ad?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen...

Hvor er det kedeligt at vi kommede brude skal bøvle med bordplanen fordi vores forældre eller svigerforældre ikke vil sidde sammen. De er da voksne mennesker og det er bestemt ikke deres dag, men vores....men igen....vi prøver at vise så meget hensyn som muligt.

I mit tilfælde kan mine forældre ikke sidde side om side og de har begge fundet en ny. Det skal lige siges at de gik fra hinanden da jeg var få mdr. gammel og min far er gift på 20 år, så.....

Jeg ville så gerne have dem begge ved mig men det er umuligt. Desuden er jeg heller ikke interesseret i at skille dem fra deres mand og kone...det ville virke upassende, synes jeg.

Faktisk aner jeg slet ikke hvordan jeg skal gribe det her an og er også nervøs for at min mor og hendes kæreste slet ikke vil komme pga at min far og hans kone kommer. Men igen...det er hendes valg.

Det har været rart at "se" at jeg ikke er den eneste der har dette problem, desværre.

Håber at i alle får det løst på en god måde for alle parter.

Hilsner fra Felina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde slet ingen problemer med bordplanen til trods for at begge vores forældre er skilt. Vi sad ved 8-pers. borde hvor vi havde søskende og venner til bords. Forældrene blev blandet ved bordene ved siden af vores så de sad tæt på os, selvom det ikke var ved samme bord. Det fungerede rigtigt fint, og jeg tror at alle var tilfredse med arrangementet.

Jeg synes at det er rigtigt ærgeligt for dig at du skal have det problem, det er jo dine forældre der er blevet skilt, og uanset hvad du beslutter dig for, så håber jeg at dine forældre forstår at du har gjort hvad du kunne for at alle bliver glade.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg står i det problem at mine forældre ikke bryder sig om mine svigerforældre og omvendt. Så placere dem nær hinanden gør at festen ikke ville blive hyggelig. Er der nogen der har erfaringer med at placere bedste venneparer ved paret og så forældre med deres familie og venner. så de er skildt ad?

Min svigermor og svigerfar er skilt oghar begge nye kærester. MEN har MEGET svært ved at være i lokale sammen. Vi sad ved 10 mands borde, og Ved 'vores bord sad mine forældre og mormor, min mands søskende med kærester og hans far med kæreste.

Hans mor og hendes mand blev placeret ved et andet bord placeret sådan at de ikke kunne se direkte på hinanden, og ved samme bord sad så min Gudfar som var toastmaster og hans kone samt resten af den meget nære familie.

Det fungerede fint i vores tilfælde. Hvis hans mor var skuffet over det viste hun det i hvert fald ikke. Alternativet havde jo ligesom været at sidde til bords med én man helst ikke vil tale med!

Held og lykke med puslespillet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg står i det problem at mine forældre ikke bryder sig om mine svigerforældre og omvendt. Så placere dem nær hinanden gør at festen ikke ville blive hyggelig. Er der nogen der har erfaringer med at placere bedste venneparer ved paret og så forældre med deres familie og venner. så de er skildt ad?

Til vores bryllup sad vores gode venner, forlover og toastmasteren til bords med os og så ved bordene lige "nedenfor" eller til siden (runde borde), sad så vores familier med de nærmeste - og så forældrene placeret så de så op på os - det fungerede rigtig godt!!

- må jeg spørge - hvem er du Kapke :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det et dejligt indlæg. Mine forældre er også skilt - begge med nye partnere.

Jeg har hentet lidt inspiration herindefra, når man nu ikke kan bruge Emma Gad i bordplanen ;)

Jeg er vild med den opstilling Jetten har foreslået (skrevet med grønt), og den kunne godt gå hen og blive den vi bruger.

Men ellers holder jeg også på søskende og venner til højbords og så forældre placeret til begge sider (ved runde borde)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup var mine forældre kommet så langt, at de fik hinanden til bords, og det var bare så stort og dejligt for mig!

Til min søsters bryllup derimod, var der kold luft imellem dem (grundet min eks-papmor, som min far nu er skilt fra).

Hovedbordet var aflangt og alle andre borde runde. De eneste i hele selskabet som havde deres partner til bords var brudeparret

Min søster og svoger løste det på flg. måde:

I midten af hovedbordet sad brudeparret, på hver side kom brudens forældre, herefter fulgte brudgommens forældre, dernæst brudepige og forlover og til sidst papforældrene. -Det fungerede fint til alles tilfredshed, og det kunne sikkert også laves ved et E-bord.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer