Sign in to follow this  
Followers 0
Lajla

Kvarkpandekager med svesker og nødder

1 post in this topic

Kvarkpandekager med svesker og nødder

Egentlig skal der rosiner i sammen med nødder, men jeg HADER rosiner, og derfor har jeg udskiftet rosinerne med svesker. Og der smager himmelsk...

4 personer

Pr. portion ca. 3430 joule/815 kalorier - 25 g protein - 59 g fedt - 44 g kulhydrater

Tilberedningstid: ca. 45 minutter - Bagetid: ca. 20 minutter

100 g hvedemel

1 nip salt

¼ l mælk

3 æg

50 g smør

250 g mager kvark (5 %)

¼ l fløde

1 æggeblomme

1 spsk. ahornsirup

1 knsp. stødt kanel

1 spsk. rom eller cognac

2 spsk. citronsaft

75 g hakkede svesker

100 g friskmalede valnøddekerner

smør til fadet

Rør mel, salt og mælk sammen til en klumpfri dej. Rør de 2 æg i og lad derefter dejen stå tildækket i 15 min. Hvis den da er blevet for tyk, røres lidt vand i, til den far en passende konsistens.

Smelt lidt af smørret på en pande. Kom 1 slevfuld dej på panden ad gangen og bag pandekager, til al dejen er brugt op. Læg pandekagerne udbredt på en tallerken, efterhånden som de bliver færdige.

Tænd for ovnen og sæt den på 200°.

Rør kvarken grundigt med halvdelen af fløden, æggeblommen, ahornsirup, kanel, rom eller cognac, citronsaft, rosiner og nødder.

Smør et lag kvarkmasse på hver pandekage, rul dem sammen og læg dem ved siden af hinanden i et smurt ovnfast fad. Resten af fløden piskes sammen med del sidste æg og hældes over pandekagerne.

Sæt fadet på nederste ribbe i den forvarmede ovn og gratiner pandekagerne i ca. 20 min., eller til de er blevet smukt brune.

post-22726-1187943963.jpg

0

Annonce ♥