Guest katjamo

Hvornår holder bruden sin tale?

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa

Jeg fandt følgende her http://www.bryllupsklar.dk/wedding/bryllup...#Talerækkefølge

Talerækkefølge

1. tale: Værten byder velkommen og fortæller hvem der er toastmasteren.

2. tale: Brudens far (hvis han ikke er tilstede, kan talen holdes af brudens mor eller et andet nærtstående familiemedlem).

3. tale: Brudgommen tale

4. tale: Forloveren

5. tale: Brudgommens far

6. tale: Bruden (frivilligt)

Hvis der er andre, der vil holde tale, gælder rækkefølgen, at jo tættere man er på brudeparret, jo før kommer man til.

Hilsen Lisbet

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa

Jeg fandt følgende her http://www.bryllupsklar.dk/wedding/bryllup...#Talerækkefølge

Talerækkefølge

1. tale: Værten byder velkommen og fortæller hvem der er toastmasteren.

2. tale: Brudens far (hvis han ikke er tilstede, kan talen holdes af brudens mor eller et andet nærtstående familiemedlem).

3. tale: Brudgommen tale

4. tale: Forloveren

5. tale: Brudgommens far

6. tale: Bruden (frivilligt)

Hvis der er andre, der vil holde tale, gælder rækkefølgen, at jo tættere man er på brudeparret, jo før kommer man til.

Hilsen Lisbet

:boohoo:

Ja, nu spurgte du jo efter traditionen - og som Lisbeth skriver er det sådan.

Efter brudens tale kommer venner og øvrig familie så. Førhen var det sådan at gommen talte helt til sidst, men det blev lavet om, så den stakkels mand ikke skulle sidde og være nervøs hele middagen igennem.

Jeg synes at ha oplevet flere bryllupper hvor bruden talte efter gommen. Så er der en sammenhæng, synes jeg og så er det ikke bruden der skal sidde og vente.

Men det er jo din beslutning, om du vil følge traditionen eller ej.

Ha et dejligt bryllup!

:denmarkflag:

Camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg holdt også min tale lige efter brudgommen.

For det første ville jeg ikke tale til sidst, da jeg så ville bare sidde og være nervøs hele aften og for det andet passede det fint, at efter brudgommen havde holdt en rigtig fin tale for mig at jeg rejste mig og holdt en tale for ham.

Oprindeligt ville jeg slet ikke holde tale, da jeg har det rigtig skidt med at tale foran større forsamlinger. Men jeg valgte at lave en lille tale til ham alligevel, da jeg ville vise min mand, hvor meget jeg elskede ham og at jeg ville gøre hvad som helst for ham. Min tale kom som en stor overrakelse for ham og han blev utrolig rørt :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi aftalte (eller jeg) med toastmaster at jeg talte efter Jesper - jeg ville ikke vente til sidst, og jeg ville ikke sidde og være nervøs og ikke kunne nyde resten af indslagene... det fungerede godt for os at vi gjorde det efter hinanden.

Så I gør hvad der passer jer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg holdt også min tale lige efter brudgommen.

For det første ville jeg ikke tale til sidst, da jeg så ville bare sidde og være nervøs hele aften og for det andet passede det fint, at efter brudgommen havde holdt en rigtig fin tale for mig at jeg rejste mig og holdt en tale for ham.

Oprindeligt ville jeg slet ikke holde tale, da jeg har det rigtig skidt med at tale foran større forsamlinger. Men jeg valgte at lave en lille tale til ham alligevel, da jeg ville vise min mand, hvor meget jeg elskede ham og at jeg ville gøre hvad som helst for ham. Min tale kom som en stor overrakelse for ham og han blev utrolig rørt :thumbsupsmileyanim:

Hvor sødt - hvordan gik det så? Gjorde du noget for at overvinde dit ubehag ved at holde taler?

Mia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer