MetteAaby

Tore og Mette - d. 26/7-2008

265 posts in this topic

Jeg opdaterer lige lidt:

Min kæreste og jeg skal giftes og dét glæder jeg mig faktisk ret meget til og af samme årsag fylder planlægningen også en del. (Er der nok en enkelt eller to herinde, der kender noget til) Derfor har jeg oprettet denne tråd (Det er efterhånden lidt tid siden).

I august 2007 var Tore (som den heldige mand hedder) og jeg i Thailand. Det var selvfølgelig helt fantastisk...Skøøøøøøøønt land! Den 21/8-07 vækkede han mig om eftermiddagen ved poolen (Jeg fik mig lige en lille lur) og spurgte, om jeg ikke havde lyst til at køre med ud på øens sydspids og se på den, efter sigende, smukke udsigt. Det siger man jo ikke nej til. Vi tog en taxa derud og nøøøøøøøøøøøøøj, der var smukt (billede længere nede). Han placerede mig på en mur, så jeg kunne sidde og kigge på udsigten.... Det er så romantisk og smukt.... Pludseligt går han SQU på ned på knæ.... Mette: klump i halsen, puls på 180 og tårer der sprang frem OG jeg udbrød i øvrigt også "Neeeeeeeeeeeeej", inden han nåede at sige noget. (Altså som i "det har du bare ikke gjort"...) Han sagde derefter noget om, hvad jeg betyder for ham, hvilken ro han har fundet i livet, efter han har fundet mig og en masse, jeg ikke kan huske. :-) Jeg sagde selvfølgelig JA og jeg fik den smukkeste ring på! (Billede længere nede).

Derefter tog vi en taxa tilbage til vores hotel, hvor vi smed os på sengen og :boohoo: for første gang som forlovede. (Derefter ringede jeg selvfølgelig til alle i verden, DYRT) Vi tog på MEGET fin restaurant om aftenen! Ingen af os har nogensinde fået så god mad før! Efter maden gik vi en tur langs stranden hånd i hånd og blev ved med at sige til hinanden "Vi er faktisk forlovet", "Er du klar over, at vi skal giftes" osv. osv. Dagen efter tog vi på mini forlovelsesrejse til Phi phi øerne, hvor vi boede i en bungalow på stranden i et par dage og havde det meget dejligt. :-)

Det var Mettes historie fra de varme lande.

Så er det vist på tide med en TO DO-liste :

Dét der er ordnet, er der streg under

- Kirke - Roskilde Domkirke d. 26 juli 2008, kl. 15.30

- Sted - Mine forældres have. (Skal måles op mht. telt)

Praktiske ting:

- Telt (Låner fra Liannas arbejde 24 m.* 6 m.)

- Gulv

- Jukebox (Bestilt 1500 kr.)

- Stole (Låner fra Liannas arbejde)

- Borde

- Service, glas, skåle, fade, tallerkner, kopper, underkopper, termokander etc. lånes fra Tores arbejde.

- Rødvinsglas, hvidvinsglas, champagneglas, ølglas.

- Menu. Eksotisk Catering., (Fiskeforret af en eller anden slags, buffet til hovedret)

- Natmad (Gulaschsuppe (eller hvordan det staves) med brød)

- Vin, øl, sodanvand, spiritus, champagne, chokolade etc. - Til Tyskland.

- Køleskabe til drikkevarer

- Bryllupskage (Kæmpe hjerteformet jordbærkage - Har mailet Guldbageren - venter på svar.)

- Bestille tid hos negleteknikker

- Finde og bestille tid hos frisør til opsætning (Evas datter som er frisør evt.)

- Serveringsdamer (Lianna skaffer)

- Musik til brudevalsen

- Overnatning/Bryllupsnat

- Bryllupsrejse

- Fotograf

- Toastmaster (Min søster)

- Forlover (Tores midterste bror - Bjørn)

- Gavekoordinator (Maria)

- Ægteskabserklæring (Ca. 4 mdr. før)

- Kontakt og valg af præst (Har snakket med Paul Kofoed Christiansen. Han har sat kryds i kaldender. Skal kontaktes seneste 1/6-08 for at aftale dato for samtale.)

- Valg af salmer til kirken ("Det er så yndigt at følges ad".)

- Brudepiger (Emma - Tores datter på 9 år og Laura - min niece på 4 år)

Tøj etc.:

- Kjole

- Brudesko

- Slør (evt.)

- Undertøj

- Tøj til Tore

- Kjoler til brudepiger (Maria er sat på sagen)

- Smykker

- Vielsesringe - Alle mine guldringe skal smeltes om (Dem skal jeg jo ikke bruge mere)

- Indgravering i ringe

- Brudebuket & buketter til Tore, hans bror og min far

- Evt. diadem

Kreative ting:

- Invitationer (Fundet ud af, hvordan de skal se ud og har lavet 3)

- Bordkort

- Dekorationer til borde

- Duge

- Kirkehæfte (Jeg har lavet forslag til forsiden.)

- Topfigur

- Dekorationer, skilt til transport fra kirke (Står Lianna eller Bjørn for)

- Gæstebog

- Tale

- Risposer (Står Karina for, tror jeg)

- Noget blåt (Strømpebånd)

- Noget lånt

- Noget gammelt (Salmebog med indgravering - fået af mormor i konfirmationsgave.)

- Noget nyt (KJOLEN)

- Engangskamara'er med deko.

- Velkomstsang

- Make up

- Gæsteliste

- Ønskeliste

- Bordplan

- Tændstiksæsker med deko.

- Tandstikker

- Evt. vinetiketter

Overraskelser til min mand:

- Finde kvinde der kan synge sangen "Min elskling du er som en rose". (Maria Louise Søby Holm er forhåndsbooket til kirken)

- Boudoir fotoer som morgengave.

- Topfigur, hvor manden har Aab-trøje på

I må MEGET gerne komme med ideer til, hvad jeg har glemt (Der er helt sikkert MEGET) :-)

Denne besvarelse er redigeret af MetteAaby: I dag, 25 Oct 2007, 14:27 PM

Edited by MetteAaby
0

Annonce ♥

Så blev jeg friet til af verdens dejligste mand. (Synes jeg :-) ) Det skete i Thailand og var selvfølgelig super romantisk og helt perfekt. Jeg har stadig ikke helt forstået det, men sidder hele tiden og kigger på min smukke ring.

Det skete den 21/8-2007.

Jeg har aldrig haft drømme om det store prinsesse-bryllup, men ja... Hvad kan jeg sige? Jeg - METTE - er allerede gået i selvsving og tænker KONTANT på bryllup. Vi er blevet enige om, at vi gerne vil være lidt utraditionelle. Derfor vil vi holde bryllupet i Thailand og det skal stå den 14/7-2008. (Den dag vi første gang mødtes og samtidigt mine forældres bryllupsdag).

Vi er selvfølgelig klar over, at der ikke kommer 100 mennesker, men det passer os nu også rigtig godt. Vi vil gerne have de nærmeste med.

Indtil videre har disse sagt ja til at komme til Thailand og fejre os:

Mine forældre

Min søster, hendes kæreste og deres 3 børn.

Min kommende mands datter

Min kommende svigermor

Min kommende svoger og hans kæreste

En kammerat til min kæreste og hans kone.

(Dvs. alt i alt 13 personer indtil videre) Hvilket vi er godt tilfredse med, eftersom vi ikke engang har lavet invitationerne endnu.

Vi er ikke kommet så langt med planlægningen endnu, men vi er ved at indhente tilbud på flybilletter osv. Vi har ydermere fået en god pris fra et dejligt resort på Phuket. Vi har tænkt os, at vi alle skal have 12 overnatninger sammen, hvor vi skal hygge osv. og at vi i slutningen af ferien skal giftes. Derefter smutter folk hjem til Danmark (eller rejser videre) og min kæreste og jeg tager derefter 2-3 uger mere i regionen. Thailand, Cambodja, Vietnam. Vi skal jo have lidt bryllupsrejse.

Vielsen bliver formentligt buddistisk (da vi begge er atheister og derfor ikke ønsker kirkebryllup) og skal helst foregå på en strand. Vi har tænkt på "Maya Bay" (Den fra "The beach"), da det jo efter sigende er verdens smukkeste strand. Vi er dog ikke helt klar over, om det kan lade sig gøre, da øen er fredet. (I øvrigt ligger den 2 timers sejltur fra Phuket og jeg må indrømme, at jeg får lidt stress ved tanken om at skulle sidde med kjole, opsat hår og makeup på en båd i 30 graders varme) Der er ingen faciliteterne af nogen art på øen.)

Deruover over tænker jeg i disse baner : Elefanter, hvidt, masser af orchideer.

Kjole er jeg ikke gået i gang med (Udover at min mor har sat sig på at betale den og har fundet én, der vil sy den) Den skal selvfølgelig være enkel, så den passer ind i temaet.

Længere er vi ikke kommet endnu.

Andre herinde, der tænker i lidt utraditionelle baner?

Velkommen til :denmarkflag:

Øj, hvor bliver det et genialt bryllup. Det lyder super cool med Thailand. Vi ville også gerne gøre det i udlandet (så er man da i det mindste sikre på vejret :loveflag: ), men da det blev lidt for besværligt (og dyrt) nøjes vi med Danmark :) Hvilket nu heller ikke bliver helt dumt.

Jeg glæder mig til at høre mere om planlægningen. Her skal jeg ihvertfald helt sikkert følge med :boohoo:

0

Annonce ♥

Tak for den dejlige velkomst. :thumbsupsmileyanim:

Mht. prisen, så satser vi vist på, at det er den billige løsning. (Vi forventer jo, at folk selv betaler deres transport og ophold)

Og at arrangere bryllup, mad osv. i Thailand, er jo selvfølgelig billigere end i Danmark. (Det bliver dyrere for vores familie, venner - men ikke for os. Snedigt)

I øvrigt, bruger man ikke stadig det med, at brudens familie betaler? (Sidder hver dag og venter på en opringning), Hehe.

0

Tak for den dejlige velkomst. :thumbsupsmileyanim:

Mht. prisen, så satser vi vist på, at det er den billige løsning. (Vi forventer jo, at folk selv betaler deres transport og ophold)

Og at arrangere bryllup, mad osv. i Thailand, er jo selvfølgelig billigere end i Danmark. (Det bliver dyrere for vores familie, venner - men ikke for os. Snedigt)

I øvrigt, bruger man ikke stadig det med, at brudens familie betaler? (Sidder hver dag og venter på en opringning), Hehe.

Ja den ventede jeg også på. Jeg kom til at vente længe :cheerleader3:

0

Hehe - det kommer jeg formentligt også til.

Puha. Jeg må godt nok indrømme, at jeg bliver stresset af at læse herinde. Gud, der er mange ting, jeg ALDRIG har tænkt på og aldrig ville tænke på, hvis jeg ikke havde læst om det herinde. Topfigur, gæstebøger, gaveposer osv osv. Der er lang vej igen. :thumbsupsmileyanim:

Jeg bilder mig selv ind, at jeg ikke behøver SÅ meget lir, når det nu ikke er traditionelt, men alligevel vil man jo gerne have lidt traditioner.

Vi er begyndt at lave invitationer - vi er blevet enige om at få dem ud hurtigst muligt, så folk ikke begynder at planlægge sommerferie. (Det får de ikke råd til). Lilla-agtige (Som en "almindelig" orchidé) med et billede af os fra stranden, vi gerne vil giftes på. Skrift indeni med et par billeder mere fra stedet og på bagsiden "Praktiske oplysninger" med flyrpriser, priser på resort osv.

Iiiihhhh.... Jeg kan simpelthen ikke vente.

0

Annonce ♥

Hej Mette

Velkommen til BK - og tillykke med friereiet og det forestående bryllup : )

Nøj, det lyder godtnok super romantisk med bryllup på en strand i Thailand (fedt at der allerede er så mange der har sagt ja til at deltage - super) : )

Glæder mig til at følge din planlægning...

Kig også gerne forbi min tråd - jeg skal giftes den 2. aug 2008

Tine

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har lige brug for lidt råd og vejledning...

Jeg sidder og surfer lidt rundt for at blive kjole-inspireret... Og der er bare SÅ mange smukke kjoler og jeg vil have dem alle (Stort set). Problemet ligger i, at vi jo skal giftes på stranden i Thailand og at jeg skal have bare tæer, orchideer i håret osv.... Vil det ikke se ret dumt ud, hvis jeg kommer i en kæmpe prinsesse-kjole?

Jeg forestiller mig noget enkelt (men selvfølgelig smukt og helst også lidt specielt - og en lille smule prinsesse) og måske skal den ikke være helt lang - måske bare ned over knæene? Jeg har dog intet set i den dur. Nogen der har en god ide, har set noget, vil komme med nogle imputs?

0

Wauw....hvor lyder det bare super fantastisk-romantisk medbryllup i Thailand!

Kan lige se det for mig...årh altså :bestwishes:

Dejligt med et utraditionelt bryllup - og fedt at der er så stor opbakning fra Jeres familie og venner!

Jeg smider lige lidt inspiration til et strandbryllup - håber det er ok?

001_primary.jpg015_primary.jpg

002_primary.jpg2672088_2.jpg

butterfly%20pink%20hawaiian%20beach%20wedding.jpghawaiian%20wedding%20at%20the%20white%20sandy%20beach%20on%20Waimanalo%20with%20Derek%20and%20Ellyne%20(58).jpg

set%20up.jpg

0

Annonce ♥

Hehe - det kommer jeg formentligt også til.

Puha. Jeg må godt nok indrømme, at jeg bliver stresset af at læse herinde. Gud, der er mange ting, jeg ALDRIG har tænkt på og aldrig ville tænke på, hvis jeg ikke havde læst om det herinde. Topfigur, gæstebøger, gaveposer osv osv. Der er lang vej igen. :thumbsupsmileyanim:

Jeg bilder mig selv ind, at jeg ikke behøver SÅ meget lir, når det nu ikke er traditionelt, men alligevel vil man jo gerne have lidt traditioner.

Vi er begyndt at lave invitationer - vi er blevet enige om at få dem ud hurtigst muligt, så folk ikke begynder at planlægge sommerferie. (Det får de ikke råd til). Lilla-agtige (Som en "almindelig" orchidé) med et billede af os fra stranden, vi gerne vil giftes på. Skrift indeni med et par billeder mere fra stedet og på bagsiden "Praktiske oplysninger" med flyrpriser, priser på resort osv.

Iiiihhhh.... Jeg kan simpelthen ikke vente.

:respekt: Jeg havde det på samme måde, da jeg kom herind. Jeg troede egentlig et bryllup var ret enkelt og simpelt, men der kunne jeg hurtigt tro om igen. Aj, det er nu super hyggeligt med alle de ting mna kan gøre og lave, og så længe man bare husker sig selv midt i alt det her, så kan det kun blive godt.

Jeg tror ikke vi går helt amok i forskellige ting (siger hende med 16-siders invitationen :ilovebryllupsklar: ) men vi har da f.eks. allerede besluttet at lave gæstegaver, som jeg faldt over herinde.

Jeg er overbevist om, at jeres bryllup bliver helt fantastisk og smukt og en kæmoe oplevelse. Glæder mig til at komme :td:

0