Chrisling

Hjælp til valg af farver og tema!

18 indlæg i dette emne

Nåh, zillas...jeg har brug for Jeres hjælp!

Jeg står i den lykkelige situation at jeg (næsten) har valgt kjole - nemlig den famøse tyldrøm :carrot:

911.jpg911b.jpg

Der er dog et lille men...kjolen matcher ikke med mit oprindelige solsikke-tema *snøft*, så jeg skal finde på et nyt!

Jeg vil gerne have en rød tråd gennem hele brylluppet - dvs der skal være en sammenhæng mellem farver og evt. tema. Desuden mangler jeg inputs til hvilken buket (type/farve/blomster) der går sammen med kjolen.

- Jeg har selv et par idéer til farver og blomster, men jeg vil gerne lige vente med dem, til jeg har set hvad I finder på :)

Så piger!

Inputs til hvad jeg skal vælger af farver, tema og blomster til ovenstående kjole, s'il vous plait... :help:

En lille fodnote er, at kærestens værste mareridt vil være et over the top lyserødt barbie-bryllup :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh, zillas...jeg har brug for Jeres hjælp!

Jeg står i den lykkelige situation at jeg (næsten) har valgt kjole - nemlig den famøse tyldrøm :carrot:

911.jpg911b.jpg

Der er dog et lille men...kjolen matcher ikke med mit oprindelige solsikke-tema *snøft*, så jeg skal finde på et nyt!

Jeg vil gerne have en rød tråd gennem hele brylluppet - dvs der skal være en sammenhæng mellem farver og evt. tema. Desuden mangler jeg inputs til hvilken buket (type/farve/blomster) der går sammen med kjolen.

- Jeg har selv et par idéer til farver og blomster, men jeg vil gerne lige vente med dem, til jeg har set hvad I finder på :)

Så piger!

Inputs til hvad jeg skal vælger af farver, tema og blomster til ovenstående kjole, s'il vous plait... :help:

En lille fodnote er, at kærestens værste mareridt vil være et over the top lyserødt barbie-bryllup :blink:

Jeg kunne forestille mig svagt lyserøde store smukke roser blandet med cremefarvede blomster/roser

Hmm svært når det ikke må være lyserødt HUUG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey!

FLOT FLOT FLOT kjole!!!!!

Jeg smider bare lidt billeder af blomster

jeg syntes du skal fange den "rosa" der er i kjolen, en creme der passer til kjolens farve og så kan du gøre to ting;

Vælge en farve der går imod - f.eks. er blå rigtig flot sammen med rosa.. F.eks. rosa roser og lavendel i.. Ellers er rosa og en stærk grøn også rigtig rigtig smukt!

Eller skal du vælge en tone i tone farve som giver noget pang; altså svag rosa sammen med hot pink!

Anna

post-13167-1190369426.jpg

post-13167-1190369483.jpg

post-13167-1190369492.jpg

post-13167-1190369505.jpg

post-13167-1190369532.jpg

post-13167-1190369545.jpg

post-13167-1190369566.jpg

post-13167-1190369585.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor I bare dejlige, sådan at komme mig til undsætning med inspirations-forslag :cheerleader3:

Synes nemlig det er rigtig svært at finde noget, jeg brænder lige så meget for som mine solsikker...snøft!

Der må jo gerne (læs: skal) være lidt lyserødt i farvetemaet - det er der jo også i kjolen...det må bare ikke tage overhånd;)

Kan godt lide idéen med gammelrosa, creme og guld...MEN broderierne på kjolen er lyserød og sølv, så vil det vel se mærkeligt ud hvis alt det andet er holdt i guld...?

Hvad hedder gammelrosa egentlig på engelsk - vil lige prøve at google lidt :cheerleader3:

Anna, du har faktisk foreslået det jeg allerede havde tænkt - nemlig lyserød, hvid og grøn, á la det her:

brudebuket4.jpgpost-25448-1190377424.jpg

PinkBouquet325.jpgbrudebuket_12.jpg

peony_bouquet.jpgBQG007m.jpg

Kan rigtig godt lide bonderoser!

Ved så ikke om det skal være "pang" farver, med enkelte farvede blomster på hvid baggrund, eller om det skal være mere sarte farver...hmmm!

Alternativt havde jeg tænkt lyserød/creme/chokoladebrun...hvad siger I?

Og liljer...jo, havde selv også tænkt en buket som denne her, med et svagt lyserødt bånd omkring:

bestBouquetsmbm1003_19.jpg

Kom endelig mere flere forslag og en maaaaaasse billeder :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Chrisling
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vildt flot kjole.

Jeg ville tage et billede med ned til blomsterhandleren, de er tit fyldt med gode ideer.

Jeg ville overvejer at bruge de farver der er blomsterne på kjolen, særligt den mørkeste af de røde, lysere rød, sølv og samme hvide farve som kjolen er.

Hvis det er den kjole det skal være, så drop solsikkerne helt:)

Hvis du skal giftes til foråret / maj/ juni ville jeg se efter bonderoser. Jeg ville vælge en lille buket, så kjolen og du får lov at stråle i gennem.

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo allerede kommet mange gode forslag!

Vi havde en elegant blå (som hovedfarven) med en skarp lyserød. Det blev rigtig godt.. Jeg må lige sætte et billede ind senere..

Personligt synes jeg også at en sart rosa og en skarp lime-grøn farve ville være faaantastiske sammen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for den fortsatte inspiration/forslag :cheerleader3:

Jeg er helt enig i, som mange af Jer skriver, at jeg skal ramme den lyserøde farve i broderiet på kjolen.

Jeg er stadig lidt i tænkeboks...kan ikke helt finde ud af om jeg hælder mest til pink/grøn/hvis eller pink/chokoladebrun/hvid...hmmm, måske kunne man bruge alle farver sammen? Eller vil det blive FOR meget af det gode?

Var også inde at kigge på noget med orchidéer...som det her:

karen%20Hawaii%20wedding%20bouquet.JPG00115copy1-hoang.jpg

prod_P8762649111.jpg

Som I nok kan fornemme, er jeg ikke til buketter der fylder for meget - den skal være smuk, javist, men den må ikke stjæle opmærksomheden fra kjolen ;)

Kæresten har jo også noget at skulle have sagt, så jeg skal jo have introduceret ham til de nye farver...men hvordan gør jeg det nemmeste, uden at afsløre for meget om kjolen?

Han tror jo at vi skal have solsikker, og jeg er jo nødt til at fortælle ham at den kjole jeg har valgt ikke passer sammen med solsikker...er simpelthen så bange for at han lurer mig, fordi han selv har set kjolen i et blad og sagt den var rigtig flot. - Det er godt nok maaange måneder siden...måske skal jeg bare stole på at den mandelige hukommelse er sat ind, og han forlængst har glemt alt om kjoler med lyserødt broderi på... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæresten siger du roligt kan stole på den mandlige hukommelse.. ;)

Kan du ikke fortælle ham om tema-skiftet uden at afsløre farven på kjolen? Måske bare sige at kjolen slet ikke passer til det, og at du så går i tænkeboks efter et nyt tema, og så efter et par dage, så foreslå det nye farvevalg?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kæresten siger du roligt kan stole på den mandlige hukommelse.. ;)

Kan du ikke fortælle ham om tema-skiftet uden at afsløre farven på kjolen? Måske bare sige at kjolen slet ikke passer til det, og at du så går i tænkeboks efter et nyt tema, og så efter et par dage, så foreslå det nye farvevalg?

Nåh...så fik jeg sagt (henkastet) til kæresten at det nok ikke ville gå med solsikker til den kjoler jeg havde i tankerne, så vi var nok nødt til at finde på noget andet.

"Jaja, det bestemmer du", sagde den velopdragne Filejs.

Sagde så til ham at jeg ville finde lidt billeder, som han kunne godkende - den var fin med ham.

MEN...jeg fornemmer han er lidt over i guld, det synes han er flot...så når jeg tropper op med diverse lyserøde farvesammensætningen og han så siger: Jeg kunne bare godt tænke mig noget med guld.

Så har vi balladen...

Åhhh, håber den mandlige hukommelse arbejder til min fordel...både hvad angår kjolen og hans præferencer for guld :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer