Kalland

11 dage til december

242 indlæg i dette emne

Ja, december er og vil altid være det - en stresset mdr. at handle/samt købe i...

Vi gør så sådan i vores familie, vi giver kun gaver til dem vi holder jul med...

så for mig skal jeg kun købe til

Jacob (manden)

Vi skal købe:

Mascha (vores datter)

Min mor og Ole - til dem køber jeg altid en ting til dem hver (til dem selv) og tre gaver til sammen.

Så i år er det min søster og 4 børn.

Børnene alle sammen, ønsker sig kun deo - parfumer - og hårfed/lak.. så det er jo billigt til dem...

Min søster holder julen i år, så vi skal ikke give en krone til noget som helst af mad eller noget...

men tager nok nogle øller med - har stadig meget tilbage fra brylluppet - 7 kasser - dåser...

men vi giver hende et beløb alligevel - om hun siger nej, lader jeg dem bare ligge til hende...

Du lyder som en god søster *SS*

Lyder også som en ide at give gaver kun til dem man er hos... I min familie er det lidt mere forskelligt for er jo skilsmisse barn... På min mors side skal vi egentlig kun give små gaver, men det er der aldrig nogen der overholder... på min fars side giver vi kun små gaver fordi min far har en stor familie... Men får altid store gaver af min far og prøver da også at give ham noget vi håber han bliver glad for *SS*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om jeg holder jul med min Mor og Ole eller ej, giver jeg dem altid gaver...

de skal have... jeg får også af dem...

sådan indenom... griner...

Men holder som regl også altid jul med dem...

Vi er blevet enig om denne ting i familien... vi giver til dem vi holder jul med, ellers bliver det mega dyrt, da vi er mange mennseker - i sær af børn..

så det kan blive en billig jul i år... dog ved jeg så ikke om mig og Jacob giver hinanden iår - da vi nu skal flytte her den. 30 oktober

og køber mange nye ting...

kommode - skænk - nyt sofabord - spisebord, tv bord - klædeskab og vaskemaskine.

samt en fladskærm...

Så det er meget nyt, men måske en lille ting kunne falde til jul...

Samt den lille får en reol til sit værelse, som passer til hendes kommoder...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du tæller ned, så kan vi følge med på hvor mange dage der er tilbage.. :loveboard:

Ja ikke sandt *SS* Må jo hjælpe mine med jule entusiaster (staves???) Og så skal jeg jo aligevel finde noget til at holde nerverne i ro og til en lille pause i forberedelserne til eksamen *SS*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ja, eksamer er ikke så sjove... og man er mega nervøs...

hvad er du ved at uddanne dig som...? er det så de sidste eksamer og så er du helt færdig

eller bare nogle du skal tage...

JAmen når jeg er færdig så skulle jeg gerne være blevet pædagog *SS* NEj det er desværre ikke den sidste eksamen... Det er min sidste eksamen i et KA-fag (Kreativitet/Aktivitet) Så mangler jeg "kun" en eksamen i pædagogik og psykologi og så min BAchelor... Så skulle jeg gerne være færdig her til Januar

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja vi nærmer os mere og mere... patrick er allerede kommet totalt i julestemning... Han sidder næsten hver dag på sit værelse og hører julemusik... Igår fik han brugt sit fødselsdags gavekort til BR og købte alle 24 afsnit af Jul i Valhal... Den synes han er rigtig god... Er nu også en af de bedre *SS*

Har også fået ordnet de første mange julegaver... Min store Nevø får den tatoveringsmaskine Patrick fik sidste år, men aldrig har gidet, så den er stadig pakket ind, og et spil hvor man skal stikke hånden ned i hovedet og gætte hvad man har fanget *SS* Min mindste nevø får nogle politi ting fra Playmobil...

Var så i Hillerød med min søster den anden dag og der var super udsalg i en Herretøjsforretning så der fik vi lige købt for 1000kr skjorter og betalte kun 300, så det var billigt...

I aften skal vi så hygge herhjemme med noget godt i tv og nogle æbleskiver *SS*

Så nu er vi allerede ved at være godt klar herhjemme *GG*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg elsker julen.... Elsker at pynte med alle mine juleuroer og mine nisser.... Elsker bare nisser..... Omkring 1. november begynder vi (jeg) lige så stille og så bliver her ellers bare hygget.... Vi har pakkekalender her hjemme, så køber vi 12 pakker hver og hygger så hver morgen med at sidde og pakke gaver ud.... Skønt!! Jan er vild med spændende ting til køkkenet, olier, krydderier o.lign. (trods det at det stort set altid er mig der laver mad!?!?) så der er jo masser af muligheder for at finde kalenderpakker som ikke nødventigvis koster en hel million..... Så ryger der også lige to pakker på med hjemmestrikkede sokker, for han går i de sokker jeg har strikket til ham, hver eneste dag fra omkring nu og så til hen i maj...... Se så er der jo noget ved at strikke sokker!!

Mine dejlige rideveninder skal også ha' julegaver, og noget af deres gaver har jeg været igang med længe, for her er det nærmest blevet en tradition at jeg laver en fotokalender til dem..... Jeg tager billeder af dem og deres heste hele året og laver så sådan en A4 kalender som jeg printer ud og tager ind og får sat spiralryg i.... En gave der bringer lykke hvert år, og som jeg faktisk hygger mig med at lave.... Og så koster det jo ikke det vilde.... Alt i alt incl spiralryg står de mig vel i ca 40,- kr pr stk .... Det er da til at ha' med at gøre!! SÅ jo, jeg har været igang med gaverne længe!!

Glæder mig også helt vildt til julekalendrene, hvis ellers det er nogle ordentlige......

Der ud over skal jeg bare hver år læse min gamle "julekalender bog" "Mig og bedstefar og så nisse Pok" af Ole Lund Kirkegaard ..... Den er bare SÅ sød!!! Super hyggeligt - I der har børn skulle prøve at læse den for dem!!

De børn der kommer her og rider, har også grød med til vores nisse, som vi er sikre på bor oppe på loftet over stalden..... Sidste år havde han hængt en sok op hvor han kom godter i til dem, nå de kom her og en dag de kom der op, var der små fodspor og han havde glemt en lille bitte rød strikket sok.....

Det er bare SÅ hyggeligt i julen og jeg elsker den tid.... Også selvom den her hjemme varer fra starten af november og til hen midt/sidst i januar..... Er til gengæld glad for at jeg ikke bor i en storby ...... Er ikke så meget til alt det der glimmer og blinkende lys..... Nyder det her ude på landet hvor det bare er mørkt når det er mørkt, og hvor vi på lang afstand kan se naboernes hvide, enkle lyskæder i vintermørket...... Det er hygge for mig......

Mest af alt elsker jeg dog hyggen..... Har altid hjemmebag i huset og elsker bare når der kommer nogen forbi til en kop kaffe eller lign..... Heldigvis kommer her tit nogen selvom vi bor her ude hvor "kragerne vender og køerne har nummerplader på" .... Jeg elsker det bare!!!! Ingen stress her, bare HYGGE!!!!!!!!!

Jan og jeg holder jul her hjemme bare os to og vores dyr, og vi elsker det...... Så kan vi besøge vores stressede familier i juledagene.... Men juleaften vil vi være her hjemme... Har nogen venner eller familie lyst til at komme, er de velkomne, vores døre står altid åbne, men det er 100% sikkert, jule- og nytårsaften, der er vi hjemme!!

Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dog en hyggelig tråd lige at rende over ...

Vores jul i år bliver noget anderledes end den har været før .. jeg børnene og min fantastiske kæreste elsker julen

Sidste år stod jeg alene to dage før jul og vidste ikke hvor jeg skulle bo eller komme videre for den sags skyld ... det lagde selvsagt en dæmper på juleglæden.

Men i år ved jeg allerede nu at det bliver fantastisk .. vi begynder bare ikke med noget før den 1. december .. der håber vi at være færdig med huset ... så skal der pyntes og bages og alt andet der hører julen til .. det skal blive den bedste jul for os alle ..

Først skal vi dog lige rende vildt stærkt da vi jo lige skal renovere huset inden vi kan flytte ind ... og julepynt har vi ikke meget tilbage af da vi havde oversvømmelse i vores kælder gik næsten alt i stykker ... så vi skal have handlet lidt .. tak for linket Kalland ... der må vi lige kigge

Følger med i denne tråd fra sidelinien .. og glæder mig over jeres dejlige humør herinde .. hvor er det rart at se

:thumbsupsmileyanim:

Lene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg elsker julen.... Elsker at pynte med alle mine juleuroer og mine nisser.... Elsker bare nisser..... Omkring 1. november begynder vi (jeg) lige så stille og så bliver her ellers bare hygget.... Vi har pakkekalender her hjemme, så køber vi 12 pakker hver og hygger så hver morgen med at sidde og pakke gaver ud.... Skønt!! Jan er vild med spændende ting til køkkenet, olier, krydderier o.lign. (trods det at det stort set altid er mig der laver mad!?!?) så der er jo masser af muligheder for at finde kalenderpakker som ikke nødventigvis koster en hel million..... Så ryger der også lige to pakker på med hjemmestrikkede sokker, for han går i de sokker jeg har strikket til ham, hver eneste dag fra omkring nu og så til hen i maj...... Se så er der jo noget ved at strikke sokker!!

Mine dejlige rideveninder skal også ha' julegaver, og noget af deres gaver har jeg været igang med længe, for her er det nærmest blevet en tradition at jeg laver en fotokalender til dem..... Jeg tager billeder af dem og deres heste hele året og laver så sådan en A4 kalender som jeg printer ud og tager ind og får sat spiralryg i.... En gave der bringer lykke hvert år, og som jeg faktisk hygger mig med at lave.... Og så koster det jo ikke det vilde.... Alt i alt incl spiralryg står de mig vel i ca 40,- kr pr stk .... Det er da til at ha' med at gøre!! SÅ jo, jeg har været igang med gaverne længe!!

Glæder mig også helt vildt til julekalendrene, hvis ellers det er nogle ordentlige......

Der ud over skal jeg bare hver år læse min gamle "julekalender bog" "Mig og bedstefar og så nisse Pok" af Ole Lund Kirkegaard ..... Den er bare SÅ sød!!! Super hyggeligt - I der har børn skulle prøve at læse den for dem!!

De børn der kommer her og rider, har også grød med til vores nisse, som vi er sikre på bor oppe på loftet over stalden..... Sidste år havde han hængt en sok op hvor han kom godter i til dem, nå de kom her og en dag de kom der op, var der små fodspor og han havde glemt en lille bitte rød strikket sok.....

Det er bare SÅ hyggeligt i julen og jeg elsker den tid.... Også selvom den her hjemme varer fra starten af november og til hen midt/sidst i januar..... Er til gengæld glad for at jeg ikke bor i en storby ...... Er ikke så meget til alt det der glimmer og blinkende lys..... Nyder det her ude på landet hvor det bare er mørkt når det er mørkt, og hvor vi på lang afstand kan se naboernes hvide, enkle lyskæder i vintermørket...... Det er hygge for mig......

Mest af alt elsker jeg dog hyggen..... Har altid hjemmebag i huset og elsker bare når der kommer nogen forbi til en kop kaffe eller lign..... Heldigvis kommer her tit nogen selvom vi bor her ude hvor "kragerne vender og køerne har nummerplader på" .... Jeg elsker det bare!!!! Ingen stress her, bare HYGGE!!!!!!!!!

Jan og jeg holder jul her hjemme bare os to og vores dyr, og vi elsker det...... Så kan vi besøge vores stressede familier i juledagene.... Men juleaften vil vi være her hjemme... Har nogen venner eller familie lyst til at komme, er de velkomne, vores døre står altid åbne, men det er 100% sikkert, jule- og nytårsaften, der er vi hjemme!!

Anne

Hvor lyder det bare helt vildt hyggeligt... Lige i min ånd... JEg har også allerede arrangeret med flere venner og familie at vi skal julehygge... Har også inviteret flere med os ud og fælge vores juletræ, men det synes andre slet ikke er hyggeligt..: Forstår jeg altså ikke...

Er sikker på at jeg godt kunne hygge mig hos dig i julen *SS*

Må da lige vise hende her.....

:unsure::) hun er altså bare fiiiiiiiiiiiiiin

Det var dog en hyggelig tråd lige at rende over ...

Vores jul i år bliver noget anderledes end den har været før .. jeg børnene og min fantastiske kæreste elsker julen

Sidste år stod jeg alene to dage før jul og vidste ikke hvor jeg skulle bo eller komme videre for den sags skyld ... det lagde selvsagt en dæmper på juleglæden.

Men i år ved jeg allerede nu at det bliver fantastisk .. vi begynder bare ikke med noget før den 1. december .. der håber vi at være færdig med huset ... så skal der pyntes og bages og alt andet der hører julen til .. det skal blive den bedste jul for os alle ..

Først skal vi dog lige rende vildt stærkt da vi jo lige skal renovere huset inden vi kan flytte ind ... og julepynt har vi ikke meget tilbage af da vi havde oversvømmelse i vores kælder gik næsten alt i stykker ... så vi skal have handlet lidt .. tak for linket Kalland ... der må vi lige kigge

Følger med i denne tråd fra sidelinien .. og glæder mig over jeres dejlige humør herinde .. hvor er det rart at se

:thumbsupsmileyanim:

Lene

Jamen det var da så lidt *SS* Elsker bare julen og al den hygge man kan sprede med den... er jo et valg om man vil lade sig stresse af den og det vil jeg ikke... Vil meget hellere hygge...

Og kan man komme i andet end i stemning når man åbner døren ind til knægten og så står han og spiller luft guitar til "Søren BanjoMus" :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Dejligt du tæller ned, så kan vi følge med på hvor mange dage der er tilbage.. :thumbsupsmileyanim:

Pu ha - personligt synes jeg faktisk det er lidt anstrengende allerede fra før oktobers begyndelse at snakke om julen - jeg elsker julen men bliver sgu træt af den før den kommer med alt det julehysteri der er i forrretninger mv.længe før.... forsøger faktisk at undgå at se overskriften på denne tråd når jeg logger ind på small talk... ellers får jeg nisseknopper inden vi når november! :wacko:

;)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha - tak for stress!

Vi skal holde jul hjemme - men altså der er ca intet indmad i huset overhovedet (pånær de gamle gulve der OGSÅ skal fjernes) så vi har vist travlt... 56 dage?!

Jeg håber virkelig vi når det

Tror bare jeg ignorerer denne tråd indtil jer reelt kan se tingene tage form derhjemme, for jeg får da helt ondt i maven nu

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arghh, jul. Den 8. oktober. Jul FØR min fødselsdag.

Julen og jeg har af en eller anden grund et ikke særligt venskabeligt forhold, jeg får vist alt for meget julefnidder. Men jeg ELSKER ELSKER min fødselsdag så min eventyrlige mand holder fødselsdagsuge for mig. For nu nu andre holder jul i øhhhhhh knap3 måneder nu, så kan jeg da vel også have lidt fødselsdags agtigt i en uge :thumbsupsmileyanim: - og weeeeeeee min fødselsdagsuge starter på torsdag :thumbsupsmileyanim:

Før har julen (næsten) været skjult til lige efter min fødselsdag, men nu kommer den åbenbart allerede før min fødselsdag.

Shit :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu kan det da forresten heller ikke vare længe inden vi får jule smilies?!?

Så stopper det simpelthen... Der er tre måneder til jul, så jeg håber da virkelig, at vi får lov at få to måneder mere unden julesmilieys...

Jeg bryder mig ikke om julen. Hader, at man SKAL købe gaver - af ren og skær pligt - til Gud og hver mand. Vil langt hellere give folk gaver, når jeg falder over et eller andet perfekt i løbet af året... Og hvorfor er det lige, man denne ene gang om året skal bage noget så latterligt som småkager Det er der da ingen der gør på andre tidspunkter af året... Og så skal der hænges nisser op overalt, og vi oversvømmes med tilbudabviser om julehandel, vi skal tæskes igennem de samme gamle julesange, 2 4 afsnit af de samme kedelige julekalendere, som blokerer sendefladen for andre mere interessante programmer

Det eneste, jeg egentlig godt kan lide ved julen, er alle lysene i byen og sådan den mørke tid, og så at man har nogle fridage sammen med familien - og det er i anledning af julen eller ej, betyder såmænd ikke så meget. Nå ja, og så julefrokosterne - for hvem kan ikke lide en anledning til at æde som et sin og drikke so et hul i jorden?

Sorry, men hvis ikke jeg havde min familie, som gerne vil se os i julen, så rejste vi væk i 14 dage til et land, som ikke fejrer forbruger jul i så ekstrem grad, som vi gør herhjemme...

Jeg melder mig lige herunder. Eller det vil sige jeg kan lige overkomme konfekt/julebagmning, men det er nu mest for at få ordnet nogel af gaverne.

Det jeg er mest kritisk overfor, det er det koncept at man SKAL hygge sig. Jeg forstår det ikke. Hvorfor er det lige den 24. grønlangkål ala ecember man SKAL syntes det er herligt? Lidt ligesom Louise skriver, så opstår der jo hygge stunder hele tiden, men man skal give og få og være sammen og hygge sig og ihhh og åhhh af ren og skær pligt de dage.... Hvorfor?

Vi overvejer om det ikke er i år vi siger til familierne at vi graver os ned i et hul og bare er os. Næste år kan der jo måske være baby og så går de nok helt grasat hvis vi ikke er sammen med dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arghh, jul. Den 8. oktober. Jul FØR min fødselsdag.

Julen og jeg har af en eller anden grund et ikke særligt venskabeligt forhold, jeg får vist alt for meget julefnidder. Men jeg ELSKER ELSKER min fødselsdag så min eventyrlige mand holder fødselsdagsuge for mig. For nu nu andre holder jul i øhhhhhh knap3 måneder nu, så kan jeg da vel også have lidt fødselsdags agtigt i en uge :thumbsupsmileyanim: - og weeeeeeee min fødselsdagsuge starter på torsdag :cowsleep:

Før har julen (næsten) været skjult til lige efter min fødselsdag, men nu kommer den åbenbart allerede før min fødselsdag.

Shit :bearhug:

Uhhh, hvor jeg forstår dig. Har selv fødseldag d. 1. nov.

Jeg elsker julen, men hader at få nisseuroer i FØDSELSDAGSGAVE. Det er min fødselsdag, og ikke hvis herre der har fødselsdag d. 1. november.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så så piger... nu er det jo ikke en tråd med " det kan jeg ikke lide ved julen"... Det er en "det kan jeg GODT lide og jeg ELSKER bare julen"... Så kom nu... Julen er dejlig... Især hvis man ikke lader sig stresse ud af det... Det er hygge og kærlighed Nisse og børneglæde *SS*

post-16460-1191875426.gif

Redigeret af Kalland
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg elsker julen.... Elsker at pynte med alle mine juleuroer og mine nisser.... Elsker bare nisser..... Omkring 1. november begynder vi (jeg) lige så stille og så bliver her ellers bare hygget.... Vi har pakkekalender her hjemme, så køber vi 12 pakker hver og hygger så hver morgen med at sidde og pakke gaver ud.... Skønt!! Jan er vild med spændende ting til køkkenet, olier, krydderier o.lign. (trods det at det stort set altid er mig der laver mad!?!?) så der er jo masser af muligheder for at finde kalenderpakker som ikke nødventigvis koster en hel million..... Så ryger der også lige to pakker på med hjemmestrikkede sokker, for han går i de sokker jeg har strikket til ham, hver eneste dag fra omkring nu og så til hen i maj...... Se så er der jo noget ved at strikke sokker!!

Mine dejlige rideveninder skal også ha' julegaver, og noget af deres gaver har jeg været igang med længe, for her er det nærmest blevet en tradition at jeg laver en fotokalender til dem..... Jeg tager billeder af dem og deres heste hele året og laver så sådan en A4 kalender som jeg printer ud og tager ind og får sat spiralryg i.... En gave der bringer lykke hvert år, og som jeg faktisk hygger mig med at lave.... Og så koster det jo ikke det vilde.... Alt i alt incl spiralryg står de mig vel i ca 40,- kr pr stk .... Det er da til at ha' med at gøre!! SÅ jo, jeg har været igang med gaverne længe!!

Glæder mig også helt vildt til julekalendrene, hvis ellers det er nogle ordentlige......

Der ud over skal jeg bare hver år læse min gamle "julekalender bog" "Mig og bedstefar og så nisse Pok" af Ole Lund Kirkegaard ..... Den er bare SÅ sød!!! Super hyggeligt - I der har børn skulle prøve at læse den for dem!!

De børn der kommer her og rider, har også grød med til vores nisse, som vi er sikre på bor oppe på loftet over stalden..... Sidste år havde han hængt en sok op hvor han kom godter i til dem, nå de kom her og en dag de kom der op, var der små fodspor og han havde glemt en lille bitte rød strikket sok.....

Det er bare SÅ hyggeligt i julen og jeg elsker den tid.... Også selvom den her hjemme varer fra starten af november og til hen midt/sidst i januar..... Er til gengæld glad for at jeg ikke bor i en storby ...... Er ikke så meget til alt det der glimmer og blinkende lys..... Nyder det her ude på landet hvor det bare er mørkt når det er mørkt, og hvor vi på lang afstand kan se naboernes hvide, enkle lyskæder i vintermørket...... Det er hygge for mig......

Mest af alt elsker jeg dog hyggen..... Har altid hjemmebag i huset og elsker bare når der kommer nogen forbi til en kop kaffe eller lign..... Heldigvis kommer her tit nogen selvom vi bor her ude hvor "kragerne vender og køerne har nummerplader på" .... Jeg elsker det bare!!!! Ingen stress her, bare HYGGE!!!!!!!!!

Jan og jeg holder jul her hjemme bare os to og vores dyr, og vi elsker det...... Så kan vi besøge vores stressede familier i juledagene.... Men juleaften vil vi være her hjemme... Har nogen venner eller familie lyst til at komme, er de velkomne, vores døre står altid åbne, men det er 100% sikkert, jule- og nytårsaften, der er vi hjemme!!

Anne

Hvor lyder det bare helt vildt hyggeligt... Lige i min ånd... JEg har også allerede arrangeret med flere venner og familie at vi skal julehygge... Har også inviteret flere med os ud og fælge vores juletræ, men det synes andre slet ikke er hyggeligt..: Forstår jeg altså ikke...

Er sikker på at jeg godt kunne hygge mig hos dig i julen *SS*

Må da lige vise hende her.....

:bearhug: :bearhug: hun er altså bare fiiiiiiiiiiiiiin

Det var dog en hyggelig tråd lige at rende over ...

Vores jul i år bliver noget anderledes end den har været før .. jeg børnene og min fantastiske kæreste elsker julen

Sidste år stod jeg alene to dage før jul og vidste ikke hvor jeg skulle bo eller komme videre for den sags skyld ... det lagde selvsagt en dæmper på juleglæden.

Men i år ved jeg allerede nu at det bliver fantastisk .. vi begynder bare ikke med noget før den 1. december .. der håber vi at være færdig med huset ... så skal der pyntes og bages og alt andet der hører julen til .. det skal blive den bedste jul for os alle ..

Først skal vi dog lige rende vildt stærkt da vi jo lige skal renovere huset inden vi kan flytte ind ... og julepynt har vi ikke meget tilbage af da vi havde oversvømmelse i vores kælder gik næsten alt i stykker ... så vi skal have handlet lidt .. tak for linket Kalland ... der må vi lige kigge

Følger med i denne tråd fra sidelinien .. og glæder mig over jeres dejlige humør herinde .. hvor er det rart at se

:cowsleep:

Lene

Jamen det var da så lidt *SS* Elsker bare julen og al den hygge man kan sprede med den... er jo et valg om man vil lade sig stresse af den og det vil jeg ikke... Vil meget hellere hygge...

Og kan man komme i andet end i stemning når man åbner døren ind til knægten og så står han og spiller luft guitar til "Søren BanjoMus" :thumbsupsmileyanim:

Du har fuldstændigt ret .. det smitter når børnene er glade eller i julehumør ..

Forleden da vi stod i opbrækket gulv på badeværelset i op til begge ører kom den yngste forbi ... 5 minutter efter kom hun og meddelte at nu var der kaffe og hun havde sat musik på sit anlæg som hun havde taget med .. se det gav lige lidt ekstra energi .. de er sgi herlige de kære "små" så der er ikke noget at sige til at sønnike smitter med sit julehumør

Nu kan det da forresten heller ikke vare længe inden vi får jule smilies?!?

Så stopper det simpelthen... Der er tre måneder til jul, så jeg håber da virkelig, at vi får lov at få to måneder mere unden julesmilieys...

Jeg bryder mig ikke om julen. Hader, at man SKAL købe gaver - af ren og skær pligt - til Gud og hver mand. Vil langt hellere give folk gaver, når jeg falder over et eller andet perfekt i løbet af året... Og hvorfor er det lige, man denne ene gang om året skal bage noget så latterligt som småkager Det er der da ingen der gør på andre tidspunkter af året... Og så skal der hænges nisser op overalt, og vi oversvømmes med tilbudabviser om julehandel, vi skal tæskes igennem de samme gamle julesange, 2 4 afsnit af de samme kedelige julekalendere, som blokerer sendefladen for andre mere interessante programmer

Det eneste, jeg egentlig godt kan lide ved julen, er alle lysene i byen og sådan den mørke tid, og så at man har nogle fridage sammen med familien - og det er i anledning af julen eller ej, betyder såmænd ikke så meget. Nå ja, og så julefrokosterne - for hvem kan ikke lide en anledning til at æde som et sin og drikke so et hul i jorden?

Sorry, men hvis ikke jeg havde min familie, som gerne vil se os i julen, så rejste vi væk i 14 dage til et land, som ikke fejrer forbruger jul i så ekstrem grad, som vi gør herhjemme...

Jeg melder mig lige herunder. Eller det vil sige jeg kan lige overkomme konfekt/julebagmning, men det er nu mest for at få ordnet nogel af gaverne.

Det jeg er mest kritisk overfor, det er det koncept at man SKAL hygge sig. Jeg forstår det ikke. Hvorfor er det lige den 24. grønlangkål ala ecember man SKAL syntes det er herligt? Lidt ligesom Louise skriver, så opstår der jo hygge stunder hele tiden, men man skal give og få og være sammen og hygge sig og ihhh og åhhh af ren og skær pligt de dage.... Hvorfor?

Vi overvejer om det ikke er i år vi siger til familierne at vi graver os ned i et hul og bare er os. Næste år kan der jo måske være baby og så går de nok helt grasat hvis vi ikke er sammen med dem.

Jeg hygger mig ikke fordi jeg skal .. jeg hygger fordi jeg ikke kan lade være ... for mig er det en tid hvor familien har mere tid til hinanden ... vi hygger skam også til hverdag ... rigtig meget og jeg tror faktisk ikke at man vil kunne hygge kun til jul .. enten ligger det i familien eller også gør det ikke ... jeg tror ikke der er nogle der kun bruger den ene gang om året til det ...

Jeg kan da godt følge dem der er træt af julen fordi den starter så tidligt ... men på den anden side har man mulighed for at holde jul uden stress .. købe ind i god tid .. jeg har to decemberbørn .. en før og en efter jul (2.juledag) og deres fødselsdage bærer ikke præg af jul overhovedet ... de to ting er skarpt adskilt

Jul giver en speciel stemning og jeg tror man hygger ekstra meget i julen fordi mange andre end en selv også gør det .. man møder julestemning og varme rigtig mange steder fra .. så er det svært ikke at lade sig rive med .. så jeg har opgivet at kæmpe imod og bare nyde det .. og så ellers gøre tingene i mit tempo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg elsker julen.... Elsker at pynte med alle mine juleuroer og mine nisser.... Elsker bare nisser..... Omkring 1. november begynder vi (jeg) lige så stille og så bliver her ellers bare hygget.... Vi har pakkekalender her hjemme, så køber vi 12 pakker hver og hygger så hver morgen med at sidde og pakke gaver ud.... Skønt!! Jan er vild med spændende ting til køkkenet, olier, krydderier o.lign. (trods det at det stort set altid er mig der laver mad!?!?) så der er jo masser af muligheder for at finde kalenderpakker som ikke nødventigvis koster en hel million..... Så ryger der også lige to pakker på med hjemmestrikkede sokker, for han går i de sokker jeg har strikket til ham, hver eneste dag fra omkring nu og så til hen i maj...... Se så er der jo noget ved at strikke sokker!!

Mine dejlige rideveninder skal også ha' julegaver, og noget af deres gaver har jeg været igang med længe, for her er det nærmest blevet en tradition at jeg laver en fotokalender til dem..... Jeg tager billeder af dem og deres heste hele året og laver så sådan en A4 kalender som jeg printer ud og tager ind og får sat spiralryg i.... En gave der bringer lykke hvert år, og som jeg faktisk hygger mig med at lave.... Og så koster det jo ikke det vilde.... Alt i alt incl spiralryg står de mig vel i ca 40,- kr pr stk .... Det er da til at ha' med at gøre!! SÅ jo, jeg har været igang med gaverne længe!!

Glæder mig også helt vildt til julekalendrene, hvis ellers det er nogle ordentlige......

Der ud over skal jeg bare hver år læse min gamle "julekalender bog" "Mig og bedstefar og så nisse Pok" af Ole Lund Kirkegaard ..... Den er bare SÅ sød!!! Super hyggeligt - I der har børn skulle prøve at læse den for dem!!

De børn der kommer her og rider, har også grød med til vores nisse, som vi er sikre på bor oppe på loftet over stalden..... Sidste år havde han hængt en sok op hvor han kom godter i til dem, nå de kom her og en dag de kom der op, var der små fodspor og han havde glemt en lille bitte rød strikket sok.....

Det er bare SÅ hyggeligt i julen og jeg elsker den tid.... Også selvom den her hjemme varer fra starten af november og til hen midt/sidst i januar..... Er til gengæld glad for at jeg ikke bor i en storby ...... Er ikke så meget til alt det der glimmer og blinkende lys..... Nyder det her ude på landet hvor det bare er mørkt når det er mørkt, og hvor vi på lang afstand kan se naboernes hvide, enkle lyskæder i vintermørket...... Det er hygge for mig......

Mest af alt elsker jeg dog hyggen..... Har altid hjemmebag i huset og elsker bare når der kommer nogen forbi til en kop kaffe eller lign..... Heldigvis kommer her tit nogen selvom vi bor her ude hvor "kragerne vender og køerne har nummerplader på" .... Jeg elsker det bare!!!! Ingen stress her, bare HYGGE!!!!!!!!!

Jan og jeg holder jul her hjemme bare os to og vores dyr, og vi elsker det...... Så kan vi besøge vores stressede familier i juledagene.... Men juleaften vil vi være her hjemme... Har nogen venner eller familie lyst til at komme, er de velkomne, vores døre står altid åbne, men det er 100% sikkert, jule- og nytårsaften, der er vi hjemme!!

Anne

Hvor lyder det bare helt vildt hyggeligt... Lige i min ånd... JEg har også allerede arrangeret med flere venner og familie at vi skal julehygge... Har også inviteret flere med os ud og fælge vores juletræ, men det synes andre slet ikke er hyggeligt..: Forstår jeg altså ikke...

Er sikker på at jeg godt kunne hygge mig hos dig i julen *SS*

Må da lige vise hende her.....

:bearhug: :bearhug: hun er altså bare fiiiiiiiiiiiiiin

Det var dog en hyggelig tråd lige at rende over ...

Vores jul i år bliver noget anderledes end den har været før .. jeg børnene og min fantastiske kæreste elsker julen

Sidste år stod jeg alene to dage før jul og vidste ikke hvor jeg skulle bo eller komme videre for den sags skyld ... det lagde selvsagt en dæmper på juleglæden.

Men i år ved jeg allerede nu at det bliver fantastisk .. vi begynder bare ikke med noget før den 1. december .. der håber vi at være færdig med huset ... så skal der pyntes og bages og alt andet der hører julen til .. det skal blive den bedste jul for os alle ..

Først skal vi dog lige rende vildt stærkt da vi jo lige skal renovere huset inden vi kan flytte ind ... og julepynt har vi ikke meget tilbage af da vi havde oversvømmelse i vores kælder gik næsten alt i stykker ... så vi skal have handlet lidt .. tak for linket Kalland ... der må vi lige kigge

Følger med i denne tråd fra sidelinien .. og glæder mig over jeres dejlige humør herinde .. hvor er det rart at se

:cowsleep:

Lene

Jamen det var da så lidt *SS* Elsker bare julen og al den hygge man kan sprede med den... er jo et valg om man vil lade sig stresse af den og det vil jeg ikke... Vil meget hellere hygge...

Og kan man komme i andet end i stemning når man åbner døren ind til knægten og så står han og spiller luft guitar til "Søren BanjoMus" :thumbsupsmileyanim:

Du har fuldstændigt ret .. det smitter når børnene er glade eller i julehumør ..

Forleden da vi stod i opbrækket gulv på badeværelset i op til begge ører kom den yngste forbi ... 5 minutter efter kom hun og meddelte at nu var der kaffe og hun havde sat musik på sit anlæg som hun havde taget med .. se det gav lige lidt ekstra energi .. de er sgi herlige de kære "små" så der er ikke noget at sige til at sønnike smitter med sit julehumør

Nu kan det da forresten heller ikke vare længe inden vi får jule smilies?!?

Så stopper det simpelthen... Der er tre måneder til jul, så jeg håber da virkelig, at vi får lov at få to måneder mere unden julesmilieys...

Jeg bryder mig ikke om julen. Hader, at man SKAL købe gaver - af ren og skær pligt - til Gud og hver mand. Vil langt hellere give folk gaver, når jeg falder over et eller andet perfekt i løbet af året... Og hvorfor er det lige, man denne ene gang om året skal bage noget så latterligt som småkager Det er der da ingen der gør på andre tidspunkter af året... Og så skal der hænges nisser op overalt, og vi oversvømmes med tilbudabviser om julehandel, vi skal tæskes igennem de samme gamle julesange, 2 4 afsnit af de samme kedelige julekalendere, som blokerer sendefladen for andre mere interessante programmer

Det eneste, jeg egentlig godt kan lide ved julen, er alle lysene i byen og sådan den mørke tid, og så at man har nogle fridage sammen med familien - og det er i anledning af julen eller ej, betyder såmænd ikke så meget. Nå ja, og så julefrokosterne - for hvem kan ikke lide en anledning til at æde som et sin og drikke so et hul i jorden?

Sorry, men hvis ikke jeg havde min familie, som gerne vil se os i julen, så rejste vi væk i 14 dage til et land, som ikke fejrer forbruger jul i så ekstrem grad, som vi gør herhjemme...

Jeg melder mig lige herunder. Eller det vil sige jeg kan lige overkomme konfekt/julebagmning, men det er nu mest for at få ordnet nogel af gaverne.

Det jeg er mest kritisk overfor, det er det koncept at man SKAL hygge sig. Jeg forstår det ikke. Hvorfor er det lige den 24. grønlangkål ala ecember man SKAL syntes det er herligt? Lidt ligesom Louise skriver, så opstår der jo hygge stunder hele tiden, men man skal give og få og være sammen og hygge sig og ihhh og åhhh af ren og skær pligt de dage.... Hvorfor?

Vi overvejer om det ikke er i år vi siger til familierne at vi graver os ned i et hul og bare er os. Næste år kan der jo måske være baby og så går de nok helt grasat hvis vi ikke er sammen med dem.

Jeg hygger mig ikke fordi jeg skal .. jeg hygger fordi jeg ikke kan lade være ... for mig er det en tid hvor familien har mere tid til hinanden ... vi hygger skam også til hverdag ... rigtig meget og jeg tror faktisk ikke at man vil kunne hygge kun til jul .. enten ligger det i familien eller også gør det ikke ... jeg tror ikke der er nogle der kun bruger den ene gang om året til det ...

Jeg kan da godt følge dem der er træt af julen fordi den starter så tidligt ... men på den anden side har man mulighed for at holde jul uden stress .. købe ind i god tid .. jeg har to decemberbørn .. en før og en efter jul (2.juledag) og deres fødselsdage bærer ikke præg af jul overhovedet ... de to ting er skarpt adskilt

Jul giver en speciel stemning og jeg tror man hygger ekstra meget i julen fordi mange andre end en selv også gør det .. man møder julestemning og varme rigtig mange steder fra .. så er det svært ikke at lade sig rive med .. så jeg har opgivet at kæmpe imod og bare nyde det .. og så ellers gøre tingene i mit tempo

Vi kan skam også sagtens hygge os i hverdagen, det er faktsik det vi er bedst til (i hvert fald når det ikke er eksamens tid). Jeg tror heller ikke at nogle familier kun hygger sig til jul.

Jeg syntes ikke at fordi julen så småt begyner i midten af oktober at julen bliver en mindre stresset tid for dem den skulle være det for. Der behøves jo ikke at være juledekorationer, "julestads og juleknas" på hylder og vinduer og jingle Bell i radioen før man kan købe sinde julekøb.

Selvfølgelig er der nød til at være knas på hylderne før at købe det i god tid, men hvor mange køber brunkager og Glög ekstrat i september/oktober for at fortære det til december?

Ja jul kan give en speciel stemning og det kan være hyggeligt, men jeg syntes at der de fleste steder er noget usagt om at det skal være hyggligt, og hvor hyggeligt er det????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok prøver lige igen...

DENNE TRÅD ER OPRETTE FOR DE JULEGLADE MENENSKER LIGE SOM MIG OG IKKE FOR FOLK DER SYNES AT JULEN ER STRESSENDE ELLER STARTER FOR TIDLIGT...

Er i ikke søde at respektere det... Julen er lavet lidt i sjov og lidt i et forsøg på at dele min glæde med dem der vil det...

Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer