Rikkebruden

De små detajler

43 posts in this topic

Annonce ♥

Jamen jeg ELSKER de små detaljer - her er min liste;

• Personlige Vinetiketter
  • Små gaver til gæsterne
  • At alt er farve koordineret
  • Selv tændstiksæskerne er personlige
  • Slik-buffet (en lidt større ting)
  • Tude-prinsen og Prinsessen; lommetørklæder til de rørte gæster i kirken!

Anna

post-13167-1190744061.jpg

post-13167-1190744085.jpg

0

Vi lavede:

Gaveæsker til gæsterne. På silkebåndet var der trykt vores navne og dato.

En kurv til dametoilettet med forskellige ting i.

Forskellige kærligheden er på alle vinflasker.

Toilet papir med bryllupsmotiv.

Alt blev holdt i lyserød, sølv og hvid.

En stor bordplan, så de nemt kunne se hvor de skulle sidde.

En hvem er hvem liste over gæsterne. Jeg skrev lidt om hver gæst, navn, stilling, interesser osv.

Menukort, med vores monogram.

Bordkortene var træhjerter, vi havde skrevet på.

En sjov topfigur, hvor damen slæber manden.

Lys med vores personlige bånd om.

Det var vidst det. Rigtig mange af gæsterne kommenterede det hele.

post-18709-1190748347.jpg

post-18709-1190748368.jpg

post-18709-1190748397.jpg

post-18709-1190748676.jpg

0

Annonce ♥

Vi havde gaveæsker, som var et virkeligt stort hit, men om gæster tog dem med hjælp tvivler jeg på, men det gør nu heller ikke noget ;) Vi havde bde plaster og hovedpinepiller i, og der blev hamstret af især kvinderne :hug:

Så havde jeg lavet bordkort, men en kort beskrivelse af gæsterne der sad ved bordet. F.eks. Lis - Gommens mormor og bidt af en bridge-djævel og kan derfor ALDRIG træffes hjemme... eller noget i den du'r.

Det var også et kæmpe hit, for gæster stjal de andres hæfter, for at læse hvem der sad ved de andre borde, det var :bearhug: og jeg havde slet ikke overvejet at de ville gå så langt ;)

Bordplanen stod på baren, s folk kunne se den da de kom ind, så de kunne allerede finde deres bordeherrer og damer inden vi nåede ind til bordene :cheerleader3:

Det var vist også det, jeg havde mange andre planer, men de blev ikke til noget, og blev heller ikke savnet ;)

Havde gæsterne overnattet, så havde jeg dog lavet en dagen-efter-pose, som Louiseh79 gjorde, med Cocio, chips, hovedpinepiller osv, synes det var en helt genial ide :respekt:

0

Det er nemlig detaljen, som gør forskellen... ;)

Jeg lavede følgende:

1) fandt på at lave "Tudeprinsen & tudeprinsessen" til kirkehæfterne efter at have set et inspirationsbillede med "tears of joy" som AnnaPerenna havde vist herinde.

2) Gæstepræsentationshæfter hvor der stod 3-7 linjer om hver gæst. Jeg eksempelvis skrev navn, relation, uddannelse, beskæftigelse og fritidsinteresser - alt sammen på en lidt humoristisk måde. Hæfterne lå klar til eftermiddagskaffen, hvor gæsterne samtidigt kunne se bordoversigten. Bagefter kom der 2 hæfter til at ligge på hvert af de runde borde under middagen. Det var et KÆMPE hit, hvor hæfterne blev taget med hjem af gæsterne. Det lykkedes mig at få skrevet det lidt underholdende - og faktisk lærte jeg også en del om gæsterne, da jeg samlede information ind! :respekt: Så et stort arbejde, men virkelig det værd!

3) Gæstebog hvor der var skrevet rækkefølge i. Højre side til hilsner, venstre til gæstebillede. På den måde får vi en super god gæste/minde bog fra dagen, hvor alle er fotograferet i deres flotte tøj.

4) Ellers lavede jeg ALT i samme design / farver , så tingene passede sammen fra a-z. Det vil sige invitationer, bordkort, tudeprins & tudeprinsesse, kirkehæfter, menu-kort, bordplans oversigt, gæstebog, gæstepræsentations hæfter, bryllupskagen... Og så var tøj, blomster osv naturligvis også i farverne rød/creme/sort som alt andet. ;)

Med vilje lavede jeg ikke gaveæsker o.lign., da det ikke lige passede til vores stil. Så det vigtigste er vel at finde det der passer til en og ens temperament! Jeg overvejede også at lave de blå sten under skoen, men da bruger mine guldsko til fest nu blev det droppet. Hvis jeg havde haft mere tid, så havde jeg nok også lavet toilet-kurve. Havde købt lidt ind til det, men kunne simpelthen ikke nå det, da jeg var noooget tidspresset til sidst. :cheerleader3:

Fik mange kommentarer om hvor gennemført og perfekt det hele var, hvilket varmer et zilla-hjerte!

post-26895-1190807424.jpg

Edited by MaikenHolm
0

Her er nogle af vores detaljer:

Jeg lavede vores forbogstaver bag på mine sko....

Bagside.jpg

Derud over lavede jeg også holderne til lommetørklæderne...

Lommet_rkl_deholder___enkelt.jpg

Frøposer med monogram til bordet...

En_enkelt.jpg

Jeg lavede også kirkehæfterne, da der også kom tyske gæster....

0

:cheerleader3: ALT kommer til at have en rød (grøn!) tråd i vores invitationer, kirkehæfter, bordkort, takkekort osv.

:respekt: Vi lægger disse små perlehjerter på hver tallerken, dels som pynt - dels som lille gave

:bearhug: Vi hedder jo M&M og der vil derfor stå mini-skåle rundt omkring med M&M's, dér hvor vi holder festen

:hug: Vi laver (efter stor inspiration herfra) kurve til herre- og dametoiletterne

Det var umiddelbart det, jeg kunne komme i tanke om.

Her er et billede af hjerterne:

hj.JPG

0

Annonce ♥

IH! Nogle gode idéer!

Sæbebobler! Det er da den ultimative søde detalje! Enten kan du leje et par sæbebobbelmaskiner (150 kr. for en weekend), eller du kan give nogle små sæbebobler som gæstegaver.

Ellers er jeg all about alle de personlige ting som "monogram/billede af jer/ love is..." på alt fra vinflasker, tændstikæsker, tudeservietter, logo chokolader osv.

Synes også det er en sød detalje at bruge et sjovt billede eller et ungdomsbillede af hver gæst, i en lille ramme, som bordkort!

Gæstegaver er simpelthen en af de bedste idéer vi har snuppet fra USA efter min mening, lige efter de personlige løfter!

Held og lykke med det hele!

0

Vi hedder også M + M, så for os er m&m's også oplagt. Jeg har her via BK fundet en hjemmeside hos m&m hvor man kan få lavet personlige M&M's, der kan stå vores navn og bryllupsdato, og så kan de fås i mange farver, som matcher temaet :-) Vores gæster skal overnatte, så de skal ligge i små poser på hovedpuden.

Kan jo sagtens bruges til alle, og ikke kun os m+m :-)

0

Vi havde ikke alle de dér detaljer til vores fest.

Vi valgte et godt feststed, hvor vi kunne feste hele natten og gæsterne kunne sove dér (så kan den ene del af et par blive og feste -og den anden gå seng...istedet for begge tager hjem)

Vi valgte god mad og drikke.

God musiker... nemlig DISKOBIL

Og dejlige gæster...

Alt det tingel tangel savnede jeg ikke...

Det betyder intet for festen...

Det jeg vil sige med alt det her er:

Hvis man har en idé man brænder for at lave iform af nips og pynt -så gør det. For så betyder det noget for dig. Men lad værre at lægge energi i det, hvis det er fordi, det skal betyde noget for gæsterne (for oftest er der kun få, der kan huske den slags alligevel -og meget af det bliver smidt ud).

Vi har fået megen positiv tilbagemelding på vores fest... selv af nogle af de "kritiske" par.

Det er virkelig stemningen og det store "billede", der betyder noget...såsom et godt feststed (med service, god mad osv.) og god musik såsom Diskobil :thumbsupsmileyanim:

0

Vi hedder også M + M, så for os er m&m's også oplagt. Jeg har her via BK fundet en hjemmeside hos m&m hvor man kan få lavet personlige M&M's, der kan stå vores navn og bryllupsdato, og så kan de fås i mange farver, som matcher temaet :-) Vores gæster skal overnatte, så de skal ligge i små poser på hovedpuden.

Vi hedder også M&M, så jeg vil da super gerne vide hvor i fandt de der personlige m&ms!! Jubiii det bliver så fint!

0

Annonce ♥

Vi hedder også M&M, så jeg vil da super gerne vide hvor i fandt de der personlige m&ms!! Jubiii det bliver så fint!

jeg overvejer også kraftigt at købe dem, for vi er også M&M, men de er bare så dyyyyre :thumbsupsmileyanim:

0

Uha, detaljer... dem har jeg mange af.

Bordkort: Små antikke rammer med billeder af gæsterne (Find dit billede - ikke dit navn)

En CD med soundtracket fra vores bryllup på værelserne (Gæsterne sover der)

En kurv fyldt med kinasko - bliver sat frem når bandet går på. Der er et skilt på kurven hvor der står "Dansesko"

Når folk skal hjem til hotellet (der er cirka 500 meter) står der tændte staldlamper med et lille manilamærke på hvor der står: Lommelygte. Husk morgenmad klokken ti.

Lommetørklæder i kirkeprogrammet.

Og så selvfølgelig en helt masse andet med farver, blomster invitationer m.m. der passer til vores tema. Nemlig efterår på landet. Tror jeg er rigtig træt af chokoladebrun, træ og orange efter d. 20/10.

/Fortuna

0

Denne hjemmeside: http://www.mymms.com/customprint/

de er dyre, men jeg må bare have dem !!!

0

Hejsa girls

Jeg har næsten lige været til bryllup, hvor de havde lavet gaveæsker med små ting i. Det er en KANON ide og nu da jeg selv skal giftes, kunne jeg godt tænke mig at lave noget ala det, men vil jo helst ikke lave det samme. De havde plaster, hovedpinepille, slik, parfume osv i.

Nogen der har nogle ideer til noget ala nogle gaveæsker/poser til gæsterne. Men som ikke er det samme. Jeg er sgu lidt ide forladt lige nu

Det med servietter i kirkehæfterne er en kanon ide!!! Eller som kan ligge ved siden af....det er altså kanon, synes jeg.

0

Annonce ♥

Detaljer? uha ja da... folk faldt nærmest helt bagover til vores bryllup af foundring over de små detaljer. Den der tog flest kegler var de små gaveposer, som vi havde kreeret med et digt og navn på den ene side, så de fungerede som bordkort, og så med et "kærligheden er..."-billede på bagsiden - vel at mærke forskellige billeder og tekst på samtlige 50 poser, så de passeede på den enkelte gæst. Folk var meget rørte over, at der var tænkt så meget på dem, hver især. I gaveposen lå der bl.a. så en hjemmekreeret tyggegummipakke a la de frøposer man kan se ovenfor, men blot med vores monogram (som gik igen på ALT), og med teksten "Lidt at tygge på..."

Her er eet billede til inspiration:

pm-408.jpg

Derudover var der lavet kirkeprogrammer, med et lommetørklæde fastsat med et guld-klistermærke, og fjernede man lommetørklædet stod teksten "Her sad en kleenex - den blev brugt!". Derud over havde vi lavet en folder med hhv. menuen, et reglement og et "Vidste du at..." med sjove informationer om os. Endelig havde vi også lavet en toiletkurv, med ALT muligt og umuligt - gæsterne troede rent faktisk at det var noget feststedet havde sørget for, men næææh nej. Sidst havde vi også indkøb vand, små peanutsposer og små chipsposer til uddeling den næste dag til brug for hjemturen til de gæster der overnattede....

Hmmm.... det er hvad jeg lige kan komme på nu!

Edited by stub
0

Vi havde ikke alle de dér detaljer til vores fest.

Vi valgte et godt feststed, hvor vi kunne feste hele natten og gæsterne kunne sove dér (så kan den ene del af et par blive og feste -og den anden gå seng...istedet for begge tager hjem)

Vi valgte god mad og drikke.

God musiker... nemlig DISKOBIL

Og dejlige gæster...

Alt det tingel tangel savnede jeg ikke...

Det betyder intet for festen...

Det jeg vil sige med alt det her er:

Hvis man har en idé man brænder for at lave iform af nips og pynt -så gør det. For så betyder det noget for dig. Men lad værre at lægge energi i det, hvis det er fordi, det skal betyde noget for gæsterne (for oftest er der kun få, der kan huske den slags alligevel -og meget af det bliver smidt ud).

Vi har fået megen positiv tilbagemelding på vores fest... selv af nogle af de "kritiske" par.

Det er virkelig stemningen og det store "billede", der betyder noget...såsom et godt feststed (med service, god mad osv.) og god musik såsom Diskobil :thumbsupsmileyanim:

Hej søde.

Tak for dit input.

Det gik lige ind, mere end du regner med. Har været helt oppe i det røde felt over alle andres idéer. Kunne ikke skelne mellem deres og mit ønske.

Er nede på jorden igen og har fået styr på mine idéer.

Et stort tak til dig. :thumbsupsmileyanim:

Og til jer andre tøser herinde i er storartet, bliv ved med at drømme og lev jeres drømme helt ud.....men kun jeres egne.

0

Annonce ♥

nu er jeg ikke helt færdig.. men af allerede planlagte detaljer er der

Små guldrammer - til menu'en - skal stå rundt omkrig på bordet (et U)

Guld organza som en "løber" på bordet

gave æasker til hver gæst - med små guldchokoladehjerter - kærlighedsthe - og måske et hjertesukker?

og ideen med blomsterfrø i en lille pose kan jeg også rigtig godt li - så den ide arbejder jeg også på :thumbsupsmileyanim:

Kysseklokker

En større klokke til toastmarsteren

Så vil jeg gerne have lysesatger enten 3 armet eller andet der skaber den lidt "royale" stemning - altså uden der går for meget prinsesse i det.. men bare super stilet og klassisk :cheerleader3: dog er det guld/creme brudt af sorte bånd på indbydelserne, gaveæskerne mv

Og toiletkurven med div småting der kunne være en hjælpende hånd til gæsterne

så har jeg købt små blå rhinesten til under min ene sko - enten et R eller et hjerte...

Og mit strømpebånd laver jeg selv - hvor der skal være en alu-fælge i.... Ronnie er bidt at geilede biler :thumbsupsmileyanim:

Edited by joro
0

Hejsa.

Vi har købt bolcher ved bolcheriet i Løkken, hvor der står "bryllup 2008" - har ikke lige et billede, men det er også nemt og rimeligt billigt :-) Man kan også få skrevet lige hvad man har lyst til.

Ellers synes jeg også en detalje er musikken, hvor man kan vælge at gøre det meget personligt. Fx skal vi have overturen til "Phantom of the opera" som udgangsmusik i kirken, da vi begge elsker den sang, og den minder os om en tur vi havde til London hvor vi var inde og se den fantastiske musical. Man kan også vælge en personlig sanger/inde i kirken, det er også en sød detalje.

//Mathilde.

0