dani01

Kjoler på udsalg??

25 indlæg i dette emne

Hey girls.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for tanker der tumler rundt inde bag panden. Der er fødselsdags salg hos Panayotis her næste weekend, og jeg har et par(eller mange) kjoler i øje fra den butik(vejle) men jeg ved bare ikke om det er dumt at lade sig styre af et udsalgsskilt. Man vil jo gere spare de 3000-5000 det nu drejer sig om, jeg vil bare heller ikke have at det påvirker valget af kjole. Man skal nemlig købe og betale den gældende dag man er inde og prøve, så det er svært, jeg har nemlig ikke nået at prøve andre steder først!!! dumme mig.men der er stadig længe til dagen, så det var slet ikke meningen at jeg ville gå igang nu.

Men det er vel den der fornemmelse, Wauw fornemmelsen man skal gå efter ikke? og så bare være kold hvis man ikkke helt er sikker.?

Hvad siger i? er det dumt at prøve kjoler der er på udsalg?

De kjoler jeg har i tankerne er disse :

post-30228-1190971570.jpg

den næste kommer lige nedenunder - ku ikke være der.

Og endnu et problem, jeg ved heller ikke helt hvad stil der passer mig, når man følger sådan en guide siger den ikke for meet sleb og pynt for neden. (jeg er kun 165 og vejer 57 kg. så jeg er lille men uden de der svingende flotte hofter, men med brede skuldre og minus talje. hehe nu er jeg heller ikke sød, men såan er det) men jeg kan bedst lide dem med pynt og sleb!! :thumbsupsmileyanim:

Hjælp ....

Knus Daniela

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOw den sidste kjoel er da absolut fantatisk - nu var jeg heller ikke mange steder ude, og købte min på lagersalg hos Lilly, hvor jeg også skulle købe og betale samme dag. Jeg har slet ikke fortrudt min kjole - dog havde jeg nogle perioder var jeg misundte de andres kjoler fordi jeg ikke selv var ude og prøve flere.

Jeg synes ikke det er dumt at købe kjole på udsalg - der er mnage penge at spare hvis man finder KJOLEN.

Du ved du kun ved at gå ind og prøve!! Er mavefornemmelsen der, hvordam føles det..?

Tag et par af deíne nærmeste med, og bestil tid så du kan få hjælp!!

Måske er du heldig at finde drømmekjolen - også selvom du ikke har været ude og kigge. Men er det den rigtige, ja så er det den rigtige....

Du blev nok ikke meget klogere af denne lidt forvirrede besked ;) men tagderind og prøv dig frem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Generelt synes jeg at der er mange der fortryder at de ikke har prøvet flere kjoler, hvis de har købt den første kjole de prøvede, ikke at de nødvendigvis fortryder deres kjole, men ideen om at have prøvet en masse prinsessekjoler.

Men et udsalg er jo også svært at sige nej til, så prøv at kontakte forretningen og hør om du kan få pengene tilbage eller kan bytte den til en anden kjole i butikken, hvis du nu skulle fortryde dit udsalgskøb.

Og ellers så prøv lige at presse en prøvning ind inden, så du har en bedre ide om hvad der passer dig, du kan jo evt tage i forretningen og prøve de to kjoler inden udsalget starter :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kjole blev købt på januarudsalg og ja det gik måske lidt hurtigt. Fik prøvet ca 10 kjoler. Men vendte hele tiden tilbage til den samme. Blev efter en måned lidt i tvivl om det nu skulle være den, men blev enig med mig selv om at jeg jo kunne lide den, ½ år efter den var købt skulle jeg til tilretning og ja der var den bare endnu mere fantastisk end jeg huskede.

Konklusionen er at ja det kan måske godt føles lidt som et ups impulskøb, men jeg har ihvertfald ikke fortrudt min kjole!!

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil lige give mit besyv med her.

Jeg har været ude og prøve flere kjoler og i forskellige butikker, og har oplevet at få flere forskellige modeller anbefalet.

Så det kommer måske også an på udvalget i butikken og hvad man har prøvet.

Må men til dit primære spørgsmål

Jeg har læst om flere der har været glade for deres udsalgskøb,

men også flere der har fortrydt deres køb, og derefter forsøgt at sælge dem ikke altid med lige stort held.

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen,

tak for jeres mange svar, og ja det er vel det med fornemmelsen man skal gå efter, og så bare sige til sig selv at man ikke går glip af noget hvis fornemmelsen er rigtig, men ja det er nok det med at man er bange for at gå glip af en anden kjole man måske havde fundet til "næste" prøvning.

Har fundet en anden butik i nærheden af hvor jeg bor, hvor der også er en masse skønne kjoler så der kan jeg måske få tid dagen inden. Og har deldigvis min meget ærlige søster med som nok skal sige om jeg ligner en sæk kartoffler, for som jeg har læst mange steder, synes mor jo bare manser fantastisk ud i det meste - især en brudekjole.

krammer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som de andre siger så prøv den og se om det ikke lige er det du søger...

Men køb nu kun hvis du er helt sikker, bare den mindste følelse af at det ikke er rigtigt skal du lytte til.

Held og lykke med det hele :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa!

Egentlig havde jeg bestilt kjoleprøvning i tre butikker til november, men fandt i går ud af, at den lokale lucca bride har udsalg fra på tirsdag - og der kan jeg prøve den kjole som jeg tror kunne være min drømmekjole.. Så jeg har da også lidt blandede følelser omkring det med at slå til så hurtigt, når ikke man har prøvet andet.. For det kan jeg jo af gode grunde ikke nå før tirsdag.. Men jeg tager tingene som de kommer, og hvis jeg bare synes det skal være den kjole, jamen så tror jeg helt sikkert at jeg slår til.. Det er muligt at man så senere vil finde andre kjoler man også gerne ville have prøvet, men man kan jo altid komme i tvivl, lige gyldigt hvornår man køber sin kjole.. Der vil altid dukke noget op som også ser spændende ud.. Så ja, mit budskab er vel at se hvad der sker, og mærke efter i maven, og stol på din kvindelige intuition.. ;) Man kan altid finde flere kjoler man gerne vil have, men det betyder jo ikke at den kjole man har købt på udsalg bliver mindre fantastisk...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig er det ikke en dum idé at gå på udsalg. At spare penge er vel aldrig en dårlig ide (så - nu kommer jyden op i hende :loveboard: )

Og det skader vel ikke at kigge.

Købte min egen på efterårsudsalg hos Panayotis. Og fik en super lækker - og normalt dyr - kjole til ½ pris. Var rigtig glad for at kunne få lidt luksus indenfor et begrænset budget.

Det eneste jeg har været lidt ked af, var kun at få set/prøvet kjoler den ene gang. Det gav en del tvivl omkring "er det nu den rigtige". Men er den dag i dag ikke i tvivl om, at den var noget af det bedste for mig.

En anden ting du skal tage i betragtning, er at man skal være villig til at turde slå til, hvis man føler en kjole er god. Der er næppe mulighed for at tænke over det et par dage, for så er udsalget slut eller kjolen solgt til en anden. Det var nok dét, jeg havde det sværest med - sådan at skulle tage den store beslutning lige her og nu, og ikke have råd til at ombestemme sig.

Husk også at tjekke, om det er nødvendigt med tidsbestilling. Det skulle man nemlig have, da jeg var på udsalg. Man skulle ikke regne med bare at kunne dukke op fra gaden. Så kom det i hvert fald til at knibe med hjælp, for de ansatte var optaget af alle dem som havde meldt deres ankomst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ellers er glad nok for din kjole, er der jo intet der kan hindre dig i at prøve flere kjoler bagefter. Jeg skal have min kjole syet og er fast besluttet på den og glæder mig allerede til vi skal igang med den. Alligvel har jeg da prøvet ca 10 kjoler efter, at jeg har fundet drømmekjolens mønster og design og besluttet at min svigermor skal sy den. Det vil jeg ikke gå glip af, regner da med det er den eneste chance jeg har for den slags :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du er i tvivl om, hvad der vil passe til dig, så kig lidt på de "rigtige" brude her på siden, frem for modellerne. Kjolen sidder altid anderledes på normale kvinder.. -og ikke altid til modellens fordel! Der var vist en tråd for et stykke tid siden vedr. små, ikke-timeglas-formede kvinder og hvilke kjoler som passede til os.. Der var rigtig mange guldkorn. Prøv at kigge tilbage og se om den er der endnu..

Jeg fandt selv ud af, at en halterneck giver højde til en lille person, og at mine brede hofter ikke kunne bære en havfruemodel, men havde brug for et let svaj i nederdelen fra hoften og ned til gulvet (se hvordan resultatet blev i min bryllupsberetning). Jeg kan ikke huske de andre ting, men prøv at kigge efter tråden..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

Jeg kiggede på nettet, fandt en kjole jeg blev ved at gå tilbage til, og gik så i Panayotis for at prøve den. De havde den ikke i min str. men de havde en der lignede - å med den........ den var syet til mig, og var langt smukkere end den jeg havde set på. Jeg købte den på stedet, og går nu og kigger til den hver dag 's* Det er uden tvivl det smukkeste jeg har ejet. Den var på udsalg til 5000,- kr Selvom jeg har kigget videre på nettet, så har jeg ikke fundet nogen anden kjole, der kan måle sig med "min". Jeg tror man ved hvilken kjole det skal være, når man ser den på.

fjumse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg synes du bare skal gå efter mave fornemmelsen - hvis den er der - er jeg sikker på det er den rigtige kjole for dig - uanset om den er købt på udsalg eller ej, det gør jo ikke kjolen ringere. Men er du den mindste smule i tvivl så gå hjem og tænk over det.

Gudesmukke kjoler du har kig på...

By the way.... alle kjoler er mange gange flottere i virkeligheden, end på billeder, uanset om det er på en model eller ej. Så bare ud og prøv nogen.

Redigeret af Luckyone
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hej

Jeg kan 100% sætte mig ind i din situation - for jeg har gjort det samme. Vi skulle en flok tøser til Panayotis for at kigge på festkjolen og jeg havde en tid (til brudekjoleudsalget) en uge efter. Jeg havde lavet en liste over dem jeg gerne ville prøve til udsalget, men da de havde tid, spurgte jeg om de havde nogle af dem og om jeg måske måtte prøve dem.

Jeg fandt en meget smuk kjole og jeg turde simpelthent ikke vente til udsalget. Jeg fik 25% på den i stedet for 33% som jeg ville have fået til udsalget, men jeg turde ikke vente.

Meeennnn tro mig....jeg har været MEGA meget i tvivl om det nu også var den rigtige beslutning, netop fordi at man jo ikke bare køber en ny og det altså er en stor beslutning. Jeg skulle jo have haft min mor med ned og kigge, men det var hun ligesom ikke, så jeg fik en tid i denne uge, hvor hun kiggede. Jeg prøvede lidt flere kjoler, men blev ved med at gå tilbage til denne. Samme dag var jeg til Lilly udsalg og troede bestemt ikke at jeg ville finde noget, men fandt en smuk kjole. Hmmm.....hvad fanden gør man så..... Lilly modellen kostede 1000 kr og den anden 8500 kr......

Det har været enormt svært for mig, men jeg holdte mig altså til den første (dyre) kjole, da det var min første indskydelse og måske impulskøb ja, men tror et eller andet sted bare at det skal være den. Men jeg vil lige sige, at det altså ikke er ALLE der får den der "WOW det skal bare være den kjole" følelse, da man jo ofte ser flot ud i mange kjoler. Så jeg havde "Den er flot følelsen" på MANGE af kjolerne, hvilket bestemt ikke gjorde det nemmere.

Min pointe er, at det ikke er sikkert at man skal prøve 100 kjoler for man kan måske blive lidt mere forvirret af det....det gør jeg ihvert tilfælde nok.

Men Panayotis har den politik at man kan ændre sit valg af kjole, selvom man har købt en anden. Så hvis du er vildt med Panayotis kjoler, så er det måske ikke noget forgjort i det. Men tro mig....jeg kender det! Det er SÅ svært.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej jeg synes bestemt ikke det er dumt at kigge kjoler nu. thi hi jeg har nemlig selv lige købt min og jeg skal giftes til september.

Jeg var ikke i tvivl da jeg stod i kjolen.....den første jeg prøvede. :) De andre jeg prøvede derefter blegnede i forhold til den første.

Så jeg siger go for it! Det koster intet at kigge.

God jagt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej hej, :cheerleader3:

tak igen for alle de gode råd.

Nu var jeg inde og prøve igår og, den første kjole jeg faldt for på billed som jeg bare måtte prøve var bestem den HELT forkerte. Det var en benjamin roberts med masser af tyl og langt langt slæb.( den er i min tråd, men ved ikke hvordan jeg laver et link) Jeg blev helt væk!!! især fordi at det brede i kjolen startede ved hoften og jeg bare blev mast til jorden. Så vi fandt en kjole lignende med mindre at det hele og med skråt element ved hoften og halterneck. Og den var tusind gange bedre - men vi var også ovre i nogle helt andre med masser af pynt som denne her

post-30228-1191517788.jpg

og den var jeg bare vild med, men størrelsen passede ikke så det var rigtig svært at se om den sad rigtigt! men er vild med alle de sjove elemnter i kjolen.

Men håber at når jeg kommer til Panayotis i morgen at der er en der siger spar to, for jeg havde alligevel 4 i den første butik som jeg vil have med i konkurrencen om at være med på den endelige dag.

Men ja har erfaret at vi små piger skal have halterneck, gerne v udskæring, skråt element ved hoften - hvis man har lidt hofte må den gerne sidde til der omkring, og ikke alt for meget tyl og ikke et for langt slæb, det synes jeg hvertfald var det pæneste da det kom til stykket hos mig.

men kryds fingre for mig i morgen :thumbsupsmileyanim:

post-30228-1191517752.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej hej, :thumbsupsmileyanim:

tak igen for alle de gode råd.

Nu var jeg inde og prøve igår og, den første kjole jeg faldt for på billed som jeg bare måtte prøve var bestem den HELT forkerte. Det var en benjamin roberts med masser af tyl og langt langt slæb.( den er i min tråd, men ved ikke hvordan jeg laver et link) Jeg blev helt væk!!! især fordi at det brede i kjolen startede ved hoften og jeg bare blev mast til jorden. Så vi fandt en kjole lignende med mindre at det hele og med skråt element ved hoften og halterneck. Og den var tusind gange bedre - men vi var også ovre i nogle helt andre med masser af pynt som denne her

og den var jeg bare vild med, men størrelsen passede ikke så det var rigtig svært at se om den sad rigtigt! men er vild med alle de sjove elemnter i kjolen.

He he - kender det rigtig godt. Havde selv en model, jeg var forelsket i, men den så tude-tosset ud på mig. Kan anbefale at prøve at snakke med ekspedienten. Jeg fik fantastisk hjælp. Og de har jo set en hel del flere kvinder og kjoler end os, så tror de har god fornemmelse for, hvad der duer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tror bestemt også man skal gå over mavefornemmelsen.

jeg skal først giftes til juni men har får længst købt kjolen. den var ikke på udsalg, og prøvede kun et sted. jeg prøvede 4 kjoler, men var bare ikke i tvivl. kjolen havde jeg set på nettet, og den kom slet ikke til sin ret på billedet.

håber du finder drømmekjolen.

kh nanna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:thumbsupsmileyanim:

JUBII JUBII JUBII !!!!!!

Jeg fandt min kjole! Og var ikke i tv8ilv! Den var så smuk! Og havde alt det jeg havde drømt om. Havde skrevet den på min liste af kjoler jeg gerne ville prøve, men havde egentlig streget den lidt igen, da jeg tænkte at den ikke ville passe til mig pga sleb og lidt bredde, men da hjælperen i Panayotis kom med den (uden hun vidste at jeg var tosset med den i forvejen) og fik mig klemt i den (den var lige et halvt nummer for lille) så var det bare lige den! Så nemt var det da man først stod med den på. Blev ellers rigtig ked af det da jeg ankom til udsalget, for næsten alle kjoler på min liste var allerede blevet solgt... så var sikker på at jeg nok ikke fandt en der alligevel. Men da jeg kom i den vidste jeg bare at det var den! om det var fordi den strammede rigeligt meget eller om jeg virkelig mistede pusten da jeg kiggede i spejlet kan jeg ikke sige, hehe, men er virkelig glad nu. Og der er alt for længe til jeg skal have den på igen, kan ikke vente!!!

Tak, Tak ,Tak for jeres beroligende og opmuntrende ord. :cheerleader3:

sådan blev det til, virkelig dejligt med nogle gode hjælpere der forstår hvad man kan lide! De er virkelig gode i Panayotis

Knus!

post-30228-1191598328.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer