anita80

"Tears of Joy"-lommetørklædeholdere

41 indlæg i dette emne

Perfekt !!

Nu har jeg noget at gi mig til nu hvor invitationerne er lavet.... Ligger de så i kirken? ude på bænkene eller til festen?+

Knuz Maria

Først tak for alle roserne! :bearhug: Jeg er glad for, at der er nogen, der kan bruge det til noget :thumbsupsmileyanim:

Vores lå i kirkehæftet i kirken. Der havde jeg sat dem fast med en papirclips.

Hvor mange skal man lave ??

Vi inviterer 76, men det er jo ikke sikkert at alle kommer, men på den anden side kan det jo godt være at der dukker andre op end dem der er inviteret.... så hvad sys I er rimeligt ?

KnuZ Maria

Så ville jeg lave ca. 90 tror jeg! 90-100 stk da der jo godt kan komme globryllup gæster (f.eks. BK's udsendte ;))

Anna

SUPER !!! I skal allesammen være NOGET så VELKOMNE til at komme og kigge !!!!

Mange varme tanker

Maria

Jeg vidste, vi i hvert fald blev 50 i kirken, så for en sikkerheds skyld lavede jeg 75 stk, så Anna er ikke helt gal på den :cowsleep:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ih hvis man da ikke havde fuldtidsjob og 3 unger ved jeg godt hvad jeg skulle bruge min tid på :thumbsupsmileyanim:
Det er simpelthen genialt!!

Taaaaak!!

Nu må jeg høre, hvad min kæreste synes om det.... :cheerleader3:

Dorte.

Tak! :bearhug:

Det tager også sin tid at lave, især hvis man skal lave mange.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Alle

Jeg har lige leget lidt med computeren og fundet ud af hvor teksten skal stå, hvis man vil ha det til stå på det papir man folder af.

Man skal bare starte med at ha tekstenboksen ned mod sig selv når man starter og teksten nedad

Det kunne være der var nogle der kunne bruge det. Man kan jo selv fjerne hjerterne og ændre teksten

Mvh Linda

tudeprinsessen.doc

Redigeret af Qwoman27
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kære alle BK'ere!

Jeg har modtaget nogle PM'ere, hvor der er andre kommende brude, der gerne vil have en skabelon eller forklaring på, hvordan man folder de der lommetørklædeholdere.

Så nu har jeg lavet denne "fotoserie" med billeder, så I kan se, hvordan jeg har gjort det. Der er sikkert også andre måder at gøre det på, men jeg vil gerne dele mine erfaringer med jer.

Her er først billedet, som Annaperenna havde lagt ind i sin egen tråd. Den blev jeg inspireret af.

amyinsyndey1jq.jpg

Så er vi klar til 1. trin:

På et stykke papir i A4 størrelse måles 22 cm i længden.

Du må meget undskylde. Men jeg fatter INTET. Har prøvet. Det går galt når det skal fældes på midten. Det svært at se på en skærm hvordan du vender papiret. Hvis du orker en dag, vil du så skrive 1-2-3-4 i hjørnerne på papiret. Det gør processen LANGT mere overskuelig.

KNUS

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kære alle BK'ere!

Jeg har modtaget nogle PM'ere, hvor der er andre kommende brude, der gerne vil have en skabelon eller forklaring på, hvordan man folder de der lommetørklædeholdere.

Så nu har jeg lavet denne "fotoserie" med billeder, så I kan se, hvordan jeg har gjort det. Der er sikkert også andre måder at gøre det på, men jeg vil gerne dele mine erfaringer med jer.

Her er først billedet, som Annaperenna havde lagt ind i sin egen tråd. Den blev jeg inspireret af.

amyinsyndey1jq.jpg

Så er vi klar til 1. trin:

På et stykke papir i A4 størrelse måles 22 cm i længden.

Du må meget undskylde. Men jeg fatter INTET. Har prøvet. Det går galt når det skal fældes på midten. Det svært at se på en skærm hvordan du vender papiret. Hvis du orker en dag, vil du så skrive 1-2-3-4 i hjørnerne på papiret. Det gør processen LANGT mere overskuelig.

KNUS

Hejsa...

Jeg ved ikke om min beskrivelse sammenholdt med billederne kan hjælpe.

Jeg kan ikke finde ud af at sætte tal på billederne, men det kunne være hjælpsomt. et forsøg værd.

Foldning af lommetørklædeholdere

1. klip A4 papiret til så det er 22 cm i længden

2. Lav en 4 cm fold i den ende du ikke har klippet

3. Vend papiret om og lav en 7 cm fold i den ende du allerede har foldet

4. Fold ud igen og lave en 4 cm fold på den lange led

5. og derefter på den anden lange led

6. Fold papiret ved den 7 cm fold

7. Enden, der flagre skal foldes mellem papirlagene (den ende du klippede)

8. Eventuel lim dem sammen

9. kom et lommetørklæde ind i lommen.

men hav billederne liggende ved siden af så hjælper det.

knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Uha! Jeg troede, at det var lige til, men nej, hvor har jeg mange problemer med at få "enden" ind i mellem papirfolderne og ligge pænt. Det bliver ikke fladt! Jeg er vidst ikke så fingernem, selvom det er et almindeligt stykke papir. Jeg kan ikke forestille mig hvordan jeg skal lave det i karton? :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

#Musenberg: Tak for det - jeg er ikke sikker på at man overhovedet kan lave det i karton :rolleyes:

MEN! nu har jeg fået styr på den. Det var handlede om en fold, som var blevet rettet ud, hvor den ikke skulle :griner:-

Jeg har derfor har jeg nogle - efter min mening - vigtige tilføjelser til guiden, hvis man har svært ved at få det til at lykkedes:

1. Klip A4 papiret til, så det er 22 cm i længden.

2. Lav en 4 cm fold (8 cm oppe) i den ende, der ikke er blevet klippet.

3. Vend papiret om, men fold det ikke ud. Lav en 7 cm fold (14 cm oppe) i samme ende.

4. Fold den sidst lavet fold ud igen, men ikke den første fold. Lav en 4 cm fold på de lange ledder.

5. Buk igen ved 7 cm-folden uden at folde hverken den første fold eller folderne på langs ud.

6. Enden, (flappen) som stikker op over folderne, puttes ned mellem folderne af papir, dvs. den vendes ligesom ind i sig selv og bliver derved dækket af forsiden med lommen og danner således lommetørklæde-holderens bund.

7. Enden rettes på plads, således papiret er en fin firkant på 7 cm x 12,5 cm (højde x bredde).

8. Vend firkanten om og kom et lommetørklæde ind i lommen på forsiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer