AnnaPerenna

Fantastisk bryllup

77 indlæg i dette emne

Spare-tråden!

Jeg kan se at flere og flere gerne vil prøve at holde budgettet nede - men samtidig have et FANTASTISK bryllup! Så lige lisacarstens signatur om at skulle skære budgettet ned - så skal vi ikke samle alle de gode spareråd i en tråd??

Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomster

Rigtig dyre - især hvis man vælger noget udefor sæson derfor;

  • Vælg blomster der er i sæson
  • Vælg dekorationer der kræver få blomster
  • Bind selv brudebuketten
  • Nævn ikke ordet "bryllup" når du køber buket!
  • Tjek priser flere steder
  • Lav selv dekorationerne

Her er nogle eksempler af dekorationer med få blomster!

post-13167-1191656671.jpg

post-13167-1191656683.jpg

post-13167-1191656701.jpg

post-13167-1191656719.jpg

post-13167-1191656732.jpg

post-13167-1191656763.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sløret

Det er jo svært -har man udset sig et man bare ikke kan leve uden jaae så må man jo have det. alternativet er at kigge i Køb og Salg herinde - og mange af pigerne har haft utrolig held med ebay.com! Trendsales.dk sælger også bryllupsrelaterede ting!

Er der andre sider med billige slør?

Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjolen

Køb din kjole på udsalg. En kjole på udsalg kan være lige så fantastisk som en til fuld pris. Så tjek i god tid og hold øje med lagersalg og diverse brudekjolebutikker.

Eller køb kjolen brugt! Der er mange flotte bare herinde på BK.

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brude make-up!

Mange matas forreninger lægger gerne make-up - det koster 150 kr. Tjek i din matas.. Alternativet er at tage et make-up kursus, eller gå i Magasin, Salling, Illum og få dem i standende til at hjælpe dig med hvilke produkter der er gode for dig, og guide dig i at lægge det selv!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De billige butikker

Tjek løbende butikker som Tiger og Søstrene Grene (Er der andre af den type?) Der kan man ofte få flotte deko-ting, der kan bruges, og det koster ikke en bondegård.

Eller tjek IKEA. De har mange fantastisk billige ting, både stof til duge, deko-ting, lys, glas osv.osv.osv....

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Duge

Ja mht duge - feststedet har sikkert de alm. hvide - og det er super! Så kan man vælge et flot stykke stof fra f.eks. Ikea men en blonde eller andet der er halv gennemsigtigt og lægge over.. Det ser rigtig dyrt og flot ud - men til billige penge..

post-13167-1191658404.jpg

post-13167-1191658441.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ang. spare budget:

- vælg en enkel brudebuket, evt. bundet i hele blomster med stilk, det sparer blomsterbinderen for meget tid.

- transporten hjem fra kirke, kør i egen bil, naboens bil,

- reception, lav maden selv, køb ingredienser og drikkevarer på tilbud

- bryllupskage, lav kagen selv evt. køb ingredienser når de er på tilbud

- køb en brugt kjole, eller en kjole på udsalg. Få veninde/ mor anden til at tilpasse ellers spørg et par skræddere for at få en rimelig pris

- kobl computeren tll højtalere eller lej en digital jukeboks (ca. 2000)

- få venners hjælp, benyt netværk til rabatter

- køb brugt, sko, slør, gommens tøj osv osv... det er mange gange kun brugt en eller slet ikke, så det er i god stand til en billig penge

- duge kan købes hos jysk/stof 2000 - vælg et stof på tilbud og i metervare. Jeg har, ikke lige til brylluppet, men andre fester købt nedsat gardinstof, ensfarvet eller stribet eller hvad der nu ellers lige har været. Når først bordet er dækket kan det ikke ses at det ikke er en egentlig dug.

- brug i øvrigt enkle materialer til invitationer. Brug print på papir

det jeg ikke synes man skal spare på er fotografen, det er svært at gengive efterfølgende

god tråd i øvrigt

hej fra knirke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupskage

Ja bryllupskagen som Knirke siger kan man selv lave - også selvom man ikke er en knag til at bage! Man kan købe færdig sugarpaste som gør det noget lettere eller forsøge sig med MMF (marshmellow fondant - der er en opskrift i kageforummet) og der er mange piger herinde der super dygtige og som kan give tips!

Er man ikke til det - så laver Føtex nogle rigtig flotte kager - som smager godt, som ikke er så voldsomt dyre!!! Frugttærter og des lige er også på vej ind og en måde at gøre det noget billigere.. Se. f.eks. Trulte/Torills bryllup hvor de havde to store hjerteformede jordbærkager!! Rigtig flot!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Transport

Kør i egen bil, eller lån en af jeres venners/families. Kør den gennem en bilvask dagen inden, og pynt den op med tyl (jeg købte 5m til 50 kr). Alt i alt kostede vores transport 90 kr (bilvask + tyl) + et nygift skilt vi fik i gave af Anna. Nogle af gæsterne troede at den var lejet ind specielt til brylluppet!

post-22193-1191658964.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Bryllupskage

Ja bryllupskagen som Knirke siger kan man selv lave - også selvom man ikke er en knag til at bage! Man kan købe færdig sugarpaste som gør det noget lettere eller forsøge sig med MMF (marshmellow fondant - der er en opskrift i kageforummet) og der er mange piger herinde der super dygtige og som kan give tips!

Er man ikke til det - så laver Føtex nogle rigtig flotte kager - som smager godt, som ikke er så voldsomt dyre!!! Frugttærter og des lige er også på vej ind og en måde at gøre det noget billigere.. Se. f.eks. Trulte/Torills bryllup hvor de havde to store hjerteformede jordbærkager!! Rigtig flot!!

Tak, Anna :thumbsupsmileyanim:

Ja, vores jordbærkager kostede tilsammen 550 kr at få leveret fra Guldbageren, og der var nok til 65 personer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pakkeløsninger

Ja, der er utroligt mange penge at spare på at vælge pakkeløsninger på forskellige ting. Mine eksempler fra vores bryllup er 1) feststedet - pakkeløsning med sted, mad, drikke, bordopdækning og pynt og 2) blomster - Rasmus fik med i købet på brudebuketten og fik brystbuketter og mange friske blomster til mit hår der matchede med i prisen.

Mange steder kan man også få rabat hvis bruden og gommen køber sit tøj samme sted. Eller køb evt. brudepigekjoler samme sted som brudekjolen. Hvis man vil have musik både under middag og bagefter, så hør om guitaristen e.l. fra bandet vil spille de timer længere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

man kan vælge selv at lave desserten og natmaden, så er det kun forret og hovedret stedet skal stå for.

en buffet er billigere, da det ikke kræver så meget personale.

vi skal ikke have fotograf, da vi har tre i familien der er smadder gode med et kamera. de tager så billeder hele dagen, mon der ikke bliver en god håndfuld gode billeder.

hvis man skal have guld tema, kan man med fordel købe lys og servietter lige efter/inden jul, da der ofte er restsalg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej mine spareråd i denne tråd :thumbsupsmileyanim:

Synes det er en rigtig fed tråd.

Undersøg om der er en kosmetikskole i nærheden, der kan man få en god pris på elev behandlinger og make-up og nogen steder er der også frisør så der vil også være mulighed for opsætning af hår.

Lilly brudekjolesalg i oktober

Send et ønske ud til jeres gæster at i ønsker et sammenskuds bryllup hvor hver gæst medbringer noget mad. Folk elsker at hjælpe til og der vil opstå en helt speciel ånd og kærlighed til jeres fest.

Rigtig god fest

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Andre gode spareråd:

Sløret: jeg købte noget tyl og fik en sy-kyndig bekendt til at sy det sammen på en gennemsigtig kam. Det var billigt!

Sko: jeg købte sko af mærket Ivory til 299 kr., og for mig var de lige så fine som de dyre mærker.

Natmad: alt andet mad fik vi leveret, men til natmad bagte jeg selv pølsehorn og min mor lavede suppe (Knorr).

Oppyntning: brug ting fra naturen: sten, sand, strandskaller osv. Derudover fik jeg et familiemedlem, der binder blomster, til at binde nogle sommerbuketter af blomster fra haven til vores borde, og det blev superflot.

Drikkelse: hold øje med tilbudsaviserne. Al drikkelse til vores bryllup (lige fra velkomst-champagne til spiritus) blev købt på tilbud, og vi sparede flere tusind kroner.

Brug dit netværk: vi fik hjælp/billige tilbud i rigtig mange henseender, og det sparede vi meget på.

Det eneste, vi ikke sparede på, var min kjole og vores fotograf - og det fortryder jeg heller ikke et sekund! Det er værd at bruge penge på. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan i denne spare tråd anbefale en MEGET billig fotograf.

De er professionelle, men da de begge to er blevet førtidspensionister (de er et ægtepar) og fotografering er deres store hobby tager de ud meget billigt. De har alt det professionelle udstyr der kreæves.

Vi har brugt dem til portræt fotos tidligere og skal nu bruge dem til vores bryllup.

De tager så flotte billeder som bliver redigeret efter ønske.

Vi har lejet dem til følgende: Kirke, fest (til sidste mand går), portræt billeder. Og de kommer to mand så intet bliver overset. og vi skal inkl. redigerede og fremkeldte billeder betale 2800,-.... Det er utroligt billigt i forhold til hvad jeg ellers har set af priser.

I kan se mere på tosafoto.dk

Maria.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Sløret

Det er jo svært -har man udset sig et man bare ikke kan leve uden jaae så må man jo have det. alternativet er at kigge i Køb og Salg herinde - og mange af pigerne har haft utrolig held med ebay.com! Trendsales.dk sælger også bryllupsrelaterede ting!

Er der andre sider med billige slør?

Anna

Jeg ved ikke med andre sider, men er man lidt fiks på fingrene kan man godt selv lave de mere simple slør. Jeg fik tilbudt et special lavet slør (enkelt lag til gulvet) i en butik for 1000 kr - købte materialer i panduro og stof2000 i stedet for 120 kr og så er mit eget endda med perler.. nem måde at spare 880kr!!

Hilsen Ditteh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælg en simpel bordpynt.

F.eks bloklys med sløjfer i de farver som er valgt, få men enkle blomster.

Vi låner f.eks glasfade af min søster til at stille bloklys på og de er basis for vores borddækning.

Se billedet - det er bare en hurtig opstilning af det, så det er bare for at give en ide om hvordan det kan gøres - vælg også bloklys i forskellige højder til at give niveau og dekoration på en simpel måde..

KnuZ Maria

post-28215-1191766770.jpg

post-28215-1191766783.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg köbte min ring på nettet. Firmaet tilböd at man kunne låne et ringmål gratis, så ku man såmänd sidde i ro og mag hjemme i sofaen og pröve sig frem til hvilken störelse man skulle have. Kjolen köbte jeg i Kina. Skoene et par Ecco sandaler der var nedsat. Bryllupskagen tager vi til dessert, får den lavet med citron- og chokolademousse indeni.

Musiken ordner vi selv på cd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudeundertøjet; men mindre kjolen kræver en bestemt form for undertøj kan man sagtens finde noget pænt, brudeegnet andre steder - f.eks. Føtex / Bilka, Tøj og Sko etc.! Så kan man have det praktiske de gør det det skal under kjolen og så købe noget mere sexet til natten (må godt være billigt når man nu kun skal have det på i kort tid!!!!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer