Guest katjamo

Kombineret vaske-tørremaskine

10 indlæg i dette emne

Vi skal købe en vaskemaskine for første gang i vores liv og overvejer en kombineret vaske/tørremaskine. Det lyder jo smart og pladsbesparende, men er det for godt til at være sandt? Jeg kender ingen der har sådan en maskine og vil meget gerne høre mere om de virker ordentligt osv. Hjælp mig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min tante har sådan en og er glad for den.

Vi har seperat vaskemaskine og tørretumbler, og jeg er super glad for, at jeg kan fortsætte med at vaske den næste maskine mens tumbleren tørrer.

Mon ikke det er en smagssag? Men måske kan det være et problem hvis den ene funktion går i stykker - så gør den anden det også? Aner det ikke....

Mon ikke der er en eller anden tænk og test test på nettet?

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Det lyder jo smaddersmart, men jeg synes, jeg har hørt, at de kombinerede maskiner ikke er nær så gode, som rene vaskemaskiner og tørretumbler. Jeg mener heller ikke, de har helt den samme kapacitet?

:cowsleep:

Maja

Det mener jeg også at have hørt. Og hvis den ene går i stykker går den anden, logisk nok, også i stykker.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi overvejede at købe sådan en fik den ikke megen ros fra forhandlerne.

Hvis du vasker feks. en hel maskine fuld kan den kun tørre halvdelen, det vil sige at den anden halvdel alligevel skal på tørrestativ.

Den kan ikke rumme nær så meget som en almindelig vaskemaskine.

Det tager lang tid at vaske, når man skiftevis skal vaske-tørre-vaske-tørre...

Så mit svar vil være at i er bedre tjent med en god vaskemaskine og et tørrestativ eller to.

Vi har et "almindeligt" tørrestativ i stuen/haven og en tørre tårn i badeværelset, på dem kan vi hænge tøj op fra 3 maskiner...

0

Del dette indlæg

Selvom vi tørrer tøj på vores tørrestativ på altanen og indenfor ville jeg ikke undværre min tørretumbler til fx håndklæderne - og til sengetøjet, som vi ikke har plads til at hænge på stativerne... Vores maskinpark står oven på hinanden i et s.k. vasketårn.

0

Del dette indlæg

JEg ville bestemt ikke købe en... Min mand havde en da vi flyttede sammen og den gik hele tiden i stykker... Desuden var den elendig til at tørre og skulle gerne have det dobbelte af den anbefalede tid... Så tog gerne næsten 5 timer at klare en enkelt vask og det er altså lang tid... på den tid kan jeg nå ned på mit eget vaskeri og vaske 12 masiker og så er der tilmed tid tilbage til at ordne aftensmaden *GG*

Knuz Trine (der stadig ikek har hørt noget om sidste tirsdag på folketingets åbningsdag)

0

Del dette indlæg

JEg ville bestemt ikke købe en... Min mand havde en da vi flyttede sammen og den gik hele tiden i stykker... Desuden var den elendig til at tørre og skulle gerne have det dobbelte af den anbefalede tid... Så tog gerne næsten 5 timer at klare en enkelt vask og det er altså lang tid... på den tid kan jeg nå ned på mit eget vaskeri og vaske 12 masiker og så er der tilmed tid tilbage til at ordne aftensmaden *GG*

Knuz Trine (der stadig ikek har hørt noget om sidste tirsdag på folketingets åbningsdag)

He he... jamen der skete ikke noget. Han har skrevet at der er et brev på vej fra socialministeren. Du kan selv læse mere her:

http://www.benny-g.dk/

Redigeret af katjamo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

He he... jamen der skete ikke noget. Han har skrevet at der er et brev på vej fra socialministeren. Du kan selv læse mere her:

http://www.benny-g.dk/

Det er altså underholdning det der... Lige hvad jeg havde brufg for nu når jeg sidder her og har det skidt med feber og det hele *GG*

0

Del dette indlæg

Jeg har også hørt, at kombimaskiner lettere går i stykker - måske fordi der er mere teknik i dem.

Jeg er vokset op i et "tørretumblerfrit" hjem og har aldrig selv ejet en tumbler. Mine forældres (specielt min fars) interesse for miljøet er smittet af på mig... Hellere et tørrestativ (eller flere...) end "smide" penge ud på en tumbler og el, der øger belastningen af miljøet.

Min kæreste og jeg har heller ikke problemer med, at håndklæder og sengetøj ikke kan være på et alm. tørrestativ med vinger.

Så mit råd er hellere købe to "maskiner" - hvis I har plads til det - end en kombi.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer