AnjaSL

Syrefriæske til brudekjole

6 indlæg i dette emne

Jeg ved de sælger nogle for 400 kr. på Systuen, men jeg ved også at det kan gøres billigere.... har tidligere læst om en amerikansk side, der solgte dem, men kan ikke finde linket længere.....

Nogen, der kan hjælpe?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg selv lige søgt lidt via google på "syrefri æsker" og dundet et link til Dåbskjole.dk De er dælme billige. Det kan godt være, at æsken kun kan rumme en dåbskjole, men så kan hun måske skaffe mig en større æske til min kjole... for Panayotis bud på en æske til 700 kr. det er simpelthen for meget.... disse æsker er godt nok bare brune, men tilgengæld er de også 600 kr. billigere..... og nu ikke noget med at dekorere dem med syreholdige papirstykker og lim - så går det syrefri miljø jo fløjten ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æskerne er vist for skrøbelige til at blive sendt.

Hansen*Højmark Couture skriver de dette:

Så har vi omsider de rigtige syrefri opbevaringsæsker samt syrefrit silkepapir på lager.

Æskerne er magen til de, der bruges på museer til opbevaring af gamle, sarte tekstiler.

- Så hvis du vil være rigtig god ved din brudekjole eller dåbskjole mange år frem, er en museumsæske et godt køb.

Vi anbefaler, at hver del af brudeudstyret indpakkes separat i syrefrit silkepapir, da materialer reagerer forskelligt og kan smitte af over tid.

Brudekjolen opbevares bedst et tørt og tempereret sted - dvs. ikke i kældre eller på loftet.

Følges ovenstående anbefalinger, kan din datter pakke din brudekjole ud om mange år, uden gule skjolder, rustpletter eller mørnet stof...

Æskerne findes i to størrelser:

Lille, 53x68x15 kr. 150,-

Stor, 67x103x20 kr. 250,-

20 ark syrefrit silkepapir, 75x100 kr. 50,-

NB! Kun afhentning - æskerne er for udsatte under transporten - desværre!

************

På Dåbskjoler.dk skriver de dette

DEN KORREKTE OPBEVARING AF FAMILIENS DÅBSKJOLE

Jeg har haft rigtig mange dåbskjoler igennem hænderne. Mange er fine gamle familieklenodier, som jeg har mærket stor vilje til at passe godt på.

Vil du gerne give jeres dåbskjole den længst mulige levetid skal den opbevares ren, liggende og ikke udsat for lysets skadelige stråler.

Værkstedet tilbyder derfor, syrefri æsker. De samme som museumsfolk bruger til opbevaring af deres fine tekstiler.

Lille æske, pris kr. 20,00

mellem æske mål 50 x 32 x 15 cm, pris kr. 50,00

Stor æske, mål 66 x 53 x 15 cm, pris kr. 100,00

...............så det ser ud til, at den store dåbsæske nogenlunde svarer til en lille brudeæske :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer