pusserrnus

fotofremkaldelse

5 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvis du bestiller hos www.billedbutikken.dk har du mulighed for at bestille billeder i 10x 15 -MEN som Maja beskriver, det betyder at de IKKE skærer noget af dit billede, men laver bredden efter de billeder du sender afsted, så muligvis vil papiret kun være 10x13,5 el.lign - men HELE billedet er med på papiret.

Men resultatet er da, at der mangler noget i toppen og bunden af billedet?

:denmarkflag:

Maja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ofte vil det betyde, at billedet ikke bliver 15 cm bredt. Men på den måde undgår man, at der f.eks. bliver "hugget en hæl, eller skåret en hårtop af". Så jeg tror, det jeg prøvede at skrive var, det samme som du også siger, at man kan bestille billedet i 10x ? (det format billedet reelt har.).

Okay, så det er altså ikke forkert, at der bliver skåret i billederne, hvis man bestiller dem i 10 x 15, da de jo ikke er 15 cm brede?

:denmarkflag:

Maja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa - jeg er "gammel" fotohandler (udlært og arbejdet i fotobutik i 3 år).

Standardstørrelsen for billeder er 10x15 (4 tommer) - hvis de kommer fra et almindeligt negativ. Hvis du får fremkaldt digitale billeder kan du komme ud for, at billederne er enten længere eller kortere end de 15 cm. De vil altid være 10 cm i bredden. Det kaldes også 10xcut - altså hvor længden på billedet bestemmes udfra det formalt/opløsning du har taget dine digitale billeder i. Mange steder kan du vælge om billederne SKAL fremkaldes i 10x15 - hvor du så kan komme udfor at billedet beskæres eller om fotohandleren skal tilpasse billedet til filstørrelsen.

Hvis du vil en størrelse op i billeder hedder størrelsen 13x18 (5 tommer). Her gælder det sammen som beskrevet ovenfor mht beskæring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer