bangbaby

DUMME Forsikringsselskab

17 posts in this topic

Hej!

Vi havde indbrud i vores lejlighed - 2 uger efter vi var flyttet ind og fik stjålet computer, kameraer, jakke, dvdafspiller og andre ting... Træls..

Men så er det jo godt, at man har en indboforsikring :sm: Eller hva...?

Man kan føle sig tryg med forsikring.. lige indtil man skal have erstatningen udbetalt.. Vi havde store problemer.

Servicen fra forsikringsselskabet var helt i bund.. Det var ubehøvlet og havde aldrig tid til at snakke med mig.. Og så kan man kun ringe mellem 9 og 12..

Øhhh.. De fleste arbejder eller går i skole jo der?!... Ja og så er det ikke engang sikkert, at de svarer telefonen imellem 9 og 12..

Det største problem, da der skulle udbetales erstatning var vores bærebare computer.. Vi havde dokumentation og alle de der ting som de spørger efter.

Det var en speciel computer med mange ekstra ting i - derfor er den 18.000-20.000 kr værd... og kun et år gammelt!!!

Forsikringselskabet bedømte at den var 8000 kr værd!! Så jeg fik udbetalt 7000 kr!! Jeg var i chok. Efter 20 minutters diskussion med min sagsbehandler i

forsikringsselskabet, fik jeg vedkommende til at se på sagen igen (efter jeg også havde taget vedkommende i at lyve for mig).. HUUG

Så gik der flere uger.. Så fik vi så 12.000kr for computeren og de erklærede sagen lukkede.. Øhhh?? Der manglede jo stadig 6000!! :unsure:

Nå.. Jeg kender godt deres taktik - kunden giver op først.. Så bliv ved med at sætte det billigt og trække det ud.

Jeg fik min bror til at hjælpe mig, som har mange års erfaring som IT-mand.. Han var i chok over deres udregninger og baggrunden for deres nypris for computeren.

(De havde sendt et link med oplysninger, hvor de fik prisen fra).. Det var så klart at de prøvede på at snyde os.

Så ringede min bror derind.. Mellem 9-12.. op til flere gange.. Men kom ikke igennem..

Så sendte han en lang mail og forklarede dem alle de punkter de var havde handlet forkert på.. Så skete der pludselig noget. Min bror blev ringet op af en IT-mand

fra forsikringselskabet, som indrømmede at de satte prisen så billigt som overhovedet muligt for ikke at give ret mange penge til kunden, og så blive ved på den måde

indtil kunden gav op.. I dette tilfælde hvor jeg havde fundet en (min bror), som havde meget forstand på computere, deres priser osv. så var der ikke så meget de kunne

gøre.. Dagen efter min bror havde snakket med IT-manden stod resten af pengene på min konto..

Ja.. Forsikringsselskaber (eller i hvertifald mit) er ude på at røvrende folk.. Godt jeg havde min bror sat på sagen.. Ellers var jeg blevet snydt for mange penge..

Ja.. Og nu kommer jeg så endelig frem til det jeg vil sige med denne tråd:

Jeg skal have skiftet forsikringsselskab - så hvilke forsikringsselskaber har I forsikring ved - og hvordan har de håndteret det, når skaden er sket og erstatningen skal udbetales?

Jeg gider ikke igennem dette igen.. Så denne gang skal det være et godt forsikringsselskab!

0

Annonce ♥

Træls sag, men umiddelbart tror jeg de fleste forsikringsselskaber praktiserer således.

for en del år siden kom jeg til skade med mit knæ i en håndboldkamp - forsikringsselskabet ville ikke give mig erstatning på min ulykkesforsikring da jeg ikke havde udfyldt skadesanmeldelsen korrekt.

I 2004 ødelagde jeg så det andet korsbånd ved fodbold (ja jeg duer nok ikke til det med sport :-)) forsikringsselskabet satte min mengrad til 8, men min læge mente at det min. var en 14 vi klagede og de rettede det til 9. Det var for mig 20000 mere så det kan godt betale sig at klage.

Men min tillid til forsikringsselskaber er MEGET lille og er ret sikker på de prøver at r.. rende en i stedet for at hjælpe!

0

Træls sag, men umiddelbart tror jeg de fleste forsikringsselskaber praktiserer således.

for en del år siden kom jeg til skade med mit knæ i en håndboldkamp - forsikringsselskabet ville ikke give mig erstatning på min ulykkesforsikring da jeg ikke havde udfyldt skadesanmeldelsen korrekt.

I 2004 ødelagde jeg så det andet korsbånd ved fodbold (ja jeg duer nok ikke til det med sport :-)) forsikringsselskabet satte min mengrad til 8, men min læge mente at det min. var en 14 vi klagede og de rettede det til 9. Det var for mig 20000 mere så det kan godt betale sig at klage.

Men min tillid til forsikringsselskaber er MEGET lille og er ret sikker på de prøver at r.. rende en i stedet for at hjælpe!

Puha! Det lyder godt nok ikke rart med alle din skader!

Ja, men det er nok desværre sådan at forsikringsselskaberne er...

Er der slet ikke nogen der har gode oplevelser med deres forsikringselskab?

0

Her i sommeren havde jeg en vase med blomster fra min kæreste stående i vores lille værelse, da det er her, vi er mest og så jeg kunne kigge på de smukke blomster. Vi gik ned i den lokale Irma og handlede og da vi kom hjem, havde vores meget madglade kat været oppe ved blomsterne, væltet vasen og vi kom hjem til en computer, der var kortsluttet af det :unsure:

Vores forsikringsselskab (Nykredit) har været super hele vejen. Det har været god service, vi er ikke blevet snydt og pengene blev hurtigt sat ind, så vi kunne købe en ny computer. Så jeg har heldigvis haft en god erfaring med vores forsikringsselskab. Jeg har ikke lyst til at skifte.

0

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig Topdanmark... det er ikke fordi de er specielt billigere end andre selskaber, de matcher de andre, men der er aldrig noget vrøvl med at få udbetalt penge! Vi har lige fået penge for mistet bagage i udlandet, ingen vrøvl der... skulle bare sende bon'er for hvad vi havde købt og så fik vi det hele!!

0

Også jeg har gode erfaringer med forsikringsselskaber - tidligere havde jeg Baltica (eksisterer ikke mere), nu har jeg Codan.

Jeg har og har haft i lighed med de øvrige tilfredse kunder veletablerede forsikringsselskaber, der sikkert ikke er de billigste, men det kan tilsyneladende betale sig i længden.

mvh

goodbyehansen

0

Puha! Det lyder godt nok ikke rart med alle din skader!

Ja, men det er nok desværre sådan at forsikringsselskaberne er...

Er der slet ikke nogen der har gode oplevelser med deres forsikringselskab?

Jeg kan kun anbefale TRYG FORSIKRING, som jeg har samtlige forsikringer hos. Jeg har igennem de sidste 2 år haft brug for alle de fire forsikringer jeg har -Indbo, rejseforsikring, ulykkesforsikring, husforsikring og de har dækket med det samme og hurtigt. Nogen gange har de endda ment at f.eks. et par stjålne bukser købt på tilbud skulle udbetales med den hele nypris m.m.

De dækker uden vrøvl og jeg har intet at putte på dem. Fantastisk selskab, som faktisk også har mere end fair priser.

0

Kan du ikke sende mig et navn på dit forsikringsselskab pr pm?

0

Annonce ♥

Jeg har LB, Lærerstandens Brandforsikring, og der har aldrig været bøvl. Heller ikke, da vi havde indbrud. De har dækket det, som vi komme få dækket - også selvom vi ikke havde kvitteringer på det hele, fx regnbukser og en skoletaske (ja, tyve kan rende med mærkelige ting!).

- og så har jeg lige fået penge tilbage fra dem, fordi de havde overskud :unsure:

Men det er selvfølgelig ikke alle, der kan blive medlem, men derfor kan jeg godt anbefale dem til dem, der har chancen!

- og de er billige - i hvert fald siger de forsikringsfolk, der ringer og tilbyder forsikringer, at det kan de ikke konkurrere mod, når de spørger, hvor vi er forsikret henne. HUUG

0

Jeg vil anbefale dig Topdanmark... det er ikke fordi de er specielt billigere end andre selskaber, de matcher de andre, men der er aldrig noget vrøvl med at få udbetalt penge! Vi har lige fået penge for mistet bagage i udlandet, ingen vrøvl der... skulle bare sende bon'er for hvad vi havde købt og så fik vi det hele!!

Ja, jeg har også hørt rigtig mange gode ting om Topdanmark!! (Dog ikke, at de er billige... hehe :unsure:..)

Så dem vil jeg helt sikkert tage med i mine overvejelser

0

Kan du ikke sende mig et navn på dit forsikringsselskab pr pm?

Jov, nu har jeg sendt dig en :unsure:

0

Til jer alle:

Tak for jeres repons.. Det hjalp. Nu vil jeg kigge på priser osv. på dem I har haft gode oplevelser med :unsure:

Takker

0

Annonce ♥

Til jer alle:

Tak for jeres repons.. Det hjalp. Nu vil jeg kigge på priser osv. på dem I har haft gode oplevelser med :unsure:

Takker

Men I er selvfølgelig stadig velkomne til at komme med flere oplevelser og forslag..

0

Jeg vil også gerne anbefale Nykredit. Vi fik vand i kælderen under en af regnmængderne i år. Jeg var stort set lige flyttet ind hos Brian da det skete, og derfor stod der en masse flyttekasser i kælderen. Vi nåede at redde nogle få ting af affektionsværdi, ellers blev langt det meste totalskadet. Vi tog billeder af tingene og fandt ud af hvad tingene kostede og følte at vi fik en god behandling og en god forsikringssum, som stemte godt overens med det bevismateriale, vi havde sendt til dem. Det gode er også, at vi korrosponderede pr mail med dem og fik svar hurtigt. Ingen ventekøer i telefonen og hurtige svar. De kom ikke engang ud for at tjekke tingene...vi fik bare pengene.

0

Helt ærligt hvor er det bare frækt af dit forsikringsselskab!

Jeg arbejder selv ved et forsikringsselskab, Sønderjysk Forsikring og har tidligere arbejdet ved Tryg - ingen af de steder arbejder vi efter den strategi at vi skal udbetale mindst muligt. Man skal da have i erstatning hvad man skal ha' uanset om det er til kundens eller selskabets fordel.

Jeg var også selv blevet stiktosset hvis det var sket for mig. Godt at din bror tog kampen op og hjalp dig med det. Bare utroligt at det skulle være nødvendigt! :unsure:

Jeg kan se at du bor på Sjælland, så jeg kan desværre ikke forsikre dig her i vores lokale forsikringesselskab, men kan kun varmt anbefale Tryg hvor jeg tidligere arbejdede.

Hilsen fra Neller

0

Min erfaring er, at man får det, man betaler for. :unsure:

Hvis man sparer penge på sine forsikringer dækker de ofte ikke, når man har brug for dem, så nogle gange kan det godt betale sig at give lidt mere om måneden, og så være sikker på at de er der, når der er brug for det. :sm:

I dén forbindelse skal jeg ikke undlade at nævne, at jeg IKKE kan anbefale Europæiske rejseforsikringer...! HUUG

0

Annonce ♥

Vi har alle vores forsikringer hos ALKA og dem er vi super glade for. Vi har nogle rigtig gode priser og nogle endnu bedre dækninger hos dem. Vi er ofte blevet ringet op af andre selskaber og de har hver gang måtte give fortabt. Vores indboforsikring er fx. sumløs (jeg mener det er hedder det) og det er de færreste der kan hamle op med det - så jeg vil til hver en tid anbefale ALKA.

Et godt eksempel på deres super service:

Vi købte hus i februar og det var lidt af et impulskøb... Så vi havde lidt småtravlt med hensyn til ejerskifteforsikring og den almindelige husforsikring. Vi forklarede dem sagen og vi blev simpelthen skubbet foran i køen og vi stod med samtlige forsikringer 2 dage før vi overtog huset. Havde vi skulle vente på at det var blevet vores tur havde vi ikke kunne overtage vores hus den dag vi skulle og det ønskede ALKA ikke at have på deres samvittighed og det fede var at ingen andre blev ramt af det for dem der skulle vurdere og estimere osv arbejdede bare lidt hurtigere så ingen blev snydt fordi vi fik sær-behandling.

0