Guest 310508

Betina og Lars 12/4-08

529 indlæg i dette emne

Nu har jeg taget tilløb længe nok og har besluttet at nu skal det være. Så her kommer mit forsøg på at lave en planlægningstråd :bearhug:

Først lidt om os:

Jeg mødte Lars for første gang i sommeren 1988. Jeg husker ikke rigtig Lars fra den tid, men han husker mig :bearhug: I 1989 flytter jeg til Århus og kommer der til at møde Lars og hans bror Henrik igen. Vi ender med at spille sammen i et band og hænger ud sammen i Århus frem til jeg flytter til København for at studere i 1991. Vi mister kontakten frem til 1994, hvor jeg bliver venner med Henrik og dennes kone Lene. Lars er imellemtiden flyttet sammen med en pige han scorede til en nytårsfest jeg var med til lige inden jeg rejste til København. I årene fremover ser jeg primært Lars når han lægger vejen forbi når jeg besøger Henrik og Lene. I 1996 bliver Lars alene (og delefar, han har en søn). Både Henrik med familie og Lars ender med at bosætte sig i Korsør og i de efterfølgende år besøger jeg dem allesammen med jævne mellemrum. I 2006 køber de sammen et kæmpe hus i Korsør som deles i to. Jeg bliver inviteret til at se huset og i den forbindelse har vi nogle hyggelige dage sammen.Det er nu første gang at Lars og jeg tilbringer så meget tid sammen. Vi taler godt sammen og har det rigtig hyggeligt. Dette besøg bliver til flere med kort tids mellemrum og jeg begynder at føle en interesse i ham. Men synes samtidig det bliver for kompliceret at forsøge at gøre ham opmærksom på min interesse. Da det jo er 3 venskaber jeg vil sætte på spil. Men en dag kommer jeg alligevel til at tale med Lene (hans svigerinde) om min interesse og hun kan så fortælle at han ugen forinden min afsløring over for hende, har sagt til hende at han er interesseret i mig. Så efter at have tygget lidt på den oplysning, kontakter jeg ham, så vi kan få talt sammen og så har vi været sammen siden :cheerleader3:

Den 07.07.07 friede han så til mig på Himmelbjerget. Da vi mødte hinanden for første gang i 1988, var det på Himmelbjerg egnen :bearhug:

Jeg blev helt befippet over frieriet og kom til at svare, at jeg gerne ville gifte mig med ham, der var ikke noget jeg hellere ville, men ikke hvis det var min familie der havde presset ham :bearhug::bearhug::bearhug: de havde været på besøg weekenden inden og havde drillet ham og sagt at nu måtte han fri til mig, for de havde så mange idéer til en polterabend. Hvor dum kan man være!!! Heldigvis blev han ikke sur over mit svar, men rystede bare på hovedet og sagde at jeg var tosset. Jeg fandt så frem til at den 31.05.08 er en lørdag og da jeg er uddannet den 31.05.95 og har været glad for det siden, foreslog jeg at vi blev gift den 31.05.08 for det måtte så være en lykkedag for mig. Og det var han heldigvis med på.

Så nu er vi igang med bryllupsplanlægningen.

Hilsen Betina

Redigeret af 310508
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med din helt egen planlægningstråd :bearhug: Glæder mig til at læse meget mere :cheerleader3:

He he, jeg tror ikke altid man tænker helt klart i et så stort øjeblik. Egentlig er det også en lidt sød kommentar du kommer med :bearhug: I det mindste var du da ikke flad af grin, som jeg var da Jens friede (åbenbart min måde at reagere på istedet for at tude) :bearhug:

0

Del dette indlæg

Tillykke med din helt egen planlægningstråd :bearhug: Glæder mig til at læse meget mere :cheerleader3:

He he, jeg tror ikke altid man tænker helt klart i et så stort øjeblik. Egentlig er det også en lidt sød kommentar du kommer med :bearhug: I det mindste var du da ikke flad af grin, som jeg var da Jens friede (åbenbart min måde at reagere på istedet for at tude) :bearhug:

Tak for din entusiasme, jeg skal gøre mit bedste for at berette lidt om hvilke tanker jeg gør mig i forhold til vores bryllup. Ja sådan reagerer vi jo så forskelligt i overraskelsessituationer :bearhug: jeg plejer også at komme til at grine hysterisk når jeg bliver overrasket men åbenbart ikke her. Jeg blve nærmest mundlam og det er ellers ikke noget der plager mig voldsomt til daglig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men nu er jeg så klar til at fylde min planlægningstråd med oplysninger. Vi skal giftes den 31.maj 2008 i Tårnborg kirke. Det er en smuk kirke og mget traditionel for sådan et område som vi bor i. Den ligger dog på et skønt sted med en fantastisk udsigt til Korsør nor.

post-29742-1193915366.jpg

Redigeret af 310508
0

Del dette indlæg

begge vores familier er mægtig glade. Lars' forældre som jeg jo har mødt ved flere lejligheder igennem årene, har flere gange spurgt om hvorfor vi var så længe om at finde sammen. De synes jo at vi passer så godt sammen at de undrer sig over at vi ikke har fundet sammen for mange år siden. Min familie har nærmest dannet en fanklub for Lars som de synes er helt fantastisk (det er de nu ikke ene om :thanks: ) Virkeligheden er vel, at jeg egentlig var vældig tilfreds med mit liv som single og synes han var en lille smule nørdet. Lars var også særdeles tilfreds med sit singleliv og synes jeg var lidt for meget. Men alt i alt kunne vi vældig godt lide hinanden, så vi var måske alligvel udtænkt for hinanden :blush:

0

Del dette indlæg

Brudekjolen

har jeg selvfølgelig også gjort mig nogle tanker om. Min søde svigermor er tidligere skrædder og blev meget beæret da jeg spurgte hende om hun kunne have lyst til at sy min brudekjole. Og da jeg synes det er en ære for mig at hun vil, ja så havde vi hurtigt en aftale om det. Da jeg har gang i et vægttabs projekt, begynder vi ikke på kjolen før lige omkring påsken 2008. Så der er lang ventetid endnu før jeg kan se det endelige resultat. Jeg har dog været ude at prøve nogle kjoler incl. nogle der i designet minder om den vi skal sy. Så jeg ved om snittet klæder mig. Jeg er kommet frem til at den bliver en kombination af en kendt model, et mønster jeg har indkøbt og eget design, så den bliver lige som jeg drømmer om den skal være. Stoffet købte jeg i Trieste, Italien på vej til Kroatien, hvor vi skulle holde sommerferie. Så jeg kom af med 1/3 af prisen :thanks: Her kommer et par billeder af de kjoler der skaber grundlag for min kjole

post-29742-1193916674.jpg post-29742-1193916810.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med med det kommende bryllup!!! Det ser spændende ud med kjolerne. den til højre er jeg også helt vild med. Skal måske prøve den på lørdag....

Det er da fedt at have så mange i familien der kan alt muligt, der er da også enpæn sum penge at spare.....

Glæder mig til at følge dig.... :thanks:

0

Del dette indlæg

Tillykke med med det kommende bryllup!!! Det ser spændende ud med kjolerne. den til højre er jeg også helt vild med. Skal måske prøve den på lørdag....

Det er da fedt at have så mange i familien der kan alt muligt, der er da også enpæn sum penge at spare.....

0

Del dette indlæg

Tak for din velkomst :blush: ja det er dejligt med kreative og dygtige folk i familien. Det kommer trods alt til at spare os for en del penge. Både med hensyn til kjolen og ikke mindst hår og makeup. Jeg er super glad for at de gider at stille deres kunnen til rådighed for mig. Så er jeg sikker på at det bliver lige som jeg ønsker mig det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en niece på 3 år som er fuldstændig prinsesse-fan og meget forfængelig. Hun blev en dag spurgt af min svigerinde om hun skulle være mosters brudepige med fin kjole på. Ja det skal jeg svarede pigen. Øh??? sagde mosteren skal du det :blush: Nå men det skal hun jo så. Da hun jo kun er 3 år (4 til maj) måtte jeg jo hellere spørge niecen på 10 (til maj) om hun også ville og mit lille yndige gudbarn (2,5 til maj) blev også spurgt. Så nu har jeg 3 piger. Den lille prinsesse-fan har også en storebror (7 til maj) som nartuligvis ikke vil holdes udenfor, så han ville også (tvivler nu på at han vil når det kommer til stykket) og så en nevø (4 til maj)til Lars skal så også være med. Så nu har jeg pludselig 5 brudebørn. De må jo så gå ind før mig eller efter mig, hvordan man nu lige gør med sådan nogle :thanks:

Men fint tøj skal de jo så have. Har købt tøj til drengene på ebay og har købt stof til at sy kjoler til pigerne af. "De skal være lyserøde moster" sagde prinsessen, men for at de ikke skal blive et barbie-drøn, har jeg købt gammelrosa stof som er blevet "godkendt" af pigerne. Det er kjolen i midten, bare uden kraven i halsen og så får den store af pigerne en hel lang kjole.

post-29742-1193942598.jpg post-29742-1193942690.jpg

0

Del dette indlæg

Så kom der sørme fart på din tråd og billederne poppede bare op alle vegne :thanks:

Dejligt med en frisør og en skrædder i familien :blush: så er muligheden for at holde udgifterne ned lidt større!!

Hvad har I gjort jer af tanker med invitationen???

Har i tænkt på et farve tema???

Sikke hun spørg :b223: det er jo bare så interessant, hvilke tanker der er bag en ny tråd!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom der sørme fart på din tråd og billederne poppede bare op alle vegne :thanks:

Dejligt med en frisør og en skrædder i familien :blush: så er muligheden for at holde udgifterne ned lidt større!!

Hvad har I gjort jer af tanker med invitationen???

Har i tænkt på et farve tema???

Sikke hun spørg :b223: det er jo bare så interessant, hvilke tanker der er bag en ny tråd!!

Se der kommer den svære del af en bryllupsplanlægning for mig. Jeg er ikke særlig kreavtiv med papir og pen, så jeg har indtil videre skubbet alle tanker om invitationerne væk :fløjt: men jeg har en veninde der er super god til sådan nogle ting, så hun har lovet at hjælpe med indkøb af materialer og fremstillingen.

I første omgang havde jeg forestillet mig at farverne skulle være hvid, blå og grøn, da vi skal holde festen i en restaurant i lystbådehavnen, men nu er jeg så blevet lidt lun på idéen med at gammelrosa skal være en af farverne, nu jeg har valgt den farve til pigernes kjoler. Så nu vil jeg snuse lidt på siderne her for idéer.

0

Del dette indlæg

tillykke med tråden, det bliver rigtigt sjovt at følge med, da vi skal giftes på samme dato.

det må være dejligt at have så mange hjælper, en skræder og frisør

Hurra for den dato :thanks:

Ja det er skønt med så mange dygtige folk i familien. Dels så er det med til at holde prisen på arrangementet nede og dels så er jeg sikker på at det bliver som jeg vil have det med kjole, hår og makeup.

Redigeret af 310508
0

Del dette indlæg

Vi har planer om at invitere 46 excl. os selv til middagen om aftenen. Vi har begge store familier, men har besluttet at det kun er de allernærmeste familiemedlemmer og venner der skal med. Vi skal vies kl 14 og efterfølgende vil der så være reception hjemme ved/I vores hus. Der kan vi nemt hænde at blive 100. Jeg har nemlig en masse kolleger der gerne vil komme og der er også nogle forskellige samarbejdspartnere til mig, jeg vil invitere til recpetionen. Derudover har vi nogle venner og bekendte som vi også gerne vil se til receptionen. Vi har tænkt os at servere bryllupskagen som vi får af min søster og svoger til receptionen, sammen med nogle sandwiches og nogle drikkevarer. Vi skal dog lige have taget vores bryllupsbilleder når vi kører fra kirken og inden receptionen starter. Om aftenen er der så middag på restauranten. Vi inviterer også børn med, men lader det være op til forældrene at bestemme om de skal med eller om de eventuelt bliver hentet efter receptionen. Vi har aftalt med feststedet, at vi kan bestille en anden menu til børnene, så det er skønt. Der er også mulighed for at lave et område, hvor børnene kan lege, så vi overvejer om vi skal få min søsters veninde til at tage sig af børnene så forældrene ikke behøver at koncentrere sig om dem under middagen. Men nu må vi se hvor mange børn der overhovedet kommer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Betina

Ja så kom jeg også forbi din tråd. Jeg synes simpelthen at du er så heldig! En svigermor der er gammel skrædder og en søster der er frisør, udover at det er mange penge at spare så synes jeg også at det må være vildt fedt at det er nogen man kender og stoler på, og som ud siger så kan du få det som du vil have det!

Din søster bor vel tilfældigvis ikke i nærheden af midtsjælland? Mangler nemlig en frisør :b223:

:thanks:

Og vupti så har man "brude børn". Det skal jeg også have, men det har jeg nu selv valgt, min niece som også er mit gudbarn vil være 3½ til vores bryllup og min søn vil være 2, da de ikke er så gamle beder jeg min søster følges med dem, og måske min lillebror, en genert 18 årig (han er efternøler) så jeg er ikke sikker på at han har lyst. Det er de eneste børn vi har i familien indtil videre så det er dejligt nemt.

Jeg synes at et vil være en god idé med gammelrosa, det er bare sådan en lækker farve!

Glæder mig til at følge din planlægning, det er jo faktisk snart at det er!!!!

:blush:

Sanni

0

Del dette indlæg

Hej Betina

Ja så kom jeg også forbi din tråd. Jeg synes simpelthen at du er så heldig! En svigermor der er gammel skrædder og en søster der er frisør, udover at det er mange penge at spare så synes jeg også at det må være vildt fedt at det er nogen man kender og stoler på, og som ud siger så kan du få det som du vil have det!

Din søster bor vel tilfældigvis ikke i nærheden af midtsjælland? Mangler nemlig en frisør :b223:

:thanks:

Og vupti så har man "brude børn". Det skal jeg også have, men det har jeg nu selv valgt, min niece som også er mit gudbarn vil være 3½ til vores bryllup og min søn vil være 2, da de ikke er så gamle beder jeg min søster følges med dem, og måske min lillebror, en genert 18 årig (han er efternøler) så jeg er ikke sikker på at han har lyst. Det er de eneste børn vi har i familien indtil videre så det er dejligt nemt.

Jeg synes at et vil være en god idé med gammelrosa, det er bare sådan en lækker farve!

:blush:

Sanni

Min søster er lige præcis i dag flyttet til Slagelse så......

0

Del dette indlæg

Hej Betina

Din søster bor vel tilfældigvis ikke i nærheden af midtsjælland? Mangler nemlig en frisør :boohoo:

:thumbsupsmileyanim:

:denmarkflag:

Sanni

Min søster er lige præcis i dag flyttet til Slagelse så......

Der kan man bare se.... Måske er der en større mening med det hele :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ihhh det er så hyggeligt med alle de nye tråde, der hele tiden dukker op :thumbsupsmileyanim:..

Du har da alligevel fået styr på en del af de helt store ting synes jeg, og receptionen lyder bare rigtig hyggelig.

Glæder mig til at følge med herinde og se hvordan det hele skrider frem :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ihhh det er så hyggeligt med alle de nye tråde, der hele tiden dukker op :thumbsupsmileyanim:..

Du har da alligevel fået styr på en del af de helt store ting synes jeg, og receptionen lyder bare rigtig hyggelig.

Glæder mig til at følge med herinde og se hvordan det hele skrider frem :thumbsupsmileyanim:

Tak for det. Har efterladt besked i din tråd :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer