Guest 310508

Betina og Lars 12/4-08

529 indlæg i dette emne

Sikke da en.... service ????

Altså, én ting er, at man ikke laver kager med sugerpaste, men man (hun) kunne måske sige det på en pæn måde....

Vedr. fyldet har hun jo egentligt ret - men igen - måden hun siger det på.... - hun kunne jo evt. havde foreslået en lille prøvesmagning....

Jeg blev helt ked, og håbede at du ikke bestilte kagen - og da jeg så læste, at din søster selv ville lave den i stedet, blev alting jo godt igen - heldigvis.

Dejligt at få lige præcis den kage man gerne vil have....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men de sidste to dage har igen stået i arbejdets tegn. Har dog ind imellem alligevel puslet lidt med brylluppet som nærmer sig med ekspresfart.

Min storesøster har for længe siden besluttet at hende og manden vil give os bryllupskagen. Så i mandags skulle jeg så ringe til hende bagerdamen der skulle lave den. Jeg havde tidligere meldt ud at vi godt kunne tænke os at fyldet skulle være tranebær mousse og chokolademousse, så det sagde jeg til hende. Hun kom med en laaang forklaring om at de jo allesammen havde forskellige opskrifter, så bare fordi vi havde smagt det hos en af dem på bryllupsmessen, ja så kunne det ikke blive det samme. Jeg spurgte så hvad hun ville foreslå kunne passe til når nu det andet som passede så godt til overtrækket med sugarpaste ikke kunne bruges. Hun sagde så at hun lavede altid marcipanovertræk. Jeg sagde så at jeg synes at marcipan er noget af det mest afskyelige der findes, men hun sagde at det var sådan hun lavede dem. Jeg blev bare mere og mere ked af det, men ville jo ikke være utaknemmelig nu det jo var en gave og til en billigere pris, så det måtte jeg vel bare acceptere. Jeg bad så om ikke at få en topfigur, da jeg ikke ville have en eller anden papting med tyl på, så hun skulle bare lave roser i farven gammelrosa. Hun svarede så at hun havde bare standard lyserøde roser. Jeg havde bare mest lyst til at sige at jeg så ikke gad at have den ski... kage, men sagde at så måtte hun jo gøre hvad hun kunne for at lave os en kage. Senere samme aften talte jeg så med min søster om det og prøvede på ikke at virke utaknemmlig og alt for skuffet. Men nu er vi jo søstre så hun kunne sagtens høre at jeg ikke var glad. Så nu har hun besluttet at lave den selv :cheerleader3::hug:

Det kan hun nemlig godt. Så nu har vi bestilt et kagestativ og sugarpaste hos kagekompagniet. Så nu får vi en kage PRÆCIS som vi ønsker os den.

Vi har endda bestilt en topfigur :cheerleader3: Lars insisterede på at vi skulle have en topfigur, så han fandt den på somethingblue. Desværre er der åbenbart ikke flere for billedet af den er fjernet, så I må vente med at se den til vi har fået den hjem, så jeg selv kan fotografere den og lægge den ind her.

Hold da fast en spade af en bager! Service er da ikke-eksisterende i hendes verden! :huh: :ban:

:cheerleader3::cheerleader3: til din søster!

Knus Nathasia

0

Del dette indlæg

Ja helt ærligt en bager-spade... hendes kommentar da min søster ringede for at afbestille den var da også bare nå...... Nå men vi endte jo så med at bestille et stativ fra kagekompagniet. Det kom så i onsdags. Ja det vil sige, der kom ikke lige det vi havde bestilt men et andet et som vi ikke ville have. Så min søster ringede til dem og de beklagede fejlen. De sagde så at vi kunne sende det tilbage på deres regning, eller komme op til dem i Rungsted og bytte det. Så vi kørte derop og fik det rigtige stativ. Hold da op hvor var de søde..... vi fik mange gode råd med på vejen og meget meget fin service. Vil anbefale dette sted til alle der selv vil lave deres kager eller skal have andre familiemedlemmer/venner/bekendte til at lave kagerne. Så nu har jeg et plastikstativ til en bryllupskage til den famøse sum af 399,-kr

post-29742-1204275228.jpg

0

Del dette indlæg

Nu går jeg så bare og venter på at vores topfigur dukker op. Den er bestilt hos somethingblue og skulle være sendt afsted til os, så den må vel snart dukke på. Vi mangler fortsat at få vores toastmasterklokke, men mon ikke postmand Per kommer med det en af dagene.

Min søde veninde har syet små risposer til pynt til bordet.

post-29742-1204275445.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næh... Kage stativ...

Okay jeg har et spørgsmål, skal man bage en kage med hul i midten for at den kan stå på det stativ? Jeg skal jo selv bage kage og overvejer om det skal være i etager, på stativ eller bare 3 seperate kager...

Og super søde risposer!

0

Del dette indlæg

Næh... Kage stativ...

Okay jeg har et spørgsmål, skal man bage en kage med hul i midten for at den kan stå på det stativ? Jeg skal jo selv bage kage og overvejer om det skal være i etager, på stativ eller bare 3 seperate kager...

Og super søde risposer!

Du bager kagerne og prikker hullet ud med en huludstikker: post-23625-1204279973.jpg

0

Del dette indlæg

Har her til eftermiddag puslet lidt med opdækningen til bordet. Har lavet en prøve, som nogenlunde svarer til den udgave vi skal have til festen. Vi overvejer dog stadig idéen med runde borde, men kan ikke helt beslutte os. Men måske hvis vi får set de runde borde, at det bliver nemmere for os at bestemme os. Lige nu har vi nemlig kun set de firkantede borde. Se endelig bort fra de forskellige nuancer af vores farver. Vi har til selve dagen fået afstemt nuancerne, men det var lige hvad jeg havde herhjemme. Nåh ja! OG så er jeg jo heller ikke lige nordisk mester i serviet-foldning :thumbsupsmileyanim::rolleyes:

post-29742-1204298466.jpg post-29742-1204298501.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

iiih det er nogle søde risposer! hvordan har hun lavet hjerterne?? får vi ikke et billede tættere på?? -HAHA- Fedt med kagestativ og nu spørger den nærsynede nok lidt dumt - står stativet bare og balancerer på spidsen????

krammer

:cheerleader3::rolleyes::griner:- :griner:- altså jeg ved godt at det ser ud som om at det kun er en spids det står på, men der er altså 5 ben :biggrin::tunge:

0

Del dette indlæg

Så endte jeg liiiiige en tur på ebay og købte et par sko som jeg vil have på om aftenen. Tænkte at jeg sagtens kan have åbne sko på når vi er i restauranten. De skulle være i samme højde som de lukkede sko jeg skal have på i kirken. Har gjort som flere andre herinde, nemlig invisteret i et par rigtige dansesko

post-29742-1204538968.jpg

0

Del dette indlæg

Så endte jeg liiiiige en tur på ebay og købte et par sko som jeg vil have på om aftenen. Tænkte at jeg sagtens kan have åbne sko på når vi er i restauranten. De skulle være i samme højde som de lukkede sko jeg skal have på i kirken. Har gjort som flere andre herinde, nemlig invisteret i et par rigtige dansesko

post-29742-1204538968.jpg

De er fiiine :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for hjælpen til Pernille :cheerleader3:

Det ser rigtigt godt ud med bordopstillingen, puha det er ved at være tæt på hva?

Kurvene er fantastisk nuttede, aaaj jeg synes at de er fine!

Og god idé med skoene de er også rigtigt flotte og et bryllup er en alletiders lejlighed til at anskaffe sig lidt flere ;)

0

Del dette indlæg

Hvor er der bare sket så mange ting herinde!!! Super flot bordopdækning!!! Og godt at det endte godt med kagen. Lækkert med sådan en personlig kage, altså at det er en man holder af, der vil lave den til en.... Puha får lidt sommerfugle i maven, ved at læse herinde.... det er jo snart det sker..... Så spændende.... Men det lyder til at du har styr på tingene...

0

Del dette indlæg

Tak for hjælpen til Pernille :cheerleader3:

Det ser rigtigt godt ud med bordopstillingen, puha det er ved at være tæt på hva?

Kurvene er fantastisk nuttede, aaaj jeg synes at de er fine!

Og god idé med skoene de er også rigtigt flotte og et bryllup er en alletiders lejlighed til at anskaffe sig lidt flere ;)

Tak for rosen til min bordopstilling :cheerleader3: jeg synes også de små kurve er rigtig fine og har så tænkt at de kunne pyntes lidt på en eller anden måde. Må se om jeg kan være kreativ i aften når Lars ser Anna Pihl. Jeg synes også at skoene er rigtig fine og jeg kom af med 260,-kr incl forsendelse, så det bliver i hvertfald ikke dem der vælter budgettet, hvis det vælter :cheerleader3:

Ja det varer ikke længe nu og kan også godt mærke at det bliver mere og mere svært at holde sommerfuglene i maven i ro. Jeg begynder at blive rastløs og vil gerne have alle tingene samlet nu. Men må vel være tålmodig lidt endnu. Vi mangler stadig at høre fra 6 personer om de kommer og har først frist den 12.03.08 men jeg ville ønske at vi vidste besked om alle nu. Så kunne vi måske tage stilling til om vi skal have runde borde eller vi skal finde en anden løsning. Det kommer lidt an på deltagerantallet, hvilken model vi vælger.

0

Del dette indlæg

Hvor er der bare sket så mange ting herinde!!! Super flot bordopdækning!!! Og godt at det endte godt med kagen. Lækkert med sådan en personlig kage, altså at det er en man holder af, der vil lave den til en.... Puha får lidt sommerfugle i maven, ved at læse herinde.... det er jo snart det sker..... Så spændende.... Men det lyder til at du har styr på tingene...

Ja det går virkelig stærkt nu :cheerleader3: tak for din kompliment til bordene, vi synes også selv det er blevet fint. Ja det er dejligt at få en bryllupskage som får en helt speciel betydning fordi den er lavet af min søster. Jeg var virkelig ked af den kage.... ja det er som om sommerfuglene ikke er så nemme at kontrollere mere og jeg kan mærke at jeg bliver en lille smule rastløs og gerne vil videre med de sidste forberedelser, men lige nu er vi bare nødt til at vente på at de sidste gæster får givet besked om de kommer eller ej og så vente på at de forskellige ting vi har bestilt på nettet dukker op. Jeg tror nok der er styr på tingene. Ellers har jeg i hvertald ikke opdaget det :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har her til eftermiddag puslet lidt med opdækningen til bordet. Har lavet en prøve, som nogenlunde svarer til den udgave vi skal have til festen. Vi overvejer dog stadig idéen med runde borde, men kan ikke helt beslutte os. Men måske hvis vi får set de runde borde, at det bliver nemmere for os at bestemme os. Lige nu har vi nemlig kun set de firkantede borde. Se endelig bort fra de forskellige nuancer af vores farver. Vi har til selve dagen fået afstemt nuancerne, men det var lige hvad jeg havde herhjemme. Nåh ja! OG så er jeg jo heller ikke lige nordisk mester i serviet-foldning :cheerleader3::)

post-29742-1204298466.jpg post-29742-1204298501.jpg

Hvor ser det bare godt ud!!!!! :cheerleader3::cheerleader3:

Og dine sko er rigtig flotte! :cheerleader3:

Knus Nathasia

0

Del dette indlæg

Så har vi været til møde med præsten. Det var lidt specielt, men også hyggeligt. Vi mødtes oppe ved kirken, hvor vi gennemgik alt det praktiske og vielsesritualet. Vi kom til at sidde på de stole vi skal sidde på og da hun så kom ind på de skriftsteder i biblen som hun bruger, fik jeg lidt tårer i øjenkrogen :cheerleader3: Nå men vi fik så talt om hvilke salmer vi skal synge, lidt om hvem vi er og hvorfor vi vil giftes og andre ting som hun bruger til at skrive sin tale til os ud fra. Hun anbefalede at brudebørnene går bag ved mig, så det bliver sådan vi gør. Vi skal synge "Spænd over os dit himmelsejl", "Det er så yndigt", "Du som har tændt millioner af stjerner" og så "min Marie" som ikke står i salmebogen.

Efter samtalen med præsten, gik vi en hurtig tur i området for at se om der var et perfekt sted hvor vi kan få taget vores bryllupsbilleder. Vi skal have et lille møde med fotografen søndag den 16.03.08, så vi vil gerne finde et par steder som vi kan forelægge ham.

0

Del dette indlæg

iiih det er nogle søde risposer! hvordan har hun lavet hjerterne?? får vi ikke et billede tættere på?? :cheerleader3: Fedt med kagestativ og nu spørger den nærsynede nok lidt dumt - står stativet bare og balancerer på spidsen????

krammer

Hej Mie

Hjerterne på risposerne var fortrykte i tyllet, så det har hun ikke selv lavet. Her kommer lige et nærfoto som du efterlyste

post-29742-1204746468.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har vi hørt fra alle gæsterne og heldigvis kommer de fleste :cheerleader3: Så vi bliver 45 børn og voksne til festen om aftenen. Vi har ikke tal på hvor mange der kommer til receptionen, for der skal man bare dukke op hvis man har tid og lyst. Så nu kan vi snart gå i gang med bordplanen og de sidste småting der mangler til festen om aftenen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer