Irishbride

Evt. Flytning til USA

8 indlæg i dette emne

Smider også lige det her indlæg herind....

Bum bum bum bum

Patrick er blevet spurgt om han vil flytte til USA om et år eller før for at arbejde et par år. Hans firma (en stor investeringsbank) har deres hovedkontor i Boston og de vil gerne "låne" ham i et par år.

Hvad hulen siger man så??? Manden er jo helt vild i varmen for at få lov. Og jeg bor jo sådan set i udlandet i forvejen.

Men altså, hvad med mit arbejde, hvad med mit studie (som godt nok er via internettet, så det kunne jeg godt blive ved med) og ikke mindst, hvad med det barn vi har snakket om at skulle have om ikke aaaaaaaaaaalt for længe.

Nu har jeg efterhånden været i USA en del gange med arbejdet, men det har været på vestkysten (Seattle) og New England er nok en del anderledes. Vi var i Maine, da vi var på bryllupsrejse, og det var da bestemt en del mere europæisk. Men alligevel......

ARGH - det er sgu da noget af en beslutning!!!!

Nogen, der har nogle gode råd, har boet i USA/Boston osv osv osv????

Redigeret af Irishbride
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm .... Jeg var au pair et år i New Jersey, kan det bruges?

Jeg elskede at bo i USA, og hvis det ikke var fordi jeg var så stort et familiemenneske og havde et lille barn, så ville jeg bestemt afprøve sådan et tilbud! Det er nok lettere at gøre for jer nu, før I får børn, og det gør vel ikke noget at få børn mens I bor i USA?

Boston skulle være en fed by!

:griner:-

Maja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en (dansk) veninde der bor og arbejder i Boston - hun er super glad for det, og kommer aldrig hjem igen.

Men det er da en stor beslutning, og helt sikkert noget der skal overvejes.

Min kæreste og jeg har selv været på nippet til at flytte til udlandet et par gange efterhånden. Forskellige årsager har gjort at vi ikke kom afsted alligevel, men hvis vi får muligheden, tror jeg vi gør det :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ka godt forstå at du er rådvild. Man ved hvad man har men ikke hvad man får. Men han ska vel ikke give svar på om I vil rejse til USA imorgen?? Det jeg mener er at I må have noget tid til at snakke det igennem og läse lidt på nettet om det sted I så evt skal bo.

Og så tror jeg da heller ikke du behöver sige farvel til babydrömmen bare fordi I evt skal flytte :griner:-

Men tag en snak om det i weekenden. Det er vigtigt at du også får lov til at leve DIT liv.

:unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Smider også lige det her indlæg herind....

Bum bum bum bum

Patrick er blevet spurgt om han vil flytte til USA om et år eller før for at arbejde et par år. Hans firma (en stor investeringsbank) har deres hovedkontor i Boston og de vil gerne "låne" ham i et par år.

Hvad hulen siger man så??? Manden er jo helt vild i varmen for at få lov. Og jeg bor jo sådan set i udlandet i forvejen.

Men altså, hvad med mit arbejde, hvad med mit studie (som godt nok er via internettet, så det kunne jeg godt blive ved med) og ikke mindst, hvad med det barn vi har snakket om at skulle have om ikke aaaaaaaaaaalt for længe.

Nu har jeg efterhånden været i USA en del gange med arbejdet, men det har været på vestkysten (Seattle) og New England er nok en del anderledes. Vi var i Maine, da vi var på bryllupsrejse, og det var da bestemt en del mere europæisk. Men alligevel......

ARGH - det er sgu da noget af en beslutning!!!!

Nogen, der har nogle gode råd, har boet i USA/Boston osv osv osv????

Min forlovede og jeg står faktisk måske over for samme situation men vi afventer svar fra Boston. Vi ville skulle bo i staten Rhode Island hvis vi skal derover, det ligger lige under Bosten, MA.

Jeg har jo undersøgt en masse og jeg kan sige at Bosten området er perfekt til en dansker fordi mentaliteten er meget "europæisk" og vejret skifter også i sæsonner som vi er vant til herhjemme (og i irland).

Hvad med at i flytter og du går hjemme med barn medens han arbejder og så kan du jo læse ved siden af.....?? Det var det vi havde tænkt os - dog skal jeg ikke læse.

Jeg har en million links men det er alle til Rhode Island så det ved jeg ikke om du kan bruge....

Spring da ud i det vil jeg sige.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer