AnnaPerenna

HUSK AT STEMME

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Enig!

Vi lever i et demokrati, og uanset om man støtter det eller ej, har man som ansvar at stemme... Om det så må være blankt...

Personligt har jeg ingen ide om hvad jeg skal stemme denne gang, så det må blive blankt, OG DET ER DER INGEN SKAM I OG DET ER IKKE DET SAMME SOM SLET IKKE AT STEMME...

:bestwishes:

Xaksia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal man stemme, når man er så privilligeret at have muligheden for det!

Forstår ikke sofavælgere...de har så ikke en mening om hvordan Danmark skal fungere osv?

Det mindste man kan gøre er da at stemme blankt - og det synes jeg bestemt ikke der er nogen skam i at man gør! Blanke stemmer kan vel også betyde at politikerene er blevet for uklare, og man kan dermed sende en "besked" til dem der sidder ved roret...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Selvfølgelig skal man stemme, når man er så privilligeret at have muligheden for det!

Forstår ikke sofavælgere...de har så ikke en mening om hvordan Danmark skal fungere osv?

Det mindste man kan gøre er da at stemme blankt - og det synes jeg bestemt ikke der er nogen skam i at man gør! Blanke stemmer kan vel også betyde at politikerene er blevet for uklare, og man kan dermed sende en "besked" til dem der sidder ved roret...

Jeg er meget enig! Jeg kan simpelthen ikke forstå, at folk siger "Jeg interesserer mig ikke for politik og stemmer derfor ikke"! Hvordan kan man ikke interessere sig for vores samfund, hvordan vores skattepenge skal fordeles osv osv. Politik er hele vores liv, vores hverdag, ALT! Det er faktisk RET vigtigt, det er faktisk alle aspekter af livet! Jeg kan godt forstå, at det måske kan virke forvirrende, svært at gennemskue etc., men i bund og grund kræver det er par timer at sætte sig ned og læse partiernes principprogrammer igennem. Så tror jeg, at man har en ret god idé om, hvor man står nogenlunde. Valgkampen som sådan kan ikke bruges til så meget, da der er alt for meget populisme i dansk politik efterhånden, så for mig handler det om overordnede principper og værdier, så kan det ikke få helt galt!

Selvfølgelig er der mange ting i det og jeg flytter mig også fra gang til gang og stemmer mere eller mindre i protest denne gang, da jeg i bund og grund ønsker, at Pia K. skal have et ordentligt smæk! Hun skal simpelthen ikke definere danskhed og danske værdier for mig! Så jo, politik kan være kompliceret, men det behøver ikke at være det og det kræver ikke det store at sætte et kryds! Alle kryds er bedre end ingen (Stort set. DFs vælgere må gerne ligge på sofaen HELE dagen i morgen for min skyld)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal man stemme, når man er så privilligeret at have muligheden for det!

Forstår ikke sofavælgere...de har så ikke en mening om hvordan Danmark skal fungere osv?

Det mindste man kan gøre er da at stemme blankt - og det synes jeg bestemt ikke der er nogen skam i at man gør! Blanke stemmer kan vel også betyde at politikerene er blevet for uklare, og man kan dermed sende en "besked" til dem der sidder ved roret...

Jeg er meget enig! Jeg kan simpelthen ikke forstå, at folk siger "Jeg interesserer mig ikke for politik og stemmer derfor ikke"! Hvordan kan man ikke interessere sig for vores samfund, hvordan vores skattepenge skal fordeles osv osv. Politik er hele vores liv, vores hverdag, ALT! Det er faktisk RET vigtigt, det er faktisk alle aspekter af livet! Jeg kan godt forstå, at det måske kan virke forvirrende, svært at gennemskue etc., men i bund og grund kræver det er par timer at sætte sig ned og læse partiernes principprogrammer igennem. Så tror jeg, at man har en ret god idé om, hvor man står nogenlunde. Valgkampen som sådan kan ikke bruges til så meget, da der er alt for meget populisme i dansk politik efterhånden, så for mig handler det om overordnede principper og værdier, så kan det ikke få helt galt!

Selvfølgelig er der mange ting i det og jeg flytter mig også fra gang til gang og stemmer mere eller mindre i protest denne gang, da jeg i bund og grund ønsker, at Pia K. skal have et ordentligt smæk! Hun skal simpelthen ikke definere danskhed og danske værdier for mig! Så jo, politik kan være kompliceret, men det behøver ikke at være det og det kræver ikke det store at sætte et kryds! Alle kryds er bedre end ingen (Stort set. DFs vælgere må gerne ligge på sofaen HELE dagen i morgen for min skyld)

Vi er meget enige, Mette!

Denne valgkamp har bare været mudderkastning og tilsmudsning af andre partier hvis du spørger mig - så jeg kan godt forstå hvis folk bliver forvirret. Men så må man, som jeg også selv har gjort, bogstavelig talt cut the crap, og læse partiprogrammer og mærkesager igennem.

Hvis man skulle danne sig en mening udfra det der bliver sgat i diverse debatter, kan man hurtig blive vildledt og "romantiseret" - politikerne er bedst og mest saglige når de ikke er "på" på den måde...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Selvfølgelig skal man stemme, når man er så privilligeret at have muligheden for det!

Forstår ikke sofavælgere...de har så ikke en mening om hvordan Danmark skal fungere osv?

Det mindste man kan gøre er da at stemme blankt - og det synes jeg bestemt ikke der er nogen skam i at man gør! Blanke stemmer kan vel også betyde at politikerene er blevet for uklare, og man kan dermed sende en "besked" til dem der sidder ved roret...

Jeg er meget enig! Jeg kan simpelthen ikke forstå, at folk siger "Jeg interesserer mig ikke for politik og stemmer derfor ikke"! Hvordan kan man ikke interessere sig for vores samfund, hvordan vores skattepenge skal fordeles osv osv. Politik er hele vores liv, vores hverdag, ALT! Det er faktisk RET vigtigt, det er faktisk alle aspekter af livet! Jeg kan godt forstå, at det måske kan virke forvirrende, svært at gennemskue etc., men i bund og grund kræver det er par timer at sætte sig ned og læse partiernes principprogrammer igennem. Så tror jeg, at man har en ret god idé om, hvor man står nogenlunde. Valgkampen som sådan kan ikke bruges til så meget, da der er alt for meget populisme i dansk politik efterhånden, så for mig handler det om overordnede principper og værdier, så kan det ikke få helt galt!

Selvfølgelig er der mange ting i det og jeg flytter mig også fra gang til gang og stemmer mere eller mindre i protest denne gang, da jeg i bund og grund ønsker, at Pia K. skal have et ordentligt smæk! Hun skal simpelthen ikke definere danskhed og danske værdier for mig! Så jo, politik kan være kompliceret, men det behøver ikke at være det og det kræver ikke det store at sætte et kryds! Alle kryds er bedre end ingen (Stort set. DFs vælgere må gerne ligge på sofaen HELE dagen i morgen for min skyld)

Vi er meget enige, Mette!

Denne valgkamp har bare været mudderkastning og tilsmudsning af andre partier hvis du spørger mig - så jeg kan godt forstå hvis folk bliver forvirret. Men så må man, som jeg også selv har gjort, bogstavelig talt cut the crap, og læse partiprogrammer og mærkesager igennem.

Hvis man skulle danne sig en mening udfra det der bliver sgat i diverse debatter, kan man hurtig blive vildledt og "romantiseret" - politikerne er bedst og mest saglige når de ikke er "på" på den måde...

Nemlig! I bund og grund siger de store partier det samme i valgkampen af frygt for at miste stemmer. Det er sørgeligt, at det skal være sådan, men det må man jo bare have med i sine overvejelser. Ja, man skal nærmere se på, hvad de foretager sig på alle andre tidspunkter end under valget, hvis man vil se den reelle "person"! I øvrigt er det også sørgeligt, at det ikke længere handler om at have hjerte som politiker, men om man har medietække! Øv! Der er alt for få hjertepolitikere tilbage, hvis du spørger mig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oev...jeg maa desvaerre ikke stemme, da jeg er udenlandsdansker :balloons:

Ja, er det ikke SURT??? Min danske veninde her i Irland blev så stiktosset, at hun skældte den stakkels mand i telefonen fra Borger.dk hæder og ære fra. Hun fik helt dårlig samvittighed bagefter, for det var jo ikke hans skyld :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oev...jeg maa desvaerre ikke stemme, da jeg er udenlandsdansker :)

Ja, er det ikke SURT??? Min danske veninde her i Irland blev så stiktosset, at hun skældte den stakkels mand i telefonen fra Borger.dk hæder og ære fra. Hun fik helt dårlig samvittighed bagefter, for det var jo ikke hans skyld :heart:

Hvis man søger inden, man tager afsted, og sørger for at ansøge om fornyelse inden de 2 år udløber ,er det ikke helt udelukket, at man godt må stemme selvom man er udenlandsdansker. Slet ikke hvis man kan forevise, at man vender hjem igen - som f.eks. ved tidsbegrænset udstationering. Men hvis man først ansøger efter der er udskrevet valg - er det "no go"

Vi stemte på Konsulatet for 2 uger siden - så valgkampen har ikke haft stor indflydelse på vores stemmer;)

Men vi skal holde valgaften med DR-Live og Sputnik i aften, det skal nok blive hyggelig :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhu! :balloons:

Jeg har også stemt - for første gang i Kbh. :heart:

Der var langt at gå og det var koldt for ørerne. Men fedt!

Nu skal jeg spise risotto i pyjamas (McÆgtemand er på kursus, så jeg er alene hjemme) i sofaen og se valgaften :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer