Sign in to follow this  
Followers 0
dyv

Pyntning af slør, taske mm

4 posts in this topic

Jeg bhar fået en pmfra misty, men hendes mail virker tilsyneladende ik.... Så jeg smider lige mit svar her i stedet ! Måske kan nogen af jer andre også bruge det !

Det handler om pynt på slør, tasker mm.

Hvis man ænsker at sy et monogram, hjerte, blomst osv på sit slør eller taske kan man evt gøre følgende !

Man kan få noget der hedder solki ( forsvindingsplast i de fleste stofbutikker. Dette spænder man ud i en broderramme til symaskinen ! Efterfølgende kan man tegne det ænskede motiv på plasten, vær opmærksom på at bruge en svag tusch eller evt en forsvindingstusch ( fås i stofbutikker ) derefter syr man så det ønskede mønster ! Man kan fylde det meget ud, eller gøre det mere " transparent" efter ønske ! Man skal bare være opmærksom på at trådene " hænger sammen " ! Når man har det ønskede motiv klipper man de løse trådender af, og skyller plast med broderiet under vandhanen ! Hvis det er meget små blomster eller lignende, er det en god idè at lægge det i blød i vandet og skifte vand nogle gange ! Plasten smelter/ forsvinder derefter og man står med broderiet tilbage !

Vær opmærksom på at det bliver " stift" hvis man ikke får skyllet al limen/ plastikken af !

Det gode ved dette, er at man ikke får syet noget på, som man så senere fortryder, fordi man kan sy oveni og oveni uden det kan ses, eller smide det ud og begynde forfra til man er tilfreds !

jeg har selv laver små blomster af metalguldtråd som jeg så har syet på mit slør med en lille cremefarvet perle !

Jeg skal også lave et monogram til min taske !

Bare lige et trick til Misty, og jer andre der kan få glæde af det ! God arbejdslyst

Knus Dyv

0

Annonce ♥

Hej Lykke...

Skal nok lige se om jeg ik ka låne et digitalkamera... Men mit slør er faktisk lige ved at være færdigt.. Uha der er også kun to uger til i dag...

Knus Dyv

0

Annonce ♥