Sign in to follow this  
Followers 0
rikkehoumøller

Fik lige den mærkeligste idé..

40 posts in this topic

Jeg sad og kiggede på San Patricks 2008-kjoler...

Og jeg har det sådan at jeg slet ikke kan forestille mig at give 10.000 kr for en brudekjole... Aldrig i livet!!

Men alligevel, så har jeg forelsket mig hovedkulds i en San Patrick 2008-model.. og jeg har efterhånden prøvet mange brudekjoler.

Ingen, slet ingen når den til strømpeholderne.... :)

Men så var det lige at jeg fik den vanvittige idé... :boohoo:

-at i Krakow i Polen må tingene være meget billigere end herhjemme..

Og rigtig nok!! Kjole gik fra at koste 10.000 kr herhjemme til 8100 kr. dernede.. og så 50-200 euro i forsendelse afhængig af forsikringen..

Men men... Det var ikke nok sparet!! Så jeg søgte videre...

-Prag må da være den billigste by i Europa.... Og ganske rigtigt.!!!

Kjolerne ligger til 6.900-14.000 CZE!! WOW!!!!!! Gang lige med 0,28................................................................ :bunny_4:

Altså 1.932-3.920 dkr............. :(

Så nu har jeg aftalt med min mor at vi skal til Prag og finde min kjole hos en autoriseret forhandler...

723 kr tur/retur for flyturen

345 kr for hotel og morgenmad

-Så runder jeg max. kun lige 5000,- og så har jeg en weekend i Prag med min mor... VILDT! :denmarkflag::shopping:

post-20969-1195253953.jpg

Edited by rikkehoumøller
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg sad og kiggede på San Patricks 2008-kjoler...

Og jeg har det sådan at jeg slet ikke kan forestille mig at give 10.000 kr for en brudekjole... Aldrig i livet!!

Men alligevel, så har jeg forelsket mig hovedkulds i en San Patrick 2008-model.. og jeg har efterhånden prøvet mange brudekjoler.

Ingen, slet ingen når den til strømpeholderne.... :(

Men så var det lige at jeg fik den vanvittige idé... :bunny_4:

-at i Krakow i Polen må tingene være meget billigere end herhjemme..

Og rigtig nok!! Kjole gik fra at koste 10.000 kr herhjemme til 8100 kr. dernede.. og så 50-200 euro i forsendelse afhængig af forsikringen..

Men men... Det var ikke nok sparet!! Så jeg søgte videre...

-Prag må da være den billigste by i Europa.... Og ganske rigtigt.!!!

Kjolerne ligger til 6.900-14.000 CZE!! WOW!!!!!! Gang lige med 0,28................................................................ :td:

Altså 1.932-3.920 dkr............. :biggrin:

Så nu har jeg aftalt med min mor at vi skal til Prag og finde min kjole hos en autoriseret forhandler...

723 kr tur/retur for flyturen

345 kr for hotel og morgenmad

-Så runder jeg max. kun lige 5000,- og så har jeg en weekend i Prag med min mor... VILDT! :):boohoo:

Det var da en super idé.

:denmarkflag::shopping:

0

Har forsøgt at e-maile, men der er pt. noget galt med deres mailadresse..

Har tænkt tanken at det nok er en riiiigtig god idé at de har den hjemme og at de smårettelser der må være bliver lavet mens jeg er i Prag.

Heldigvis har de et telefonnr. og kan forhåbentlig tale engelsk... hi hi

Jeg har prøvet kjolen i Nicolai og ved nogenlunde hvad der skal laves og hvilken str. jeg skal have..

Nu er det bare at finde en dato, hvor vi kan komme afsted.

Rikke

0

Annonce ♥

:denmarkflag: hej.. super råd!! jeg har det nøjagtig på samme måde.. jeg kan ikke bruge så mange penge på en kjole... men jeg tænker bare... hvor har du fundet ud af at de har en butik der sælger den kjole? jeg kunne nemlig godt finde på at bruge din ide...:0) og hvis jeg nu finder en kjole fra en anden forhandler vil det jo være godt at vide om de har en butik dernede med det mærke:0) tak for rådet!!!
0

Annonce ♥

Årh, hvad da!!!

Det var ellers ugens bedste råd :denmarkflag:

Desværre er depositummet på min San Patrick 2008 model allerede betalt - kunne ellers godt ha levet med at spare de penge :shopping:

Nå, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Håber du får din kjole og at i får en fantastisk tur. Husk nu rigelig med tom kuffertplads til kjolen, hvis ikke du skal sende den hjem som fragt.

mvh Maria

0

Vi kender ikke datoen endnu.. men regner med at det bliver engang i Januar.. :shopping::)

Skal have kontaktet butikkerne for der er flere i Prag, der forhandler San Patrick og alle de andre lækre brudekjoler...

Og jeg skal finde en som er villig til at tage kjolen hjem i de to størrelser. Lige klar til at putte mig i... :denmarkflag:

En af dem er Andelske-svatebni studio som ligger omkring 5-7 km fra lufthavnen i Prag...

De har også angivet priser på 2007-modellerne.

Brudekjoler fra Prag 1

Så er der Kleinod. De har ingen priser på hjemmesiden, men deres priser starter ved 6500,- CZE

Brudekjoler fra Prag 2

Så har i lidt guf at kigge på... Hi hi

Rikke

Edited by rikkehoumøller
0

Annonce ♥

Vi kender ikke datoen endnu.. men regner med at det bliver engang i Januar.. :):boohoo:

Skal have kontaktet butikkerne for der er flere i Prag, der forhandler San Patrick og alle de andre lækre brudekjoler...

Og jeg skal finde en som er villig til at tage kjolen hjem i de to størrelser. Lige klar til at putte mig i... :denmarkflag:

En af dem er Andelske-svatebni studio som ligger omkring 5-7 km fra lufthavnen i Prag...

De har også angivet priser på 2007-modellerne.

Brudekjoler fra Prag 1

Så er der Kleinod. De har ingen priser på hjemmesiden, men deres priser starter ved 6500,- CZE

Brudekjoler fra Prag 2

Så har i lidt guf at kigge på... Hi hi

Rikke

Rigitg rigtig flotte brudekjole :shopping:

post-25818-1195385004.png

0

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er nogen mærkelig idé, du har fået. Men til gengæld en rigtig god idé!

Den vil jeg lige tænke over.... Jeg er så heldig at en tidligere studiekammerat bor og arbejder i Prag, så med gratis logi og egen tolk er det da værd at overveje en brudeshoppetur til Prag.

Tak for tippet

0

Update....

Jeg har snakket med Andelske i Prag i dag pr. telefon.. (skulle lige overvinde mig selv.. hihi)

Og de har kjolen!!!! Hun skulle bare lige finde prisen til mig og den ville hun have til mig imorgen.. :thumbsupsmileyanim:

Vildt!!!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg regner med vi skal afsted d. 4.-6. januar, men datoen er ikke hel sikker endnu..

Der var en der spurgte hvordan man fandt ud af hjemmesiderne for det er ren volapyk... (y)

Og dertil kan jeg kun svare.. Lidt logik tror jeg.... ;)

Først har jeg søgt på "San Patrick" og "Praha" på google.

Dernæst har jeg fundet nogle bryllupssider hvor jeg har fundet nogle links til brudekjoler

og så har jeg kunne bruge det ord til at søge videre på.... Det er lidt slavearbejde!! :)

mht. transport hjem.. :griner:-

Den får simpelthen sin helt egen kuffert, så der ikke sker noget med den. For det vil jeg slet ikke kunne bære..

Så kan det være at der også lige ryger et diadem, noget undertøj og nogle sko i tasken... :thumbsupsmileyanim:

Rikke

Edited by rikkehoumøller
0