Jyden

Billedredigering

113 posts in this topic

Annonce ♥

Super god tråd :cheerleader3:

Her er mit billede fra London Zoo, som jeg har leget med og har kunnet lave pga. denne tråd :bestwishes:

Sådan, Merete!!!

Keep up the good work. :lol:

Det er altså rigtig rart og sjovt at se, hvad min tråd bliver brugt til. :cheerleader3:

Edited by Jyden
0

Sådan, Merete!!!

Keep up the good work. :lol:

Det er altså rigtig rart og sjovt at se, hvad min tråd bliver brugt til. :cheerleader3:

Det er bare super dejligt med den her tråd - du skriver, så alle kan forstå det, hvis de sidder med programmet åbent og det er rigtig fedt at kunne gøre en masse ting med sine billeder.

Første gang jeg læste denne tråd hentede jeg PF og jeg har også brugt det siden, men ikke så meget, som jeg gør nu :cheerleader3:

:bestwishes::boohoo::) for al den tid, du har lagt i tråden! Det er bare :bestwishes:

post-27398-1219325335.jpg

0

Annonce ♥

Tusind tak for en rigtig god tråd. :lol: Er i gang med at fremhæve brudebuketten, men kan det lade sig gøre at fremhæve mere end en buket, altås så også knaphulsblomsten kommer frem i samme billede?

Der er to måder:

1) Du laver en markering, der indeholder begge buketter (og en del af billedet imellem). Lav denne selektion i farver, resten s/h. Marker nu stykket mellem buketterne, som ikke skal være i farver og lav det s/h.

Du kan også snyde dig frem til resultatet... :cheerleader3:

2) Gem 2 kopier af billedet, som du så arbejder videre med. På det ene lader du brystbuketten være i farver, på det andet buketten.

Så klipper du et stykke ud af billedet med fx brystbuketten (så den er med på udklippet) og klistrer oven på det andet billede med buketten i farver.

Du skal være meget nøjagtig med at placerer udklippet. Hvis du tager en del af fx kraven på jakken med, så har du nogle linjer at styre efter. ;)

Håber, det hjalp dig videre.

0

Hej Jyden.

Det er en super lækker tråd du har lavet her! Hatten af for det :lol:

Har allerede fjernet diverse vindmøller og højspændingsledninger fra bryllupsbillederne.

Men jeg har et billede i sort/hvid som er rigtig godt, men eneste problem er bare at manden ikke kigger på mig...

Kan man slette hans pupil og flytte den, så det ser ud til at han kigger på mig?

Jeg har kun den engelse version, da jeg ikke kan finde ud af at ligge den danske ind.

Mange knus fra fru kold.

0

Hej Jyden.

Det er en super lækker tråd du har lavet her! Hatten af for det :lol:

Har allerede fjernet diverse vindmøller og højspændingsledninger fra bryllupsbillederne.

Men jeg har et billede i sort/hvid som er rigtig godt, men eneste problem er bare at manden ikke kigger på mig...

Kan man slette hans pupil og flytte den, så det ser ud til at han kigger på mig?

Jeg har kun den engelse version, da jeg ikke kan finde ud af at ligge den danske ind.

Mange knus fra fru kold.

Hmmm.... skal næsten se billedet, for at svar, men jeg vil tro, at du godt kan (rent teknisk). Jeg har bare min tvivl, om han stadig vil se naturlig ud i ansigtet og om øjenvipper mm. bliver godt. Sæt evt. billedet ind her, så jeg kan se, hvor meget de skal flyttes, hvor småt det er osv.

Men prøv da. Bare husk regel nr. 1: Arbejd aldrig i originalbilledet! ;)

0

Annonce ♥

Ups, den del glemte jeg lige. Kan du finde mappen, hvor den engelske sprogfil ligger? Den hedder TranslationEN.plg (prøv at søge på dette filnavn. Læg den danske samme sted.

0

SUPER tråd!! :lol:

Jeg er dog ikke sikker på jeg fatter det der med at klippe et billede ind i et andet... Det virker i hvert fald ikke for mig... Jeg har et billede af vores hænder med ringene, hvor jeg gerne vil cutte noget af det af, men når jeg så klipper med den der pil-ting hele vejen rundt og inverterer, så vil den gøre vores hænder gennemsigtige og ikke fjerne det udenom... Giver det mening?

Jeg vedhæfter lige billedet...

post-32022-1219513364.gif

Edited by Diddeskalgiftes
0

SUPER tråd!! :lol:

Jeg er dog ikke sikker på jeg fatter det der med at klippe et billede ind i et andet... Det virker i hvert fald ikke for mig... Jeg har et billede af vores hænder med ringene, hvor jeg gerne vil cutte noget af det af, men når jeg så klipper med den der pil-ting hele vejen rundt og inverterer, så vil den gøre vores hænder gennemsigtige og ikke fjerne det udenom... Giver det mening?

Jeg vedhæfter lige billedet...

Ud fra dette billede vil jeg gætte på, at det er tryllestaven og ikke pil -> polygon, du har brugt. Den har så markeret alt med samme farvetone, som du har klikket på og derefter er det gjort gennemsigtigt eller slettet.

0

Annonce ♥

Nej jeg har netop brugt polygon. Men når jeg så vil gøre det tranperent, siger den at det kun er muligt ved max. 256 farver og når jeg så kommer ind i den der boks hvor man kan vælge tolerance, er den automatisk sat til at vælge "hudfarven" og jeg kan ikke ændre det?

0

Nej jeg har netop brugt polygon. Men når jeg så vil gøre det tranperent, siger den at det kun er muligt ved max. 256 farver og når jeg så kommer ind i den der boks hvor man kan vælge tolerance, er den automatisk sat til at vælge "hudfarven" og jeg kan ikke ændre det?

Du kan ikke markere alt uden om hænderne og lave det gennemsigtigt. Du kan vælge en farve og lave den samt farvetoner heraf gennemsigtige.

Derudover er du vist rendt ind i et af PF's ømme punkter. Programmet kan ind imellem have svært ved at "finde" den rigtige farve at lave gennemsigtig.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil du gerne have jeres hænder over på en anden baggrund...?

I så fald vil jeg anbefale dig, at du starter med at klippe alt andet på billedet væk (marker i bidder og delete). Så vil der til sidst kun være jeres hænder og hvide felter tilbage. Marker så noget af det hvide og gør det gennemsigtigt. Gem som .gif, luk og åbn igen. Derefter kan du kopiere og sætte over på den anden baggrund.

På den måde slipper du også for at skulle invertere osv.

Sig til, hvis det stadig ikke løser dit problem. :cheerleader3:

Glemte lige: Du kan kun gøre det med at delete, hvis hvid ikke indgår i den del, der skal blive.

Alternativ skal du markere det, der skal væk, og male med en anden farve, der ikke indgår i det, der skal blive. ;)

Edited by Jyden
0

Hejsa

Jeg håber du vil hjælpe med endnu et spørgsmål.

Jeg har set nogle bryllupsbilleder, hvor der er lavet en effekt, som gør, at det nærmest ser ud som om, at vejret er meget mørkt. Der er stadig farver på billedet men det er på en måde også næsten sort/hvid. Det er en helt speciel "mørk" effekt - kender du den? Og i så fald, er det noget man kan lave med PF?

Brugeren lollerberg (Jens og Charlotte) har fået det lavet på flere af deres bryllupsbilleder, men jeg kan ikke lide at sætte et billede direkte ind, men linke er vel okay: her og her!

Jeg håber du vil hjælpe. Mange hilsner, Ane

0

Annonce ♥

Hejsa

Jeg håber du vil hjælpe med endnu et spørgsmål.

Jeg har set nogle bryllupsbilleder, hvor der er lavet en effekt, som gør, at det nærmest ser ud som om, at vejret er meget mørkt. Der er stadig farver på billedet men det er på en måde også næsten sort/hvid. Det er en helt speciel "mørk" effekt - kender du den? Og i så fald, er det noget man kan lave med PF?

Brugeren lollerberg (Jens og Charlotte) har fået det lavet på flere af deres bryllupsbilleder, men jeg kan ikke lide at sætte et billede direkte ind, men linke er vel okay: her og her!

Jeg håber du vil hjælpe. Mange hilsner, Ane

Jeg ved desværre ikke, hvordan det er lavet, men jeg kan forestille mig, at der enten er tale om en "færdig" funktion i fx photoshop eller at der er stillet på farvetonerne (skruet ned).

Hvis nogen kan hjælpe med, hvad der er gjort, så kan jeg sikkert forklare, hvordan man kan lave det i PF.

0

Dette er da bare en helt fantastisk tråd, den tror jeg, jeg vil gemme. Så kan jeg evt. bruge den når jeg skal have redigeret nogle af mine bryllups billeder.

Jyden - Det er simpelthen for cool, at du gider lære os herinde, alle dine små tricks.

0

Dette er da bare en helt fantastisk tråd, den tror jeg, jeg vil gemme. Så kan jeg evt. bruge den når jeg skal have redigeret nogle af mine bryllups billeder.

Jyden - Det er simpelthen for cool, at du gider lære os herinde, alle dine små tricks.

Jamen altså, hvis bare I får noget ud af denne tråd, så hjælper/skriver jeg gerne! :)

0

Annonce ♥

Måske andre har skrevet det, men her er hvad jeg gør:

Jeg laver det ofte i Picasa 3 (kan gratis downloades).

Der er simpelthen en knap hvor man bare lige gør det. Eneste ulempe er at det er runde former der bruges.

Her er et eksempel:

post-36217-1236863242.jpg

Men man kan også lave det i Paint Shop Pro - det bare noget mere besværligt i stil med Photoshop.

Her er lige to billeder fundet herinde. Det første er ændret til sort/hvid med farve på buketten og har også blødt fokus på parret.. Det andet er det samme men uden blødt fokus.

post-36217-1236863695.jpg post-36217-1236863689.jpg

Edited by MiaSJ
0

Tusind tak for din gode tråd :thumbsupsmileyanim:

Har allerede redigeret mange billeder :thumbsupsmileyanim:

Har dog lige et spørgsmål, jeg kan godt lave et billede sort hvid samt beholde farve på feks brudebuket, men hvordan beholder man farve på 2 ting feks øjne ?

Mette

Hej Mette

Prøv at se besvarelse # 80. Hvis dette ikke hjælper dig, så sig lige til. ;)

Til alle

Jeg kommer her kun sjældent, men hvis I sender en pm, så skal jeg nok kigge forbi hurtigst muligt og hjælpe. Skriv gerne spørgsmål mv. her i tråden og send så en pm om, at I har skrevet i tråden. :thumbsupsmileyanim:

0