Sign in to follow this  
Followers 0
Guest karfil

Hvor lang tid sætter i af til middagen??

9 posts in this topic

Som overskriften lyder, så er jeg lidt i tvivl om hvor længe vi skal sætte af til middagen.

Vi har tænkt at der skal være en pianist til middagen, og senere kommer der et band og spiller i 2½ time.

Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor tidligt vi skal gå til bordet, for at folk ikke tager hjem inden bandet er færdigt.

Hvad har i andre gjort, også gerne med musik osv.

0

Annonce ♥

Vi har fået et band i bryllupsgave, som kommer og spiller op til dans. Vi regner med at det bliver ca 22:30. Vi går til bords kl 17:30 og så håber vi at der passer med tiden.

0

Det kommer jo nok helt an på, hvor mange indslag, I tror, der bliver..

Vi inviterer næsten 80 gæster, og der er allerede flere af veninderne, der har pralet af at være begyndt på taler.. Derudover har vi også en familie, der er kendt for at lave mange indslag, så jeg tror, at der bliver mange..

Vi har valgt at gå til bords kl. 17.30 og håber på at være færdige inden midnat, for traditionen tro skal brudevalsen jo helst danses inden..

Janne.

0

Jeg er helt enig med Janne...

Men det afhænger måske ikke så meget af antallet af gæster - mere hvad de finder på! Der er forskel på en tale på 5 min og et indslag med quiz. I kender jeres gæster bedst! :fløjt:

Toiletpauser tager tid, når alle mænd/kvinder skal kysse brud/gom. Skal der også gives tid til rygepauser?

En god toastmaster, der har fået besked om taler/indslag før selve dagen, kan styre begivenhederne ret godt. Prøv at planlægge det med ham....

De fleste bands kan nok leve med at få besked et par dage i forvejen, om de skal starte kl 22.30 eller 23.00.... :smolf:

Dorte.

0

Annonce ♥

Vi havde inviteret gæsterne til feststedet kl 18.00 og gik til bords kl 19.00. Jeg havde regnet med at vi kunne gå fra bords omkring kl 22.30-23, men den nåede faktisk at blive 23.59, inden vi måtte i gang med bryllupsdansen og måtte derfor få kafen bagefter :fløjt:

Vi havde 7 sang og 7 taler, og det tager lang tid at komme igennem så mange og en tre retters menu :)

Mit bedste råd er at snakke med musikeren om evt. ekstra pris, og så få en god toastmaster, der kan gøre aftenen lidt struktureret, og få det hele til at spille sammen med kokken, så der ikke er nogen der får kold mad ;)

Og prøv selv at tælle frem til hvem der holder taler og laver sange og sæt 10-15 min af til hver ting, det er inkl. uddelling af sangene, synge dem og skåle bagefter. Det tager bare lang tid :fløjt:

En andet råd jeg lige vil smide med ind her, er at få en veninde eller søster (eller toastmasteren) til at være kontakten med køkkenet, så de har et overblik over hvad der er aftalt med tjenerne, og så I ikke selv behøver gå i køkkenet, hvis der skulle være glemt noget. Vores tjenere glemte likøren til kaffen, og der var ingen af os der opdagede det, før midt om natten, da der var en gæst der fandt Bailey'en i køleskabet, og det var rigtig øv, for tror det manglede lidt :)

Vi var så optaget af vores dag, så vi opdagede ingenting, overhovedet...

Men glæd jer, for pokker glæd jer, det er ikke alt der kan planlægges med tidsplaner og lignende, men man skal jo gøre et forsøg ;)

0

Vi havde inviteret gæsterne til feststedet kl 18.00 og gik til bords kl 19.00. Jeg havde regnet med at vi kunne gå fra bords omkring kl 22.30-23, men den nåede faktisk at blive 23.59, inden vi måtte i gang med bryllupsdansen og måtte derfor få kafen bagefter :fløjt:

Vi havde 7 sang og 7 taler, og det tager lang tid at komme igennem så mange og en tre retters menu :)

Mit bedste råd er at snakke med musikeren om evt. ekstra pris, og så få en god toastmaster, der kan gøre aftenen lidt struktureret, og få det hele til at spille sammen med kokken, så der ikke er nogen der får kold mad ;)

Og prøv selv at tælle frem til hvem der holder taler og laver sange og sæt 10-15 min af til hver ting, det er inkl. uddelling af sangene, synge dem og skåle bagefter. Det tager bare lang tid :fløjt:

En andet råd jeg lige vil smide med ind her, er at få en veninde eller søster (eller toastmasteren) til at være kontakten med køkkenet, så de har et overblik over hvad der er aftalt med tjenerne, og så I ikke selv behøver gå i køkkenet, hvis der skulle være glemt noget. Vores tjenere glemte likøren til kaffen, og der var ingen af os der opdagede det, før midt om natten, da der var en gæst der fandt Bailey'en i køleskabet, og det var rigtig øv, for tror det manglede lidt :)

Vi var så optaget af vores dag, så vi opdagede ingenting, overhovedet...

Men glæd jer, for pokker glæd jer, det er ikke alt der kan planlægges med tidsplaner og lignende, men man skal jo gøre et forsøg ;)

Dejligt at høre fra en der allerede er gift. Vi har snakket om at vi skal til bordet kl 17.00 allerede og håber så at kunne være færdige kl 22-22.30.. jeg tror antallet af sange og taler er nogenlunde det samme som hos jer.

0

Vores tog 3½ time.

Vi flyttede plads hver ½ time. Der var 7 borde = 3½ time.

Den eneste der vidste det ville blive sådan var toastmasteren, og han tog hensyn til det.

Nu er vi heller ikke til alt for mange sange taler osv. og havde derfor sagt maks. 2 indslag pr familie, og 2 fra vennerne.

Det var de fleste faktisk lettet over. Og vi ville hellere have gang i festen.

Vi havde dj, under maden, derefter et band i 6 timer.

Dvs. vi batalte for 6 timer, men de spillede 9 timer, så der var gang i den :smolf:

0

Vi går til bords til 17.45 og bandet kommer kl 23, så jeg tænker, at vi har travlt.

Men har nøjagtig de samme bekymringer som dig og det er super svært at beregne indslag mv. Vi har derfor bedt alle gæster om at koordinere ALLE indslag med toastmasteren, så vi har en chance....

0

Annonce ♥

Vi skal have afviklet middagen i løbet af 4-5 timer, hvis det hele skal klappe.

Det passer os fint, for vi vil også gerne have tid til at feste bagefter :smolf:

Jeg tror også det kommer til at passe meget godt - vi bliver omkring 45, så det er begrænset hvor mange indslag der kommer. Vi er heller ikke så meget til sange, så vi håber at gæsterne nøjes med taler eller andet spas ;)

I sidste ende er det vores toastmasters ansvar at få afviklet det hele i god ro og orden - og det er hun lige kvinden for at gøre!

Edited by Chrisling
0