Guest Englebrud84

Tidsplan for dagen

17 indlæg i dette emne

Hej:-)

Vi har netop haft vielsestidspunkt oppe at vende i en anden tråd, men jeg kunne godt tænke mig at se jeres tidsplan generelt fra vielse-reception-feststart-slut...

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal "være stresset" fordi vi skal vies kl 14.00- derefter reception ca 2-3 km væk ( for langt flere end dem der kommer med som gæster til fest- det holder vi kun for de nærmeste) til festen som holdes ca 25 km væk fra receptionstedet.. ??

Vi skulle også gerne nå en fotograf i et sted midt i det hele...

Hvad siger I og hvad siger de erfarne :thumbsupsmileyanim:

tak for svar:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu havde vi jo ikke decideret en reception, men fik bryllupskage på hotellet hvor festen også blev holdt. Til kagespisningen kom 8 personer, som ikke deltog om aftenen. Deriblandt 4 børn.

Vores tidsskema, som holdt 100% uden stress så sådan ud:

14.00: Vielse

15.30: Kageskæring på feststedet (9 km fra kirken)

16.00: Fotografering på feststedet

17.00: Gaveudpakning

18.00: Middag

Jeg tror det vil være en fordel, når I skal køre flere gange, at I arrangerer fotografering på et af stederne eller evt. ved/i kirken. Jeg har set et brudepar i avisen, som blev fotograferet i kirken, og det er garanteret en superflot fotoserie.

Jeg ville måske også prøve at få en vielse kl. 13, så der er lidt mere tid at løbe på.

Middagen kl. 18 mindsker også risikoen for at I sidder ved bordet og stresser for at blive færdige inden kl. 24. -Men det kommer vel også an på, hvor mange indslag der kommer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at vores dag kommer til at se nogenlunde sådan her ud :thumbsupsmileyanim:

11.00-11.45 Vielse

12.00-14.00 Reception (enten lige ved siden af kirken eller meget tæt derpå)

14.00-15.00 Transport til feststed, god tid turen tager normalt 40 min, men vi skal køre i en gammel åben bil og skal jo ikke have ødelagt håret ;)

15.00-16.00 Fotografering ved strand/feststed

17.00 Vi mødes med gæster til velkomstdrink

17.30-45 Vi går til bords

Planen er at vi efter fotografering, lige kan blive indlogeret og blive frisket op, ja og være sammen med vores gæster hvis folk kommer ned til velkomstdrink tidligere :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ser sådan ud :

vielse kl 13

fotograf 15.45

forfriskninger til gæster fra kl 16

karet 16.45

ankomst til feststed 17.30

Der er et stort hug både for gæster og os, men der er ½ time til feststedet, samt at mange kommer fra jylland, så vi giver folk en chance til at slappe lidt af, indlogere sig på stedet osv...

jeg havde ønsket at holde reception, men alle dem der skulle komme der, skal også om aftenen, så det blev for dyrt synes vi.. noget andet hvis der var mange, der kun skulle med til reception...

krammer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores tidsplan ser indtil videre sådan her ud:

Dagens forløb:

kl. 14.30 - Vielse Vallensbæk Kirke

kl. 15.00 - Brudeparret får taget billeder ved kirken og gadekæret

kl. 15.30 - Bryllupskage & forfriskninger hos brudens forældre (ca. 5 min fra kirken)

kl. 17.00 - Afg. til feststedet

kl. 17.30 - Brudepar tager imod gæsterne

kl. 18.00 - middag (aftales nærmere med feststedet)

Redigeret af Micsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indtil videre ser vores nogenlunde således ud:

13.30: Vielse

15.00: Ankomst til feststedet. Sandwich til gæsterne. Fotografering på stranden ved feststedet.

16.00??: Bryllupskage og gaveudpakning

17.30: Vi går til bords

I tidsrummet 15-17.30 har de gæster, der vil overnatte, også mulighed for at indlogere sig, klæde om osv.

Ih hvor jeg glæder mig! :thumbsupsmileyanim:

Janne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores tidsplan kommer til at se nogenlunde sådan her ud:

13.30 vielse

14.30 vi bliver fotograferet

14.30 Receptionen starter med servering af sandwich m.m

15.30 vi ankommer og skærer bryllupskagen for og pakker gaver op

16.45 receptionen slutter

17.30 gæsterne ankommer til feststedet

18.00 Går vi til bords

22.45 spiller bandet op til dans

01.45 Natmad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med vores dag kommer til at se ca. således ud:

Kl.14.30 Vielse

Kl.15.30 Gæster kører til feststedet ca. 35 km. Og vi bliver fotograferet.

kl.15.45 Serveres der forfriskninger på hotellet for gæsterne, og vi ankommer når billederne er taget;)

kl.16.30 ca. -vi ankommer til hotellet og får en drink med gæsterne og pakker gaver op.

kl.17.30 Går vi til bords.

kl.17.30-22.00 Pianisten spiller under middagen

kl.22.00 Bandet spiller op til dans

kl. ? (01.30-02.00) Natmad

Umiddelbart virker programmet lidt presset, jeg ville gerne have haft vielsen en time før, men mine kolleger skal med til festen og forretningen lukker kl. 13, så af hensyn til dem har vi strukket tiden, så de kan nå at komme i festtøjet ;) Men jeg tror chefen kan bearbejdes lidt, så han kan lokkes til at lukke lidt før den dag , det er ihvertfald min plan at gøre et forsøg ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt ikke at have en reception og skal derfor giftes sent paa eftermiddagen. Jeg tror, at vores tidsplan bliver ca. saadan:

15.30: Vielse

16.15: Lykoenskninger uden for kirken og fotografering ved kirken

16.30: Fotografering i park ved feststedet (5 min. fra kirken)

16.30: Gaesterne faar forfriskninger ved feststedet

17.30: Velkomstdrinks

18.00: Vi gaar til bords

Tiden derefter har jeg ikke helt styr paa endnu :jul10:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

puh ha en tidsplan...hahahahaha har jeg slet ikke tænkt i endnu, men der er jo osse et stk tid til endnu. Men vielsen bliver vist omkring 14.30 eller 15.00 og så må vi se med resten.

men lige et spørgsmål, mange af jer skriver at i skal spise bryllupskage om eftermiddagen? troede man gemte til om aftenen eller er det bare mig? Selvom jeg da synes det er smart at spise den om eftermiddagen.

knus Anita

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puh ha en tidsplan...hahahahaha har jeg slet ikke tænkt i endnu, men der er jo osse et stk tid til endnu. Men vielsen bliver vist omkring 14.30 eller 15.00 og så må vi se med resten.

men lige et spørgsmål, mange af jer skriver at i skal spise bryllupskage om eftermiddagen? troede man gemte til om aftenen eller er det bare mig? Selvom jeg da synes det er smart at spise den om eftermiddagen.

knus Anita

Jeg tror man gør begge dele.. Nogle får endda kagen som dessert, hvilket jeg også synes er en god ide. Vi valgte om eftermiddagen, da jeg ikke selv efter en 3-retters middag har behov for at spise kage.. Samtidig tænkte vi, at mange gæster kommer langt fra, og har ikke nået at få noget særligt til frokost, derfor er der lidt mere appetit til kagen om eftermiddagen.

Jeg var engang til et bryllup, hvor kagen nærmest ikke blev rørt, fordi folk var stoppmætte efter en dejlig middag. -Og det var rigtig synd!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vores tidsplan kommer til at se nogenlunde sådan her ud:

13.30 vielse

14.30 vi bliver fotograferet

14.30 Receptionen starter med servering af sandwich m.m

15.30 vi ankommer og skærer bryllupskagen for og pakker gaver op

16.45 receptionen slutter

17.30 gæsterne ankommer til feststedet

18.00 Går vi til bords

22.45 spiller bandet op til dans

01.45 Natmad

Vi regner med vores dag kommer til at se ca. således ud:

Kl.14.30 Vielse

Kl.15.30 Gæster kører til feststedet ca. 35 km. Og vi bliver fotograferet.

kl.15.45 Serveres der forfriskninger på hotellet for gæsterne, og vi ankommer når billederne er taget;)

kl.16.30 ca. -vi ankommer til hotellet og får en drink med gæsterne og pakker gaver op.

kl.17.30 Går vi til bords.

kl.17.30-22.00 Pianisten spiller under middagen

kl.22.00 Bandet spiller op til dans

kl. ? (01.30-02.00) Natmad

Umiddelbart virker programmet lidt presset, jeg ville gerne have haft vielsen en time før, men mine kolleger skal med til festen og forretningen lukker kl. 13, så af hensyn til dem har vi strukket tiden, så de kan nå at komme i festtøjet ;) Men jeg tror chefen kan bearbejdes lidt, så han kan lokkes til at lukke lidt før den dag , det er ihvertfald min plan at gøre et forsøg ;)

Kun få af jer skriver hvornår i forventer at middagen er færdig. Det er på det punkt jeg er mest i tvivl. Vi skal nemlig have en pianist til middagen og et band til at spille efterfølgende. Men jeg ved ikke hvornår jeg skal bede bandet komme, for hvornår er vi færdige med middagen?? Hvor lang tid man mon skal sætte af, tror der kommer en 3-4 indslag, et par taler og 4-5 sange..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej:-)

Vi har netop haft vielsestidspunkt oppe at vende i en anden tråd, men jeg kunne godt tænke mig at se jeres tidsplan generelt fra vielse-reception-feststart-slut...

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal "være stresset" fordi vi skal vies kl 14.00- derefter reception ca 2-3 km væk ( for langt flere end dem der kommer med som gæster til fest- det holder vi kun for de nærmeste) til festen som holdes ca 25 km væk fra receptionstedet.. ??

Vi skulle også gerne nå en fotograf i et sted midt i det hele...

Hvad siger I og hvad siger de erfarne :thumbsupsmileyanim:

tak for svar:bearhug:

Det lyder næsten som os :unsure: Bortset fra, at vi skal vies kl 13.00 vi har 3 km fra kirke til receptionssted.

vores tidsplan ser sådan ud: (kopieret fra vores info-hjemmeside)

12.30-12.50: Gæster kommer til kirken, hvor en rolig og fattet brudgom venter

13.00: vielsen starter.

kl ca 14-16.30 Reception. Bryllupskagen skæres for mellem 15.00 og 15.30.

Efter receptionen, er der mulighed for at gæster, der skal til fest, kan klæde om. (vær lige OBS på at det tager ca 30 min at køre fra Ø.Uttrup til Egense)

Middag starter med velkomstdrinks kl.17.45

Senest kl 23.30 forlades bordet - så er det tid for brudevals!

Natmad ca kl 00.30

Søndag:

Fælles morgenmad starter kl 09.00

Værelser forlades senest kl 12.00

Vi har så booket en fotograf, der følger os i hvert fald fra vielse til vi er gået til bords, men måske også lidt længere... Så vi finder bare ud af hen ad vejen, hvornår det passer bedst med "portrætterne". Han tager en mobil baggrund og lys med, og vi bliver alligevel nok nødt til at få dem taget indenfor, da marts jo vejrmæssigt kan være noget uforudsigelig.

Reception med kage er valgt fordi vi har en masse mennesker vi gerne vil se, men som vi måske alligevel ikke synes vi er "tæt" nok på til at invitere til fest.

mvh Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej:-)

Vi har netop haft vielsestidspunkt oppe at vende i en anden tråd, men jeg kunne godt tænke mig at se jeres tidsplan generelt fra vielse-reception-feststart-slut...

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal "være stresset" fordi vi skal vies kl 14.00- derefter reception ca 2-3 km væk ( for langt flere end dem der kommer med som gæster til fest- det holder vi kun for de nærmeste) til festen som holdes ca 25 km væk fra receptionstedet.. ??

Vi skulle også gerne nå en fotograf i et sted midt i det hele...

Hvad siger I og hvad siger de erfarne :cheerleader3:

tak for svar:bearhug:

Det lyder næsten som os :cheerleader3: Bortset fra, at vi skal vies kl 13.00 vi har 3 km fra kirke til receptionssted.

vores tidsplan ser sådan ud: (kopieret fra vores info-hjemmeside)

12.30-12.50: Gæster kommer til kirken, hvor en rolig og fattet brudgom venter

13.00: vielsen starter.

kl ca 14-16.30 Reception. Bryllupskagen skæres for mellem 15.00 og 15.30.

Efter receptionen, er der mulighed for at gæster, der skal til fest, kan klæde om. (vær lige OBS på at det tager ca 30 min at køre fra Ø.Uttrup til Egense)

Middag starter med velkomstdrinks kl.17.45

Senest kl 23.30 forlades bordet - så er det tid for brudevals!

Natmad ca kl 00.30

Søndag:

Fælles morgenmad starter kl 09.00

Værelser forlades senest kl 12.00

Vi har så booket en fotograf, der følger os i hvert fald fra vielse til vi er gået til bords, men måske også lidt længere... Så vi finder bare ud af hen ad vejen, hvornår det passer bedst med "portrætterne". Han tager en mobil baggrund og lys med, og vi bliver alligevel nok nødt til at få dem taget indenfor, da marts jo vejrmæssigt kan være noget uforudsigelig.

Reception med kage er valgt fordi vi har en masse mennesker vi gerne vil se, men som vi måske alligevel ikke synes vi er "tæt" nok på til at invitere til fest.

mvh Maria

Jeg undrer mig... Tror du, at folk kan spise natmad kl. 00.30, hvis de er gået fra bordet en time før?

Janne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vores foreløbige cirka tidsplan:

12.30: Vielse

14:00: Reception

16:00: Brudeparret tager afsted til fotografering, gæsterne har lidt tid til at klæde om og få pusten

18:00: Velkomstdrink på feststedet

18:30: Middag

22:30 (evt. 23:00): Kaffe

23:00 (evt 23:30): Brudevals, fri bar og dans

01:00 (evt. 01:30): Natmad

02:00: Bryllupsnat :cheerleader3:

Tidsplanen omkring middagen frem til natmaden kan rykkes lidt hvis tiden skrider, men tror nu at det kommer til at passe meget godt...

Redigeret af Chrisling
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer