Xzenia

Min kat er ikke min

43 posts in this topic

Hejsa

Ja det kommer meget bag på mig at ejeren bor lige lige i nærheden. Helt ærligt så troede jeg i lang tid (indtil jeg for et år siden, så mærket i dens øre) at det var en vildkat. For den har hele tiden været ret mærkelig, og bestemt ikke som de kælne katte jeg ellers kender. Har også tænkt at den evt. kunne komme rigtig rigtig langvejs fra. Har hørt om katte, som hopper op i en håndværkerbil eller lignende, og vi flyttede nemlig ind i et nybyggerområde.

Ejeren er selvfølgelig glad. Det er jo dejligt ikke længere at skulle spekueler på, hvad der nu skete med katten, og jeg tror hun er spændt på at få den at se igen. Hun kommer forbi i morgen, så jeg er selvfølgelig både spændt og samtidig nervøs. Jeg glæder mig ellers meget til at få at vide hvad den hedder. Hjemme hos os hedder den nemlig bare "Kat".

Nå men måske er der mere nyt i morgen.

Kh Xzenia

Kære Xzenia!

Jeg er godt nok også spændt på at læse hvad der kommer ud af besøget i morgen... Håber inderligt, at hun giver dig lov til at beholde katten - OG at hun kan fortælle hvad den egentlig hedder, evt lidt om sygdomshistorie etc. Det må godt nok være en meget speciel oplevelse...

HUSK at skrive i detaljer om, hvad hun siger til/om det hele!!! - og held og lykke -HAHA- Håber du får lov til at beholde den bette "mittekat".

0

Annonce ♥

-HAHA-:):):griner:-:unsure:

-HAHA--HAHA--HAHA--HAHA-:huh:

Ih ejeren har været forbi. En meget sød dame og hendes søde datter. Vi blev enige om at jeg beholder katten. De har fået en anden kat, og den jeg har er så sær, at den ville være umulig at forene med en ny kat. Katten har det godt, og så utryg/nervøs som den er, er det bedst ikke at ændre på dens omgivelser. Og spørgsmålet er om den ikke bare ville rende tilbage til vores hus. Det er jo det, den har gjort de sidste 3 år. Og igennem de sidste 4 år har den ikke været tilbage hos dem en eneste gang. I nærmeste fremtid får vi så styr på papirer o.l. således at bliver den væk igen, og nogen finder den, ja så er det mig man kontakter.

Desværre så kunne katten ikke kende dem. Det synes jeg var ldit synd. Men er egentlig ikke sikker på at det var fordi det ikke kunne kende dem. Den er jo altid meget meget reserveret, og kommer ikke til en, bare fordi man kalder på den (undtaget mig selvfølgelig :-) (For det meste). Men de har nu set den, og ved den har det godt. Det betyder jo meget for dem.

Anyway nu kan jeg endelig sige at jeg har en kat, i stedet for at sige at jeg har en kat, som egentlig ikke er min.

Jeg er bare så glad så glad.

Nå bliver, ovenstående er nok usamenhængende skrevet. Sidder på arbejde og skal skynde mig lidt. Nødt til at smutte.

Sidder på arbejde og skriver

Knus Xzenia -HAHA-

0

Annonce ♥

Hvor er det bare godt for dig, at du nu kan beholde katten, og at du kan sige, at det virkelig er DIN kat! -HAHA-

Man kan jo ligefrem læse din glæde i det, du skriver!

God beslutning, du tog, og som til sidste endte rigtig godt! -HAHA-

Edited by Anjapigen80
0

-HAHA- Tillykke med at katten "nulle" nu officelt er DIN kat. Kan godt forstå du er lykkelig over, de lod dig beholde den. Det lyder også som den rigtige beslutning når nu katten er lidt "sær". Man kan viske godt sige at du har fået en ekstra julegave i år :jul8:

Stor -HAHA- for dig fordi du kontaktede den oprindelige ejer.

Glade julehilsner fra Maria :jul 15:

0

Annonce ♥

-HAHA-:):):griner:-:unsure:

-HAHA--HAHA--HAHA-:huh::oops:

Ih ejeren har været forbi. En meget sød dame og hendes søde datter. Vi blev enige om at jeg beholder katten.

NEEEEEEEEEEEEEEEEJ, hvor dejligt!! Et kæmpe tillykke til dig - KATTE EJER!!! -HAHA- Det er da virkelig en rigtig god julegave!

Dejligt at I sammen får orden på papirer etc, så du ikke på et tidspunkt står og bliver anklaget for at have "stjålet" en kat -HAHA-

TILLYKKE!

0

Tillykke med din kat! Jeg synes at det er rigtigt godt at du fik det gjort, så du nu kan gå rundt med den rette fornemmelse i maven! Dens gamle ejere kan nu også sove godt om natten nu de ved hvor den er. Jeg tror aldrig at man stopper med at spekulere på hvor ens elskede husdyr er henne i verden når man har mistet kontakten med dem, om de er døde eller levende... Sådan har jeg det i hvert fald med min gamle pony -HAHA-

0

Annonce ♥

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::bearhug::blink:

:hug::):):):)

Ih ejeren har været forbi. En meget sød dame og hendes søde datter. Vi blev enige om at jeg beholder katten. De har fået en anden kat, og den jeg har er så sær, at den ville være umulig at forene med en ny kat. Katten har det godt, og så utryg/nervøs som den er, er det bedst ikke at ændre på dens omgivelser. Og spørgsmålet er om den ikke bare ville rende tilbage til vores hus. Det er jo det, den har gjort de sidste 3 år. Og igennem de sidste 4 år har den ikke været tilbage hos dem en eneste gang. I nærmeste fremtid får vi så styr på papirer o.l. således at bliver den væk igen, og nogen finder den, ja så er det mig man kontakter.

Desværre så kunne katten ikke kende dem. Det synes jeg var ldit synd. Men er egentlig ikke sikker på at det var fordi det ikke kunne kende dem. Den er jo altid meget meget reserveret, og kommer ikke til en, bare fordi man kalder på den (undtaget mig selvfølgelig :-) (For det meste). Men de har nu set den, og ved den har det godt. Det betyder jo meget for dem.

Anyway nu kan jeg endelig sige at jeg har en kat, i stedet for at sige at jeg har en kat, som egentlig ikke er min.

Jeg er bare så glad så glad.

Nå bliver, ovenstående er nok usamenhængende skrevet. Sidder på arbejde og skal skynde mig lidt. Nødt til at smutte.

Sidder på arbejde og skriver

Knus Xzenia :boohoo:

Tillykke! Nej hvor er jeg glad for at det fik en lykkelig ende og katten blev hos dig! Det betyder ikke noget den ikke kunne genkende dem, jeg måtte bortadoptere en af mine burmeserkatte fordi han ikke kunne leve med at være indekat, og da jeg besøgte ham få måneder efter i sit nye hjem gad han dårligt hilse på ham, og jeg havde ellers været en god mor ;)

Endnu engang tillykke!! Du fortjener at beholde den så det er så dejligt. :)

0

Hej

Sikke dog en dejlig julehistorie. Det lød også som nogle søde tidligere ejere.

Det var dejligt du kunne beholde katten, men det var også nogle gode argumenter mht. kattens reserverethed og sandsynligvis umulige samliv med de tidligere ejeres nye kat.

Tillykke med missen :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej du.

Ville blot komme med en kort kommentar til hele "mis"æren her (hehe).

Først og fremmest - tak, på vegne af alle katteejere, for at du tog mod til dig og anmeldte "fundet" til registeret. Havde du nu valgt at beholde katten uden at anmelde det ville den korrekte juridiske term have været "ulovlig omgang med hittegods" - uanset at det var katten der havde hittet dig.

Men en rigtig dejlig historie og fantastisk slutning. Håber du og katten får det rart og godt sammen. Jeg tør næsten vædde på, at din samvittighed har det super meget bedre end hvis du ikke havde fået kontakt til den tidligere ejer.

Thumps up herfra. Kør den stil - det er godt for helbredet (både dit og kattens).

Venlig hilsen Johanne.

0