Sign in to follow this  
Followers 0
missC

Traditioner under dansen......

16 posts in this topic

Jeg har lige et dilemma.....

Nu er det så som så med, hvilke traditioner vi vil følge, da vores bryllup bliver afslappet og uformelt, meeeeeen - det er jo ikke sikkert, vi slipper for dem alle (hvilket også er fint nok!).

Min søster mener, at bruden bør danse med alle mænd (altså de, der vil) - og at mændene har en forventning om det!!?

Kender I noget til det?

Ihhhhh, jeg synes altså ikke, jeg trænger til at danse hele aftenen med alle fætre og onkler....... :thumbsupsmileyanim: Men omvendt kan jeg da ikke være bekendt at sige nej...?

Fortæl gerne om jeres oplevelser.... :)

Dorte.

0

Annonce ♥

Jeg tror nok at man på påregne ikke at komme til at sidde ned ret meget - det er vist meget almindeligt at man skal danse med rigtig mange mænd. Om man SKAL danse med alle mænd, ved jeg ikke - men jeg tror både at bruden og gommen kan påregne, at de fleste vil danse med dem :thumbsupsmileyanim:

Så det er på med danskeskoene :)

0

Jeg snakkede lige med en veninde om det forleden, og hun sagde, at hendes kæreste i hvert fald ikke skal danse, så der var da en mindre.. Men kære Dorte, du skal nok regne med, at der er mange, der gerne vil. Men selvfølgelig er det ok at sige, at nu trænger man til en pause.. Og du kan jo da i hvert fald lade være med at være opsøgende :thumbsupsmileyanim:

Personligt er jeg en dansemus :carrot: Og jeg glæder mig helt vildt til, at jeg ikke behøver at byde mændene op for en gangs skyld..(Forhåbentlig!)

Janne.

0

Det er skam ikke, fordi jeg ikke holder af at danse! :thumbsupsmileyanim:

Nu er det bare sådan, at jeg i kærlighedens navn er landet midt i jylland, og dér danser MANGE i 'dansegreb' (eller hvad søren det nu kan hedde... arm-i-arm?), og det kan jeg altså bare ikke finde ud af! :):hug:

Jeg må hellere gå i træningslejr.... :jul 16: :jul10:

Dorte.

0

Annonce ♥

Den eneste mand jeg dansede med til vores bryllup var min mand. Der var i det hele taget ikke meget dans. Tror det har meget at gøre med at de få børn der var med jordede rundt på hele dansegulvet, så det næsten ikke var til at være der. Var selv lidt træt af det, men tænkte at jeg ikke gad hidse mig op på vores bryllupsdag. Har hørt nogen stykker beklage sig over børnene gjorde at de ikke følte at de kunne være på dansegulvet og forældrene burde have grebet ind. Forældrene til børnene fortæller derimod at børnene bare har syntes at det var alletiders fest.

Man kan ikke gøre alle tilfreds.

Men som sagt var den eneste mand jeg dansede med min mand, også ud over brudevalsen. Ellers dansede jeg kun med nogen af børnene og deres mødre i en "fælles-dans"

Må indrømme at hvis jeg tænker tilbage ville jeg nok gerne have danset noget mere, men det er ikke noget der har ødelagt dagen,

Knus fra

ViTo

0

Det er skam ikke, fordi jeg ikke holder af at danse! :griner:-

Nu er det bare sådan, at jeg i kærlighedens navn er landet midt i jylland, og dér danser MANGE i 'dansegreb' (eller hvad søren det nu kan hedde... arm-i-arm?), og det kan jeg altså bare ikke finde ud af! :):cowsleep:

Jeg må hellere gå i træningslejr.... :jul 16: :jul10:

Dorte.

Ved du hvad, det kan jeg altså heller ikke finde ud af! :balloons: Det er altså bare ikke noget jeg er opvokset med.. Men snedige mig regner jo med, at min store kjole kan skjule det dårlige benarbejde og måske være en god undskyldning for at det ikke skal gå så vildt for sig... :cheerleader3: For jeg regner da helt sikkert med at skulle danse med alle de der har lyst..

0

Jeg regner (håber :thumbsupsmileyanim: ) på at skulle danse med de fleste mænd til vores bryllup - og jeg har en klar forventning om, at der er rigtig mange, der kommer og byder mig op.

Jeg mener ikke at man kan sige nej til at danse, hvis der kommer én og spørger (men det er ikke kun fordi det er mit bryllup - det mener jeg heller ikke man kan til andre fester). Det er nok fordi jeg er opvokset med mange fester, hvor man danser, og hvor vi lige fra barnsben har været vant til at danse med vores fædre, bedstefædre og onkler - og jeg er så også selv kommet til at holde meget af det....

0

Annonce ♥

Den eneste mand jeg dansede med til vores bryllup var min mand. Der var i det hele taget ikke meget dans. Tror det har meget at gøre med at de få børn der var med jordede rundt på hele dansegulvet, så det næsten ikke var til at være der. Var selv lidt træt af det, men tænkte at jeg ikke gad hidse mig op på vores bryllupsdag. Har hørt nogen stykker beklage sig over børnene gjorde at de ikke følte at de kunne være på dansegulvet og forældrene burde have grebet ind. Forældrene til børnene fortæller derimod at børnene bare har syntes at det var alletiders fest.

Man kan ikke gøre alle tilfreds.

Men som sagt var den eneste mand jeg dansede med min mand, også ud over brudevalsen. Ellers dansede jeg kun med nogen af børnene og deres mødre i en "fælles-dans"

Må indrømme at hvis jeg tænker tilbage ville jeg nok gerne have danset noget mere, men det er ikke noget der har ødelagt dagen,

Knus fra

ViTo

Jeg har så oplevet lidt af hvert når vi taler om børn; Børnene er typisk de første på gulvet. Ofte mens de voksne sidder og drikker kaffe inden brudevalsen, hvor de så har danset med et par af de voksne. Ofte til lidt børnedisco, afhængig af tidsplanen og forholdene. Jeg har dog også opleget det du omtaler. 3-4 overtrætte børn kan jorde hele dansegulvet klokken 2-3 om natten og forældre der ikke griber ind. Det er et spørgsmål om at sørge for at der er et sted de kan overnatte eller at alliere sig med babysittere.

0

Jeg regner (håber :thumbsupsmileyanim: ) på at skulle danse med de fleste mænd til vores bryllup - og jeg har en klar forventning om, at der er rigtig mange, der kommer og byder mig op.

Jeg mener ikke at man kan sige nej til at danse, hvis der kommer én og spørger (men det er ikke kun fordi det er mit bryllup - det mener jeg heller ikke man kan til andre fester). Det er nok fordi jeg er opvokset med mange fester, hvor man danser, og hvor vi lige fra barnsben har været vant til at danse med vores fædre, bedstefædre og onkler - og jeg er så også selv kommet til at holde meget af det....

Pyha.. Jeg vil da nok mene, at man har lov til en tisse-/drikkepause - også som brud.. Det har jeg i hvert fald tænkt mig at tage, uanset hvad der sker. - Og jeg kunne også godt finde på at sige nej til en alm. fest, hvis jeg ikke har lyst.. (Det har jeg så stort set altid, men det kunne jo være en eller anden suspekt type..)

Janne.

0

Pyha.. Jeg vil da nok mene, at man har lov til en tisse-/drikkepause - også som brud.. Det har jeg i hvert fald tænkt mig at tage, uanset hvad der sker. - Og jeg kunne også godt finde på at sige nej til en alm. fest, hvis jeg ikke har lyst.. (Det har jeg så stort set altid, men det kunne jo være en eller anden suspekt type..)

Janne.

Dem er der vel forhåbentlig ikke nogen af til dit bryllup :bearhug:

0

Annonce ♥

Jeg har virkelig ingen ideer om hvor mange af mændende der vil danse med mig.. Men vi har virkelig kun de nærmeste med så synes det er ok at danse med dem, der er kun 3 af mændende jeg ikke rigtig kender fra mandens side) og ved ikke rigtig om jeg ville kunne lide at danse med dem, så hvis jeg ikke vil synes jeg altså sagtens man kan sige nej, det gør jeg altså, det er min dag og gør lige nøjagtig som jeg vil...

Er faktisk lidt ligeglad med alle de traditioner, jeg gør som jeg har lyst til...

0

Janne.

Dem er der vel forhåbentlig ikke nogen af til dit bryllup :biggrin:

:bearhug: Hø hø.. Nej, det var ikke planen! Men hvis du nu var en eller anden tilfældig fest..

Janne.

0

MAn kan man danse med hvem man vil.

Jeg har en helt klar forventning om at danse med alle mænd til festen, men jeg elsker også at danse og sådan er vi jo heldigvis så forskellige. Vi har også brugt en stor del af vore bryllupsbudget på et firemands orkester

Jeg kan se at der er mange herinde der er meget usikre på hvilke regler der gælder. PErsonligt mener jeg det handler om at føle efter hvad der mærker rigtig for en og så få så dejlig og festlig en dag som mulig, og så betyder det ikke så meget, hvad nogle gamle regler fortæller os vi skal gøre.

Der er selvfølgelig også nogle regler jeg agter at følge. Alle dem der med noget lånt, gammelt, nyt og blåt. HAr også sagt til min kommende mand at han ikke skal regne med at han får lov til at sove sammen med mig den sidste nat inden. JEg mener bare at man skal passe på ikke at lade reglerne overtage festen, så man glemmer at nyde dagen lige så meget som den fortjener.

0

MAn kan man danse med hvem man vil.

Jeg har en helt klar forventning om at danse med alle mænd til festen, men jeg elsker også at danse og sådan er vi jo heldigvis så forskellige. Vi har også brugt en stor del af vore bryllupsbudget på et firemands orkester

Jeg kan se at der er mange herinde der er meget usikre på hvilke regler der gælder. PErsonligt mener jeg det handler om at føle efter hvad der mærker rigtig for en og så få så dejlig og festlig en dag som mulig, og så betyder det ikke så meget, hvad nogle gamle regler fortæller os vi skal gøre.

Der er selvfølgelig også nogle regler jeg agter at følge. Alle dem der med noget lånt, gammelt, nyt og blåt. HAr også sagt til min kommende mand at han ikke skal regne med at han får lov til at sove sammen med mig den sidste nat inden. JEg mener bare at man skal passe på ikke at lade reglerne overtage festen, så man glemmer at nyde dagen lige så meget som den fortjener.

Det lyder HELT rigtigt i mine ører. Traditioner skal man tage det bedste fra - og så lade resten hvile.

Dorte.

0

Annonce ♥