frk.dk

bridal shower / polterabend

19 indlæg i dette emne

Vi har ikke så mange venner der skal med til selve bryllupsfesten, størstedelen bliver inviteret til receptionen.

Så nu ved jeg ikke om jeg får en polterabend, og det er heller ikke så vigtigt for mig.

Men jeg er blevet ret lun på ideen om at afholde bridal shower. :)

Jeg ved godt at det er brudepigen, der skal planlægge og evt afholde det, men jeg mener også at bruden må blande sig i planlægningen. og da det er min datter der er brudepige, mener jeg godt at vi kan holde det.

Er det helt forkert? :hug:

Men det leder naturligvis til spørgsmålet om hvad der skal ske. :smolf: ? :jul10: ? :) ?

Altså gæsterne bliver inviteret til bridal shower, hvor de skal medbringe en gave, som minder om en fælles oplevelse, så åbner bruden gaven og gætter på gæst og fortæller anekdoten. :jul8:

Derudover bliver der serveret lidt let, såsom kaffe, te og kage, eller sandwich, og så er der dømt tøsesladder.

Er der noget jeg har misforstået?

Eller detaljer jeg har overset?

Skriv endelig jeres mening. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af frk.dk
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bridal shower = polterabend (kvindens)

Bachler party = polterabend (mandens)

Så den eneste forskel er at på engelsk er det et navn for kvindens og mandens fest.

I danmark kalder vi det bare polterabend for begge køn.

Så det er egentlig ikke et alternativ til polterabend, men præcis det samme.

Nu kan man jo holde polterabend på mange måder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bridal shower = polterabend (kvindens)

Bachler party = polterabend (mandens)

Så den eneste forskel er at på engelsk er det et navn for kvindens og mandens fest.

I danmark kalder vi det bare polterabend for begge køn.

Så det er egentlig ikke et alternativ til polterabend, men præcis det samme.

Nu kan man jo holde polterabend på mange måder.

Nej hvor træls.

Troede lige jeg havde fundet et alternativ.

-HAHA- (skal egentlig forstille en rynke i panden)

Kan jeg godt invitere tøserne alligevel?

Eller ville du komme hvis du blev inviteret?

-HAHA-

~

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Bridal shower = polterabend (kvindens)

Bachler party = polterabend (mandens)

Så den eneste forskel er at på engelsk er det et navn for kvindens og mandens fest.

I danmark kalder vi det bare polterabend for begge køn.

Så det er egentlig ikke et alternativ til polterabend, men præcis det samme.

Nu kan man jo holde polterabend på mange måder.

Nej hvor træls.

Troede lige jeg havde fundet et alternativ.

-HAHA- (skal egentlig forstille en rynke i panden)

Kan jeg godt invitere tøserne alligevel?

Eller ville du komme hvis du blev inviteret?

-HAHA-

~

Jeg ville komme springende med det samme! Det lyder da bare for hyggeligt! Du kan jo skrive en indbydelse og så skrive, at det er i stedet for PA, så der ikke er nogen, der føler, at de skal arrangere noget andet også.. Bare en idé..

Janne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke for at være påståelig, men jeg mener bestemt ikke at Bridalshower og polterabend er det samme! BS stammer fra USA, hvor pigerne laver netop sådan et tøse-arrangement hjemme hos brudepigen eller andre steder, hvor bruden også overraskes. Mændene holder ganske rigtigt Bachelor-party, som svarer til vores PA.

De amerikanske kvinder holder også babyshower for gravide kvinder. -Samme koncept.

Min viden har jeg faktisk primært fra amerikanske film, derfor min manglende påståelighed :ilovebryllupsklar: Specielt husker jeg et afsnit af Venner, hvor Rachel og Phoebe (da de var brudepiger) fuldstændig havde glemt at arrangere bridalshower for Monica, da hun skulle giftes med Chandler. Det endte med et sidste-øjebliks-arrangement, hvor de havde inviteret Monicas forretningsforbindelser i stedet for hendes venner (som de ang. ikke kendte!) Meget sjovt, i øvrigt!

DErfor er jeg temmelig overbevist om at du, frk. dk har helt ret. -Og din ide er da rigtig fin. Det vigtigste er vel, at du får den dag du vil!!

Forresten lavede mine "tøser" også gave-legen med mig! -Det var rigtig sjovt, og jeg blev forfærdelig rørt over at de havde fået det på benene for min skyld!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Hm.

Jeg har besluttet at.... jeg vil beslutte mig til næste år.

Lige nu har jeg lyst til at invitere Pigerne til brunch + snak + medbring gave.

3 uger inden brylluppet.

Hvis der er flere meninger vil jeg gerne høre dem inden jeg træffer den endelige beslutning.

~

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja det var min polter. :)

Vi havde lavet aftale med vores venner om at komme ved 12-tiden og se på deres bryllupsbilleder.

Kl 10 vælter det ind på gårdspladsen med biler og folk vælter ud af bilerne.

Jeg sad i nattøj, og blev derfor oppe i lejligheden.

Martin gik ned og åbnede, og kom retur med et meget besynderligt udtryk i ansigtet, nede på gaden stod en af Vejles tidligere fodbold spillere. Martin havde fået at vide at han skulle følge med.

5 Min efter ringede det på døren igen, og nu kom 5 piger og svigermor op af trappen.

Svigermor hentede bare datteren, de havde planlagt deres egen lille oplevelsestur, med bl.a. restaurent besøg, og biograftur med autograf skrivning. Kæmpe succes. "- Mor jeg mødte ham der, der giver hunde væk til andre folk."

Nå men jeg fik tøj på. Pigerne havde købt en lille gave, prinsesse legetøj - diadem, ring, handsker, øreringe og scepter. Meget fin sølv med lyserøde sten på.

Vi kørte ned til byen og gik op af strøget til Cafe'N. De havde den lækreste brunch buffet. 1 times tid senere var vi på gaden igen.

Det var næsten holdt op med at regne og storme. Vi nåede halvt op af gaden, da vi drejede til højre, op af trappen, ind til en lille rar dame, der spurgte om jeg helst ville have farvet bryn og vipper eller en mini manicure sammen med min ansigts behandling! WEE!

2 timer senere....

Gik vi gennem byen til bowlingcenteret og legede en times tid.

EFter det gik vi om til min veninde, og snakkede og snakkede og snakkede.

Vi fik sen frokost, i form af lækre sandwich.

Så den super spændende håndboldkamp.

Spiste aftensmad med 22-tiden. 5 forskellige slags pålæg med friskbagt brød. Til dessert - en lille lækker brownie.

Efter kaffen omkring midnat fandt de playstationen frem med singstar og så var der dømt karaoke.

Kl halv tre kom Martin og hans bror ned til os, og en halv times tid senere tog vi en taxa hjem.

Vi er meget taknemmelige over vores venner har gjort så meget for os.

Martin var til rundvisning på det nye stadion.

Besøg af stuntman, hvor de sluttede med at indspille en film, hvor Martin blev skudt!

Sumobrydning

Spisning på Bones

Retur og spille poker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak

Tja det begynder at mase på.

Det er jo en spændende tid, men det er også overraskende hårdt.

Jeg har været lidt udbrændt på det sidste.

Louise,

Må jeg lige nævne at kjolen på dit billede er fantastisk, både at se på og have på.

Jeg prøvede den og var solgt på stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer